Nyt meni työttömät toiminnassaan liian pitkälle!
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201802142200745524_pi.shtml
"Työmarkkinatuki-Ossin tapaus ja aktiivimalli olivat liikaa: Työstäkieltäytyjät perustivat liiton, joka jakaa vinkkejä työn välttelyyn ja vaatii kaikille vastikkeetta 1400 euroa kuussa"
Voi että veronmaksajana suorastaan kiehuu veri lukea tällaisia uutisia! Mistä nämä työstäkieltäytyjät luulevat rahojen tulevan? Jostain taikaseinästäkö? Että aina voidaan vain ottaa rahaa lisää taikaseinästä, koska siitä ei raha lopu koskaan?
Arvatkaa, kyrsiikö veronmaksajana elättää tällaista työhaluttomien joukkoa. On aika leikata pummeilta tukia lisää ja isosti! Jokaisen on tehtävä jotain yhteiskunnan eteen ja elätettävä itse itsensä!
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Yksittäistapaus.
Häpäisevät työttömät.
Miksi YLE julkaisee tämmöisiä, että kansa sitten alkaa vihata kaikkia työttömiä.
Ei kansa vihaa.
Vain yksinkertaiset ja tietämättömät roskalehtien lukijat vihaavat.
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaa, kyrsiikö veronmaksajana elättää tällaista työhaluttomien joukkoa. On aika leikata pummeilta tukia lisää ja isosti! Jokaisen on tehtävä jotain yhteiskunnan eteen ja elätettävä itse itsensä!
Vaan kun en kelpaa tekemään.
Se tulee veronmaksajille kalliiksi, jos pitää sadoista tuhansista työttömistä koettaa seuloa erikseen pummit, jotta vain heiltä voitaisiin leikata isosti.
Onko nyt jokin tärkeä työ, joka jää tekemättä, kun pummit eivät suostu sitä tekemään? Minun tietääkseni pulaa on palkanmaksajista, ei työntekijöistä.
Minua ei pummit haittaa. Ties vaikka joskus vielä saisin sen työpaikan, josta joku haluton pummi on kieltäytynyt. Sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
"Työmarkkinatuki-Ossin tapaus ja aktiivimalli olivat liikaa: Työstäkieltäytyjät perustivat liiton, joka jakaa vinkkejä työn välttelyyn ja vaatii kaikille vastikkeetta 1400 euroa kuussa"
Voi että veronmaksajana suorastaan kiehuu veri lukea tällaisia uutisia! Mistä nämä työstäkieltäytyjät luulevat rahojen tulevan? Jostain taikaseinästäkö? Että aina voidaan vain ottaa rahaa lisää taikaseinästä, koska siitä ei raha lopu koskaan?
Huvittavaa sanoa, että "veronmaksajana suorastaan kiehuu veri" kun me olemme kaikki veronmaksajia.
Myös ne työttömät ovat ihan yhtälailla kuin työssä käyvät ihmiset.
Siis näitä "sossupummejahan" on todella todella vähän kaikista työttömistä, ja juuri heille sitä tukea pitääkin maksaa. Ilman sitä he tulevat agressiivisiksi ja ryöstävät teidän työssäkäyvien omakotitalot tai vähintään lähikaupat. Ne on todellakin valmiita siihen, koska näitä ihmisiä on elämä potkinu päähän enemmän kuin voitte kuvitella.
Tulee meille kaikille halvemmaksi antaa yhteiskunnalta edes jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksittäistapaus.
Häpäisevät työttömät.
Miksi YLE julkaisee tämmöisiä, että kansa sitten alkaa vihata kaikkia työttömiä.
No tietenkin siksi että työnantajansa, eli hallituksen, laatima aktiivipaska saisi kannatusta.
Näin on, mielipiteen muokkausta.
Vierailija kirjoitti:
Siis näitä "sossupummejahan" on todella todella vähän kaikista työttömistä, ja juuri heille sitä tukea pitääkin maksaa. Ilman sitä he tulevat agressiivisiksi ja ryöstävät teidän työssäkäyvien omakotitalot tai vähintään lähikaupat. Ne on todellakin valmiita siihen, koska näitä ihmisiä on elämä potkinu päähän enemmän kuin voitte kuvitella.
Juuri näin.
Itse työskentelen työttömien parissa ja kyllä heistä suurin osa haluaisi päästä töihin ja kovasti koko ajan yrittää mutta kun ei niitä töitä yksinkertaisesti vaan ole.
Siinä vaiheessa kun ihmistä on potkittu tarpeeksi päähän, ei riitä rahat elämiseen eikä oikeastaan ole mitään menetettävääkään, alkaa muut ihmiset kärsimään.
Mitä voi kukaan tehdä esimerkiksi tilanteessa jossa 50 ihmistä kävelee kauppaan sisään ja vie mitä tarvitsee? Siinä ei paljon vartijat ja poliisit ehdi auttamaan.
Kyllä nousi myötähäpeä kun tuota luin :D luusereiden liitto?
Pahimmat työnvälttelijät löytyvät työpaikoilta. He tulevat paljon kalliimmiksi kuin pari hassua ossia.
Työpaikalla loisivat pummit saavat vastikeetonta rahaa, lisäksi tuhoavat työilmapiirin, ja kaiken kukkuraksi vievät ahkerammalta ihmiseltä työpaikan. No eikä siinä vielä kaikki. He myös vihapuhuvat työttömistä, ja tällä tavoin tuhoavat toisten, jo ennestään lytättyjen ihmisten mielenterveyttä.
Että katsokaa peiliin ja pitäkää p-aukkonne supussa!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Itse työskentelen työttömien parissa ja kyllä heistä suurin osa haluaisi päästä töihin ja kovasti koko ajan yrittää mutta kun ei niitä töitä yksinkertaisesti vaan ole.
Siinä vaiheessa kun ihmistä on potkittu tarpeeksi päähän, ei riitä rahat elämiseen eikä oikeastaan ole mitään menetettävääkään, alkaa muut ihmiset kärsimään.
Mitä voi kukaan tehdä esimerkiksi tilanteessa jossa 50 ihmistä kävelee kauppaan sisään ja vie mitä tarvitsee? Siinä ei paljon vartijat ja poliisit ehdi auttamaan.
Eikö työttömille päätään aukovat hullut oikeasti omaa mitään itsesuojeluvaistoa?
Jos huomisesta lähtien kaikkien tällä hetkellä töissä olevien palkka muutettaisiin 9 euroa PÄIVÄSSÄ, niin 90 prosenttia jengistä lähtisi himaan itkemään. Olisi aika hiljaista sen vastuunkannon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos huomisesta lähtien kaikkien tällä hetkellä töissä olevien palkka muutettaisiin 9 euroa PÄIVÄSSÄ, niin 90 prosenttia jengistä lähtisi himaan itkemään. Olisi aika hiljaista sen vastuunkannon kanssa.
Just näin.
"Työn sankarit" katoais hiljaa olemattomuuteen.
Nyt fiksut tietysti tietävät, että töitä välttelevät ovat hyvin pieni vähemmistö. Suurin osa etsii aktiivisesti työtä. Sitten on sellaiset, jotka ovat taitojensa vuoksi tippuneet melko pitkälti työmarkkinoiden vauhdista ja ovat usein pitkäaikaistyöttömiä. Media vain rakastaa tuoda esille näitä vieroksujia. Medialukutaitoa toivoisin kaikilta ylettömästi vihastuneilta tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei, Suomessa avoimia työpaikkoja sanotaan 20 000. Työttömiä työnhakijoita noin 400 000.
Jos kaikki paikat täytetään, 380 000 ihmistä jää edelleen ilman työtä.
On ihan sama, HALUAAKO kukaan näistä 380 000 ilman työtä olevasta tehdä työtä vai ei. Veronmaksaja, sillä ei ole kukkarosi kannalta mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt fiksut tietysti tietävät, että töitä välttelevät ovat hyvin pieni vähemmistö. Suurin osa etsii aktiivisesti työtä. Sitten on sellaiset, jotka ovat taitojensa vuoksi tippuneet melko pitkälti työmarkkinoiden vauhdista ja ovat usein pitkäaikaistyöttömiä. Media vain rakastaa tuoda esille näitä vieroksujia. Medialukutaitoa toivoisin kaikilta ylettömästi vihastuneilta tällä kertaa.
Kun noilla "aktiivimalli aktivoi kaikki tekemään jotain leipänsä eteen" -rassukoilla olisi nyt jonkinlaista lukutaitoa ylipäätään. Siis sellaista, jossa luettu myös ymmärretään.
Omassa tuttavapiirissä jokainen työtön on työtön ihan omasta halustaan. Se kyllä vituttaa. Sitten osa vielä kehuskelee, miten hienoa on kun ei tarvii tehdä mitään ja rahaa on vaikka mihin.
Itse olen kasvatettu siihen, että työttömyys on häpeä. Tai jos joutuu työttömäksi niin pitää ottaa mitä tahansa työtä vastaan, mielestäni nyt yhteiskunta on vaaralliseen suuntaan menossa. Aktiivimalli on yksi parhaimpia päätöksiä, mitä eduskunta on asettanut. Olisi pitänyt vielä kovemmat sanktiot laittaa työstä kieltäytymiseen. Sitä paitsi se vähennys, joka heille tulee työstä kieltäytymisestä on jotain 20-30€/kk. Eli kahden sixpackin verran. Juokoot vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissä jokainen työtön on työtön ihan omasta halustaan. Se kyllä vituttaa. Sitten osa vielä kehuskelee, miten hienoa on kun ei tarvii tehdä mitään ja rahaa on vaikka mihin.
Itse olen kasvatettu siihen, että työttömyys on häpeä. Tai jos joutuu työttömäksi niin pitää ottaa mitä tahansa työtä vastaan, mielestäni nyt yhteiskunta on vaaralliseen suuntaan menossa. Aktiivimalli on yksi parhaimpia päätöksiä, mitä eduskunta on asettanut. Olisi pitänyt vielä kovemmat sanktiot laittaa työstä kieltäytymiseen. Sitä paitsi se vähennys, joka heille tulee työstä kieltäytymisestä on jotain 20-30€/kk. Eli kahden sixpackin verran. Juokoot vähemmän.
Etsi parempaa seuraa, niin ei ahdista niin paljon. Miksi sinun piireissäsi työ ei maistu?
Jos ei työ kiinnosta niin saisi elää rahatta. Jos siis oikeasti ei hae töitä. Ärsyttää, että kaikki työttömät leimataan tällaisten takia. Kyllä mäkin oon veroni maksanut, kunnes jäin työttömäksi.
T. työtön
Vierailija kirjoitti:
Luulen etteivät välttämättä ole edes omasta halustaan, vaan tahtovat ärsyttää sinua, koska halveksit työttömiä ja olet tehnyt tämän heille jo selväksi.
Minäkin olen joskus sinun kaltaisille ihmisille sanonut, että ooooh on kyllä niiin ihanaa nukkua koko päivä, ja tällainen elämä se vasta elämää on.
On kiva ärsyttää inhottavaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi parempaa seuraa, niin ei ahdista niin paljon. Miksi sinun piireissäsi työ ei maistu?
Varmasti maistuu, kunhan vittuilevat kuspäälle takaisin. Tuo kirjoittaja haluaisi että hänen kaverinsa häpeäisivät ja matelisivat anteeksi pyydellen hänen jaloissaan. Suutelisivat maata hänen allaan ja itkisivät arvottomuuttaan.
On ihan normaalia toimia noin, kuten nuo työttömät tekevät.
Minä ainakin näin työttömänä yritän välttää kaduilla kulkemista etten käytä hyväkseni muiden maksamia veroja. Kaupungilla se on hankalaa, sivummalla helppoa kun voi ojanpohjissa kävellä.