Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpputorin hinnoittelu

Vierailija
26.02.2018 |

Kävin pitkästä aikaa kirppiksillä. Vanhoilla tutuilla, hyväksi todetuilla sekä uudella. Hieman hämmästyin, hinnat ovat nousseet pilviin, vaikka pöytävuokrat ovat laskeneet. Suurin osa pöydistä oli muuttuneet kiinan roina pöydiksi, koruja yms aliexpressistä tai wishiltä (kiinalaiset laput oli kii) ja nämä 1€ tuotteet oli 5-8€... Takeista katselin yhtä kasten OK kuntoista icepeakin välikausitakkia, hp 40€... Lisäksi oli kun olisi palannut takaisin 90 luvulle, tavara vanhaa ja kulahtanutta. Mitä o tapahtunut kirppistelylle??? Ennen ostin 75% tavaroista ja hyvää sai halvalla, nyt pääsen samalla tai jopa halvemmalla kun marssin kauppaan ostamaan ne uutena.

Kommentit (388)

Vierailija
21/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne parhaat menee heti? En tiedä, en käy kirppareilla kun n. kerran vuodessa, ja silloinkin myymässä.

Kirppari työpaikan vieressä (ei ylimääräisiä bensakuluja) ja laitan kaikki myyntiin max eurolla/kpl (pl. muutamat tuotteet, kuten takit jne.) 6päiväksi otan, ja viimeksikin parissa päivässä iso osa mennyt, laitoin -50% lapun ja lähes kaikki meni, jämät hain pois jo 5.päivänä.

Aiemmin kun tein usein iltavuoroa kiersin ajan kulukseni usein ennen töitä (silloisen työpaikkani) läheisissä kaupoissa, tulloin huomasin että aletankoihin tuli aamusella usein paljon ns. hyvää tavaraa, joka hävisi käytännössä heti, ei olut seuraavana päivänä mitään jäljellä vaikka olisi isot niput edellisenä päivänä tulleet alennukseen.

Isommissa kaupungeissa moni myös ostaa omaan pöytään myyntiin ne "parhaat palat" isommalla voitolla.

Vierailija
22/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn eniten Fidassa tai SPR.n kirppiksillä, kesällä Vermossa. Joskus oli syksyisin Myyrmäki-hallissa hyvät kirppikset, en tiedä onko enää. Näissä on/oli tavarat hinnoiteltu järkevästi. Jos suurin osa tavarasta on kiina-krääsää en tule toista kertaa. Viimeksi eilen kävin yhdellä kirpparilla ja siinä oli H&M:n t-paita ja Betty Barcleyn t-paita rinnakkain, kummankin hinta2€. Valitettavasti BB oli liian pieni. H&M ei lähde minun mukaani kirppikseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoille sopivin hinta olisi mielestäni 1-3€, pokkarit max 1€. Jos on kyseessä joku arvoteos niin sitten enemmän. Tavallisesta vanhahkosta romaanista 4€ on liikaa.

Vierailija
24/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas mieluiten käyn puistokirppiksillä tai konttitoreilla jossa myyjä itse on paikalla. Tällöin näkee millainen myyjä on, yleensä siistin ja hyvinpukeutuneen myyjän pöydässä on siistiä ja kunnollista tavaraa. Ja samalla voi vähän ehkä tinkiäkin vaikka en kyllä oikein kehtaa jos tavara on muutenkin edullinen.

Vierailija
25/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneeks dvd.t ja cd.t enää kaupaksi? Oma kokemus on että huonosti. Kaikilla on joku netflix tms., telkkareilla pääsee nettiin jne.

Vierailija
26/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trokarit on yks kirppisten vitsaus ainakin. Trokarit tulee heti aamusta paikalle ja kiertää uudet pöydät läpi / tsekkaa täydennykset. Kuorii kermat päältä ja kiikuttaa omaan pöytään (näillä usein useampi kirppispaikka ympäri kaupunkia) kalliimmalla. Se on tosi vittumaista siinäkin mielessä että itse ajattelee laittavansa vaikka uudenveroista lastenvaatetta myyntiin halvalla, että joku tarpeessa oleva saa ne edullisesti. Sit ne meneekin trokarille joka vetää niistä sen kiskurihinnan.

Vierailija
27/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trokarit on yks kirppisten vitsaus ainakin. Trokarit tulee heti aamusta paikalle ja kiertää uudet pöydät läpi / tsekkaa täydennykset. Kuorii kermat päältä ja kiikuttaa omaan pöytään (näillä usein useampi kirppispaikka ympäri kaupunkia) kalliimmalla. Se on tosi vittumaista siinäkin mielessä että itse ajattelee laittavansa vaikka uudenveroista lastenvaatetta myyntiin halvalla, että joku tarpeessa oleva saa ne edullisesti. Sit ne meneekin trokarille joka vetää niistä sen kiskurihinnan.

Trokarit ovat kirpputoriaatteen syöpä

Vierailija
28/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm käy myös,mutta hinta pitää olla alle euron...Ostin juuri noita luomupuuvilla bodyja 0.30 kipaleelta,todella hyväkuntoisiakin vielä...

Vierailija
29/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneeks dvd.t ja cd.t enää kaupaksi? Oma kokemus on että huonosti. Kaikilla on joku netflix tms., telkkareilla pääsee nettiin jne.

Menee, mutta huonosti. Näistäkin jotkut kehtaavat edelleen pyytää 3,50-4,50€. Hinta ok jos kyseessä uusi, mutta jos saman leffan voi ostaa Prismasta eurolla, jää ostamatta. Itselläni oli myynnissä dvd elokuvia 0,50-1€ ja cd levyjä 0,50-1,50€. Ei mennyt kaupaksi. Mutta itse ostan tuohon hintaan, jos vain on mieleinen.

AP

Vierailija
30/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee, mutta huonosti. Näistäkin jotkut kehtaavat edelleen pyytää 3,50-4,50€. Hinta ok jos kyseessä uusi, mutta jos saman leffan voi ostaa Prismasta eurolla, jää ostamatta. Itselläni oli myynnissä dvd elokuvia 0,50-1€ ja cd levyjä 0,50-1,50€. Ei mennyt kaupaksi. Mutta itse ostan tuohon hintaan, jos vain on mieleinen.

AP

Outoa. Itse olen myynyt läjäpäin dvd:itä kirppiksellä hintaan 0,50€.

Vierailija
31/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne paremmat tavarat ja merkkituotteet myydään nettikirppiksillä. 

Oman kokemuksen mukaan viestintä järkevästä kuluttamisesta on mennyt perille monelle lähipiirissä. Ostetaan uutta harvoin, tarpeeseen ja laatua. Ihmiset käyttävät esim. vaatteet itse loppuun ja ylimääräistä kirpputorille ei ole enää vietäväksi niin paljon kuin ennen. Tämä kokemus tietysti aikuisten vaatteista ja tavaroista.

Vierailija
32/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ihme touhua huomannut itsekin, henkkamaukan kuluneista ja virttyneistä trikoopuseroista pyydetään viidestä kahdeksaan euroa :(

Ihmiset varmaan jotenkin sokeutuneet sille, että "tämä minun lempipusero" ja yleinen ahneus nostaa päätään? 

Täällä meillä päin tosin pöytävuokrat kallistuneet mielestäni viime vuosina, siksi itsekin säilön kaapissa vielä vanhoja rytkyjä kun ei mitään järkeä maksaa 25-30e/viikko ja myydä euron rytkyjä, kun ei siitä tule sitä kolmeakymppiä ellei kaikki mene. :/

Tuo kertoo siitä että Suomen talous on jäänyt ikävään linbotilaan

- silloin kun talous on romahtanut pitkän nousukauden jälkeen ja ex-hyvätuloisiltain alkavat ansiosidonnaiset loppua myydään kirppksillä ja toreissa sekä huutoneteissä hyväkuntoista laatukamaa pilkkahinnalla. Jonkin aikaa.

- sillon kun taloudessa on menossa vuosia jatkuneen nousukauden huippu, voi vaikka roskalavalta löytää ehjää ja melkein uudenveroista kamaa koska eihän kukaan rahoissaan oleva viitsi nähdä sen vertaa vaivaa että laittaisi niitä nimellisellä hinnalla myyntiin huutonettiin tai toriin.

- silloin kun talous on limbotilassa kuten nyt, työtä on just sen verran tarjolla että ne joilla oli varaa ostaa parempaa tavaraa uutena, eivät joudu enää myymään niitä mihin hintaan hyvänsä selvitäkseen asuntolainan seuraavasta erästä mutta niillä on vyö niin kireällä että kaikkea irti lähtevää roikotetaan vaikka vappuun saakka myynnissä jos siitä saisi sillä lailla sen kympin pari enemmän.

