Miten toimit jos näet jonkun parkkaavan inva-paikalle ja tervein jaloin nousee ulos autosta?
Todella moni kokee asiakseen tulla avautumaan minulle asiasta kun näin teen. Eivät edes huomaa katsoa, että mulla on se inva-kortti tuulilasissa!
Kaikki sairaudet ei näy päälleppäin ja toisekseen se tervejalkainen voi olla sen invan kuski.
Kommentit (67)
Mihin sitä invapaikkaa sitten tarvitsee jos pääsee kulkemaan omin jaloin ja autosta ulos? Mikä sellanen sairaus on joka ei näy liikkumisessa mutta ei voi liikkua?
Ei nyt vaan tule yhtäkään mieleen....
Vaikka sellainen, että pystyy kävelemään 50 m tai 100 m, sitten menee jalat alta. Just voit käydä kaupassa, kun parkkipaikka on lähellä.
Mulla on lyhytkasvuinen kaveri, joka joutuu käyttämään myös pyörätuolia.
Itse en reagoi invapaikalle asiattomasti parkkeeraaviin, mutta hän kertoi vetävänsä avaimella auton kylkeen naarmun koko auton pituudelta jos sellaisen näkee :D
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä invapaikkaa sitten tarvitsee jos pääsee kulkemaan omin jaloin ja autosta ulos? Mikä sellanen sairaus on joka ei näy liikkumisessa mutta ei voi liikkua?
Ei nyt vaan tule yhtäkään mieleen....Vaikka sellainen, että pystyy kävelemään 50 m tai 100 m, sitten menee jalat alta. Just voit käydä kaupassa, kun parkkipaikka on lähellä.
Tietyn tyyppiset vauriot aivoissa eivät juurikaan päälle näy, mutta aiheuttavat esimerkiksi häiriöitä tasapainoaistissa ja vaikeuttavat liikkumista. Korttia invapaikalle ei saa ilman todella hyvää syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisen auton ikkunaa. Jos siinä on inva-merkki, en sano mitään. Jos merkkiä ei ole, vilkuilen kuskia tuimasti ja sanon kovaäänisesti lapselleni (joka tavallisesti on mukanani), että VOI SENTÄÄN, SETÄ EI HUOMANNUT, ETTÄ JÄTTI AUTON INVA-PAIKALLE! Siinä kohtaa lapseni, joka ymmärtää äänensävystäni sedän tehneen pahasti, vastaa minulle vihaisesti EI SAA ja minä totean opettavaisesti NO NIIN EI SAAKAAN, TUHMA SETÄ.
Sen sijaan perhepaikalle saa puolestani ajaa ihan kuka tahansa, oli lapsia tai ei.
Mitäs ovat naiskuskit todenneet kun olet heitä sedäksi kutsunut?
Ei ole osunut kohdalle koskaan naiskuskia, joka olisi ajanut ilman inva-lupaa inva-paikalle. Aina on ollut mieskuski kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt vaan tule yhtäkään mieleen....Vaikka sellainen, että pystyy kävelemään 50 m tai 100 m, sitten menee jalat alta. Just voit käydä kaupassa, kun parkkipaikka on lähellä.
Luepa ketjun kolmossivu, siellä on esimerkkejä.
Siis onko miehelläsikin invalappu? Vai käppäilikö invapaikalta kauppaan sinun lappusi turvin?