Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette sellaisista ihmisistä, jotka jättävät jonkun työelämässä täysin yksin ja ulkopuolelle?

Vierailija
12.02.2018 |

Niin, otsikossa kysymys.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on melkein joka työpaikalla. Eli joka eläinlaumassa. Lauma erottaa heikot joukostaan, että peto veisi.

Ei hyväksyttävää, mutta hyvin yleistä.

Vierailija
2/15 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette sellaisista ihmisistä, jotka jättävät jonkun työelämässä täysin yksin ja ulkopuolelle?

Niin, otsikossa kysymys.

Ovat ihan hyvää tykinruokaa, antaa mennä vaan ekana talouden taistelukentälle, toki taustatuki hiljalleen pois, pärjäilköön sisäänlämpeävän oman porukkansa kera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon joka työpaikassa joutunut syrjityksi, koska olen introvertti ja hiljainen. Naisvaltainen ala, terveydenhuoltoala.

ap

Vierailija
4/15 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, selkäänpuukottajia, luopioita, rintamakarkureita yms. mitään tämän tyyppisiä "kavereita" en koskaan tue yhtään millään tavoin. Saavat pärjätä omillaan, ja mieluiten tapelkoon keskenään viimeiseen "mieheen". Kun ajavat itse omat joukkonsa tuhoon niin ihan oikein se on, toki mielelläni varoitan kaikkia, jotka moisen ryhmän jäseneksi ovat menossa seuraavaksi uhriksi.

Yksityistalous on yksityistaloutta, mutta edelleenkin, oman edun ajaminen väärissä paikoissa johtaa helposti ryhmän hajoamiseen, siihen loppuu luottamus joka on ehdoton perusedellytys yhtään millekkään yhteiselle toiminnalle, saati sitten yhdessä työskentelylle tai yhtikäs millekään asialle missä tulisi pärjätä ilman tuolileikkejä.

Tuolileikit ei ole mitään muuta kuin ikivanha "perinne", ymmärtääkseni lähinnä oikeistomielisten suosiossa, eli he uhraavat mielellään vaikka koko oman kansansa jotta saisivat itselleen lisää. Mutta usein käy sitten niinkin että päätyvät itse kaulakiikkuun, historiasta löytyy näitä tapauksia.

Roomalaisten aikana puhuttiin "desimoinnista", eli tämmönen vähän kieroutunut kansanhuvi koko syrjintä ja tuolileikittäminen yms. mutta käytännön tasolla itse näen asian petturuutena tai luopiona, asialle löytyy aina johtaja joka mielipiteitä ohjaa siihen suuntaan että nyt tarttis taas yks heittää veneestä ulos.

Ja siihen päättyi sitten kaikki yhteistyö.

Vierailija
5/15 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin ja oikeastaan säälin, jotain isoja ongelmia tällaisilla omassa elämässään tai siellä työpaikalla, eivät tykkää työstään todennäköisesti. Toivon, että karman laki on olemassa.

Vierailija
6/15 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oon joka työpaikassa joutunut syrjityksi, koska olen introvertti ja hiljainen. Naisvaltainen ala, terveydenhuoltoala.

ap

Jos palstaa on uskominen, introvertithän pitääkin jättää yksin, koska heille muiden seurassa oleminen on raskasta. 

Vierailija
7/15 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mielelläni ihan yksin. En kaipaa mukaan ''porukoihin''.

Vierailija
8/15 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo syrjiminen ilmenee? Pääsääntöisesti työpaikoilla aikuisen ihmisen tulee itse huolehtia sosiaalisista suhteistaan. Siellä ei ole ketään "äitiä", joka huolehtii, että kaikilla on kavereita. Pitää itse jutella muille, jos haluaa jutella muiden kanssa. Pitää itse pyytää kahvi/lounasseuraa, jos haluaa kahvi/lounasseuraa. Tai kun näkee, että joku muu on menossa kahvihuoneeseen, menee perässä ja alkaa jutella. 

Vierailija
9/15 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Lähde pois, ei kannata uhrata itseään tuossa paikassa. Osaat seuraavassa paikassa olla topakampi ja sanoa jopa rumasti vastaan, jos joku käyttäytyy epäoikeudenmukaisesti. Tiedän, se on introverille vaikeaa, varsinkin jos haluaisi vaan tehdä työnsä kunnolla ja jättää kaikki muu räpellys pois. 

Hoitoalat erityisen syvältä tässä suhteessa.

Vierailija
10/15 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Itse olen hoitaja, introvertti, työkavereiden seurassa hiljainen. Minusta taas tunnuttiin etenkin alkuun pitävän huolta suorastaan liikaa, eikä vaikutettu ymmärtävän, että ihan tarkoituksella hakeuduin tauoilla vähän erilleni enkä paljon osallistunut muihin kuin työhön liittyviin keskusteluihin. Kiva tietysti, että halutaan ottaa mukaan porukkaan! Nyt ovat jo sopeutuneet siihen, että kuuntelen enemmän kuin puhun, ja että hiljaisuuteni ja vetäytymiseni ei ole mielenosoitus heitä vastaan. Ja on meitä samanlaisia työpaikallani muitakin. Hyvin tullaan kaikki työntekijät mielestäni juttuun, kun vain aluksi tullaan tutuiksi.

Vierailija
11/15 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloja, typeriä akkoja.. :S Olen nyt sellaisessa työpaikassa, jossa suurin osa onkin miehiä ja ehkä 1/4 naisia. Naiset ovat niitä, joista heti huomaa että puhuvat selän takana ja ovat pahan hengen luojia, miehet ovat paljon rennompia. Pöydässä saa istua hiljaakin, eikä kukaan katso pahasti että miksei tuo puhu mitään. Sitten jos puhuukin, niin ottavat mukaan eivätkä katso tietäväisesti että no osaahan se tuokin puhua. Naiset vain ovat niin ÄLLÖTTÄVIÄ.

Itse olen siis nainen, ja viihdyn paljon paremmin miespöydässä. Tuo yhteenkasvanut naisjoukkio taas ei mene miespöytiin, jos ovat vaikka alemminkoulutettuja. Tai en tiedä mikä tarkalleen on syy, joillakin on tuo koulutus.

Vierailija
12/15 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Lähde pois, ei kannata uhrata itseään tuossa paikassa. Osaat seuraavassa paikassa olla topakampi ja sanoa jopa rumasti vastaan, jos joku käyttäytyy epäoikeudenmukaisesti. Tiedän, se on introverille vaikeaa, varsinkin jos haluaisi vaan tehdä työnsä kunnolla ja jättää kaikki muu räpellys pois. 

Hoitoalat erityisen syvältä tässä suhteessa.

vaikea myös lähteä pois, mulla on masennushistoriaa jo ja poissaoloja. En saa suosituksia ym. Teen myös puolikasta.

ap

Vierailija
13/15 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut tuollaista kuin kerran. Silloinkin henkilö itse jaksoi parin kuukauden ajan toistuvasti vastata kaikkiin "tuletko kahville" ja "lähdetäänkö porukalla lounaalle" -kysymyksiin, että häntä ei nyt  kiinnosta. Palavereissa hän ilmaisi hyvin selkeästi, että me muut emme tiedä mistään mitään, hän on entinen työtön Kainuusta ja osaa sanoa, mikä Uudellamaalla on vikana.

Jätimme hänet rauhaan ja saimme 6 kk myöhemmin kuulla, että ikävä juttu, kun olette jättäneet Anitan ulkopuolelle.

Vierailija
14/15 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapa antaa itsestään ystävällinen ja mukava kuva on pulmia huomatessasi auttaa uusia työntekijöitä. Sinulla on tietoa ja taitoa, jota heillä ei ole. Heistä voit saada työpaikkaystäviä, jos entinen työporukka ei sinua tunnu joukkoonsa laskevan.

Vierailija
15/15 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up