Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No kyllä on Nordealla jo kovat otteet tämän tunnuslukutaulukon poisottamisen kanssa!

Vierailija
12.02.2018 |

Ensin soitti virkailija että otatko sovellusta, otatko laitetta ja pysyin tiukkana ja vastasin kaikkeen ei ei ei. No päästiin lopulta yhteisymmärrykseen että katson verkkopankista itse jos ja kun sovelluksen otan käyttöön. Mitään tekstarimuistutusta en halunnut. Eikös 10 min päästä soi puhelin uudestaan ja koska en vastannut (en jaksanut samaa vääntöä uudestaan), perään tulee tekstari kuinka Nordea tässä yritti tavoitella ja tässä ole hyvä ohjeet sovelluksen käyttöönottoon - juuri se tekstari mistä nimenomaan kieltäydyin kun virkailijan kanssa juttelin!

Kommentit (646)

Vierailija
61/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnuslukulaite on myös aivan yksinkertainen ja helppo, ellei ole mobiililaitetta. 

Sanoo mummo 74 v. Tämän asian vuoksi ei kannata pankkia vaihtaa.

Se laite on ihan lelu. Miten se kestää lompakossa?

En edes istu omani päälle ja silti taittuu läpyskä.

Antaako nordea uuden kerran kuussa?

Mitä ihmettä? Miksi tunnuslukulaite täytyisi laittaa lompakkoon? Minä ainakin käytän tunnuslukulaitetta vain kotona.

No varmaan sen takia, että joillain on tarvetta sille. Esimerkiksi minä ostan usein juna- tai bussilippuja tien päällä. t. eri 

Niin, miksi se sovellus puhelimessa?

Jos ei kerran tarvi kuin kotona?

Vierailija
62/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nokialainen puhelin, jota en vaihda Nordean takia! Se on mainiossa kunnossa ja en halua sitoa raha-asioita kännykkään!! Taidan vaihtaa pankkia, jos tulee pakko. Paperinen tunnuslukutaulukko on palvellut mainiosti ja on virusturvallinen.

Just näin!

Pankit yrittää sälyttää enemmän ja enemmän tehtäviään asiakkaille.

Mutta laskeeko palvelumaksut? Niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nokialainen puhelin, jota en vaihda Nordean takia! Se on mainiossa kunnossa ja en halua sitoa raha-asioita kännykkään!! Taidan vaihtaa pankkia, jos tulee pakko. Paperinen tunnuslukutaulukko on palvellut mainiosti ja on virusturvallinen.

Et tarvitse vaihtaa puhelinta, jos käytät tunnuslukulaitetta. Vain jos et halua käyttää tunnuslukulaitetta, pankin vaihto on ajankohtaista.

Vierailija
64/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnuslukulaite on myös aivan yksinkertainen ja helppo, ellei ole mobiililaitetta. 

Mitä ihmettä? Miksi tunnuslukulaite täytyisi laittaa lompakkoon? Minä ainakin käytän tunnuslukulaitetta vain kotona.

No varmaan sen takia, että joillain on tarvetta sille. Esimerkiksi minä ostan usein juna- tai bussilippuja tien päällä. t. eri 

Mistähän sinä nyt puhut? Tunnuslukulaite ei ole puhelimessa.

Jos tunnuslukulaite ei sovi lompakkoon, kyllä sen voi muutenkin kuljettaa. Ei ole niin ylivoimaisen vaikeaa.

Vierailija
65/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sovellus? Nythän oli kyse tunnuslukulaitteesta. Se sovellus ei edes toimi kaikissa puhelimissa.

Vierailija
66/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on varmaan vanhalla isälläni pankin vaihdon paikka. Hän ei kuulemma aio tietokonetta hankkia, eikä siis omista mitään älypuhelintakaan.

Miten tämä nyt liittyy mitenkään isääsi, jos hän ei ole tähänkään asti käyttänyt nettipankkia ja tunnuslukukorttia? Vai mitä sä nyt meinaat tällä kommentilla?

Eikö hän sitten edelleen käy pankissa asioimassa, kerta ei ole nettikäyttöön välineitä?

---

Minulla on tunnuslukulaite ja myönnän, että se on siitä epäkäytännöllinen, että se kohta mihin tulee numerot on todella himmeä, joten siitä on aika vaikeaa nähdä numerot mm. iltaisin. Toivottavasti Nordea korjaa tämän jossain vaiheessa. Noin muuten se on ihan ok käyttää. En ymmärrä miten joku saa sen taittumaan, kun ainakin minun versio on aika jämäkkää muovia ja en todellakaan saa sitä taivutettua mihinkään suuntaan...

Joku mietti miten siskonsa pystyy toimimaan laitteen kanssa, kun oli jotain vaikeuksia ja sokeakin heitettiin keskuteluun mukaan. Noh, tämäntyyppisistä ongelmista kärsivät voivat saada puhuvan tunnuslukulaitteen, tai siis se on ensisijaisesti tarkoitettu näkövammaisille, mutta uskoisin, että tämä sisko voisi saada sen, jos on esim. lääkärinlausunto ettei pysty tavallista laitetta käyttämään.

(p.s. Minulle ei ole koskaan Nordeasta soitettu, vaikka olen ollut Nordean asiakas alusta asti, kun se on perustettu. Olisin kyllä hieman epäluuloinen, jos sieltä minulle yht'äkkiä soitettaisiin...)

Vierailija
67/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen tunnuslukulaite Nordeasta. Minusta se on ihan OK. En uskaltanut kännykkään laittaa.

Se toimii näin: avaat laitteen ja laitat muistamasi nelinumeroisen pin-koodin, jonka olet itse valinnut. Sitten laite antaa sinulle senhetkisen tunnusluvun.

Vierailija
68/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut hermostuvat, kun osa ei haluaisi luopua pahvisista tunnuslukukorteista? Millä tavalla se on teiltä pois, jos joku haluaa maksaa laskunsa sillä tavalla?

En minä ainakaan hermostu, vaan oikein rentoutuneena ja huvittuneena naureskelen teidän ongelmillenne. Sitä vaan ihmettelen, että mitä te täällä intteernetin ihmeellisessä maailmassa asiaa puitte, kun voisitte vaikkapa mustekynällä raapustaa tuohtumuksenne kirjepaperille, ja postittaa viestinne sanomalehden mielipidepalstalle. Se olisi paljon kätevämpää ja turvallisempaa se. :D

Vierailija
69/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se laite on yksi härpäke lisää, hae ajurit ja päivitä. Firefoxilla joutuu vähintään kaksi kertaa yrittää kirjautumista, aina se ekalla kerralla ilmoittaa, ettei ole sovellusta asennettu, no on asennettu ja on poistettu ja asennettu uudelleen koko roska, nykyään jo automaattisesti odotan virheilmoitusta ekalla kerralla. Tunnuslukukortti on hyvä ja yksinkertainen, älykännyä en hanki, uuden joutuu ostamaan parin vuoden välein, kun puhelimen muisti täyttyy eikä sillä tee enää mitään.

Vierailija
70/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sovellus? Nythän oli kyse tunnuslukulaitteesta. Se sovellus ei edes toimi kaikissa puhelimissa.

Niin eli tokihan nordea haluaisi, että kaikki käyttäisivät tunnuslukuSOVELLUSTA.

Mutta koska köyhillä ei ole varaa uusiin älypuhelimiin, tarjoavat vaihtoehdoksi tunnuslukuLAITETTA.

Näiden on tarkoitus korvata tunnuslukuKORTIT, eli SOVELLUS ja LAITE ovat saman asian ajavia.

Vierailija
71/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut hermostuvat, kun osa ei haluaisi luopua pahvisista tunnuslukukorteista? Millä tavalla se on teiltä pois, jos joku haluaa maksaa laskunsa sillä tavalla?

En minä ainakaan hermostu, vaan oikein rentoutuneena ja huvittuneena naureskelen teidän ongelmillenne. Sitä vaan ihmettelen, että mitä te täällä intteernetin ihmeellisessä maailmassa asiaa puitte, kun voisitte vaikkapa mustekynällä raapustaa tuohtumuksenne kirjepaperille, ja postittaa viestinne sanomalehden mielipidepalstalle. Se olisi paljon kätevämpää ja turvallisempaa se. :D

Kyllä, minustakin on hauska naureskella muiden ongelmille ja vaikeuksille. Koska sinulla ei ole ongelmana käyttää sovellusta tai tunnuslukulaitetta, ei tarkoita, ettei jollain muulla olisi ongelmia. Ääliö. 

Käytän sovellusta itsekin (minun puhelimessani se toimii), mutta ymmärrän kyllä, ettei se valitettavasti käy kaikille.

Vierailija
72/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen tunnuslukulaite Nordeasta. Minusta se on ihan OK. En uskaltanut kännykkään laittaa.

Se toimii näin: avaat laitteen ja laitat muistamasi nelinumeroisen pin-koodin, jonka olet itse valinnut. Sitten laite antaa sinulle senhetkisen tunnusluvun.

Koititko taittaa keskeltä 90° kulmaan? Sen laitteen siis?

Pahvikortti meinaan toimii sen jälkeen yhä.

Vierailija
73/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä kirjoittelu tyhjennä pankkitiliä venäjälle.

Vierailija
74/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koititko taittaa keskeltä 90° kulmaan? Sen laitteen siis?

Pahvikortti meinaan toimii sen jälkeen yhä.

Miksi taitettavuus olisi tavoiteltava ominaisuus?

Vierailija
75/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän sinä nyt puhut? Tunnuslukulaite ei ole puhelimessa.

Jos tunnuslukulaite ei sovi lompakkoon, kyllä sen voi muutenkin kuljettaa. Ei ole niin ylivoimaisen vaikeaa.

Eli koska pankki halua, pitää kuljettaa ylimääräistä tilpehööriä mukana?

Koska viimeksi raijasit taskulaskinta huviksi messis?

Vierailija
76/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea on yli vuoden ajan aktiivisesti yrittänyt tarjota tuota sovellusta, ja nyt otin sen käyttöön. Se on todella kätevä jos meinaa ostaa "tien päällä" asioita, ihan vain leffalippujakin. Ymmärrän osan ärtymyksen siitä, että kaikkeen asiointiin tarvittaisiin nykyään sovellus, mutta en ota siihen nyt kantaa.

Sen sijaan naurahtelen niille epäluuloisille tässä ketjussa, joiden moelestä on outoa että pankki soittaa teille?! :D Hankin mm. luottokorttini heidän ansiostaan puhelimitse. Luojan kiitos ei tarvinnut yhden muoviläpyskän takia lähteä varaamaan tapaamisaikaa pankkiin koulu-/työajalle. Tietenkin puhelimitse tavoittaa asiakkaat parhaiten! Heillä on tarkat ohjeet siihen, miten puhelimessa menetellään - eli eivät edelleenkään niitä tunnuksia kysele.

Vierailija
77/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli tokihan nordea haluaisi, että kaikki käyttäisivät tunnuslukuSOVELLUSTA.

Mutta koska köyhillä ei ole varaa uusiin älypuhelimiin, tarjoavat vaihtoehdoksi tunnuslukuLAITETTA.

Näiden on tarkoitus korvata tunnuslukuKORTIT, eli SOVELLUS ja LAITE ovat saman asian ajavia.

Katsotko edes mihin viestiin vastaat? Kyllä minä tiedän, mitä sovellus ja laite ovat. Sinä se aloit sovelluksesta höpöttää, vaikka kukaan ei puhunut siitä tässä ketjussa.

Vierailija
78/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan se mobiilisovellus kannattaa ottaa käyttöön, tosiaan pääset ihan missä vaan pankkiasioille, lisäksi voit tunnistautua esim. Omakantaan missä vaan. Eikä tarvitse kuljettaa tunnuskortteja mukana.

Tolle joka kertoi käyttävänsä avainlukulistoja vain kotonaan, niin meitä on paljon jotka ovat tien päällä tai muuten tekevät näitä muuallakin. Kätevää että on vain se käyttäjätunnus ja yksi salasana.

Vierailija
79/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pankki ole ikävä kyllä mikään Kela tai sossu, jonka tehtävä olisi palvella ihmisiä. Pankkitoiminta on bisnestä, eikä pikkuasiakkaista, joilla ei ole isoja talletuksia tai lainoja, ole pankeille mitään hyötyä. Vaihtakaa vain pankkia, Nordealla ei teidän lähtöänne murehdita - enkä sano tätä ilkeyttäni koska olen samanlainen merkityksetön pikkuasiakas. Pian on kaikilla pankeilla pelkät tunnuslukusovellukset käytössä, näin se vain menee.

Vierailija
80/646 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas sattuikaan, juuri muutama tunti sitten tuli postiluukusta Nordean uusi tunnuslukutaulukko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi