Tarkoittaako "minä rakastan sinua" samaa kuin "voisin kuolla puolestasi"?
Vai ihan vaan kivoja fiiliksiä juuri sanomisen hetkellä.
Kommentit (18)
Ei todellakaan tarkoita. Ei kukaan halua kuolla toisen puolesta.
Voisin kyllä kuolla lapseni puolesta, mutta en kyllä muiden, vaikka joitain rakastankin.
Voi se joissain tapauksissa tarkoittaa. Kyllä moni äiti olisi valmis vaikka kuolemaan lapsensa puolesta.
Mä kuolisin lasteni puolesta, niin paljon heitä rakastan. Elämäni ei olisi enää minkään arvoista ilman heitä, joten mielummin kuolisin kuin eläisin ilman heitä.
Rakastan muitakin, mutta en kuolisi heidän puolestaan.
Taitaa olla sellaista siirappista amerikanrakkautta mammoilla. Sydämenkuvia Facen viesteihin jne.. Kyllähän tosi rakkaudessa on IHAN KAIKKI pelissä.
Miesten puolesta tarkoittaa. Naiset taas ottavat seuraavan miehen jonosta ja jatkavat elämää
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi rankempaa elää toisen puolesta?
Mikä oli vastaus kysymykseen?
Ei kumpaakaan. Aika kaukana olevat vertailuarvot, välille mahtuu kaikenlaista kuten esimerkiksi kaikki järkevät tulkinnat.
Ei tietenkään, se sanotaan erikseen jos sitäkin haluaa tuoda esille. Kannattaa olla tarkka ja yksilöidä jokainen asia erikseen niin tulee yksityiskohdat selväksi.
Vaimosta ja lapsista niin väliä kunhan itse saa vaan turvaa taas toisaalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, se sanotaan erikseen jos sitäkin haluaa tuoda esille. Kannattaa olla tarkka ja yksilöidä jokainen asia erikseen niin tulee yksityiskohdat selväksi.
Yksilöisitkö rakkauden sisällön, kiitos.
Ei tarkoita, mutta kuolisin mieheni puolesta. Sen verran hänestä välitän
Yleensä "minä rakastan sinua" ei tarkoita edes sitä, että sanoja rakastaisi henkilöä, jolle sen sanoo.
Olen vaan kerran sanonut nuo sanat ja sen henkilön puolesta olisin voinut silloin kuolla. Kyllä se sitä joo tarkoittaa, mutten usko sen kaikille tarkoittavan samaa. En ainakaan itse sano sitä kevyesti, mutta tiedän, ettei kaikki ole yhtä vakavissaan. Mulle sanoilla on merkitystä.
Oivaltava kysymys. Hämmästyttää miten eri tavalla ajattelemme. Minulle rakastaminen on juuri sitä, että olisin valmis kuolemaan puolison puolesta.
Eikö olisi rankempaa elää toisen puolesta?