Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eksä ei huolinut 11v tyttöämme mukaan laskettelemaa, vei kuitenkin uuden puolisonsa pojat "Ei se ole tyttöjen juttu"

Vierailija
21.02.2018 |

Tytär ei ole ennen lasketellut, mutta minä lupasin maksaa tytön reissun ja opettajan niin nämä kokeneemmat laskettelijat olisivat saaneet lasketella kaikessa rauhassa.

Mutta ei, kun ei se ole tyttöjen juttu. Siellä voi kaatua ja sitten pääsee itku ja sitten on reissu pilalla jne jne.

Itse en pääse töiltäni tyttöä viemään, mutta jotain piristystä täytyy nyt hänelle keksiä kun on ihan maassa.

Kommentit (277)

Vierailija
161/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Who run the world? GIRLS! kirjoitti:

En nyt tiedä miten tämä auttaa, mutta kannattaa oikeasti viedä hänet laskettelemaan. Itse menin juuri 11-vuotiaana ensimmäisen kerran laskettelemaan. Koulusta kun pakotettiin. Silloin en ollut yhtään liikunnan ystävä, mutta sitten kun olin siellä mäen päällä, niin tunsin jotain. En tiedä miten kuvailla sitä, mutta se oli aivan mahtavaa. Mä vaan lähdin laskemaan sitä rinnettä alas, tuuli ulisi korvissa ja mä menin todella lujaa. En ollut siis koskaan lasketellut ennen ja se tuntui kuin olisin lasketellut jo vuosia. Menin hissillä uudestaan ja uudestaan ylös ja laskin alas. Ja.. nyt olen lasketellut joka vuosi kun siihen on tullut tilaisuus. Mä vaan rakastan sitä lajia. Ja todella idioottimaista kuvitella, että tyttö itkisi, mutta pojat ei. Kyllä ne pojatkin yhtä hyvin voi itkeä kuin tytötkin.

Sinultahan voikin sitten kysyä kokemusasiantuntijana, mitä itse ajattelisit tilanteesta. Isäsi ja kuviteltu tai todellinen sisaresi olisi lähtemässä lomalle jossa lasketeltaisiin. Mukaan olisivat lähtemässä myös isäsi uusi naisystävä ja tämän nuori laskettelemisessa täysin kokematon poika. Olisiko täysin ja totaalinen mahdottomuus. Jopa niin, että kieltäytyisit lähtemästä mukaan.

Vierailija
162/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki tytöllesi laskettelutaito, on varmasti se jälkeen tervetullut mukaan.

Jos enää haluaa lähteä kun on huomannut olevansa isälleen kakkosluokan lapsi...

No jokainen laskettelua harrastanut tajuaa, ettei ensikertalainen voi lähteä kokeneiden laskettelureissulle, sillä ei ole mitään tekemistä arvojärjestyksen kanssa.

Isä oli fiksu ja ymmärsi, että tytön mukaan tulo ei olisi ollut kenenkään kannalta järkevää, siinä olisi kärsinyt sekä tyttö että muu seurue. Opettelureissut ovat erikseen.

Olemme tällä hetkellä Lapissa, uusperhekuvio. Molempien lapset ovat mukana. Lähdemme aamulla rinteessä klo 9 jälkeen, palaamme mökille klo 16-17. Jos mukana olisi aloittelija, olisi joku aina vastuussa hiihtokouluun viennistä jja hausta + sidottu olemaan loppuajan tämän aloittelijan kanssa, koska hiihtokoulu ei kestä noin kauan eikä aloittelija jakaa olla suksilla niin kauan.

Jos lapsi haluaa opetella laskettelemaan, mutta vanhempi ei viitsi edes tuon vertaa tehdä asian hyväksi, niin onpa aika pasketta meininkiä. Koska minäminä ja minun pitää päästä ei-aloittelijan rinteeseen. 

Me kaikki emme uhraa elämäämme lasten vuoksi.... meillä muilla on - dadaa - omia harrastuksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laskettelin ensimmäistä kertaa 9-vuotiaana lapissa. Ensin mentiin pari kertaa isän kanssa sellaisesta harjoittelurinteestä ja heti kun alkoi sujua mentiin isoihin rinteisiin helpoimmasta päästä. Olisikohan ollut vajaat pari tuntia mennyt niin sain mennä jo yksikseni mihin rinteeseen halusin. Että sen puolesta tuskin kokematon laskettelija niin kauheasti muita rajoittaa.

Ei tietenkään rajoita. Koko konsepti on lapsiperhematkailu. Aloittajan ex-puolison uusperhe on ydinkohderyhmää. Tyttö mukaanlukien.

Vierailija
164/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Who run the world? GIRLS! kirjoitti:

En nyt tiedä miten tämä auttaa, mutta kannattaa oikeasti viedä hänet laskettelemaan. Itse menin juuri 11-vuotiaana ensimmäisen kerran laskettelemaan. Koulusta kun pakotettiin. Silloin en ollut yhtään liikunnan ystävä, mutta sitten kun olin siellä mäen päällä, niin tunsin jotain. En tiedä miten kuvailla sitä, mutta se oli aivan mahtavaa. Mä vaan lähdin laskemaan sitä rinnettä alas, tuuli ulisi korvissa ja mä menin todella lujaa. En ollut siis koskaan lasketellut ennen ja se tuntui kuin olisin lasketellut jo vuosia. Menin hissillä uudestaan ja uudestaan ylös ja laskin alas. Ja.. nyt olen lasketellut joka vuosi kun siihen on tullut tilaisuus. Mä vaan rakastan sitä lajia. Ja todella idioottimaista kuvitella, että tyttö itkisi, mutta pojat ei. Kyllä ne pojatkin yhtä hyvin voi itkeä kuin tytötkin.

Sinultahan voikin sitten kysyä kokemusasiantuntijana, mitä itse ajattelisit tilanteesta. Isäsi ja kuviteltu tai todellinen sisaresi olisi lähtemässä lomalle jossa lasketeltaisiin. Mukaan olisivat lähtemässä myös isäsi uusi naisystävä ja tämän nuori laskettelemisessa täysin kokematon poika. Olisiko täysin ja totaalinen mahdottomuus. Jopa niin, että kieltäytyisit lähtemästä mukaan.

En ole tuo jolta kysyit mutta vastaava ja olen ollut vähän tuollaisella lomalla. Jos tuo tarkoittaisi että pääsen rinteeseen vaikka vain kahtena päivänä, tai vain puoleksi päiväksi joka päivä, olisin pettynyt ja katkera. Jos itse pääsisin laskemaan omaan tahtiin ihan niin paljon kuin haluan, sitten saisi olla mukana ketä vaan.

Vierailija
165/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, että apn mies on ex. Vaikuttaa täydelliseltä mulkulta asenteineen: laskettelu ei tyttöjen juttu...Haistakoon paska. Tytöt laskettelee siinä missä pojat. Ihmettelen ketjun myönteistä asennetta ja ymmärrystä tuota kohtaan!!

Vierailija
166/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä osoitti että uuden perheen lapset ovat tärkeämpiä, joten lapsi voi osoittaa ettei tarvitse enää isää. Simppeliä.

Kumman vanhemman luona lapsi on sopimuksen mukaan hiihtolomaviikon ? Jos isä-viikko, isä tökerö. Jos äiti-viikko, äiti tökerö.

Vierailija
167/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jokainen laskettelua harrastanut tajuaa, ettei ensikertalainen voi lähteä kokeneiden laskettelureissulle, sillä ei ole mitään tekemistä arvojärjestyksen kanssa.

Isä oli fiksu ja ymmärsi, että tytön mukaan tulo ei olisi ollut kenenkään kannalta järkevää, siinä olisi kärsinyt sekä tyttö että muu seurue. Opettelureissut ovat erikseen.

Olemme tällä hetkellä Lapissa, uusperhekuvio. Molempien lapset ovat mukana. Lähdemme aamulla rinteessä klo 9 jälkeen, palaamme mökille klo 16-17. Jos mukana olisi aloittelija, olisi joku aina vastuussa hiihtokouluun viennistä jja hausta + sidottu olemaan loppuajan tämän aloittelijan kanssa, koska hiihtokoulu ei kestä noin kauan eikä aloittelija jakaa olla suksilla niin kauan.

Jos lapsi haluaa opetella laskettelemaan, mutta vanhempi ei viitsi edes tuon vertaa tehdä asian hyväksi, niin onpa aika pasketta meininkiä. Koska minäminä ja minun pitää päästä ei-aloittelijan rinteeseen. 

No jos lapsi olisi halunnut lasketella, niin asian olisi voinut ottaa esille viimeisen kahden kuukauden aikana koska vaan, ja viedä hänet rinteeseen kokeilemaan. Ja jos siihen ei tarvita aikuista niin äitikin olisi voinut viedä, maksaa tunnin ja istua kahvilla. Sitten olisi voinut isälle kertoa miten hauskaa se on ollut, ja miten se Emma on jo isossakin mäessä monta tuntia päivässä niin innoissaan.

Sikäli nyt vähän epäilenkin näitä motiiveja, että laskettelu tässä tuskin on nyt päällimmäisenä vaan ihan joku muu hiertää.

Vierailija
168/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Älä nyt ao surkuttele tai vedä herneitä nenuusi, exäsi toimi ihan oikein. Sinä taas itse et ollut ihan tilanteen tasalla, ilmeisesti et itse laskettele, ainakaan et paljoa.

Me oltiin kerran laskettelureissulla, jossa mukana oli ystäväni miehen lapsi (ekaa kertaa suksilla). Pilasi täysin muiden päivän (ei tietenkään tahallaan), kun väsytti, monot puristi jne Rinteessä piti odottaa, hississä auttaa. Kukaan ei päässyt kunnolla laskemaan, vaikka aloittelija oli osan päivästä hiihtokoulussa. Eipä aloittelija itsekään pitänyt päivästä

En tajua miksi jokaikisen laskutaitoisen pitää olla tuijottamassa sitä yhtä aloittelijaa, joka hetki? Jos lapsi on miehen, eikö ole aika luonnollista, että hän hoitaa päävastuun lapsen kaitsemisesta, eikä joka laskukerralla muiden tarvitse olla ihan vieressä. Etenkin jos samaa rinnettä hilataan jonkin aikaa edestakaisin. Eipä siinä laskiessa kauheasti toisten kanssa ehdi rupatellakaan.

Et näemmä ole ollut ensikertalaisen kanssa mäessä.

Pelkästään hissi on pelottava. Se on vaikea ottaa kiinni, voi olla vaikea pysyä siinä. On vaikea osata tulla pois kun pelottaa. Jos kaatuu hississä pitäisi päästä äkkiä alta pois. Ei välttämättä pääse ylös ja hanskat on ties missä.

Kun lähdetään tulemaan alas, se on pelottavaa ja vauhti voi ryöstäytyä. Jyrkimpien kohtien yli täytyy rohkaista ja maanitella. Taas kun kaatuu, mennään avuksi ja keräilemään sauvoja.

Kolmen laskun jälkeen lapsella tutisee polvet ja mennään laavuun avaamaan monot ja ottamaan mehua.

Toista. Koko päivä, kunnes lapsi väsyy ja lähdetään pois mäestä.

Täällä kommentoivat ihmiset jotka eivät ole joko itse lasketelleet, tai eivät lapsen kanssa joka ei ole ihan synnynnäinen, tai eivät kovin isoissa mäissä.

Oletkohan jotenkin onnettomampi kuin muut tai sinulla on jokin keskittymis- tai motoriikkaongelma? Meillä on kolme lasta opetettu jo laskemaan ja kyllä yksi aikuinen on riittänyt ihan alussakin yhdelle lapselle, jopa sille 3vuotiaalle, avuksi. Vähän isommilla lapsilla on riittänyt se yksi aikuinen kahdelle lapselle. Ei siihen muita aikuisia tarvita. Olemme ihan normaaleja aikuisia ja lapsemme ovat myöskin ihan normaaleja, sekä ovat ymmärtäneet puhetta.

Sepä hienoa teille. Ja tietenkään kenenkään lapset eivät voi olla erilaisia tai ovat jälkeenjääneitä ja motorisesti vammaisia. Kiitos tästä.

Luonnollisesti ap: n tytärkin on oletusarvoisesti kuin kala vedessä missä tahansa urheilulajissa, ei tarvitse kuin näyttää suunta.

Joskus ei jaksa tätä liikunnallisesti lahjakkaiden ylimielisyyttä.

Ja joskus ei jaksa näitä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa.

Vierailija
169/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Älä nyt ao surkuttele tai vedä herneitä nenuusi, exäsi toimi ihan oikein. Sinä taas itse et ollut ihan tilanteen tasalla, ilmeisesti et itse laskettele, ainakaan et paljoa.

Me oltiin kerran laskettelureissulla, jossa mukana oli ystäväni miehen lapsi (ekaa kertaa suksilla). Pilasi täysin muiden päivän (ei tietenkään tahallaan), kun väsytti, monot puristi jne Rinteessä piti odottaa, hississä auttaa. Kukaan ei päässyt kunnolla laskemaan, vaikka aloittelija oli osan päivästä hiihtokoulussa. Eipä aloittelija itsekään pitänyt päivästä

En tajua miksi jokaikisen laskutaitoisen pitää olla tuijottamassa sitä yhtä aloittelijaa, joka hetki? Jos lapsi on miehen, eikö ole aika luonnollista, että hän hoitaa päävastuun lapsen kaitsemisesta, eikä joka laskukerralla muiden tarvitse olla ihan vieressä. Etenkin jos samaa rinnettä hilataan jonkin aikaa edestakaisin. Eipä siinä laskiessa kauheasti toisten kanssa ehdi rupatellakaan.

Et näemmä ole ollut ensikertalaisen kanssa mäessä.

Pelkästään hissi on pelottava. Se on vaikea ottaa kiinni, voi olla vaikea pysyä siinä. On vaikea osata tulla pois kun pelottaa. Jos kaatuu hississä pitäisi päästä äkkiä alta pois. Ei välttämättä pääse ylös ja hanskat on ties missä.

Kun lähdetään tulemaan alas, se on pelottavaa ja vauhti voi ryöstäytyä. Jyrkimpien kohtien yli täytyy rohkaista ja maanitella. Taas kun kaatuu, mennään avuksi ja keräilemään sauvoja.

Kolmen laskun jälkeen lapsella tutisee polvet ja mennään laavuun avaamaan monot ja ottamaan mehua.

Toista. Koko päivä, kunnes lapsi väsyy ja lähdetään pois mäestä.

Täällä kommentoivat ihmiset jotka eivät ole joko itse lasketelleet, tai eivät lapsen kanssa joka ei ole ihan synnynnäinen, tai eivät kovin isoissa mäissä.

Oletko se kirjoittaja, joka tuossa kertoi, miten laskettelureissu meni pilalle, koska mukana oli kaverin miehen laskettelutaidoton lapsi? Kuinka monta aikuista tarvitaan lapsen mukaan rinteeseen, lapsen isä, tyttöystävä, tyttöystävän kaveri ja tämän mies? Luulisi, että yksi aikuinen eli lapsen vanhempi riittää, muut voivat lasketella muualla sydämensä kyllyydestä.

Vierailija
170/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ymmärrän tuon exän toiminnan kyllä, jos muut reissuun lähtijät osaavat lasketella. Yksi kokematon pilaa hyvinkin helposti muiden reissun.

Rinteessä ollaan yleensä aamusta iltaan, joka päivä. Tuskin olisit opettajaa koko ajaksi maksanut?

Kunnolliset laskettelureissut ovat sen verran luksusta, että niistä haluaa nauttia.

No niinpä! Sinne ei rasitteita haluta mukaan koska oma etu tärkein. Ai oma lapsi? Sehän on nyt ex et ei haittaa, hoitakoot äitinsä vaan. Eiku...tyttös ei ap tarvii myöhemminkään isästänsä välittää. Ruikuttakoot yksin vanhainkodilla. Tai ehkä ne pojat käy (tuskinpa vaan). Lapsiparat...

Vierailija
171/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni ovat lasketelleet kerran vuodessa viikon 3-vuotiaasta asti. Lähnnä Alpeilla.

Silti, vasta 13-14-vuotiaana laskettelulomat alkoivat olemaan minullekin kivoja. Sitä ennen itse laski lapsen takana ja katsoi, että kaikki menevät samaan paikkaan ja kaikki ovat mukana.

Laskin katsoen, kun lapsi laskettelee. Oma lasku ei ollut laskettelua.

Vierailija
172/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laskettelin ensimmäistä kertaa 9-vuotiaana lapissa. Ensin mentiin pari kertaa isän kanssa sellaisesta harjoittelurinteestä ja heti kun alkoi sujua mentiin isoihin rinteisiin helpoimmasta päästä. Olisikohan ollut vajaat pari tuntia mennyt niin sain mennä jo yksikseni mihin rinteeseen halusin. Että sen puolesta tuskin kokematon laskettelija niin kauheasti muita rajoittaa.

Tämä. Lapset oppivat todella nopeasti, joten jos isä ei voi tämän vertaa uhrautua, niin onhan täysi paska.

Vierailija
173/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi lapsena samoin, paitsi kyseessä ei ollut laskettelu vaan ulkomaanreissu. Isä lähti uuden naisen ja sen naisen lasten kanssa. Minulta ei edes kysytty. Ja itse siis asuin heidän kanssaan, eli jäin sitten alaikäisenä yksin kotiin. Tänäpäivänäkään en ymmärrä ratkaisua, eikä olla läheisiä isän kanssa.

Vierailija
174/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni ovat lasketelleet kerran vuodessa viikon 3-vuotiaasta asti. Lähnnä Alpeilla.

Silti, vasta 13-14-vuotiaana laskettelulomat alkoivat olemaan minullekin kivoja. Sitä ennen itse laski lapsen takana ja katsoi, että kaikki menevät samaan paikkaan ja kaikki ovat mukana.

Sellasta se on kun lapsia tekee, ylläri?

Vierailija
175/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tunnu tajuavan että laskettelu lomalla pitää osata lasketella samoin kuin patikoidessa kaikkien pitää jaksaa kävellä se päivämatka eikä niin että patikoidessa päivämatka lyhennetään 5km aloittelijan takia, kuten ei osteta monen sadan euron lento ja rinnelippuja sekä hotelleita siksi että joku lähtee harjoittelemaan laskettelua vaikka perusteet opetellaan kotona lähimmässä laskettelukeskuksessa. Ei heti voi mennä altaan syvään päähän.

Vierailija
176/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tunnu tajuavan että laskettelu lomalla pitää osata lasketella samoin kuin patikoidessa kaikkien pitää jaksaa kävellä se päivämatka eikä niin että patikoidessa päivämatka lyhennetään 5km aloittelijan takia, kuten ei osteta monen sadan euron lento ja rinnelippuja sekä hotelleita siksi että joku lähtee harjoittelemaan laskettelua vaikka perusteet opetellaan kotona lähimmässä laskettelukeskuksessa. Ei heti voi mennä altaan syvään päähän.

Kyllä me tajutaan. Mutta vanhempina me myös ymmärrämme että perheen lomareissut sovitetaan kaikkille perheenjäsenille sopiviksi. Eli kyse on vanhemmuudesta, jossa minä-minä asenne ei kanna. Lapset kasvavat ja oppivat, sekä fyysiset taidot menevät vahempien ohikin ajan myötä.

Terveisin laskettelevan perheen vanhempi, joka on tehnyt perheen kanssa laskettelureissuja myös niiden vasta-alkajalasten kanssa.

Vierailija
177/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioero ei tarkalleen ottaen muuta tilannetta lapsen kannalta. Yhtä hitaasti tai nopeasti oppii.

Vierailija
178/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksei isä halua olla oman lapsensa kanssa lomalla. Ihan sama lähtevätkö laskettelemaan, isä olisi voinut ottaa oman lapsensa mukaan ja opettaa tyttöä laskettelemaan. Isän uusi puoliso olisi voinut jäädä vaikka yhdeksi päiväksi tytön kanssa mökkin tai missä nyt ikinä asuvatkaan niin että tytön isä voisi vaikka lasketella poikien kanssa. Uusperheessä pitää osata joustaa ja välillä kitkeä itsekkyys pois. Mutta todennäköisesti isä on luuseri ja hänellä on manipuloiva ja itsekäs, kylmä akka joka ei välitä tyttären ja isän väleistä vaan haluaa omille lapsilleen isähahmon. Mutta..what comes around, goes around.

Vierailija
179/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me tajutaan. Mutta vanhempina me myös ymmärrämme että perheen lomareissut sovitetaan kaikkille perheenjäsenille sopiviksi. Eli kyse on vanhemmuudesta, jossa minä-minä asenne ei kanna. Lapset kasvavat ja oppivat, sekä fyysiset taidot menevät vahempien ohikin ajan myötä.

Terveisin laskettelevan perheen vanhempi, joka on tehnyt perheen kanssa laskettelureissuja myös niiden vasta-alkajalasten kanssa.

Näin juuri.

Vierailija
180/277 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioero ei tarkalleen ottaen muuta tilannetta lapsen kannalta. Yhtä hitaasti tai nopeasti oppii.

Ei, mutta yh:n pitää laskea koko ajan katsoen niitä lapsiaan. Ydinperheessä vastuuta voi jakaa.

Uuden puolison ei tarvitse kasvattaa muiden lapsiam

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi