Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tangovoittajan laajalle levinnyttä syöpää hoidettiin särkylääkkeillä

Vierailija
18.02.2018 |

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201802182200752758_u0.shtml

Aivan uskomattoman surullinen tarina!

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mene ajoissa lääkäriin" - mikä vitsi Suomessa tämä lause onkaan. Todella surullista, toivottavasti mies saa vielä kokea iloa ja toivoa.

Vierailija
2/64 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut linkkiä katsoa, mutta kuulostaa julkiselta terveydenhuollolta. Ainoa hoito sieltä on burana ja 2pv saikkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväni kuoli suurin piirtein samalla tavalla. Eli pari vkoa diagnoosin jälkeen pari vuotta sairastettuaan.

Toinen vanhempani on kuollut harvinaiseen ja aggressiiviseen syöpään. Se on otettu tosissaan lääkärissä ja pääsin ultraan ja ct-kuviin, kun kärsin selittämättömistä kivuista ja ongelmista samalla alueella. Surullista, ettei häntä kuunneltu.

Vierailija
4/64 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältelläänkö syöpädiagnoosin tekemistä tarkoituksella?

Vierailija
5/64 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koska hoitaminen maksaa. Parempi venkoilla siihen pisteeseen, että hoidoista ei ole enää hyötyä niin hoitoja ei tarvitse aloittaa. Ehkä nuorten kohdalla eri asia

Vierailija
6/64 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilemättä kunnissa on ankarat ohjeistukset lääkäreille välttää kaikkia ylimääräisiä tutkimuksia niiden aiheuttamien kustannusten takia. Yksityispuolellahan nämä kaikki maksaa joko potilas, työnantaja tai vakuutus.

Vierailija
7/64 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä hoidettiin maksasyöpää aikoinaan lihaskipuna 2v. Ei koskaan tutkittu kunnolla. Kuolihan tuo lopulta. Yhteiskunnalle tuottamaton 68v eläkeläinen, mitä sitä enää hoitamaan tai tutkimaan.

Mä en luota lääkäreihin yhtään!

Vierailija
8/64 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko syöpä näkynyt mahdollisesti verikokeissa? Sen nyt ei luulisi maksavan paljoa

Vierailija
9/64 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko syöpä näkynyt mahdollisesti verikokeissa? Sen nyt ei luulisi maksavan paljoa

Niinpä, luulisi että perus verenkuvasta löytyisi joitakin viitteitä syövästä.. Pelottavaa jos näin ei ole :/

Vierailija
10/64 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni kuoli 33v iässä syöpään, joka 2 vuoden ajan oli lääkärin mielestä  pelkkää lapsiperheen vatsatautia. Kun sairaus lopulta löytyi, olikin kesälomat alkamassa ja hoitoonpääsy viivästyi 3 kk. Syöpäsairaalassa pidettiin potilaalle tuima saarna siitä, että jos olisi tullut lääkäriin ajoissa, olisi pienet lapset saaneet pitää äitinsä.

Vierailija
11/64 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maailmalle kehuskellaan kuinka hyvä ilmainen terveydenhuolto meillä on ihan kaikille :p

Vierailija
12/64 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä second opinionista kannattaisi joskus vaikka vähän maksaa.

Vierailija
13/64 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen hyvää ja "ilmaista" terveydenhuoltoa kehuvat ne, ketkä selviävät perustaudeilla tai jalan murtumisella tms. Jos on jotain sellaista, mihin oikeasti tarvitaan tutkimuksia, hoidot loppuvat siihen, jossei ole varaa maksaa yksityiselle lääkärille.

Kunnallisella lääkärillä ei apua saa oikeastaan mihinkään, mikä vaatisi perehtymistä oireisiin.

Olen lähes menettänyt oman äitini samalla tavalla kuin aloituksen linkin mies, yksityinen lääkäriasema oli se joka pelasti äitini hengen. Itse olen nyt toista kuukautta yrittänyt saada apua, kun vasemman käden sormet ovat puutuneet, niskasta koko käteen säteilee kipua 24/7, mutta ei. Kuulemma lihasjumi, relaksantteja ja buranaa. Tutkimuksiin pääsisin yksityiselle lääkäriasemalle, mutta sellaisia rahoja mulla ei ole.

Henkisesti olen varautunut siihen, että kun joku vakava tauti tulee, siihen myös tässä maassa kuolee. Aivan turha hakeutua lääkäriin.

Vierailija
14/64 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun isäni kävi viime kesänä useasti valittamassa kipuja ja eri oireita mäntsälän arvauskeskuksessa ja aina lähetettiin kotiin ettei se mitään vakavaa ole. Myöhemmin sitten selvisi että syöpä oli ja todellakin kesti monta kuukautta että pääsi leikkaukseen...

Vierailija
15/64 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kävin omakustanteisesti vatsalaukun tähystyksessä sekä ultrassa saadakseni mielenrauhan. Jollekin ehkä iso raha, mutta minusta pieni hinta mielenrauhasta, kun kyseessä on epäilys kuolemaan johtavassa sairaudessa.

Vierailija
16/64 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnalle kuitenkin kustannustehokkainta on löytää syövät varhaisessa vaiheessa. Mutta pitää myös ottaa huomioon, ettei ole kustannustehokasta lähettää jokaista tutkimuksiin. Usein nämä ääripäät vain nousevat otsikoihin. Kuinka moni närästystä lääkärissä valittanut esim on kärsinyt vain närästyksestä syövän sijaan?

Vierailija
17/64 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen laadukas terveydenhoito... kun on asunut kahdessa muussakin maassa niin pidän sitä lähinnä vitsinä.

Vierailija
18/64 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, luulisi että perus verenkuvasta löytyisi joitakin viitteitä syövästä.. Pelottavaa jos näin ei ole :/

Leukemiaa voi epäillä, mutta muuten perusverenkuva ei syöpää paljasta. Ei ole olemassa jotain yleistä "syöpäkoetta", joka palastaisi, jos jossain paikassa on syöpä. 

Vierailija
19/64 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kokoomus!

Vierailija
20/64 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs hammashoito?

Menetin juuri hampaan.

Oli paikattu, kun olisi pitänyt juurihoitaa.

Muhinnut tulehtuneena ja irrottanut hammasta.

Vuosikausia näin ja vastuuseen en saa.

Implanttia ei voi tehdä koska vika hammas.

Pitäisi juhlia, kun henki tallella ja elämä jatkuu.