Onko mies kusipää vai mä turhan herkkä?
Mies tuli töistä likaisisissa työvaatteissa juuri kun otin pizzan uunista. Ja nyt lompakkoloishuutelijat stop, tämä siis oman työpäiväni jälkeen. Sanoin miehelle, että riisu likaiset vaatteet eteisessä, mulla on just ruoka hellalla. Niin mitä tekee mies? Meni hellan eteen riisumaan vaatteet! Tahallaan sanoisin. Mitä ihmeen järkeä on mennä riisumaan hellan eteen jossa ruokaa. Siinä sitten miehelle pizza kokonaan itselleen. Mä en lasten kanssa syö mitään työvaatteista varisseita likoja. Toki mä miehen mielestä olen hullu, hänhän ei kuulemma ollut lähelläkään hellaa. Joo puoli metriä, ei lähellä ei.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Minulle ruokarauha ja uni ovat tärkeitä, vähän kuin koiranpentujen annetaan syödä ja nukkua rauhassa, että ne jaksavat ja kehittyvät. Minulla on ollut muutama ex-poikaystävä, joille oli hupia ärsyttää minua juuri näissä hetkissä. Koska olin pyytänyt ruokarauhan, palaamaan asiaan kun oltiin syöty tai antamaan minun nukkua rauhassa. Ei, se ei käynyt heille.
Oli niin paljon tärkeämpää saada sillä hetkellä selittää ne omat asiat, kiinnittää huomio heihin, he halusivat olla tärkeämpiä kuin ruokarauhani tai uneni. Jotenkin mustasukkaisia jos joku asia oli heitä tärkeämpää. Millainen on mies, joka on mustasukkainen kanasalaatille..?
No, vastaus on ex-mies. Sanoin että jos se on noin vaikeaa kunnioittaa toisen reviiriä niin tehdään sitten asia selväksi, hei hei. Ei meinannut millään mennä perille, että voin vetää herneen nenään noin pienestä asiasta ja oikeasti jättää heidät. No, ruokarauha ja hyvä yöuni on vaan minulle tärkeää ja pidän niistä kiinni.
Ravintolaan ei ainakaan kannata viedä sinua syömään.
Minuakin ärsyttää ruoka suussa puputtavat ja puhuvat ihmiset, ällöä kun ruoka muhjaantuu hampaissa ja pakko vaan puhua popsia puputtaa. Suu kiinni pureskellessa.
Ja jos puoliso ei yhtään kunnioita toisen laittamaa ruokaa tai on niin tyhmä ettei ymmärrä varoa sotkimasta ruokaa niin on vaikea kunnioittaa tällaista puolisoa.
En tiedä kummasta on kysymys, onko miehesi tampio, joka tekee ennen kuin ajattelee, keskittyy yhteen asiaan ja häneltä jää kaikki muut tekijät huomioimatta (siis tilanteessa on liikaa liikkuvia osia yksinkertaiselle miehelle) vai että miehesi tahallisesti sabotoi sinua koska et enää rakasta häntä, hän ilkeilee pahaa oloaan. Kumpikin asia on vaikea kestää puolisossa niin eiköhän tuo johda eroon, ellette pysty keskustelemaan ja sopimaan asioista.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä voi olla erilaisia siisteyskäsityksiä. Ei siitä kannata mitään draamaa hakea. Jokaisen pitää saada olla kotonaan rauhassa. Ilman syyllistämistä näistä pienistä tavoista. Joku auton käynnstäminen kun pyykit kuivumassa. Ei se käynnistäjä sitä huomaa. Sairasta alkaa etsiä siitä jotain tahallista.
Toinen asia on se että jokaisen pitäisi löytää itselleen sopiva kumppani. Tässä sellainen joka ei ole neuroottinen esim ruuan saastunisesta
Kuinka jaksat jankata asian vierestä, kun ap jo on kertonut, että tyhjäkäyttäminen on tapa aina pyykätessä, ei yksittäinen tapaus. Miksi se on juuri ap, jonka pitäisi joustaa ja mies saa vaan rauhassa kiusata. Siinä olet oikeassa, että väärät kumppanit toisilleen aivan selkeästi. Ap ansaitsee jonkun, joka arvostaa häntä ja hänen pyyntöjään eikä päinvastoin tee juuri pyyntöjen vastaisesti. Toki myös mies ansaitsee kumppanin, jolla on sietokykyä hänen tavoilleen ja lapsellisuudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vallankäyttöä, kiusaamista ja ihan perus gaslighting kamaa. Kommenteista näkyy että suurinosa ei ole nähnyt vastaavaa ja ei siksi usko että kukaan tekisi tahallaan. (Suosittelen sitä eksyttäjät ketjua epäilijöille.) Kyse ei ole siitä etteikö mokia sattuisi kaikille vaan että mies tekee mokia mitkä aiheuttavat vaivaa vain Aplle. Vähän kuin väkivaltainen mies joka rikkoo vain naisen tavaroita 'suuressa raivossa' eikä koskaan omiaan. Vaatii kontrollia ja ajatusta olla noin toistuvasti vittumainen.
Mies tietää että olet jo tehnyt päätöksen lähteä, on kyse vain siitä milloin. Joten nyt kiusaa pikkujutuilla kun 'ei voi suuttua kun ei miehet tollaista osaa ajatella!' eli et kehtaa kertoa ihmisille oikeasti. Toimii just niinkuin hän haluaa, kyselet täällä anonyymisti että saako suuttua kun on itsestäänselvää että kun mies pilaa ruoan (ihan sama onko terveys kysymyksessä oikeasti, riittää ihan se että mies tietää että AP ei syö ruokaa enää) se on aika paska temppu. Vieläpä juuri sellainen ruoka mikä on ison vaivan takana. Mahdollisesti herkkua jota odotti jo lapsetkin.
Suosittelen tekemään listaa asioista joita mies tekee. Ihan oman mielenterveytesi kannalta, jotta näet paperilla faktoina mitä tapahtuu ja kuinka usein. Ja voit ihan hyvin ottaa eron huolimatta miehestä. Tilanne ei tuosta parane. Jos pelkäät reaktioita itse lähtöön niin ota yhteyttä poliisiin.
Tämän paremmin asiaa ei olisi voinut sanoa! Alussa jankkaajat keskittyivät vaan ap:n haukkumiseen miettimättä yhtään tarkempaa viestien sisältöä ja keskittyivät vaan sanoihin ruuan myrkyttyminen ja ap:n neuroottisuus. Tässä tosiaan on paljon enemmästä kysymys ja upeaa, että joku sen tajuaa, eikä vaan puusilmäisesti keskity johonkin pizzaan ja sen syömäkelpoisuuteen. Toivottavasti ap:n asiat selviävät, tilanne ei kuulosta kaikkineen hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on hyvin outo ihminen.
Sanoisin, että tämä outous rajoittuu siihen, että on ottanut miehekseen tuollaisen kuin on. Ero ja ap:n "outous" korjaantuu samantien.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosissasi aikuista ihmistä komennat missä hän saa omassa kodissaan riisua...?
No outoahan se on, ettei aikuinen ihminen itse ymmärrä, että paskaiset vaatteet kannattaa riisua ehkä jossain eteisessä tai kylppärissä jne. 😂😂😂😂😂 Luulisi tuon asian olevan aika itsestään selvyys.
Ei sen puoleen, tuota kohtaa en kyllä itsekään ymmärrä, että ruoka oli nyt sitten syömäkelvotonta, jos vaatteet on riisuttu puolen metrin päässä hellasta. Mutta siitä kyllä samaa mieltä, että olisi ehkä parempikin paikka löytynyt, jos oikeasti sottaiset vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vallankäyttöä, kiusaamista ja ihan perus gaslighting kamaa. Kommenteista näkyy että suurinosa ei ole nähnyt vastaavaa ja ei siksi usko että kukaan tekisi tahallaan. (Suosittelen sitä eksyttäjät ketjua epäilijöille.) Kyse ei ole siitä etteikö mokia sattuisi kaikille vaan että mies tekee mokia mitkä aiheuttavat vaivaa vain Aplle. Vähän kuin väkivaltainen mies joka rikkoo vain naisen tavaroita 'suuressa raivossa' eikä koskaan omiaan. Vaatii kontrollia ja ajatusta olla noin toistuvasti vittumainen.
Mies tietää että olet jo tehnyt päätöksen lähteä, on kyse vain siitä milloin. Joten nyt kiusaa pikkujutuilla kun 'ei voi suuttua kun ei miehet tollaista osaa ajatella!' eli et kehtaa kertoa ihmisille oikeasti. Toimii just niinkuin hän haluaa, kyselet täällä anonyymisti että saako suuttua kun on itsestäänselvää että kun mies pilaa ruoan (ihan sama onko terveys kysymyksessä oikeasti, riittää ihan se että mies tietää että AP ei syö ruokaa enää) se on aika paska temppu. Vieläpä juuri sellainen ruoka mikä on ison vaivan takana. Mahdollisesti herkkua jota odotti jo lapsetkin.
Suosittelen tekemään listaa asioista joita mies tekee. Ihan oman mielenterveytesi kannalta, jotta näet paperilla faktoina mitä tapahtuu ja kuinka usein. Ja voit ihan hyvin ottaa eron huolimatta miehestä. Tilanne ei tuosta parane. Jos pelkäät reaktioita itse lähtöön niin ota yhteyttä poliisiin.
Listaa voi tehdä myös siltä näkökulmalta kuinka mnesta asiasta vetää pultit. Miettiä mikä asia voi olla sen toisen näkökulmasta. Oppia katsomaan asioita muistakin näkökulmista.
Esim hermostuin kun mies käynnisti lumilingon, kun ovi oli auki.
Miehen näkökulma, hän ei nähnyt siinä mitään väärää.
Reagointini? Riita.
Olisinko voinut toimia toisin?
Tämän kirjoittaja ei ollut siis ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosissasi aikuista ihmistä komennat missä hän saa omassa kodissaan riisua...?
No outoahan se on, ettei aikuinen ihminen itse ymmärrä, että paskaiset vaatteet kannattaa riisua ehkä jossain eteisessä tai kylppärissä jne. 😂😂😂😂😂 Luulisi tuon asian olevan aika itsestään selvyys.
Ei sen puoleen, tuota kohtaa en kyllä itsekään ymmärrä, että ruoka oli nyt sitten syömäkelvotonta, jos vaatteet on riisuttu puolen metrin päässä hellasta. Mutta siitä kyllä samaa mieltä, että olisi ehkä parempikin paikka löytynyt, jos oikeasti sottaiset vaatteet.
Mä luulen ettei se syömäkelvottomuus ollut ap:lla tärkein pointti, vaan hän on niin kyllästynyt miehen kiusaamiseen, että tämä sitten tuoreimpana tapauksena valikoitui tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä voi olla erilaisia siisteyskäsityksiä. Ei siitä kannata mitään draamaa hakea. Jokaisen pitää saada olla kotonaan rauhassa. Ilman syyllistämistä näistä pienistä tavoista. Joku auton käynnstäminen kun pyykit kuivumassa. Ei se käynnistäjä sitä huomaa. Sairasta alkaa etsiä siitä jotain tahallista.
Toinen asia on se että jokaisen pitäisi löytää itselleen sopiva kumppani. Tässä sellainen joka ei ole neuroottinen esim ruuan saastunisestaKuinka jaksat jankata asian vierestä, kun ap jo on kertonut, että tyhjäkäyttäminen on tapa aina pyykätessä, ei yksittäinen tapaus. Miksi se on juuri ap, jonka pitäisi joustaa ja mies saa vaan rauhassa kiusata. Siinä olet oikeassa, että väärät kumppanit toisilleen aivan selkeästi. Ap ansaitsee jonkun, joka arvostaa häntä ja hänen pyyntöjään eikä päinvastoin tee juuri pyyntöjen vastaisesti. Toki myös mies ansaitsee kumppanin, jolla on sietokykyä hänen tavoilleen ja lapsellisuudelleen.
Ap on neuroottinen. Etsii virheitä ja tulkitsee syyttäen miehen toimintaa. Mies ei tiedä mitä taas teki väärin.
Ap tarvitsee terapiaa. Miten päästä eroon vainoharhaisuudesta. Tuskinpa nyt sentään aina sitä tai tätä. Sellaiselta se tuntuu, jos kokoajan etsii syytettävää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Listaa voi tehdä myös siltä näkökulmalta kuinka mnesta asiasta vetää pultit. Miettiä mikä asia voi olla sen toisen näkökulmasta. Oppia katsomaan asioita muistakin näkökulmista.
Reagointini? Riita.
Olisinko voinut toimia toisin?Tämän kirjoittaja ei ollut siis ap.
Ei kai kukaan niin kuullutkaan. Ap voisi kyllä ottaa tuosta oppia. Miettiä miten reagoi
Neurootikko. Luultavasti lapsistasikin tulee yliherkkiä neurootikkoja. Luultavasti löydät miehen joka ei osaa käynnistää talven jäljiltä lumilinkoa ja pääset siitäkin riesasta. Luultavasti olet alle 30 vuotias pullossa kasvanut ns. kunnon tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen ettei se syömäkelvottomuus ollut ap:lla tärkein pointti, vaan hän on niin kyllästynyt miehen kiusaamiseen, että tämä sitten tuoreimpana tapauksena valikoitui tänne.
Luulet niin? Ihan vähän omaa tulkintaa. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen asia on se että jokaisen pitäisi löytää itselleen sopiva kumppani. Tässä sellainen joka ei ole neuroottinen esim ruuan saastunisestaKuinka jaksat jankata asian vierestä, kun ap jo on kertonut, että tyhjäkäyttäminen on tapa aina pyykätessä, ei yksittäinen tapaus. Miksi se on juuri ap, jonka pitäisi joustaa ja mies saa vaan rauhassa kiusata. Siinä olet oikeassa, että väärät kumppanit toisilleen aivan selkeästi. Ap ansaitsee jonkun, joka arvostaa häntä ja hänen pyyntöjään eikä päinvastoin tee juuri pyyntöjen vastaisesti. Toki myös mies ansaitsee kumppanin, jolla on sietokykyä hänen tavoilleen ja lapsellisuudelleen.
Ap on neuroottinen. Etsii virheitä ja tulkitsee syyttäen miehen toimintaa. Mies ei tiedä mitä taas teki väärin.
Ap tarvitsee terapiaa. Miten päästä eroon vainoharhaisuudesta. Tuskinpa nyt sentään aina sitä tai tätä. Sellaiselta se tuntuu, jos kokoajan etsii syytettävää
Eiköhän tuolla kaasuvalottamisella juuri tähdätä siihen, että ihmisestä tulee neuroottinen ja "vainoharhainen". Ap:lle terapiaa ja ero, niin elämänlaatu paranee hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet niin? Ihan vähän omaa tulkintaa. Miksi?
Oman elämänkokemukseni perusteella. Veikkaan, että sulla sitä on vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reagointini? Riita.
Ei kai kukaan niin kuullutkaan. Ap voisi kyllä ottaa tuosta oppia. Miettiä miten reagoi
Että vain ap:n pitäisi oppia ja ryhdistäytyä, että mies voisi toimia miten haluaa? Ap:n pitäisi tosiaan kyllä ryhdistäytyä, ottaa ero ja parannella sielunsa haavat.
hulluamma kirjoitti:
Neurootikko. Luultavasti lapsistasikin tulee yliherkkiä neurootikkoja. Luultavasti löydät miehen joka ei osaa käynnistää talven jäljiltä lumilinkoa ja pääset siitäkin riesasta. Luultavasti olet alle 30 vuotias pullossa kasvanut ns. kunnon tyttö.
Tai ehkä on niin, että juuri mies on tehnyt ap:n neuroottiseksi. Jos lapsille käy sama, sekin voi olla miehen syytä, kun lapset tajuavan isänsä käytöksen tai ainakin vaistoavat sen outouden ja tavan kohdella muita ihmisiä ja kuka tietää, miten mies lapsiakin kohtelee. Asiaa voi ajatella tästäkin näkökulmasta, eikä vaan naista syyllistää.
En ole lukenut koko ketjua, mutta tuli tunne, että AP on saanut kärsiä vastaavista tempuista liian usein, ja tämä kerta oli vain se yksi kerta liikaa. Tunnen tuon aviomiehen kaltaisia ihmisiä, joille ei voi sanoa mitään ilman että toinen heittäytyy hölmöksi ja tekee päinvastoin, ihan vain siksi kun kokee että häntä on komenneltu. Siis ihan uhmaikäisen asteelle jäänyt. Näitä on miehissä ja naisissa. Ei voi muuta kuin valitella huonoa säkää aviopuolison valinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reagointini? Riita.
Että vain ap:n pitäisi oppia ja ryhdistäytyä, että mies voisi toimia miten haluaa? Ap:n pitäisi tosiaan kyllä ryhdistäytyä, ottaa ero ja parannella sielunsa haavat.
Ehkä ero tilanteessa olisi paras ratkaisu.
Mies jatkaisi elämäänsä omakotitalossaan, käyttäisi omistamaansa autoa silloin kun tarvitsee, saisi riisua haalarinsa missä parhaaksi näkee ja voisi käyttää lumilinkoaan aina lumisateen jälkeen, ilman että tarvitsee "pelätä" mitä seurauksia mistäkin teosta milloinkin seuraa :-)
Ap voisi ottaa kerrostalokuutioonsa seurakseen koiran, jonka voisi kouluttaa mielensä mukaisesti istumaan, antamaan tassua ja kierimään käskystä.
Pyykkien vieminen ulos kuivumaan tulisi tosin mahdottomaksi, aurauksesta huolehtisi huoltofirman traktori, jonka putkesta leijailisi taivaalle dieselin katkua torven täydeltä (muista itse sulkea ikkuna kun traktori ajaa pihaan :-) ja huoltofirman työntekijät kävelisivät ympäri asuntoa haalareissaan ja turvakengissään tehdessään jotain korjausta, mutta riidaton koti on molemmille osapuolille parempi ratkaisu kuin jatkuva kaasuvalotus kummankaan taholta :-)
Äänenpainolla ja -sävyllä on paljon merkitystä miten toiselle asian esittää. Sitähän me lukijat emme voi tietää MITEN olet sanonut siitä miehellesi. Ja asian ei välttämättä olisi tarvinnut ajautua riitaan.