Nyt meni hermot Ikeaan! Ikean sänkymalliston uudistus, kaikki laadukkaat sängyt on veks ja nyt jopa runkopatjan joutuu kasaamaan itse
Syksyllä kävin Ikeassa katsomassa sänkyjä ja olin kiinnostunut hankkimaan runkopatjasängyn. Osa valikoimasta vaikutti oikein laadukkaalta ja esim Stuvlandissa oli luonnonmateriaaleja, kuten pellavaa, villaa ja luonnonkumia. No nyt sitä ei enää saa, koska Ikea on uudistanut sänkymalliston ja se on poistunut. Myöskään muita malleja, joista olin kiinnostunut ei pysty enää tilaamaan, niitä ei toimiteta tänne, vaikka lukee poistuva tuote ja voisi lisätä ostoskoriin. Tulee punainen ruksi, ettei voida toimittaa.
Noh, katselin sitten niitä uutuuksia, joita on tullut vanhojen mallien tilalle ja nyt siis asiakas pääsee itse kasaamaan runkopatjasänkynsä. Katsokaapa tämän kasausohje ja luettelo toimitettavista osista. Tämän täytyy olla jonkinlainen uusi rimanalitus. Ja miten tuossa voi nukkua, kun eihän mukana tule varsinaista patjaa, vaan puinen runko, jonka asiakas kasaa, jouset erikseen ja tekstiilipäällinen. Eikö runkopatjaan kuulu kuitenkin sisältyä se patja?
https://www.ikea.com/fi/fi/p/renfjaellet-pussijousitettu-runkopatja-sis…
Kommentit (93)
Onko kukaan täällä käynyt myymälässä testaamassa tätä uutta mallistoa? Netissä lukee, ettei siellä ole kaikkia.
Onko asiakkaita hämätty? Jää ilman patjaa? Saa vaan pari jousta ja harson?
Vierailija kirjoitti:
Onko asiakkaita hämätty? Jää ilman patjaa? Saa vaan pari jousta ja harson?
No tuossa ei ole tuoteluettelossa sitä patjaa lainkaan. On vain itse kasattava puinen patjakehikko, jouset ja tekstiiliverhoilu niiden päälle. En olisi tyytyväinen, jos tilaisin runkopatjasängyn ja joutuisin itse kasaamaan ja saisin puukehikon ja jouset.
Tämän täytyy olla jonkinlainen cheapflaation huippu.
Ei ole enää kaukana se vitsi, että Ikean asiakkaalle annetaan saha ja ohjeet käteen, ja neuvotaan reitti Ikean metsään sahaamaan itse puut huonekaluihinsa, ja rakentaa ne sitten alusta asti itse. Hinta on toki sama kuin ennen vanhaan täysin valmista ostaessa.
Mä ostin vähän aikaa askosta tuon kokoisen runkopatjan 399€. Hintaan sisältyi petauspatja, sen suojus ja jalat jotka tarvitsi vaan kiertää paikoilleen. Kokoamiseen meni muutama minuutti.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin vähän aikaa askosta tuon kokoisen runkopatjan 399€. Hintaan sisältyi petauspatja, sen suojus ja jalat jotka tarvitsi vaan kiertää paikoilleen. Kokoamiseen meni muutama minuutti.
Ikeasta, vai jostain muualta? Ne Ikean poistuneen malliston runkopatjat toimitettiin yhtenä kappaleena ja asiakas ruuvasi vain jalat.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta asko on täysin paska kauppa.
Kun ostin sieltä piti väkisin ottaa joku vit un tuohi luottokortti jossa oli tyyliin 28%k korko. Muuten eivät edes suostuneet myymään.
Vierailija kirjoitti:
Sori, luin hätäisesti, siinähän se lukikin, eli Askosta.
Ikea ja laatu? Ikean laatu on jotain muuta kuin laatuvuode. Ihan hyviä nekin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ostin sieltä piti väkisin ottaa joku vit un tuohi luottokortti jossa oli tyyliin 28%k korko. Muuten eivät edes suostuneet myymään.
Itselleni kerran vuosikausia sitten kävi Powerissa noin. Olisin myymälästä halunnut ostaa ja maksaa suoraan pankkikortilla, niin ne alkoivat tyrkyttää jotain luottoa. Lähdin sitten tyhjin käsin veks ja laitoin palautteen heidän asiakaspalveluun, niin sanoivat sieltä, että olisi pitänyt myydä ihan suoraan ilman mitään luottoja. Kai ne myyjät saavat provikkaa näistä luottosoppareista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ole pakko käyttää ja jos ostaa käteisellä, välttyy siltä.
Vierailija kirjoitti:
Ikea ja laatu? Ikean laatu on jotain muuta kuin laatuvuode. Ihan hyviä nekin on.
Omasta mielestä osa Ikean sängyistä on jopa parempia selälle ja parempia nukkua kuin paljon kalliimmat vaihtoehdot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestä osa Ikean sängyistä on jopa parempia selälle ja parempia nukkua kuin paljon kalliimmat vaihtoehdot.
Totta. Kallein harvoin paras.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää kaukana se vitsi, että Ikean asiakkaalle annetaan saha ja ohjeet käteen, ja neuvotaan reitti Ikean metsään sahaamaan itse puut huonekaluihinsa, ja rakentaa ne sitten alusta asti itse. Hinta on toki sama kuin ennen vanhaan täysin valmista ostaessa.
Itseäni ei haittaa kasata jotain hyllykköä, tai kiinnittää pöytälevyyn jalat itse, mutta minusta tämä menee jo aivan liian pitkälle kun sängyn jousia aletaan myydä asiakkaalle erikseen.
https://www.ikea.com/fi/fi/p/femtasen-pussijouset-puolikiinteae-0059697…
Luulen että osaan vastata tähän - Nykyään jenkkityyliset korkeat sängyt ovat muotia, eikä tuolla runkosängyllä ole edes tarkoitus nukkua vaan se on kirjaimellisesti sängyn pohja, jonka päälle ostat erikseen runkopatjan sekä sijauspatjat. Ostin Ikeasta sängyn vuosi sitten ja se piti tosiaan rakentaa tuollaisella periaatteella. Kävin myös varsinaisessa sänkyliikkeessä ja siellä vain yhden hengen sängyt olivat ns. kaksiosaisia.
Huomasitko AP, että olit Ikean kategoriassa patjat kategorian sänkyjen sijaan? Tässä esim. jenkkisänky sieltä varsinaiselta sänkyosasolta:
https://www.ikea.com/fi/fi/p/saeboevik-jenkkisaenky-kiinteae-vissle-har…
Vierailija kirjoitti:
Luulen että osaan vastata tähän - Nykyään jenkkityyliset korkeat sängyt ovat muotia, eikä tuolla runkosängyllä ole edes tarkoitus nukkua vaan se on kirjaimellisesti sängyn pohja, jonka päälle ostat erikseen runkopatjan sekä sijauspatjat. Ostin Ikeasta sängyn vuosi sitten ja se piti tosiaan rakentaa tuollaisella periaatteella. Kävin myös varsinaisessa sänkyliikkeessä ja siellä vain yhden hengen sängyt olivat ns. kaksiosaisia.
Huomasitko AP, että olit Ikean kategoriassa patjat kategorian sänkyjen sijaan? Tässä esim. jenkkisänky sieltä varsinaiselta sänkyosasolta:
https://www.ikea.com/fi/fi/p/saeboevik-jenkkisaenky-kiinteae-vissle-har…
Linkitetty on runkopatjasänky. Itselläni on ollut eri liikkeestä hankittu runkopatja sänkynä petarin kanssa vuosikausia. Esimerkiksi Ikean poistunut Stuvland on nimenomaan runkopatjasänky. Siihen kiinnitetään jalat ja laitetaan petari päälle, niin se on valmis. Sanotaan runkopatjaksi.
Sängynrungot on usein itse kasattavia ja se on asia erikseen. En myöskään etsi jenkkisänkyä, vaan runkopatjaa. Ne on kaksi eri asiaa.
Ostin just Ikean runkopatjan, ei siihen pitänyt koota muuta kuin ruuvata kiinni jalat.
Vierailija kirjoitti:
Ostin just Ikean runkopatjan, ei siihen pitänyt koota muuta kuin ruuvata kiinni jalat.
Uutta vai vanhaa mallistoa?
Ikea on viime vuosina jatkuvasti nostanut hintoja, vaikka tuotteet on olleet niitä samoja. Nyt sitten cheapflaation hengessä hinnat pysyy samoina, mutta tilalle tulee roimasti heikompaa laatua.