Vierailija
33/388 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aiemmin joku kyseli nettikirppiksistä. Olen itse myynyt ihan hyvällä tuloksella vaatteita Vähän käytetty -palvelun kautta. Hinnoitellut olen sillä periaatteella, mitä olisin itse valmis maksamaan kustakin tavarasta tavallisella kirppiksellä. Emmyssä en ole itse myynyt, koska en pidä siitä, että vaatteet ovat ryppyisiä myyntikuvissa, jotka henkilökunta ottaa tuotteista.

Vierailija
34/388 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pöytä nyt viisi päivää ja kaksi päivää jäljellä. Tällä hetkellä rahaa tullut 160€. Omat vaatteet max 3€, suurin osa 1-2€. Lasten vaatteet 0,50-1€ ja takki 2€. Luistimet 5€ ja kenkiä 3€. Kirjat 1-2€, dvd-levyt 0,30-1€. Sisustustuotteet 1-3€ ja kolme tuotetta oli 10€ ja menivät heti ekana päivänä. Astioita oli 0,50-2€, menivät heti. Leluja 0,30-3€.

Toivon, että takaisin ei täydy kantaa mitään. Jos loput eivät mene kättään vaatteet suoraan uffin laatikkoon ja dvd-levyt vien vaikka sairaalan lastenosastolle. Takaisin en halua mitään, ihanasti tilaa kaapeissa.

Kiersin huvikseni muiden pöytiä katsomassa hintoja auta armias mitä hintalappuja. Toden totta ihmiset pyytävät hirveitä hintoja ihan kulahtaneesta tuotteesta. Suosikkini on meidän kirppiksellä jonkun ikivanha (70-lukua) sohvatyyny, jossa hintalappu ”retro tyyny tai koiralle peti” ja hintaa 10€. Kuka haluaa sohvan istuintyynyn kotiinsa, mihin sen laittaa? Ei mitään järkeä. Muutenkin kovat hinnat, laukkuja 20€ ja aikansa nähneitä nekin.

Vierailija
35/388 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppishinnat lähti lapasesta jo vuosituhannen alussa kun kirppispaikkojen vuokriin tuli provikat mukaan. 90-luvulla viikon kirppispaikka maksoi 15-25mk, eikä mennyt mitään provikkaa. Nyt viikon paikka maksaa 30€ + 5% myynnistä. Tähän sitten päälle vielä se että kirppiksillä ei ole minkäänlaista valvontaa ja tavaroita kannellaan vääriin pöytiin ja varastetaan.

Jos ajatellaan että sulla on 50 tavaraa tai vaatetta, joista pyydät 5€/kpl, niin myynti on 250€, josta kirppispaikka ottaa 42,5€. Lisäksi sitten vaiva siitä että hinnoittelee kaikki, käy siistimässä pöytää ja ottaa takkiinsa kadonneet tavarat. Eipä isosti kiinnosta.

Vierailija
36/388 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne paremmat tavarat ja merkkituotteet myydään nettikirppiksillä. 

Oman kokemuksen mukaan viestintä järkevästä kuluttamisesta on mennyt perille monelle lähipiirissä. Ostetaan uutta harvoin, tarpeeseen ja laatua. Ihmiset käyttävät esim. vaatteet itse loppuun ja ylimääräistä kirpputorille ei ole enää vietäväksi niin paljon kuin ennen. Tämä kokemus tietysti aikuisten vaatteista ja tavaroista.

Totta. Vuokrapöytäkirppiksellä on vähänkin arvokkaamman tavaran kohdalla melko suuri riski että tavarat varastetaan.

Vierailija
37/388 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäisin ostaa enemmänkin kirppiksellä mutta hinnat on liian kovia. En maksa käytetystä lähes samaa minkä saan uutena alesta. Koskaan en jätä kirppiksen varaan sellaista mikä on pakko hankkia. Joskus tekee löytöjä. Löytyy se yksi pöytä jossa tavara on siistiä ja hinnat kohdillaan.

En tajua ostaako joku ihan oikeasti niitä viiden euron käytettyjä hm-bodeja kun niitä ja vastaavia vaan on.

