Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä työharjoittelusta 8 kk amiksessa?

Joanna
15.02.2023 |

Meillä on siis kaksi työharjoittelua päiväkodissa pituudeltaan neljä kuukautta. Joka päivä 8 tuntia. Tuntuu että annetaan jo toisen päivän jälkeen tosi paljon vastuuta. Oon uupunut joka päivän jälkeen enkä jaksa tehdä mitään omia juttuja kuten lähteä salille. Siis tuntuu että elän vaan tälle työlle jonka lisäksi siitä ei saa senttiäkään palkkaa. Työ on vielä sellaista mitä osaa ilman koulutustakin mutta tietty haluan tutkinnon tulevaisuutta varten. Lastenohjaajaksi opiskelen. Onko muillakin näitä työpainoitteisia opiskelijaryhmiä? Tiedän kyllä että selviän näistä loppujen lopuksi mutta silti harmittaa että joudun laittaa joku 8 kk täyden panostuksen tähän joka vie kaiken oman ajan ja energian tehdä mitään. Oon tosi tunnollinen ja teen aina enemmän kun pyydetään joka ehkä lisää mulla paineita ja väsymystä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja saati jos joutuu noiden harjoittelujen ohella tekemään vielä palkkatöitä, että pysyy hengissä.

Vierailija
2/10 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommosta se on töissäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysy ohjaajasta, harjoittelijalla pitää olla sellainen samassa vuorossa ja työt tehdään hänen kanssaan.

Vierailija
4/10 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, ilman palkkaa raataminen?!?!? Tuskinpa vaan on. 

Vierailija
5/10 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua!

Sain onneksi itselleni puhuttua palkallisen sijaisuuden vikaksi harjoitteluksi. Se tosin kesti reilut 2kk! En olisi itse pystynyt elättämään lastani tuollaisella hyväksik*ytöllä. Sitähän se on, kun alan omia työntekijöitä ei ole.

Olen pahoillani, että tulet uupuumaan ennen kuin pääset edes aloittamaan (palkallista) työelämääsi. Pystytkö vaihtamaan nuorisopuolelle?

Itse vaihtaisin sinne vielä, jos mahdollista. Toki työajat ovat usein iltapainoitteisia, mutta palkka hieman suurempi ja työ löysempää. Omalla kohdallani päivätyö oli se, mihin hakeuduin.

Vierailija
6/10 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, ilman palkkaa raataminen?!?!? Tuskinpa vaan on. 

noin 1500 euroa nettona, kaikilla ikälisillä yksityisellä.

Ei kannata. Juokse ja lujaa. 

Vierailija
7/10 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pystyt perushoitoa tekemään ilman koulutusta, sen uskon. Mutta uskon, että työn organisoinnin ja lapsen kehityksen tukemisen, sekä mm. esim. hyvän lapsihavainnoin vuoksi on harkkajaksoista hyötyä. 

Vierailija
8/10 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti pystyt perushoitoa tekemään ilman koulutusta, sen uskon. Mutta uskon, että työn organisoinnin ja lapsen kehityksen tukemisen, sekä mm. esim. hyvän lapsihavainnoin vuoksi on harkkajaksoista hyötyä. 

Ja luin tuon harjoittelun pituuden vähän väärin, tottakai teillä pitäisi olla teoriapohjaiseen opetukseen oikeus.Kun ala on mitä on, ei siellä kukaan ehdi ohjata niin paljon, että saisitte kunnollisen teoriapohjan .

Tämä nykymalli on kyllä ihan persiillään

Vierailija
9/10 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu ei muutu kuin se että siitä maksetaan pientä palkkaa kun saat työpaikan. Ensimmäisenä kannattaa opetella tekemään vain se mikä on pakko, enemmästä et saa enemmän palkkaa. Itseään ei kannata raataa loppuun että jaksaa elää muutakin elämää työn lisäksi.

Vierailija
10/10 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet ihan vasta aloittanut? Sama se on yleensä uudessa työpaikassakin, että se vie alkuun kaiken energian ja tuntuu ettei vapaalla jaksa mitään. Vähitellen helpottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi