Nyt meni työttömät toiminnassaan liian pitkälle!
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201802142200745524_pi.shtml
"Työmarkkinatuki-Ossin tapaus ja aktiivimalli olivat liikaa: Työstäkieltäytyjät perustivat liiton, joka jakaa vinkkejä työn välttelyyn ja vaatii kaikille vastikkeetta 1400 euroa kuussa"
Voi että veronmaksajana suorastaan kiehuu veri lukea tällaisia uutisia! Mistä nämä työstäkieltäytyjät luulevat rahojen tulevan? Jostain taikaseinästäkö? Että aina voidaan vain ottaa rahaa lisää taikaseinästä, koska siitä ei raha lopu koskaan?
Arvatkaa, kyrsiikö veronmaksajana elättää tällaista työhaluttomien joukkoa. On aika leikata pummeilta tukia lisää ja isosti! Jokaisen on tehtävä jotain yhteiskunnan eteen ja elätettävä itse itsensä!
Kommentit (279)
[/quote]Terveydenhuollon ei kuuluisi olla valmiiksi maksettu. Sillä ei kaikki tarvitse niitä palveluita edes murto-osaa siitä kuin toiset. Lisäksi nämä jotka eivät näitä palveluita tarvitse mahdollisesti maksavat verojen muodossa 10x enemmän terveydenhuollosta kuin ne, jotka tarvitsevat niitä jatkuvalla syötöllä.
Mitä tulee katuun, niin sitä todennäköisesti työssäkäyvä henkilö käyttää enemmän kuin työtön tai vähintään yhtä paljon. Tosin progressiivinen verotus on silti vääryys.
Syy miksi "menee tunteisiin" on se, että mennään toisten pussilta hakemaan rahat omaan elämiseen.[/quote]
Sinulla on vähän lapsellinen käsitys kapitalistisen markkinatalouden tuottamasta "oikeudenmukaisuudesta". Ei resursit siinäkään jakaudu tasapuolisesti eikä ole olemassa sellaista objektiivista mittaria, jolla voitaisiin mitata sitä, kuinka paljon enemmän x-kertaa ahkerampi/älykkäämpi/kauniimpi ihminen ansaitsee kuin se vammainen, jolta puuttuu tuottavuus täysin. Mitä enemmän työ automatisoituu, sitä useampi ihminen joutuu kohtaamaan oman hyödyttömyytensä ja kapitalistiselle markkinataloudelle perustuva järjestelmä romahtaa. Jos et ole huippuasiantuntija, sinä et tule tulevaisuuden markkinataloudessa olemaan yhtään sen hyödyllisempi kuin se työtön, köyhä ja vammainen, jota kohtaan koet syvää halveksuntaa. Onneksi emme elä sääliyhteiskunnassa, jossa nämä vammaiset saisivat kerjätä säälillä sinun kaltaisiltasi "pikku sioilta" almuja. Se olisi hyvinkin minun moraalintajuni vastainen yhteiskunta. Myös hyödykkeiden yksityistämiseen liittyy usein ongelmia. Esimerkiksi taloustieteen Nobel-voittaja Amartya Senin mukaan suuri osa nälänhädistä ei johdu resurssien puutteesta vaan niiden yksityistämisestä, joka johtaa resurssien tehottomaan jakautumiseen. Hyvinvointivaltion tarkoitus on nähdäkseni korjata tätä resurssienjaon tehottomuutta ihmisten perustarpeiden tyydyttämisessä,. Se ei ole täydellinen järjestelmä eettisesti eikä taloudellisesti, mutta parhaimpia mitä, on tähän mennessä keksitty. Sinun moraalintajullasi mieluummin tapetaan ihmiset nälkään, koska on väärin "varastaa" pääomalta 30 % valtion tuottamiin sosiaalipalveluihin. Minun nähdäkseni olet väärässä, mutta tämä on toki vain minun mielipiteeni. Minun mielipiteeni perustuu toki lukuisille kansainvälisille tutkimuksille, joiden perusteella korkean verotuksen omaavat hyvinvointivaltiot pärjäävät parhaiten lähes kaikilla mittareilla mitattuna, myös rikkaiden hyvinvoinnin suhteen. Mihin sinun mielipiteesi perustuu?
Kuvio menee näin:
1: Ihminen jää työttömäksi ilman omaa syytään
2: Hän hakee töitä ja koulutuspaikkoja
3: Alentuva ja halveksiva ihminen alkaa komentelemaan, vaatimaan, kuulustelemaan, neuvomaan ja ohjeistamaan, tehden mielipiteensä selväksi. Olet työtön alinta kastia, mutta jos tottelet minua niin olet alakastin toiseksi alinta sakkaa.
4:Toinen alentuva ja halveksiva vihaaja ensin kertoo mitkä työt ovat halveksittavia ja paskaa. Sitten sanoo huolehtivalla ja kuin lapselle puhuisi äänellä, että sun kannattais MENNä vaikka ihan niihin.
5:Työtön saa monia hylkyjä ja itse luottamus tuhoontuu
6: Työtön joutuu kuuntelemaan lisää pään rääpimistä
7: Työtön ilmoittaa että pitäkää tunkkinne
Ketkä tässä ovat niitä pahiksia?
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä median propagandaa, jotta kansan huomio saataisiin muualle isommista ongelmista.
ei lisättävää
Veroraha-urpot ovat kuin ylipainoinen pyörätuolissa kuolaava mätisäkki, joka nostetaan lihas voimin 30 ihmisen voimin ilmaan, jotta hän saisi vaihtaa palaneen lampun katosta.
Kuola valuen veroraha-urpo hihkuu, kuinka mi-mi mi-minä ih-ih ihan itse vaihtoin lampun.
Hän on virallisesti vaihtanut lampun, hänelle annetaan monta rahaa, ja täten valta aukoa päätään jokaiselle.
varmaan sieltä "taikaseinästä" mistä oikeisto kahmii taikarahaa omiin taskuihinsa, sensijaan että maksaisi ihmisille työnteosta palkkaa, esimerkiksi. Kumma että ne "taikaseinät" on oikeistokyykyttäjillä ihan ok, mutta pienituloiset ei saisi sieltä ottaa oikeaan tarpeeseen rahaa.
Vähän ne prioriteetit tällä hallituksella päin vittua, otetaan niiltä kellä ei ole, niille joilla jo kystä kyllä. Joku stoppihan sille on saatava, rahaa tuntuu olevan, mutta sitä vain valuu oikeiston yksityistämisbisneksiin (venäläisten oligarkkienkin taskuihin), hallituksen pitäisi huolehtia kansasta, eikä venäläisistä miljardööreistä ja omista bisneksistään.
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissä jokainen työtön on työtön ihan omasta halustaan. Se kyllä vituttaa. Sitten osa vielä kehuskelee, miten hienoa on kun ei tarvii tehdä mitään ja rahaa on vaikka mihin.
Itse olen kasvatettu siihen, että työttömyys on häpeä. Tai jos joutuu työttömäksi niin pitää ottaa mitä tahansa työtä vastaan, mielestäni nyt yhteiskunta on vaaralliseen suuntaan menossa. Aktiivimalli on yksi parhaimpia päätöksiä, mitä eduskunta on asettanut. Olisi pitänyt vielä kovemmat sanktiot laittaa työstä kieltäytymiseen. Sitä paitsi se vähennys, joka heille tulee työstä kieltäytymisestä on jotain 20-30€/kk. Eli kahden sixpackin verran. Juokoot vähemmän.
No ihmettelen kyllä tuttavapiiriäsi. Mä en tunne ketään "vapaaehtoisesti" työtöntä. Aktiivimalli on surkea, koska vaikka olisit aktiivinen niin tukia leikataan ja sut leimataan huonoksi ihmiseksi, kun et saa töitä vaikka kuinka hakisit. Et siis muka ole aktiivinen.
Niinpä, niin ihmettelen minäkin. No mutta pointti on juuri se, että leikkaus on niin pieni ettei sillä ole käytännössä mitään merkitystä. Nämä vapaaehtoiset työttömät kun ei edes hae töitä. Tai jos hakevat niin heittäytyvät työhaastatteluissa niin vastenmielisiksi, etteivät työnantajat heitä palkkaa. Toinen ongelma on korkeakoulutetut, jotka ovat työttömiä koska eivät saa oman alan töitä eivätkä "voi" ottaa mitään muuta työtä vastaan. Ihmisillä on asenneongelma.
Vierailija kirjoitti:
Tuokin sivusto kyllä hiukan kieli poskessa tehty turhan hyvin ja työttömistä tehdään kyllä lähinnä streotyyppistä pilkkaa.
Nämä ovat kai kyseiset nettisivut:
"Vastikkeetonta rahaa kaikille!" kuulostaa kyllä juurikin niiltä lauseilta, joita heittelevät ne, jotka haluavat saada työttömät negatiiviseen valoon ja työttömyyden näyttämään itseaiheutetulta ongelmalta, eikä rakenteelliselta ja globaaleihin talousilmiöihin liittyvältä "työttömän motivaatiota" isommalta ongelmalta.
Racinen aloittama aito kansanliike aktiivimallia vastaan säikäytti suurpääoman ja EK:n, ja Racine esitettiinkin sittemmin negatiivisessa valossa iltapäivälehtien nettisivuilla.
Jos tämä Työstäkieltäytyjäliitto olisi aitoa työstä syrjäytettyjen ruohonjuuriaktivismia, olisiko se saanut tällaista julkisuutta ip-lehdissä tai yleensä ollenkaan julkisuutta? Nyt juttu oikein shamppanjalasien kilistely-kuvituskuvien kanssa.
Olisi tietenkin mahdollista, että työttömien joukossa olisi nettisivujentekotaitoinen henkilö ja pr-henkilöitä joilla olisi suhteita lehtitaloihin....vai hetkinen....hmm...
1/5 Työstäkieltäytyjäliitolle.
Kolme sanaa : valeruohonjuuriaktivismi, mediatoimistot, propaganda
Työttömiin kohdistuvan kiukun lietsonnan lisäksi ehkä tavoitellaan myös perustuloa palkkatukena kaikille matalapalkka-aloille, siis pienten palkkojen pienentämistä sen avulla.
Itseäni on alkanut vituttaa verojen maksu, siis tuloverojen. Olen maksanut nyt n. 45.000€ vuodessa tuloveroja viimeiset 12 vuotta ja sitä ennenkin toki n. 15.000€ parina vuotena jo opiskelijana. Tämän päälle pääomaverot osinkokaupoista, osingoista ja vuokratuloista n. 5.000€ vuodessa. Sen päälle autoverot, arvonlisäverot, polttoaineverot, alkoholiverot, kiinteistöverot, tupakkaveron jne. arviolta n. 20.000€ vuodessa. Olen 37-vuotiaana maksanut veroja nyt jo arviolta 570.000€ tuloveroina, muut verot siihen päälle ainakin 290.000€ karkeasti laskien. Siis 860.000€ olen maksanut veroja 23-37 vuoden ikävälillä. Vanhoina markkoina se tekee yli 5.1 miljoonaa markkaa. Kun olin 20v. sanottiin että miljoonan talo on kova juttu. On minulle jotain jäänyt käteenkin, oma kohtalaisen uusi 220 neliöinen omakotitalo, pari autoa, joista toinen on avomersu, vene, ihana lapsi, säästöjä n. 60.000€ Eikä velkaa penniäkään 5 vuoteen. Sain asuntolainan maksettua pois 32-vuotiaana mistä olen ylpeä, velkainen olin 3,5v. ajan että sain talon vaimon kanssa maksetuksi. Mutta emme me tuhlanneet erityisemmin vaan haluttiin velat pois, toki kävimme ulkomaanreissuilla ja aina kaksi autoa ollut ja melko uusi omakotitalo. Lisäksi sijoittamista harrastettu ja vuokralaisia pidetty sijoitusasunnoissa kahdessa. Avioero sitten tuli, sairastuin vakavasti, vaimo päätti ottaa eron eikä siinä Jumalalle annetut lupaukset rakastaa myötä ja vastoinkäymisissä painaneet. Paransin, palasin töihin ja elämä alkaa taas hymyillä. Mutta tuo yli 5 miljoonaa markkaa maksettuja veroja 37-vuotiaana alkaa tuntua jo kohta epäreilulta. Olen rahani tiennnut ihan itse, kaikilla sektoreilla, sekä yrittäjänä, yksityisen työnantajan palveluksessa, kaupungin virassa että valtion virassa. Yrittäjä nykyään olen enkä kuluta verorahoja penniäkään vaan vain tuotan sitä. Juttelin kaverini kanssa joka on melko persoonallinen ja erittäin fiksu. Hän kertoi, ettei ole veroja maksanut enää laisinkaan moneen vuoteen, tienaa n. 11.000€/kk käteen. Ihmettelin miten tuo on mahdollista. Kaikki antaa mennä ulosottoon kuulemma ja hoitaa homman niin että ulosottomies jää nuolemaan näppejään. Kaikki rahat lapsen nimiin, asuu talossa joka lämpiää puilla, työnantajalta puhelin, omaa puhelinta ei saa, ei saa sähkösopimusta, ei saa luottokorttia, ei mitään mikä vaatii luottotietoja, autoa ei tarvitse, en kysynyt miten sitten vakuutukset yms. Mutta hän oli sitä mieltä että Suomi on vapaa maa ja meillä on kansalaisvapauksia, ajatuksenvapaus ja verojen maksua hän ei nähnyt kohdallaan pakolliseksi eikä se näköjään pakko olekaan. Johtavassa asemassa oleva korkeasti koulutettu henkilö. Kyllähän tuo 11.000€/kk käteen on ihan kiva vaikka luottotietoja ei ole ja kikkailemaan joutuu, kun tuostakin menisi äkkiä muuten 5.000€/kk veroja. Säästää siinä vuodessa 60.000€ ja 30 vuodessa 1.800.000€ eli vajaa 11.000.000 markkaa. Ehkä se on sen arvoista ettei saa Visaa tai omiin nimiin sähkösopimusta tai puhelinta. Kyllä ne näköjään kikkailtua saa ainakin jos on lapsi jonka nimiin ottaa sähköt tai vaikka puoliso, käyhän sekin. Toki ulosottajaa pitää osata paeta ja piilottaa koko ajan ne rahansa. Verorahoista menee sossun maksamiin tukiin yms. eli ”syöttövariksillle” kuten isäni heitä kutsuu yli 70%. Tässä mielessä ymmärrän että joku alkaa kokea että se verojen maksu loppuu nyt. Tai siis tuloverojen. Maksathan silti ALV:tä 24%, polttoaineveroa 75%, alkoholiveroa 90% jne.
Olet tosi Urpo!
Yleistät, meillä työttömillä ole mitään tekemistä tuon liiton kanssa, en tiedä mikä se on enkä aio edes lukea.
Olisi kiva tietää ketä nämä työttömät ovat? Minkä alan ihmisiä? Miksi eivät työllisty? Haetaanko vain sitä oman alan työtä, eikä voida laajentaa omaa osaamista, eikö voi hakea työvoimapoliittisiin koulutuksiin, tai hakea toisen alan koulutukseen? Eivätkö he osaa täyttää työhakemuksia, tehdä CV:tä, verkostoutua?
Suomessa saa paljon töitä myös avoimien työpaikkojen ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissä jokainen työtön on työtön ihan omasta halustaan. Se kyllä vituttaa. Sitten osa vielä kehuskelee, miten hienoa on kun ei tarvii tehdä mitään ja rahaa on vaikka mihin.
Itse olen kasvatettu siihen, että työttömyys on häpeä. Tai jos joutuu työttömäksi niin pitää ottaa mitä tahansa työtä vastaan, mielestäni nyt yhteiskunta on vaaralliseen suuntaan menossa. Aktiivimalli on yksi parhaimpia päätöksiä, mitä eduskunta on asettanut. Olisi pitänyt vielä kovemmat sanktiot laittaa työstä kieltäytymiseen. Sitä paitsi se vähennys, joka heille tulee työstä kieltäytymisestä on jotain 20-30€/kk. Eli kahden sixpackin verran. Juokoot vähemmän.
Etsi parempaa seuraa, niin ei ahdista niin paljon. Miksi sinun piireissäsi työ ei maistu?
Yksi on nirppanokka, joka ei halua kuin oman alansa töitä vaikka on yleistutkinto. Yksi irtisanoutui vakipaikasta koska ei jaksa nousta aamulla töihin. Kolmas on pitkäaikaistyötön, neljäs juoppo ja yksi joka hurvittelee vaan tuilla ja käy haastatteluissa huvikseen ja kehuskelee miten elämä on helppoa. Näitähän riittää.. en tosin heidän kanssaan olekaan juuri tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi parempaa seuraa, niin ei ahdista niin paljon. Miksi sinun piireissäsi työ ei maistu?
Yksi on nirppanokka, joka ei halua kuin oman alansa töitä vaikka on yleistutkinto. Yksi irtisanoutui vakipaikasta koska ei jaksa nousta aamulla töihin. Kolmas on pitkäaikaistyötön, neljäs juoppo ja yksi joka hurvittelee vaan tuilla ja käy haastatteluissa huvikseen ja kehuskelee miten elämä on helppoa. Näitähän riittää.. en tosin heidän kanssaan olekaan juuri tekemisissä.
Niin, työttömän pitää aina olla surullinen ja nöyrä hahmo, joka matelee muiden jaloissa anteeksi pyydellen. Mutta sekään ei kelpaa, siitäkin nähdään vaivaa, pitäisi olla positiivinen ja aktiivinen supertyötön, joka tekee mitä vaan koska vaan ja nauttii kun porvari piiskaa selän vereslihalle, pyytää vain lisää.
Jos taas jotakuinkin yrittää nauttia elämästä niillä eväillä mitä on, sillon on röyhkeä pummi, joka sietäisi saada opetuksen, miten sen naaman saa oikeaoppisesti norsunvit......
Koittakaahan päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä että et ole ihmissaastaan kosketuksissa. Nostan sulle hattua kun olet tämän maan selkäranka. Sulle pitäisi olla liputuspäivä ja oma patsas.
No oikeasti vähän epäilen tuota kirjoittamaasi ja pidän sitä kyseenalaisena. Noilla ihmisillä ei ole tässä mahdollisuutta esittää omaa näkemystään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen etteivät välttämättä ole edes omasta halustaan, vaan tahtovat ärsyttää sinua, koska halveksit työttömiä ja olet tehnyt tämän heille jo selväksi.
Minäkin olen joskus sinun kaltaisille ihmisille sanonut, että ooooh on kyllä niiin ihanaa nukkua koko päivä, ja tällainen elämä se vasta elämää on.
On kiva ärsyttää inhottavaa ihmistä.
En ole heidän kanssaan jutellut, eli he eivät tiedä kantaani. Miksi itse olet työttömänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, työttömän pitää aina olla surullinen ja nöyrä hahmo, joka matelee muiden jaloissa anteeksi pyydellen. Mutta sekään ei kelpaa, siitäkin nähdään vaivaa, pitäisi olla positiivinen ja aktiivinen supertyötön, joka tekee mitä vaan koska vaan ja nauttii kun porvari piiskaa selän vereslihalle, pyytää vain lisää.
Jos taas jotakuinkin yrittää nauttia elämästä niillä eväillä mitä on, sillon on röyhkeä pummi, joka sietäisi saada opetuksen, miten sen naaman saa oikeaoppisesti norsunvit......
Koittakaahan päättää.
Jos käyt haastatteluissa, eli haet töitä, niin teet sen vaan "huvikseen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen etteivät välttämättä ole edes omasta halustaan, vaan tahtovat ärsyttää sinua, koska halveksit työttömiä ja olet tehnyt tämän heille jo selväksi.
Minäkin olen joskus sinun kaltaisille ihmisille sanonut, että ooooh on kyllä niiin ihanaa nukkua koko päivä, ja tällainen elämä se vasta elämää on.
En ole heidän kanssaan jutellut, eli he eivät tiedä kantaani. Miksi itse olet työttömänä?
Kyllä tietävät sinun kantasi. Olet niin pässi ettet tajua ihmisten näkevän lävitsesi. Alentuva ja halveksiva asenne tulee kyllä ilmi, vaikket suoraan sanoisikaan.
Tenttaaminen, ja toisen pitäminen tilivelvollisena työttömyytensä syistä puolitutuille ja tuntemattomille on sellainen mistä jokainen huomaa vihasi.
Jos minua joku puolituttu kuulustelee, ja vaatii tilille mitä teen ja haenhan nyt tarpeeksi töitä ja tiedänköhän nyt mitä kaikkia ammatteja on olemassa ja jankka jankka, niin mitäpä luulet että ajattelen.
Ei kukaan ole sinulle tilivelvollinen! Sinulla ei ole oikeutta kuulustella ja alistaa kaikkia suomen 600 000 työtöntä vain siksi että sinulla sattuu töitä olemaan.
Minun työttömyyteen on useitakin syitä. Yksikään ei ole tyhmyys tai laiskuus. Loput eivät kuulu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaahan päättää.
Ei vaan en ymmärrä miksi ei haeta niitä töitä, tai pilataan mahdollisuudet saada töitä. En puhu nyt niistä, jotka aktiivisesti tekevät kaikkensa työn tai opiskelupaikan saamiseksi, vaan niistä joita ei vaan työnteko kiinnosta ja on kiva elää ilmaisella rahalla. Mielestäni työttömyydestä ei pitäisi maksaa näinkään paljon mitä nykyään maksetaan, koska se ei motivoi ihmisiä hakemaan töihin. Ei ole mitään kohtalon ivaa että minä nyt en saa töitä. Aina voi ja PITÄÄ kouluttautua, opiskella alan joka työllistää, eikä vaan odotella työttömänä että milloinkohan tähdet kolahtaa kohilleen ja saan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole jutellut, mutta tiedät mitä jokainen ajattelee.
Jos tukia ei saisi nostaa, mikä se ratkaisu on? Hoetaan, että pitää tulla omillaan toimeen. Millä omillaan? Jos ei ole töitä, ei oli rahaa. Ei ole mitään "omia ".
Eli lopetetaan tuet ja esimerkiksi perjantaisin julkinen työttömien teloitus ympäri Suomea. Helsinki Senaatintori, Tre Keskustori, Turku Kauppatori jne.
Mulle sopii. Olen täydellisen kyllästynyt ja masentunut tästä työttömien höykytyksestä.
Miettimään voi jäädä ketä te veronmaksajat alatte sen jälkeen vainoamaan.
Eläkeläisiä? Vammaisia?
No ihmettelen kyllä tuttavapiiriäsi. Mä en tunne ketään "vapaaehtoisesti" työtöntä. Aktiivimalli on surkea, koska vaikka olisit aktiivinen niin tukia leikataan ja sut leimataan huonoksi ihmiseksi, kun et saa töitä vaikka kuinka hakisit. Et siis muka ole aktiivinen.