Oma myynti vaihtelee. Viime vuonna myin viikossa 160 eurolla miinus paikkavuokra. Nyt on menossa kuukauden myyntjakso. Hirvitti tuo paikkavuokra mutta halusin ennen muuttoa päästä kunnolla eroon tarpeettomasta ja hinnatkin siksi vielä aikaisempaa edullisemmaksi. Hyväkuntoista ja ehjää tavaraa ja vaatetta on myynnissä. Kolme viikkoa on täynnä ja tulos on nippa nappa tuon 160e eli pari kymppiä plussan puolella. Ei hirveästi naurata. Kova homma tuossa touhussa on kun joka päivä täytyy käydä siivoamassa kun paikka sotketaan niin nopeaa.

Olen tässä myös ihmetellyt käytettyjen huonekalujen hintoja. Jo jonkin aikaa olen seurannut toria. Muutamme reilusti isompaan ja ajattelin että jotain voisi ostaa käytettynä. Muutto ja remppa nielee sen verran rahaa että uutena ei voi tällä hetkellä ostaa kuin ne mitkä on aivan pakko. Mutta käytettyjen hinnat on kamalia! Esim joku ikea tuoli jonka saat uutena ostettu viidellä kympillä, on torissa kuluneena maalausta kaipaavana myynnissä hintaan 40e. Ihan hullua. Mitään sellaista en ole vielä löytänyt mitä voisin hinnan järkevyyden puolesta harkita.

Vierailija
38/388 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa aiemmin joku kyseli nettikirppiksistä. Olen itse myynyt ihan hyvällä tuloksella vaatteita Vähän käytetty -palvelun kautta. Hinnoitellut olen sillä periaatteella, mitä olisin itse valmis maksamaan kustakin tavarasta tavallisella kirppiksellä. Emmyssä en ole itse myynyt, koska en pidä siitä, että vaatteet ovat ryppyisiä myyntikuvissa, jotka henkilökunta ottaa tuotteista.

Kiitos. Taidan kallistua siis itsekin tuon vähänkäytetyt puolelle, jos siellä menee tuotteet.

Vierailija
39/388 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa kirppiksillä 90% pelkkää ylihinnoiteltua romua. Esim. 1980-2000 luvun kirjoja myydään 4 eurolla kpl. Samaiset kirjat ei mee edes ilmaiseksi kirjaston saa ottaa laareissa.

Sama havainto Oulusta. Kamalaa tavaraa, jota en edes ilmaiseksi ottaisi, ja näistä pyydetään sitten ihan liikaa. Kirpparivaatteista en ole valmis maksamaan yli 5€, ellei kyseessä ole oikeasti joku poikkeus, kuten täysin uusi/kerran käytetty kaunis mekko tai hyvät kengät. Ihmeen moni on harhaluulossa, että alkuperäiseltä hinnaltaan 15€ maksanut henkkamaukan urheilutoppi, joka sinänsä on hyväkuntoinen, on ok myydä viidellä eurolla. Sen käytetyn vaatteen arvo laskee huomattavasti ja harvoin nämä menevät kaupaksi, ellei ostaja ole etsimässä juuri tällaista toppia. Näkyipä kerran kirpparilla tyhjiä hillopurkkeja 50snt/kpl. 

Vierailija
40/388 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin juuri viikon pöytää pk-seudulla, ja pöytävuokran 37,50 jälkeen sain melkein 300e voittoa. Melkein kaikki meni kaupaksi: isokokoiset naistenvaatteet, erilaiset sisustusjutut ja kodintavarat, uudehkot kirjat ja käsityötarvikkeet (tein mm. langoista ja kankaista pusseja).  Lasten ulkovaatteet ja kengät menee myös hyvin, nyt ei ollut mulla niitä myynnissä. Halusin myydä tavaran nopeasti pois pöydästä ja täydensin pöytää kolme kertaa viikon aikana. Ei kaikkea kerralla! Hinnoittelin tuotteet niin, että menevät nopeasti mutta halusin myös vähän vaivanpalkkaa eli en todellakaan antanut tavaraa ilmaiseksi pois.. Kaikki mitä myyntiin laitoin, oli tosi siistiä ja nykyaikaista, sellaista jota ostaisin itsekin. 

Minä en edes jaksa myydä alle euron hintaisia tuotteita, vaan vien ne suoraan Fidalle. Kalliimmat jutut ja merkkitavarat myyn facessa, jolloin niistä saa paremman hinnan. Itse ostan ja myyn paljon tavaraa kirpuilla, ja tykkään siitä touhusta ihan hirveästi :) Saan paljon enemmän kiksejä siitä kun teen hyviä löytöjä muutamilla euroilla mitä kaupasta joku ihan perus vaatekin monta kymppiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi