Vähentääkö yhteinen lapsi elatusmaksuja
Hei, tilanne tämä; miehellä 4lasta, asuvat äidillään, mulla kaksi, asuvat puolet isällään ja puolet mulla.. haaveissa yhteinen mutta jääkö tämä nyt rahan takia sitten vain haaveeksi? Asuntolainat ja miehen maksamiin elatusmaksuihin menee jo toisen palkka :(
Jos saadaan yhteinen vielä niin miten se lasketaan? Vaikuttaako miehen maksamiin elatusmaksuihin? Mun tulot ei niihin vaikuta vaikka olisin työtön
Kommentit (98)
Eräs tuntemani mies vastaavassa tilanteessa vaihtoi hyväpalkkaisen työnsä matalapalkka-alan hommiin, ja näin pääsi koko elatusmaksuista. Siinä tapauksessa oli vielä eksällä kierroksessa uusi mies, joka halusi myös osingoille hyvistä elatusmaksuista ja toivoi voivansa loisia...
Vierailija kirjoitti:
Yhteishuoltajuus: ei elareita ja lasten menot puoliksi. Siinä äkkiä huomaa, ettei se miehen maksama summa oikein riitäkään niiden lasten menoihin. Ja saisit enemmän niitä toivomiasi lapsiakin sinne huusholliinne pyörimään.
Oikeasti: on aivan järjettömän lapsellista yrittää itse lapsen tekemällä "kostaa" kanin lailla lisääntyneen miehesi eksälle se, että hän hoitaa miehesi innolla siittämät lapset.
Mulla ja ex miehelläni on lapsista yhteishuoltajuus, eikä saada millään tollasia summia menemään.
Ja ei tässä olla mitään kostamassa, onko se yksin lasten isän tehtävä maksaa ja elättää? Ihan yhtälailla se äiti on ne tehny kuin isäkin!
Jos mies maksaa 1400, ei se mitenkään katakaan vielä kaikkia kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteishuoltajuus: ei elareita ja lasten menot puoliksi. Siinä äkkiä huomaa, ettei se miehen maksama summa oikein riitäkään niiden lasten menoihin. Ja saisit enemmän niitä toivomiasi lapsiakin sinne huusholliinne pyörimään.
Oikeasti: on aivan järjettömän lapsellista yrittää itse lapsen tekemällä "kostaa" kanin lailla lisääntyneen miehesi eksälle se, että hän hoitaa miehesi innolla siittämät lapset.
Mulla ja ex miehelläni on lapsista yhteishuoltajuus, eikä saada millään tollasia summia menemään.
Ja ei tässä olla mitään kostamassa, onko se yksin lasten isän tehtävä maksaa ja elättää? Ihan yhtälailla se äiti on ne tehny kuin isäkin!
Niin, en kosta mutta muuten vaan vituttaa kun miehen eksä makaa perse homeessa ja jotenkin pitäs saada elarit pienemmäksi, josko se seitsemännen lapsen tekeminen vaikka auttaisi...
Se äiti kuitenkin enimmäkseen hoitaa ne.
Saatte elarit alas, jos mies jää työttömäksi. Ainoa tapa.
Vierailija kirjoitti:
Saatte elarit alas, jos mies jää työttömäksi. Ainoa tapa.
Tämän jälkeen elarit ovat enää 600 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei tässä olla mitään kostamassa, onko se yksin lasten isän tehtävä maksaa ja elättää? Ihan yhtälailla se äiti on ne tehny kuin isäkin!Niin, en kosta mutta muuten vaan vituttaa kun miehen eksä makaa perse homeessa ja jotenkin pitäs saada elarit pienemmäksi, josko se seitsemännen lapsen tekeminen vaikka auttaisi...
Mahtavaa ajattelutapaa! Hitto kun joku maksais mullekkin palkkaa lastenhoidosta niin ei tars mennä töihin 😳 kukas ydinperheessä sen palkan sit maksaa ja hoitaa?
No en kyllä tekis lapsia miehen kanssa jolla on menjä elätettävää ennestään. Mut joo, kyllä miehen maksukyky ratkaisee, kaikkia lapsia tulee voida elättää. Mut jos niiden neljän lapsen äiti on yhtään hankala, hän voi kiusata teitä loputtomiin, suostumatta yhtään mihinkään. Kannattais oikeesti miettiä, mihin ryhtyy. Ne neljä lasta on aika iso kakku jo. Haluatko kuluttaa elämäsi kasvattaen heitä? Ja omiasi ja sitten vielä yhteistä? Onko teillä edes voivavaroja 7 lapseen? Uusperheessä? Ydinperheen 7 on helpompi kuin uusperheen 7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei tässä olla mitään kostamassa, onko se yksin lasten isän tehtävä maksaa ja elättää? Ihan yhtälailla se äiti on ne tehny kuin isäkin!Niin, en kosta mutta muuten vaan vituttaa kun miehen eksä makaa perse homeessa ja jotenkin pitäs saada elarit pienemmäksi, josko se seitsemännen lapsen tekeminen vaikka auttaisi...
Eli tekisit lapsen kostoksi, vihasta...? Pilaat elämäsi- ja tämä on varma tieto- jos otat miehen jolla neljä lasta ja alat sitten kontolloida ja ketkeroitua ja vihata hänen exäänsä. SEn exän elämä ei kuulu sinulle. Tarvitsen valtavasti energiaa siihen, että opit hyväksymään ne kaikki lapset, ja heidän äitinsä- oli millainen oli- ja onnistut rakentamaan perheen, jossa kaikilla jäsenillä on hyvät suhteet. Kirjoitustesi perusteella sulla ei ole mitään edellytyksiä onnistua uusperheen rakentamisessa. Ja paitsi että pilaat oman elämäsi, pilaat omienkin lastesi lapsuuden.
Ei yhden tai edes kahdenkaan lapsen takia saa alennusta elatusmaksuihin.
Jos teillä ei ole varaa lisälapsiin niin sitten niitä ei voi tehdä. Miehelläsi on jo iso liuta lapsia, lisälapsien teko ei ole järkevää jos senttejä pitää laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa ajattelutapaa! Hitto kun joku maksais mullekkin palkkaa lastenhoidosta niin ei tars mennä töihin 😳 kukas ydinperheessä sen palkan sit maksaa ja hoitaa?
Hommaat pari lasta lisää, otat ne kaikki huollettavaksi ja ala rällätä elatusmaksuilla. Niin helposti se käy!
Lapselle varmaan tervettä kuulla että hänet hankittiin muutaman satasen ja koston takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette ota niitä kaikkie teille asumaan, ajattele miten paljon elareita saisitte kuudesta lapsesta! Ja vielä enemmän tulisi rahaa kun seitsemännen tekisitte!
Siis hyi hitto mitä ihmisiä. Toivottavasti jäätte ilman sitä uutta vauvaa. Noin sairas kuvio ei tarvitse lisää uhreja.
Jatkan vielä, toki miehen kuuluu maksaa oma osuutensa lapsestaan. Ja ostelen usein kalliimpaa kuin tarvitsisi. Ihan vain, koska olisi typerää, että omalla on uudet vaatteet ja toisella kirppisvaatteet. Vielä lapsi ei tätä eroa ymmärrä, mutta sekin päivä tulee.
Se pyöräkään ei ole pakollinen, mutta toisaalta jos yhteinen lapsi lähtee pyöräilemään, niin laitetaanko siskopuoli kävelemään?
Tuet siis menee lähivanhemmalle, joka ostaa nämä samat asiat. Kuka meitä tukee näiden asioiden ostossa? Lähivanhemman mielestä kaikki on toki heidän. Jos pyytäisimme vaikka luistimia lainaan, niin kyllä naama venähtäisi. Kun ne on heidän, kuten vaatteet, lelut yms.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä, toki miehen kuuluu maksaa oma osuutensa lapsestaan. Ja ostelen usein kalliimpaa kuin tarvitsisi. Ihan vain, koska olisi typerää, että omalla on uudet vaatteet ja toisella kirppisvaatteet. Vielä lapsi ei tätä eroa ymmärrä, mutta sekin päivä tulee.
Se pyöräkään ei ole pakollinen, mutta toisaalta jos yhteinen lapsi lähtee pyöräilemään, niin laitetaanko siskopuoli kävelemään?
Tuet siis menee lähivanhemmalle, joka ostaa nämä samat asiat. Kuka meitä tukee näiden asioiden ostossa? Lähivanhemman mielestä kaikki on toki heidän. Jos pyytäisimme vaikka luistimia lainaan, niin kyllä naama venähtäisi. Kun ne on heidän, kuten vaatteet, lelut yms.
Minkä ikäisiä nämä lapset ovat?
Lapselle kannattaa opettaa, että hänen tavaransa ovat hänen. Kyllähän lapsi saa omat tavaransa mukaan ottaa. Ei äidin tavaroita, mutta hänen.
Tarhaikäinen kyseessä. Tuo toki mukanaan jonkin lelun, vie sen taas mukanaan pois. Ihan hyvä äiti lapsella on, ei sillä. Mutta on vaan tarkempi omaisuudesta, johtuu ehkä elämäntapatyöttömyydestä. Leikimme tätä leikkiä meidän ja heidän tavaroista, koska se on lapselle vähemmän traumatisoivaa kuin vanhempien huonot välit. Vielä tulee aika, jolloin äidin on luovuttava kontrollista ja hyväksyttävä, että lapsi hallinnoi itse tavaroitaan ja niiden sijaintia.