Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatri määritteli minut näköjään ajoissa olevaksi ja siistiksi

Vierailija
25.02.2018 |

Olin kyllä ajoissa, mutta sormikkaissani oli reikä lähes joka sormessa ja takin taskut rikki. Tukkakin vähän hapsotti ja tunsin itseni rähjäiseksi. Tuli kuitenkin hyvä mieli tuosta määritelmästä. En meinannut uskaltaa edes katsoa omakantaan jos siellä olisi ulkonäkökin vielä haukuttu, mutta en kai sitten niin toivoton olekaan. :)

Mitäs muille lääkärit ovat kirjoittaneet olemuksesta?

Kommentit (264)

Vierailija
41/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos meikkaamaton mies menee vastaanotolle, häntä saatetaan pitää huolittelemattomana. Ok.

Vierailija
42/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävälle psykiatri oli kirjoittanut, että laittautunut vaikka ystäväni ei ollut muuta kuin pessyt tukkansa.

Rautalankaa: hiuksensa pessyttä miestä ei kuvattaisi laittautuneeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävälle psykiatri oli kirjoittanut, että laittautunut vaikka ystäväni ei ollut muuta kuin pessyt tukkansa.

Rautalankaa: hiuksensa pessyttä miestä ei kuvattaisi laittautuneeksi.

Kirjoitetettaisiin että hän on siisti, niin kuin useimmista ketjun naisistakin on kirjoitettu.

Vierailija
44/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista tarkkaan, mutta mullakin oli tuo siististi pukeutuva (vaikka pukeudun persoonallosesti, tärkeintä kai se psykiatrisessa mielessä että näytä sillan alla asuvalta). Itse muistan erityisesti sen että sanoi "vaikuttaa ikäistään nuoremmalta".

Mulla kans oli kerran tuo ”vaikuttaa ikäistään nuoremmalta” vieläkin välillä mietin, että olenko jotenkin retardin oloinen vai mitä se sillä meinasi.

Vierailija
45/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, psykopaatit voivat tuijottaa katseen värähtänättä, sekin kirjoitetaan ylös. Katsekontakti on siis huomionarvoista, vältteleekö asiakas katsekontaktia, tuijottaako intensiivisesti vai onko katse mitä tässä meidän kulttuurissamme tavanomaisena pidetään.

Vierailija
46/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ota katsekontaktia, ei ilmeile, liikkeet varovaisia, hyvin huoliteltu ulkonäkö

Samat setit joka psykiatrilta tullu

Nyt taisi tulla paras ulkonäköarvostelu :) miten tuohon yltää? Kuinka paljon meikkiä ja millaiset hiukset ja vaatteet?

Vierailija
47/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttaa, etta ihmiset luottavat tuollaisiin astrologeihin. Nuo psykiatrit ehdottelevat kaikkea, ja sitten ihmiset uskovat. Kuitenkin jokainen diagnoosi luokitellaan pysyvaksi viaksi, jota ei voi poistaa. Paitsi niilla, joilla ei ole diagnoosia.

Kummallinen uskonto. Ilman anteeksiantoa.

*pakana*

Vierailija
48/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

qwerty-sjir kirjoitti:

Ihmetyttaa, etta ihmiset luottavat tuollaisiin astrologeihin. Nuo psykiatrit ehdottelevat kaikkea, ja sitten ihmiset uskovat. Kuitenkin jokainen diagnoosi luokitellaan pysyvaksi viaksi, jota ei voi poistaa. Paitsi niilla, joilla ei ole diagnoosia.

Kummallinen uskonto. Ilman anteeksiantoa.

*pakana*

Miksi vaite siita, etta psyykkinen sairaus periytyy ei todista mitaan psyykkisesta sairaudesta, tai psykiatrian tieteellisyydesta? Annan esimerkin: Geenit maarittelevat ihmisen ominaisuudet, esimerkiksi hiusten varin, ja muutkin ominaisuudet. Tehdaan seuraava vertaus: Sinulla on kaksi erilaista kivea. Toinen pyorea, ja toinen kulmikas. Lyot kumpaakin kivea kapulalla, jolloin toinen ilmeisestihyppii, ja toinen pyorii. Silti ei ole tieteellisesti esitettavissa, etta edes hyppiminen johtuisi kiven ominaisuuksista, olisithan voinut tyontaa kulmikasta kivea. Tai pyorittaa sita pehmeaa maata vasten. Psykiatrialta puuttuu tyypillisesti todellisen tieteen objektiivisuus, silla se aiheuttaa sita mita sitten tutkii. Siksi Psykiatria onkin alistettava tarkastelun ja moraalisen vertailun kohteeksi. Vain nain voidaan saada hyvaa aikaan maailmassa. 

*pakana*

Vierailija
49/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että mahtaako noihin lausuntoihin sisältyä jotain lääkärien välistä "koodikieltä"? Kun kaikkien olemusta tunnutaan kuvailtavan melko positiivisilla adjektiiveilla, ulkonäköä varsinkin. Nämä lausunnot ovat kuitenkin aina myös potilaan itsensä nähtävissä, niin voisi ajatella, että jos esimerkiksi ulkonäöstä ei ole mitään mainintaa niin se tarkoittaa epäsiistiä. Kunhan kelasin..

Vierailija
50/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli todettu ulkonäöstä, että naisellisesti värjätyt hiukset. En värjää hiuksiani ja olen mies.

Vierailija
51/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli todettu ulkonäöstä, että naisellisesti värjätyt hiukset. En värjää hiuksiani ja olen mies.

Apua! :D :D

Vierailija
52/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä merkitys näillä on? Minulle kirjoitettiin aikoinaan "puhuu vuolaasti", jäin ihmettelemään...?

Minulle kirjoitettiin hypomaaninen vaikken ikinä ole potenut maniaa, kaksisuuntaista enkä depressioa. Yritin selittää asiani nopeasti ja tehokkaasti lääkärille koska tiedän heillä olevan tiukka aikataulu. En ole muutenkaan kovin flegmaattinen ihminen vaan keskustelen mielelläni aktiivisesti kenen kanssa tahansa.

Vierailija
53/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että mahtaako noihin lausuntoihin sisältyä jotain lääkärien välistä "koodikieltä"? Kun kaikkien olemusta tunnutaan kuvailtavan melko positiivisilla adjektiiveilla, ulkonäköä varsinkin. Nämä lausunnot ovat kuitenkin aina myös potilaan itsensä nähtävissä, niin voisi ajatella, että jos esimerkiksi ulkonäöstä ei ole mitään mainintaa niin se tarkoittaa epäsiistiä. Kunhan kelasin..

Tää voi olla kyllä totta. Jos ahdistuneelle ja masentuneelle kirjoittaisi jotain negatiivista ulkonäöstä, niin potilas ahdistuisi vaan enemmän ja siksi ei kirjoiteta mitään.

Vierailija
54/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainittu eri psykiatrien toimesta mm. ilmeikäs, siisti ja huoliteltu olemus, persoonallinen pukeutuminen ja perään ”kiistää huumeet” (apua, lol).

Eniten tässä omakantaa selatessa nauratti vuosien takainen merkintä, jossa kerrottiin potilaan eli minun nähneen ”unen, jossa tapetaan ja koira syö”.:DDDDDDDD

Itselläni ei mitään muistikuvaa.

Olisin kyllä äimänä käkenä jos minulle kirjoitettaisiin tuollainen merkintä kun olen koko ikäni ollut raitis ja se on minulle tärkeä elämänarvo.

Vierailija
55/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelit tuosta? :DDD

Vierailija
56/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luki "olemus asiallinen, hentoinen". Mietin että viittaako tuo hentoinen fyysisiin vai psyykkisiin ominaisuuksiin? Olen hoikka mutten mikään laiheliini, ja luonteeltani melko reipas ja rohkea - tuolloin tosin olin masentunut.

Vierailija
57/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä merkitys näillä on? Minulle kirjoitettiin aikoinaan "puhuu vuolaasti", jäin ihmettelemään...?

Minulle kirjoitettiin hypomaaninen vaikken ikinä ole potenut maniaa, kaksisuuntaista enkä depressioa. Yritin selittää asiani nopeasti ja tehokkaasti lääkärille koska tiedän heillä olevan tiukka aikataulu. En ole muutenkaan kovin flegmaattinen ihminen vaan keskustelen mielelläni aktiivisesti kenen kanssa tahansa.

Voisiko sen hypomaanisen kayda muuttamassa pois siita lausunnosta? Jos siihen saisi vaikka tilalle: Henkilolla on oikeassa kadessa viisi sormea. Kun on kerran jollekkin kirjoitettu. 

Aluksi.

*pakana*

Vierailija
58/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos meikkaamaton mies menee vastaanotolle, häntä saatetaan pitää huolittelemattomana. Ok.

Taidetaan ottaa huomioon myös kulttuuri, jossa elämme. Meikkaamatonta naista tosin ei pelkästään meikkaamattomuuden vuoksi pidetä huolittelemattomana, partaa tai kaljuuntuvaa päätään ajamaton mies todellakin.

Vierailija
59/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa kannasta pääsette lukemaan näitä? Mulla vaikka kuinka monta psykologi käyntiä mutta ei mitään tekstiä. Käynnit kyllä näkyy.

Vierailija
60/264 |
26.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, nyt aloin miettiä että olen aina ollut vain "asiallinen"! Ovatkohan "siisti" ja "huoliteltu" jotenkin parempia määritelmiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi