Nyt meni työttömät toiminnassaan liian pitkälle!
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201802142200745524_pi.shtml
"Työmarkkinatuki-Ossin tapaus ja aktiivimalli olivat liikaa: Työstäkieltäytyjät perustivat liiton, joka jakaa vinkkejä työn välttelyyn ja vaatii kaikille vastikkeetta 1400 euroa kuussa"
Voi että veronmaksajana suorastaan kiehuu veri lukea tällaisia uutisia! Mistä nämä työstäkieltäytyjät luulevat rahojen tulevan? Jostain taikaseinästäkö? Että aina voidaan vain ottaa rahaa lisää taikaseinästä, koska siitä ei raha lopu koskaan?
Arvatkaa, kyrsiikö veronmaksajana elättää tällaista työhaluttomien joukkoa. On aika leikata pummeilta tukia lisää ja isosti! Jokaisen on tehtävä jotain yhteiskunnan eteen ja elätettävä itse itsensä!
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihaa työttömiä, olen itsekkin ollut työurani aikana ollut kahdesti työtön, mutta vihaan yhteiskunnan rahoilla eläviä. Se puolue, joka lupaa laittaa nämä sosiaalipummit kuriin, saa ääneni!
Mielestäni työttömyystukia (tai millä tahansa nimellä niitä sitten kutsutaankin) pitää maksaa jonkun aikaa (6kk-1vuosi-2vuotta?), mutta ei ikuisuuksia. Jokainen aikuinen ihminen on ihan itse vastuussa elämästään. Jos ei huvita käydä töissä, niin sitten voi elää ilman rahaa, tai ainakin aivan järkyttävän pienellä summalla, eikä mihinkään ison kapungin keskustan kämppään vaadittavia tukisummia tule maksaa.
UGH, olen puhunut.
Mistähän kaltasiasi neropatteja aina sikiää, sukujuhlista?
Sinäkään et haluaisi elää siinä Suomessa, joka olisi kuin Venäjä, jossa ei olisi turvaverkkoja, usko pois. Siinä Suomessa kukkisi vain rikollisuus ja pahoinvointi, se ei olisi yhteiskunnan "kermankaan" etu, että ihmisistä ei pidettäs huolta.Kokoomustahan sinä äänestät, niin kuin venäläisetkin (putin on venäjän kokkare ja venäjä on kehitysmaa).
Ei tehdä Suomesta Venäjää.
Varmaan joidenkin nepotistien pikkujouluista saattaa sikiintyä tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää työttömät nöyristelijät.
Miksi teidän pitää työssäkäyville mitään todistella?
Kelahan sen tuen maksaa, antaa Rouva Laitsohuoltajan ja Neiti Lähihoitajan tällä palstalla kiukutella ja uhitella, en usko että aivot omaava (aivottomista en tiedä) akateeminen odottaisi nöyrää työtöntä.
Mielummin kapinallinen työtön kun nöyrä lammas.
Ja Kelan rahat tulevat mistä? Mietipä loppuun.
Taikaseinästä se tulee niinkuin kaikki muukin raha.
Huvittaa työssäkäyvät, jotka kiukuttelevat työttömälle siitä, että pääoma nyt vaan on päättänyt kutistaa Suomen taloutta ja muuttaa tulonjakoa eikä näe hyvinvointivaltiota enää tarpeellisena. Teidän osuutta tulonjaosta kutistaa joku ihan muu kuin se työtön, joka elää paljon teitä pienemmällä rahalla eikä ole syyllinen sille, että hänellä ei ole käyttöä työmarkkinoilla. Ainoastaan omistaja kaipaa työttömyyttä, ei kukaan muu.
Minä en halua, että johtajat saavat niin isoa palkkaa, kuin saavat jo nyt tai turhat jättiyritykset saavat yritystukia niin paljon kuin saavat jo nyt. Niitä pitäisi leikata reilulla kädellä ja siirtää näihin sosiaalitukiin ja koulutukseen ym.
Minä haluan, että työttömille, vähävaraisille ja opiskelijoille luodaan palveluja, joilla pidetään heidän hyvinvointiaan yllä, eikä toisinpäin, niihin ei saisi mitkään leikkurit koskea yhtään. Jos on joku pakko "nipistää jostain" niin kyllä se on silloin toisesta päästä, eli sieltä herrojen pullistelevilta kukkaroilta, heillä on jo kaikkea enemmän kuin tarpeeksi, kuinka paljon voi ihminen tarvita??? Maailmassa on alle 10 rikkainta ihmistä, millä oikeudella he saavat pitää sellaisia rahoja? Pitäisi olla joku laki, että tietyn kk-summan ylittyessä ihmiset saisivat lahjoittaa rahaa eri yhteiskunnan kohteisiin heikompien hyväksi ja saisivat myhäillä siitä hyvästä olosta, mikä tulee, kun auttaa muita ihmisiä. Loppuisi se aseteollisuus ja valheelliset kulissisodat valtioiden ja rahan ympärillä kans.
Minä haluan, että Suomenkin työmaailma muuttuisi jo. Lyhyemmät päivät ja työviikot. Ei työttömillä teetettäviä työkokeiluja, ellei kyseeseen tulee palkkaus työsuhteeseen työkokeilun jälkeen.
Lisää rahaa taiteisiin, kulttuuriin, koulutukseen, sairaaloihin, ruoka-avustuksiin.
Yhteiskunnan sivistys todellakin mitataan sillä, miten se kohtelee heikompiaan. Potkitaanko heidät syvemmälle piiloon sillan alle, että pysykää siellä ja kuolkaa pois, itse olette tuon itsellenne aiheuttaneet.. Vai pyritäänkö näkemään jokaisen ihmisen oma tarina, parantamaan ja nostamaan tämä ylöspäin?
Vain yksi vastaus on oikea ja se määrittelee sinut ihmisenä.
Rahastahan tämä ei ole kiinni, vaan silkasta halusta. Rikkaat eivät halua hyvinvointia kuin omille mahoillensa. Varat piilotetaan, verot kierretään, annetaan rahaa tappokoneille, päätetään tällaisia absurdeja päätöksiä, joilla heikennetään muiden asemaa. Kiihotetaan tavallinen (aasinälyinen) kansa heikompiaan vastaan. Aasikansa ei näe, mitä herrat tekevät. Herrat saavat rellestää ja jatkaa touhujansa, aivan kuin heillä olisi siihen joku oikeus? He eivät ole rahojaan ansainneet työllä. Vaan riistolla ja petoksella.
Kauan nää lammasihmiset jaksaa haukkua ja syyllistää työttömiä "lusmuilusta" ja "vastikkeettomien sosiaaliavustusten saamisesta" ??? Ketkä saa vastikkeettomia rahoja ja lusmuilee, tuhoaa elämiä..? Tajuatteko mitään nää "yhy yhy nyyh mun verorahat" tyypit? Miten kehtaatte? Tai ymmärränhän mä melkein, te ette vaan tajua, ette ymmärrä! Ette ymmärrä, mikään ei saa silmiänne auki! Olette noiden rikkaiden unelma! Kunnon vedätyskansaa, joita on helppo puijata uskomaan niiden valheita ja uskotteluja, että "näin täytyy nyt tehdä, leikata joko ruoka-avusta tai koulutuksesta, nyt on niin valtiolla niin vähän rahaa ja velkaa on aijai..." Ei ole mitään velkaa! Rahan valheessa elätte! Sitä rahaa voidaan luoda niin paljon kuin tehdas suoltaa. Kaikenmaailman indeksit ja bruttokansantuotteet ja pörssikurssit ja perkeleet, voi hemmetti! Että voi olla turhaa! Oikeista asioista etääntynyttä harhaa! Kuinka kauan tätä jatkuu??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissä jokainen työtön on työtön ihan omasta halustaan. Se kyllä vituttaa. Sitten osa vielä kehuskelee, miten hienoa on kun ei tarvii tehdä mitään ja rahaa on vaikka mihin.
Itse olen kasvatettu siihen, että työttömyys on häpeä. Tai jos joutuu työttömäksi niin pitää ottaa mitä tahansa työtä vastaan, mielestäni nyt yhteiskunta on vaaralliseen suuntaan menossa. Aktiivimalli on yksi parhaimpia päätöksiä, mitä eduskunta on asettanut. Olisi pitänyt vielä kovemmat sanktiot laittaa työstä kieltäytymiseen. Sitä paitsi se vähennys, joka heille tulee työstä kieltäytymisestä on jotain 20-30€/kk. Eli kahden sixpackin verran. Juokoot vähemmän.
Etsi parempaa seuraa, niin ei ahdista niin paljon. Miksi sinun piireissäsi työ ei maistu?
Yksi on nirppanokka, joka ei halua kuin oman alansa töitä vaikka on yleistutkinto. Yksi irtisanoutui vakipaikasta koska ei jaksa nousta aamulla töihin. Kolmas on pitkäaikaistyötön, neljäs juoppo ja yksi joka hurvittelee vaan tuilla ja käy haastatteluissa huvikseen ja kehuskelee miten elämä on helppoa. Näitähän riittää.. en tosin heidän kanssaan olekaan juuri tekemisissä.
Niin, työttömän pitää aina olla surullinen ja nöyrä hahmo, joka matelee muiden jaloissa anteeksi pyydellen. Mutta sekään ei kelpaa, siitäkin nähdään vaivaa, pitäisi olla positiivinen ja aktiivinen supertyötön, joka tekee mitä vaan koska vaan ja nauttii kun porvari piiskaa selän vereslihalle, pyytää vain lisää.
Jos taas jotakuinkin yrittää nauttia elämästä niillä eväillä mitä on, sillon on röyhkeä pummi, joka sietäisi saada opetuksen, miten sen naaman saa oikeaoppisesti norsunvit......
Koittakaahan päättää.
Ei vaan en ymmärrä miksi ei haeta niitä töitä, tai pilataan mahdollisuudet saada töitä. En puhu nyt niistä, jotka aktiivisesti tekevät kaikkensa työn tai opiskelupaikan saamiseksi, vaan niistä joita ei vaan työnteko kiinnosta ja on kiva elää ilmaisella rahalla. Mielestäni työttömyydestä ei pitäisi maksaa näinkään paljon mitä nykyään maksetaan, koska se ei motivoi ihmisiä hakemaan töihin. Ei ole mitään kohtalon ivaa että minä nyt en saa töitä. Aina voi ja PITÄÄ kouluttautua, opiskella alan joka työllistää, eikä vaan odotella työttömänä että milloinkohan tähdet kolahtaa kohilleen ja saan töitä.
Tässä taas yksi joka elää siinä veronmaksajakuplassaan sädekehä päänsä päällä.
Jos ei pääse kouluun? Jos ei sadoista hakemuksista huolimatta pääse töihin?
Ikävä puhkaista kuplasi, mutta kaikille ei riitä työtä. Rautalangastakaan vääntäminen ei näköjään auta, kun on tarpeeksi tyhmä ihminen.Ei ole sädekehää, mistä luulet että olen veronmaksajakuplassa. En ole nyt töissä. :D
Kaikille ei riitä, sen tiedän koska osaan matematiikkaa. Mutta kouluttautua voi, ei ole pakko hakea korkeakouluun, on myös kansanopistoja, työkkärin työllistymiskoulutuksia, avoimia opintoja.
Just. kansanopistossa/avoimessa opiskelu voi viedä oikeuden työttömyyskorvaukseen.
Fiksusti joku kirjoitti yhteen toiseen ketjuun, että työtä tekevissä on usein aikamoisia työnvieroksujia. Omalla työpaikallani on laiskoja työnvälttelijöitä, jotka jättävät tehtävät muille sekä vaativat aina parhaat lomaviikot tuosta vain itselleen. Moni työtön olisi ahkerampi ja osaavampi kuin nuo lusmut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissä jokainen työtön on työtön ihan omasta halustaan. Se kyllä vituttaa. Sitten osa vielä kehuskelee, miten hienoa on kun ei tarvii tehdä mitään ja rahaa on vaikka mihin.
Itse olen kasvatettu siihen, että työttömyys on häpeä. Tai jos joutuu työttömäksi niin pitää ottaa mitä tahansa työtä vastaan, mielestäni nyt yhteiskunta on vaaralliseen suuntaan menossa. Aktiivimalli on yksi parhaimpia päätöksiä, mitä eduskunta on asettanut. Olisi pitänyt vielä kovemmat sanktiot laittaa työstä kieltäytymiseen. Sitä paitsi se vähennys, joka heille tulee työstä kieltäytymisestä on jotain 20-30€/kk. Eli kahden sixpackin verran. Juokoot vähemmän.
Etsi parempaa seuraa, niin ei ahdista niin paljon. Miksi sinun piireissäsi työ ei maistu?
Yksi on nirppanokka, joka ei halua kuin oman alansa töitä vaikka on yleistutkinto. Yksi irtisanoutui vakipaikasta koska ei jaksa nousta aamulla töihin. Kolmas on pitkäaikaistyötön, neljäs juoppo ja yksi joka hurvittelee vaan tuilla ja käy haastatteluissa huvikseen ja kehuskelee miten elämä on helppoa. Näitähän riittää.. en tosin heidän kanssaan olekaan juuri tekemisissä.
Niin, työttömän pitää aina olla surullinen ja nöyrä hahmo, joka matelee muiden jaloissa anteeksi pyydellen. Mutta sekään ei kelpaa, siitäkin nähdään vaivaa, pitäisi olla positiivinen ja aktiivinen supertyötön, joka tekee mitä vaan koska vaan ja nauttii kun porvari piiskaa selän vereslihalle, pyytää vain lisää.
Jos taas jotakuinkin yrittää nauttia elämästä niillä eväillä mitä on, sillon on röyhkeä pummi, joka sietäisi saada opetuksen, miten sen naaman saa oikeaoppisesti norsunvit......
Koittakaahan päättää.
Ei vaan en ymmärrä miksi ei haeta niitä töitä, tai pilataan mahdollisuudet saada töitä. En puhu nyt niistä, jotka aktiivisesti tekevät kaikkensa työn tai opiskelupaikan saamiseksi, vaan niistä joita ei vaan työnteko kiinnosta ja on kiva elää ilmaisella rahalla. Mielestäni työttömyydestä ei pitäisi maksaa näinkään paljon mitä nykyään maksetaan, koska se ei motivoi ihmisiä hakemaan töihin. Ei ole mitään kohtalon ivaa että minä nyt en saa töitä. Aina voi ja PITÄÄ kouluttautua, opiskella alan joka työllistää, eikä vaan odotella työttömänä että milloinkohan tähdet kolahtaa kohilleen ja saan töitä.
Tässä taas yksi joka elää siinä veronmaksajakuplassaan sädekehä päänsä päällä.
Jos ei pääse kouluun? Jos ei sadoista hakemuksista huolimatta pääse töihin?
Ikävä puhkaista kuplasi, mutta kaikille ei riitä työtä. Rautalangastakaan vääntäminen ei näköjään auta, kun on tarpeeksi tyhmä ihminen.Ei ole sädekehää, mistä luulet että olen veronmaksajakuplassa. En ole nyt töissä. :D
Kaikille ei riitä, sen tiedän koska osaan matematiikkaa. Mutta kouluttautua voi, ei ole pakko hakea korkeakouluun, on myös kansanopistoja, työkkärin työllistymiskoulutuksia, avoimia opintoja.
Just. kansanopistossa/avoimessa opiskelu voi viedä oikeuden työttömyyskorvaukseen.
Kerro lisää?
Vierailija kirjoitti:
"Työmarkkinatuki-Ossin tapaus ja aktiivimalli olivat liikaa: Työstäkieltäytyjät perustivat liiton, joka jakaa vinkkejä työn välttelyyn ja vaatii kaikille vastikkeetta 1400 euroa kuussa"
Voi että veronmaksajana suorastaan kiehuu veri lukea tällaisia uutisia! Mistä nämä työstäkieltäytyjät luulevat rahojen tulevan? Jostain taikaseinästäkö? Että aina voidaan vain ottaa rahaa lisää taikaseinästä, koska siitä ei raha lopu koskaan?
Arvatkaa, kyrsiikö veronmaksajana elättää tällaista työhaluttomien joukkoa. On aika leikata pummeilta tukia lisää ja isosti! Jokaisen on tehtävä jotain yhteiskunnan eteen ja elätettävä itse itsensä!
Haluat jostain leikata?
Ensiksi leikataan 80% julkisesta sektorista. Siellä niitä todellisia luusereita on.
Toiseksi leikataan kaikki tuet lapsiperheiltä.
Kolmanneksi leikataan kaikki tuet opiskelijoilta ja korkeakoulut 100% maksullisiksi.
Neljänneksi poistetaan eläkkeet ja laitetaan jokainen vastaamaan omasta elatuksestaan 100% siihen asti kunnes kuolee.
Vierailija kirjoitti:
En kerro nyt tässä, mitä aion tehdä sinulle ja kaltaisillesi, jos menette liian pitkälle. Sinä et ketään elätä, vaan valtio tukee niitä, jotka eivät onnistu hankkimaan itselleen tai perheelleen toimeentuloa.
Taikaseinä on robotit, automaatio, tekoäly ja vapaa kaupan sekä globalisaation mukanaan tuoma vapaa pääomien liikkuvuus, esimerkiksi tuotannon siirtäminen halvan työkustannuksen maihin Aasiassa. Tekoäly ja robotit eivät koskaan väsy toisin kuin sinä.
Lopeta tuo lammaksena määkiminen. Herätät liikaa huomiota susien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Fiksusti joku kirjoitti yhteen toiseen ketjuun, että työtä tekevissä on usein aikamoisia työnvieroksujia. Omalla työpaikallani on laiskoja työnvälttelijöitä, jotka jättävät tehtävät muille sekä vaativat aina parhaat lomaviikot tuosta vain itselleen. Moni työtön olisi ahkerampi ja osaavampi kuin nuo lusmut!
Tämä on niin totta.
Välttämättä ei haastattelun perusteella tiedä onko ihminen tekijä vai puhuja, usein koeaika ollaan nätisti töissä, mut sit alkaa ne saikut tai muu lusmuilu. Nää pitäis potkia töistä pihalle kuormittamasta muita ja ottaa työhaluisia työttömänä olevia tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihaa työttömiä, olen itsekkin ollut työurani aikana ollut kahdesti työtön, mutta vihaan yhteiskunnan rahoilla eläviä. Se puolue, joka lupaa laittaa nämä sosiaalipummit kuriin, saa ääneni!
Mielestäni työttömyystukia (tai millä tahansa nimellä niitä sitten kutsutaankin) pitää maksaa jonkun aikaa (6kk-1vuosi-2vuotta?), mutta ei ikuisuuksia. Jokainen aikuinen ihminen on ihan itse vastuussa elämästään. Jos ei huvita käydä töissä, niin sitten voi elää ilman rahaa, tai ainakin aivan järkyttävän pienellä summalla, eikä mihinkään ison kapungin keskustan kämppään vaadittavia tukisummia tule maksaa.
UGH, olen puhunut.
Mistähän kaltasiasi neropatteja aina sikiää, sukujuhlista?
Sinäkään et haluaisi elää siinä Suomessa, joka olisi kuin Venäjä, jossa ei olisi turvaverkkoja, usko pois. Siinä Suomessa kukkisi vain rikollisuus ja pahoinvointi, se ei olisi yhteiskunnan "kermankaan" etu, että ihmisistä ei pidettäs huolta.Kokoomustahan sinä äänestät, niin kuin venäläisetkin (putin on venäjän kokkare ja venäjä on kehitysmaa).
Ei tehdä Suomesta Venäjää.
Just näin.
Kuka haluaa työhaluttomat töihin saikuttelemaan tai että alkavat hommata rahat rikollisin keinoin, oikein muutahan ei jäljelle jää jos tuet poistetaan, usein se työllistyminen ei ole työnhakijasta kiinni vaan työnantajista.
Tuun epätoivoisen hulluksi joka kerta kun näen tollaisen aloituksen kaltaisen tyypin suolesta tulleen kirjoituksen, että miten voi olla tollaisia olemassa?!
AAAAARRGGHHHH *ittuettävoiollatyperäsiinäki* *repiitukkaansa* *kukasiitähakkaisityhmyydenpois*
Miten sä keksitkin syyllistää työttömiä? Oot mennyt eduskunnan vedätykseen? Peukkua sulle!! Oot mallikansalainen, nyt meet kuule sitten takaisin töihin ansaitsemaan euroja, joista lähtee veroeurot kierrätykseen, lol!!! Mun verorahat, sun verorahat, meidän verorahat. Mitähän kaikkea niillä verorahoilla kustannetaankaan... hmm... mietitäänkö yhdessä? Ajatko autoa? Varmaan sit tota tieverkostoa parannetaan sillä ja hmm koulut ja päiväkodit ja muut julkiset palvelut, pelastuslaitokset, poliisi, kirjastot, sairaalat, terveyskeskukset varmaan kans pyörii verorahoilla..?? Pitäiskö sun mielestä siis lopettaa kaikenlaisten sosiaalisten avustusten maksaminen, koska uskot maksavasi palkastasi vaan sossutukia ja työkkäritukia? Voi herranen aika oot itsekäs sika, se on ehkä sentti kuukaudessa kun menee sun palkastasi niihin tukiin, oot niin ahne, että et haluaisi edes sitä laittaa muiden ihmisten ees siihen välttävään elintason ylläpitämiseen? Meinaan, että niillä tuilla ei kyllä mitään juhlita, ei mitenkään. Ihan oikein, että KAIKKI ihmiset saavat katon päänsä päälle ja ruokaa, vaikka olisivat kuinka työttömiä tai töissäkäyviä. Jokaikisellä, kyllä, ihan jokaisella on oikeus siihen, vaikka verorahoin kustannettuun elämään! Hyvinvointivaltio, niin se menee, tykkään siitä. En halua että sitä kaadetaan ja meininki muuttuu täysin. Oot niin tottunut tähän hyvään, ettet tiedäkkään, miten hirveää täällä voisi olla ilman niitä sua ärsyttäviä "ilmaiseksi jaettavia" tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen veronmaksaja.
t. työtön.
😂 etkä ole.
Usko tai älä, mutta.. ne tuet mitä saat, oli sitten tt-tuki tai työttömyyskorvaukset, on summa mikä jää VEROJEN jälkeen. Eli tuistakin menee verot.
Toimeentulotuesta tai asumistuesta ei mene veroa. Työttömyyskorvauksesta toki menee vero, mutta koska tuki on pieni ja veroprosentti matala, niin veroakin menee vain vähän.
Matala? Vähintään 20%.
Koska se niin älyttömästi tehty, että pitää maksaa toimeentulotukea työttömille.
Saadaan kivasti lisää hallintohimmeliä kato, niin tulee veroilla maksettavaa lisää.
Kelan veronalaisista etuuksista toisaan peritään ennakkoa 20%, mutta silloin saa palatuksia, koska todellinen pveroprosentti jää matalammaksi.
Ei sitten sitä tt-tukea.
Eli ensin maksetaan liikaa veroa->tarvii maksaa tt-tukea.
Sitten taas lasketaan mitä tulee veronpalautusta ja ettei makseta tt-tukea.
Kaikki tämä että saadaan "tarkoitus" hallintohimmelille.
Kiitos keskusta ja norminpurkutalkoot.
Ei kannata edes pätkätöitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. työtön.😂 etkä ole.
Usko tai älä, mutta.. ne tuet mitä saat, oli sitten tt-tuki tai työttömyyskorvaukset, on summa mikä jää VEROJEN jälkeen. Eli tuistakin menee verot.
Toimeentulotuesta tai asumistuesta ei mene veroa. Työttömyyskorvauksesta toki menee vero, mutta koska tuki on pieni ja veroprosentti matala, niin veroakin menee vain vähän.
Matala? Vähintään 20%.
Koska se niin älyttömästi tehty, että pitää maksaa toimeentulotukea työttömille.
Saadaan kivasti lisää hallintohimmeliä kato, niin tulee veroilla maksettavaa lisää.Kelan veronalaisista etuuksista toisaan peritään ennakkoa 20%, mutta silloin saa palatuksia, koska todellinen pveroprosentti jää matalammaksi.
Ihan sama mikä on veroprosentti, tuilla eläjä elää kokonaan verorahoilla, eikä maksa lainkaan veroja, ihan sama mikä on tuen nimi.
Ei se niin mene.
Tajuatko että verotoimiston väkikin on töissä, kun pitää hoitaa työttömien veroja.
Eli turhaa byrokratiaa, mistä valtio maksaa.
hahhah siinä meni taas yks "veronmaksaja" retkuun. Tuo työtönliitto ja niiden juttuhan on pelkkä provovitsi. Myäntävät se ylen jutussa itsekin. Ja kun lukee niiden nettisivua niin jokainen puusilmä näkee sen itsekin..
Eim..Työstä kieltäytyminen on ympäristöteko.,
-Työ aiheuttaa riippuvuutta. On ihmisiä, jotka ovat kokeilleet työtä vain kerran ja jääneet koukkuun pystymättä enää koskaan elämään joutilaasti. :D
-jne..
ja sloganina...ELÄMÄ ON PARASTA TYÖTÄ!
ja heti perään..USKALLA SANOA EI TYÖLLE! ROHKEUTTA TARVITAAN, DUUNIA EI OLLENKAAN!
eli siis kun elämä on työtä niin on uskallettava sanoa ei elämälle. ja duunia=elämää ei ollenkaan :D
KYSEESSÄ ON SIIS PUHDAS PROVO-VITSI JOHON NÄITÄ KOKKAREITA VERDÄTETÄÄN KOMMENTOIMAAN.
lukekaa lisää ja naurakaa...
Joo, varmaan tuossa onkin mukana kaikki 800 000 Suomessa erilaisia työttömyystukia nostavaa. Hyi, työttömät!
tuo kuulostaa hyvälle, mä aion liittyä tuohon, kohta meitä on miljoona ja saamme sen 1400 e kuussa kansalaispalkkaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. työtön.
Niinpä. Työttömyyskorvausta ei todellakaan makseta "puhtaana käteen", vaan sitä verotetaan ankarammin kuin palkkatuloa,ilman mitään verovähennyksiä.
Paljonkos sillä työttömällä on niitä tulonhankkimiseen kohdistuvia menoja, jotka voisi vähentää verotuksessa? Käsitteenä verovähennys vaikuttaa olevan sinulle tuntematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap ja vastaavat raivoavat?
Mielellänne moititte kuinka työttömät passiivisesti makaavat kotona, kenties kaljaa juoden ja kattoon syljeskellen ja syrjäytyvät.
Nyt osa työttömistä on aktivoitunut ja järjestäytynyt ja teillä menee kuppi nurin :D
Ihan vääränlaista aktivoitumista!
Oikein menisi niin että työtön hakee sataa työpaikkaa päivässä, palkkatoive nolla euroa ja työaika 24/7. Lopun aikaa juoksee pupukurssilla ja auttaa lähivanhainkodin soppakeittiössä, käy välissä pukemassa päiväkotilapset ulkoilemaan ja kolaa matkalla lumet.
Sitten nöyrästi lähettää työministerille kiitoskirjeen joka kuukausi työmarkkinatuesta ja äänestää kokoomusta eduskuntavaaleissa.
Vielä niin ettei kukaan tällä hetkelle töissäoleva saa kenkää koska työtön hoitaa niiden hommat.
Myöskin työssäkäyvillä pitää olla tuon kaiken tehneen työttömän arvosteluun ja vähättelyyn.
Koska työtön on arvoton roska.
Kun annat pikkusormen työttömille...
Et ole siis ymmärtänyt mitä se aktiivimalli tarkoittaa jos ihan pokkana väität että sillä "kannustetaan ja motivoidaan työllistymiseen ja kouluttautumiseen" ja kuvittelet että jos on aktiivinen ja tosissaan yrittää EI rangaista.