Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähentääkö yhteinen lapsi elatusmaksuja

Vierailija
20.02.2018 |

Hei, tilanne tämä; miehellä 4lasta, asuvat äidillään, mulla kaksi, asuvat puolet isällään ja puolet mulla.. haaveissa yhteinen mutta jääkö tämä nyt rahan takia sitten vain haaveeksi? Asuntolainat ja miehen maksamiin elatusmaksuihin menee jo toisen palkka :(
Jos saadaan yhteinen vielä niin miten se lasketaan? Vaikuttaako miehen maksamiin elatusmaksuihin? Mun tulot ei niihin vaikuta vaikka olisin työtön

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään, kiitos asiallisesta vastauksesta.. tuntuu vaan että lasten äiti rällästää kauheilla elareilla ja meillä ei siihen varaa..

Siltähän se usein TUNTUU, mutta se siitä, se on vain tunne.

Noh, jos ei 1400€/kk riitä 4lapseen niin ihme juttu.. plus sen oma elatusvelvollisuus

Yhden lapsen kasvattaminen aikuiseksi maksaa 200 000.

Jos 1400 on miehelle paljon, en kyllä enää lisää tekisi.

Vierailija
22/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään, kiitos asiallisesta vastauksesta.. tuntuu vaan että lasten äiti rällästää kauheilla elareilla ja meillä ei siihen varaa..

Noh, jos ei 1400€/kk riitä 4lapseen niin ihme juttu.. plus sen oma elatusvelvollisuus

Varmasti riittää, mutta ei se sulta ole pois, miehesi maksaa lapsistaan. Jospa menisit töihin itse tienaamaan myös?

Se nyt vielä puuttuis et työtön olis 🙄 kyllä töitä teen, välillä pakko toisessakin työpaikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen tietysti noinkin ajatella että lapset pilaa parisuhteen 😂🙄

No mietipä itse, miksi ja minkä jälkeen ero tuli?

Vierailija
24/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden lapsen kasvattaminen aikuiseksi maksaa 200 000.

Jos 1400 on miehelle paljon, en kyllä enää lisää tekisi.

niin että äiti ei ole lapsistaan elatusvelvollinen ollenkaan

Vierailija
25/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se nyt ei lapsiin liity, jos lapset aiheuttaa eron niin eikai sitä ensimmäistäkään kannattais tehdä 🤔

Vierailija
26/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se nyt ei lapsiin liity, jos lapset aiheuttaa eron niin eikai sitä ensimmäistäkään kannattais tehdä 🤔

Kyllä lapset aika usein välillisesti eroon liittyy. Jotain sellaista muuttui lasten tulon jälkeen, mitä ei ennen lapsia ollut. Eli lapset syynä.

Vierailija
27/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapset aika usein välillisesti eroon liittyy. Jotain sellaista muuttui lasten tulon jälkeen, mitä ei ennen lapsia ollut. Eli lapset syynä.

Joo muuttuu mutta se muuttuu jo sen ensimmäisen myötä ja jos sen noin ajattelee niin lapsettomia olis paljon.

Vierailija
28/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo muuttuu mutta se muuttuu jo sen ensimmäisen myötä ja jos sen noin ajattelee niin lapsettomia olis paljon.

Miksi muuttaa, jos nykyinen tila on hyvä?

Vierailija
29/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap:n logiikka, että jo olemassa olevat (varmaan kasvavat) lapset alkavat syömään ja kuluttamaan vähemmän, koska sinä haluat rakkauden hedelmän?????

Vierailija
30/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni yksi lapsi ei välttämättä vähennä, toki laskurilla voi kokeilla eri skenaarioita. Varmaan löytyy Googlella. En tiedä sitten jos esimerkiksi asumiskulut muuttuvat?

Vierailija
31/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ainakin syy tarkistaa maksuja.

Vierailija
32/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ap:n logiikka, että jo olemassa olevat (varmaan kasvavat) lapset alkavat syömään ja kuluttamaan vähemmän, koska sinä haluat rakkauden hedelmän?????

Miehen elatuskyky laskee. Kumpikin vanhemmista vastaa omien varojensa mukaan.

Vierailija
33/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne yhteiset lapset vaikuttaa laskennallista elatuskykyä laskiessa. Samoin jos avo- tai aviopuoliso hoitaa kotona lapsia niin sekin vähentää elatuskykyä. 

Vierailija
34/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä isompi lapsi on, sitä isompi on elatusavun määrä. Yli 13 v lapsen elatus on jotain 450 e kk. Eli periaatteessa elareiden määrä vaan kasvaa, kun lapset kasvavat

Vierailija
35/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, kai sitä haaveilla saa.. ja mun mielestä jotenkin väärin laittaa lapsen isä yksin vastuuseen ja elellä elareilla herroiks omakotitalossa ja ajella uusilla autoilla. Kun itse ei jaksa mennä töihin..

me tehdään molemmat sen eteen kahta työtä, joo ei ole mun ongelma periaatteessa mutta näköjään rakkauden eteen tekee paljon..

Täälä ei näköjään eronneita ole ja kun eronnu on niin lapsen isän on yksin elätettävä lapset näköjään..

olis ehkä vaan helpompi sitten että mies jättäytyis työttömäks.

Vierailija
36/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne yhteiset lapset vaikuttaa laskennallista elatuskykyä laskiessa. Samoin jos avo- tai aviopuoliso hoitaa kotona lapsia niin sekin vähentää elatuskykyä. 

Miten? Mun tuloja ei otettu huomioon mitenkään kun laskivat maksuja lastenvalvojalla..

Vierailija
37/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä isompi lapsi on, sitä isompi on elatusavun määrä. Yli 13 v lapsen elatus on jotain 450 e kk. Eli periaatteessa elareiden määrä vaan kasvaa, kun lapset kasvavat

Tiedän kyllä että kasvaa kun lapsi kasvaa.

Vierailija
38/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sittenhän tiedät vastauksenkin, miten miehen elarit tulevaisuudessa menevät.

Vierailija
39/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, kai sitä haaveilla saa.. ja mun mielestä jotenkin väärin laittaa lapsen isä yksin vastuuseen ja elellä elareilla herroiks omakotitalossa ja ajella uusilla autoilla. Kun itse ei jaksa mennä töihin..

me tehdään molemmat sen eteen kahta työtä, joo ei ole mun ongelma periaatteessa mutta näköjään rakkauden eteen tekee paljon..

Täälä ei näköjään eronneita ole ja kun eronnu on niin lapsen isän on yksin elätettävä lapset näköjään..

olis ehkä vaan helpompi sitten että mies jättäytyis työttömäks.

Siis pelkät elarit kattavat tuollaiset kuin omakotitalo ja uudet autot? 

Vierailija
40/98 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sittenhän tiedät vastauksenkin, miten miehen elarit tulevaisuudessa menevät.

Joo mutta lasketaanko mun elatuskyky yhteiselle lapselle miten? Koska nytkään mun tuloja ei oteta huomioon ja siinävaiheessa jos olen äitiyslomalla tulot pienenee paljonkin.. koska nytkään ei eksälle lasketa juurikaan mitään koska ei käy kun joskus keikka työssä..