Mies ei ymmärrä opiskeluani lainkaan
Pääsin opiskelemaan vaativaa tutkintoa. Keskustelimme etukäteen asiasta ja mies tuki minua pääsykoeprojektissa. Hän tiesi, että jos pääsen opiskelemaan, en pysty tekemään edes puolikasta työaikaa. Miehelle tämä oli ok ja aloitin hyvillä mielin opinnot.
Ongelmaksi on muodostunut se ettei mies kertakaikkiaan ymmärrä ettei opintoni koostu vain luennoista vaan kaikenlaiseen oheistoimintaan (materiaalin hankinta, kirjalliset työt, ryhmä-/paritapaamiset) vievät aikansa. Mies itse on siis käynyt vain ammattikoulun, joten hänen mielikuvansa opiskelusta on hyvin toisenlainen. Nykyään mies valittaa koko ajan miten hän joutuu yksin maksamaan kaiken. Miehen tulot ovat hyvät ja hän vähän väliä muistuttaa minua kuinka paljon tienaa. Tein keikkaluontoisesti muutaman vuoron, jonka jälkeen mies valitti ettei hän hyväksy, että joutuu olemaan lasten kanssa koko illan yksin minun ollessani töissä. En pääse mihinkään ainejärjestön toimintaan mukaan, koska miehen mielestä kaikki opintoihin liittyvät asiat pitäisi hoitaa kouluajalla.
Olen kuitenkin käynyt töissä esimerkiksi tenttiviikolla tai silloin kun opetusta ei ole ollut. Mies ei myöskään tunnu ymmärtävän, että valmistumisen jälkeen todennäköisesti tulen tienamaan huomattavasti enemmän kuin aiemmista hanttihommista, jotka kävivät terveyteni päälle. Hän ei tajua, että tämä on väliaikainen vaihe!
Kerron tähän loppuun vielä ettei mies enää lainkaan hoida kotia tai lapsia. En tiedä onko tämä kosto opiskelusta vai mistä. Olen neuvoton. En jaksa riidellä asiasta, mutta tilanne stressaa kovasti. Mikään keskustelu ei tunnu auttavan.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä kommenteista näkee miten itsekkäitä jotkut ihmiset ovat. Ei olla valmiita tekemään uhrauksia sen oman rakkaan vuoksi. Ei edes paremman yhteisen tulevaisuuden. Opiskelu ei ole palkkatyötä, mutta tuottaa parempaa toimeentuloa molemmille hetken päästä. Se voidaan siis ajatella työnä, joka tuottaa tulevaisuudessa. Siksi onkin huvittavaa, kun joku täällä huutelee miten ap:n kuuluisi hoitaa lapset kun ei tuo rahaa sisään. Tämmösten huutelijoiden pitäisi ymmärtää se, että hyvä parisuhde on joskus oman mukavuuden pistämistä taka-alalle. Ei rakastava parisuhde ole mitään nollasummapeliä. Harvoin tasapeliäkään. Joskus toinen tekee enemmän ja joskus toinen. Ei ihme, että nykyään erotaan niin paljon eikä edes pariuduta. Ihmiset ovat tulleet itsekkäiksi oman napansa tuijottelijoiksi, jotka eivät ymmärrä rakkaudesta mitään!
Montakos vuotta siellä on maattu kotona ja loisittu miehen tuloilla?
Tämä on just tätä paskapalstan logiikkaa. Vikistään ja piikitellään lompakkoloisimisesta ja sitten kun havittelee opiskelulla parempaa tulotasoa, sekään ei ole hyvä. 🙄 Kattositte nyt jumalauta peiliin 😂😂
Nää palstamiehet on järjestään b-luokkaa. Mun mies käy töissä ja elättää perheen eikä lorvi palstalla.
Toisin kuin sinä, b-luokan nainen. Et käy töissä ja lorvit palstalla, olet tästä kaikesta vielä ylpeä ja oikeutettu miehiä arvostelemaan? :)
Perinteet kunniaan! Olen tasokas kotirouva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli loisit tutkinnon ja lastenkasvatuksen miehen rahoilla ja sitten kun tutkinto on valmis ja lapset muuttavat pois, niin "et tunne enää samoin" ja jätät miehen. Perinteinen loisija.
Jos mies on tasokas niin näin ei käy.
Ahaa, siis tarkoitat että mies nainen lemppaa(/pettää), on miehessä vika?
Olet varmasti samaa mieltä, että naisessa ei ollut tasoa jos mies lähtee toisen matkaan?
Jotain puuttuu jos on tarve lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehellä ole velvollisuutta tukea ap:n opiskelua. Ehkä mies ajattelee, että ap jättää hänet saatuaan paremman työn tai että ap ei kuitenkaan saa parempaa työtä opiskelun jälkeenkään. Tai ehkä ajattelee, että nyt ei ole hyvä aika, kun lapset on pieniä. Ei voi tietää, mutta miehen ei olisi tietenkään pitänyt alunperin luvata tukea. Vähän hölmöä tietysti mieheltä pelätä, että ap jättää tulevaisuudessa, kun eihän ap nyt tässäkään tilanteessa tyytyväinen ole.
Jos aloittaja on miehensä kanssa naimisissa, avioliiton myötä mies on elatusvelvollinen.
Ei tarvita edes avioliittoa, kun avoliittokin vaikuttaa jo tukiin. Yhteiskunta olettaa, että paremmin ansaitseva elättää puolisonsa jo avoliitossa. T. Opiskelija, joka saa vain 250 euroa kuussa, koska avokki on töissä.
Köyhällä paskajonnella ei tee mitään. Ap heivaa ukko pellolle ajoissa! Löydät yliopistolta paremman.
Tuli ero saman tyyppisen tilanteen takia kuin missä ap on nyt. Aiempi alani ei enää työllistänyt tai sain pelkkiä määräaikaisia osa-aikatöitä. Lähdin kouluttautumaan toiselle alalle, mies tuki päätöstäni. Kun opiskeluni sitten alkoivat, ei ymmärrystä herunutkaan. Minä vieläpä hoidin tasan puolet meidän menoista koko ajan, koska tein välillä työvuoroja opintojen ohessa. Ne asiat, mistä tingittiin, olivat lomamatkoja, ulkona syömistä yms. ja tämä oli varsin hyvin tiedossa etukäteen. Silti mies valitti siitä, etten saa yhtä paljon rahaa kuin ennen, ei sallinut minun opiskella kotona, enkä olisi saanut puhua opinnoistani oikeastaan sanaakaan.
On käynyt mielessä, oliko mies jopa kateellinen. No, kuinka vaan, ero siis tuli ja minulla on paljon parempi olla ilman häntä.
Loiset ulisemassa taas. Onpa yllätys että naisilla ei ole taas omasta mielestään mitään vastuuta mistään.
Vierailija kirjoitti:
Tuli ero saman tyyppisen tilanteen takia kuin missä ap on nyt. Aiempi alani ei enää työllistänyt tai sain pelkkiä määräaikaisia osa-aikatöitä. Lähdin kouluttautumaan toiselle alalle, mies tuki päätöstäni. Kun opiskeluni sitten alkoivat, ei ymmärrystä herunutkaan. Minä vieläpä hoidin tasan puolet meidän menoista koko ajan, koska tein välillä työvuoroja opintojen ohessa. Ne asiat, mistä tingittiin, olivat lomamatkoja, ulkona syömistä yms. ja tämä oli varsin hyvin tiedossa etukäteen. Silti mies valitti siitä, etten saa yhtä paljon rahaa kuin ennen, ei sallinut minun opiskella kotona, enkä olisi saanut puhua opinnoistani oikeastaan sanaakaan.
On käynyt mielessä, oliko mies jopa kateellinen. No, kuinka vaan, ero siis tuli ja minulla on paljon parempi olla ilman häntä.
Montakos vuotta onnistuit loisimaan miehen rahoilla ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montakos vuotta onnistuit loisimaan miehen rahoilla ?
Paskajonne ole jo hiljaa. Töihin siitä!
Vierailija kirjoitti:
Loiset ulisemassa taas. Onpa yllätys että naisilla ei ole taas omasta mielestään mitään vastuuta mistään.
Ja sinäkin paskajonne - duuniin siitä ulisemasta!
Mistä näitä paskajonneja riittää? Katkeria exiä vai mitä wt-väestöä lienevät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehellä ole velvollisuutta tukea ap:n opiskelua. Ehkä mies ajattelee, että ap jättää hänet saatuaan paremman työn tai että ap ei kuitenkaan saa parempaa työtä opiskelun jälkeenkään. Tai ehkä ajattelee, että nyt ei ole hyvä aika, kun lapset on pieniä. Ei voi tietää, mutta miehen ei olisi tietenkään pitänyt alunperin luvata tukea. Vähän hölmöä tietysti mieheltä pelätä, että ap jättää tulevaisuudessa, kun eihän ap nyt tässäkään tilanteessa tyytyväinen ole.
Jos aloittaja on miehensä kanssa naimisissa, avioliiton myötä mies on elatusvelvollinen.
Ei tarvita edes avioliittoa, kun avoliittokin vaikuttaa jo tukiin. Yhteiskunta olettaa, että paremmin ansaitseva elättää puolisonsa jo avoliitossa. T. Opiskelija, joka saa vain 250 euroa kuussa, koska avokki on töissä.
Palstalokeilla vaan on aika vääristynyt käsitys mitä tarkoittaa elatus parisuhteessa. Se mm. EI TARKOITA yhden yhtä senttiä liittyen aineopintokerhoissa käymiseen, kampaajaan tai kauniisiin vaatteisiin jotka olisivat kivoja yliopistoelämässä. Eikä se tarkoita välttävää parempaa ruoan laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalokeilla vaan on aika vääristynyt käsitys mitä tarkoittaa elatus parisuhteessa. Se mm. EI TARKOITA yhden yhtä senttiä liittyen aineopintokerhoissa käymiseen, kampaajaan tai kauniisiin vaatteisiin jotka olisivat kivoja yliopistoelämässä. Eikä se tarkoita välttävää parempaa ruoan laatua.
Hyvinvoivaa ja kaunista vaimoa arvostan. Siksi panostan vaimooni. T. Alfauros
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Muijalle riittää kotipermanentti ja naamarasva marketista. Ja työssä laitoskeittäjänä, sieltä roudaa meille ruokaa. Ja suonikohjuleikkausta en maksa. Tana.
Melko tutun oloinen tarina. Jotakuinkin saman suuntaisesti minun ex-miehen kanssa.
Minä kävin palkkatöissä 40h/viikko, maksoin asuntoa yksin (koska asunto oli minun) ja opiskelin töiden ohella. Lapsia ei tosin ollut, mutta pyöritin huushollin yksin. Omaa elämää ei ollut yhtään, töissäkin kahvitauoilla sai ottaa kirjoitustyöt esille ja ainakin edes oikolukea.
Mies kotona ei pyykännyt, viikannut, siivonnut, laittanut ruokaa jne. Kaikki jäi minun harteille. Sen sijaan osasi pitää minua herrojen perseen nuolijana ja hän oli varma, että kun valmistun niin hänelle kumminkin tulee lähtö.
No, yllättäen - noin puoli vuotta valmistumisen jälkeen pyysin häntä pakkaamaan kamansa. Viimeinen tikki oli ollut, että alan töiden hakeminen oli aiheuttanut närkästystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä kommenteista näkee miten itsekkäitä jotkut ihmiset ovat. Ei olla valmiita tekemään uhrauksia sen oman rakkaan vuoksi. Ei edes paremman yhteisen tulevaisuuden. Opiskelu ei ole palkkatyötä, mutta tuottaa parempaa toimeentuloa molemmille hetken päästä. Se voidaan siis ajatella työnä, joka tuottaa tulevaisuudessa. Siksi onkin huvittavaa, kun joku täällä huutelee miten ap:n kuuluisi hoitaa lapset kun ei tuo rahaa sisään. Tämmösten huutelijoiden pitäisi ymmärtää se, että hyvä parisuhde on joskus oman mukavuuden pistämistä taka-alalle. Ei rakastava parisuhde ole mitään nollasummapeliä. Harvoin tasapeliäkään. Joskus toinen tekee enemmän ja joskus toinen. Ei ihme, että nykyään erotaan niin paljon eikä edes pariuduta. Ihmiset ovat tulleet itsekkäiksi oman napansa tuijottelijoiksi, jotka eivät ymmärrä rakkaudesta mitään!
Tämä on just tätä paskapalstan logiikkaa. Vikistään ja piikitellään lompakkoloisimisesta ja sitten kun havittelee opiskelulla parempaa tulotasoa, sekään ei ole hyvä. 🙄 Kattositte nyt jumalauta peiliin 😂😂
Tutkinto haetaan omin rahoin, eikä miehen rahoilla. Tutkinto haetaan myös ennen perheen perustamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvoivaa ja kaunista vaimoa arvostan. Siksi panostan vaimooni. T. Alfauros
Kuulostat siltä kuten minä suhtaudun autooni. Vahaan sitä koska pidän sen kiillosta. Ihmisessä vähän eriasia, jos ei itse pysty pysymään kauniina, terveenä ja tulollisena, joutaa nainen tasa-arvon vuonna 2018 roskakoriin tai vähintään kiertoon.
Ilmeisesti hyvä muisti. Tuo ala ei paljoa muuta älyä ja ongelmanratkaisukykyä vaadi. Tehköön tutkinnon jostain teoreettisesta fysiikasta ja matematiikasta, laudatur-tason opinnot mielellään esim. stokastiikan linjalta. Kertokoon sitten täällä, miten opinnot sujuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkinto haetaan omin rahoin, eikä miehen rahoilla. Tutkinto haetaan myös ennen perheen perustamista.
Se entinen tutkinto ei välttämättä työllistä koko työuran ajan, äkkiäkös koko ammatti häviää. Samoin oma terveys voi muuttua niin, että entisessä ammatissa ei voi enää toimia. Sama voi koskea myös miestä, joten sinuna en viitsisi kauheasti märistä. Voit olla itse samassa tilanteessa, että tarvitset vaimon tukea vähän enemmän. Hyvässä parisuhteessa ajatellaan koko perheen parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Aina tätä s@@tanan uhriulinaa. "Mies ei anna rahaa vaikka mulla ei oo tuloja", mies ei anna mun valmistua ammattiin, vaatii mua maksamaan koulustani itse", "mies ei anna vapaa-aikaa jotta voisin laihtua, olen siis läski koska miehen syyt A-Ö"
Ahaa, siis tarkoitat että mies nainen lemppaa(/pettää), on miehessä vika?
Olet varmasti samaa mieltä, että naisessa ei ollut tasoa jos mies lähtee toisen matkaan?