No kyllä on Nordealla jo kovat otteet tämän tunnuslukutaulukon poisottamisen kanssa!
Ensin soitti virkailija että otatko sovellusta, otatko laitetta ja pysyin tiukkana ja vastasin kaikkeen ei ei ei. No päästiin lopulta yhteisymmärrykseen että katson verkkopankista itse jos ja kun sovelluksen otan käyttöön. Mitään tekstarimuistutusta en halunnut. Eikös 10 min päästä soi puhelin uudestaan ja koska en vastannut (en jaksanut samaa vääntöä uudestaan), perään tulee tekstari kuinka Nordea tässä yritti tavoitella ja tässä ole hyvä ohjeet sovelluksen käyttöönottoon - juuri se tekstari mistä nimenomaan kieltäydyin kun virkailijan kanssa juttelin!
Kommentit (646)
En ole Nordean asiakas,mutta puoliso on. Se laite on ihan ok, mutta mobiilisovellusta en itse haluaisi koska en luota sen turvallisuuteen ja toisekseen pitäisi uusia puhelinkin että sen saisi ladattua (eli juuri minulle tulisi aika kalliiksi).
Mulla on käyttämätön käyttötili ja säästötili nordeassa, etten oikeasti tarvii mitään lisähärpäkkeitä. Hyvin on asiat toiminut nykyäänkin. On pitänyt nuokin lopettaa (siirtää toiseen pankkiin), mutten ole vielä saanut aikaiseksi.
Siis jos Nordea ei saa edes sitä kirjattua järjestelmäänsä että tälle asiakkaalle soitettiin klo 16:00 eikä halunnut sovellusta ja ilmeisesti toinen virkailija soittaa 16:10 samalla asialla ja lätkää perään tekstarin josta asiakas juuri kieltäytyi, niin miten heillä toimii tuollaisen sovelluksen ylläpito?
Itse en luota tekniikkaan ja sen turvallisuuteen, en yhtään. Inhottava ajatus, että kaikki olisi kiinni sen toimivuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Pankkivirkailijat ei soita kännykkään, eikös tätä ole toitotettu koko ajan.
Huijaussoitto?
Ainakin vuonna 2015 vielä soitti. Jos teki isomman rahasiirron niin saattoivat soittaa perään ja varmistua, että olen oikeasti halukas siirtämään kyseisen summan jne.
Kyse ollut edes 2000€:n maksusta vaan taisi olla lähemmäs tonnin.
Samanlaista vastustusta oli silloinkin, kun pankkikirjoista luovuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulette hyötyvänne tuolla vastustuksella, dinosaurukset? :D Sovellus on tosi kätevä.
Epäturvallinen ja lukulaite taas yksi eletrniikkaromu, mikä menee rikki.
Eikö Nordeaa kiinnosta luonnovarat?
Vierailija kirjoitti:
Olette niin tyhmiä. Se sovellus on paljon parempi kuin ne hiton pahvilistat. Miksi aina pitää mennä jarrut pohjassa kehitystä vastaan? ”Noku periaatteesta vastustan”
Jos nordea ostaa mulle roid tai ios pohjaisen puhelimen, voin harkita, muuten en.
Vierailija kirjoitti:
Pankkivirkailijat ei soita kännykkään, eikös tätä ole toitotettu koko ajan.
Huijaussoitto?
Mihin ne sitten soittaa, lankapuhelimeen. Tietenkin pankkivirkailijat soittavat kännykkään. Mitään käyttäjätunnuksia, tunnuslukuja, kortin tietoja jne. eivät tietenkään kysele, mutta kyllä muissa asioissa soittavat tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnuslukulaite on myös aivan yksinkertainen ja helppo, ellei ole mobiililaitetta.
Sanoo mummo 74 v. Tämän asian vuoksi ei kannata pankkia vaihtaa.
Se laite on ihan lelu. Miten se kestää lompakossa?
En edes istu omani päälle ja silti taittuu läpyskä.
Antaako nordea uuden kerran kuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnuslukulaite on myös aivan yksinkertainen ja helppo, ellei ole mobiililaitetta.
Se laite on ihan lelu. Miten se kestää lompakossa?
En edes istu omani päälle ja silti taittuu läpyskä.
Antaako nordea uuden kerran kuussa?
Jos olette nähneet nokian kryptattuihin läppäreihin tarkoitettua vastavaa avauslaitetta, ei nordean härpäke maksa edes 1% siitä.
On laaduttomampi kuin 2€ taskulaskin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ehkä sinulle, mutta esimerkiksi minun sisarelleni vaikea. Hän on saanut kolarissa vaikean aivovamman, mikä vaikuttaa monella tavalla toimintakykyyn. Tunnuslukukortin kanssa laskujen maksu sujuu, tunnuslukulaitteen kanssa ei.
Vierailija kirjoitti:
Olette niin tyhmiä. Se sovellus on paljon parempi kuin ne hiton pahvilistat. Miksi aina pitää mennä jarrut pohjassa kehitystä vastaan? ”Noku periaatteesta vastustan”
Ei se ole mitään periaatteesta vastustamista ainakaan minun kohdallani. Minä olen oikeasti sitä mieltä, että tunnuslukutaulukot ovat paljon käteviä. Käytä sinä sovellustasi, jos haluat. En ymmärrä, miksi tämä vaihtoehto pitää ottaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Ihme muutoksenvastaisuutta taas, ja vielä ilmeisen nuorilla ihmisillä. Minä mummo (72 v) otin ilman muuta käyttöön tunnuslukusovelluksen, ja onhan se ylivertaisen kätevä verrattuna siihen vanhaan läpyskään, josta piti yliviivailla numeroita.
Ei siitä "vanhasta läpyskästä" saanut yliviivata numeroita. Yliviivaus helpottaa rosvojen työtä, jos sattuisivat saamaan käsiinsä. Ei minulla ainakaan ole mitään vaikeutta käyttää tätä "vanhanaikaista" numerolistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme muutoksenvastaisuutta taas, ja vielä ilmeisen nuorilla ihmisillä. Minä mummo (72 v) otin ilman muuta käyttöön tunnuslukusovelluksen, ja onhan se ylivertaisen kätevä verrattuna siihen vanhaan läpyskään, josta piti yliviivailla numeroita.
Ei siitä tarvi viivata, kun muisti pelaa.
Siis pitääkö jonku pankin listasta muistaa mitä on jo käyttänyt? Itsellä on tällä hetkellä s-pankin ja säästöpankin tunnuslukulistat ja toisessa tunnuslukua koordinaateilla ja toisessa juoksevalla numerolla, eikä mitään tarvi muistaa, saati yliviivata.
Minä vaihdoin pois Nordeasta kun siirtyivät markasta euroon. Mutta saman tempun se teki uusikin pankki! Vastustan tällaisia muutoksia ehdottomasti, suljin sitten kaikki pankkitilini ja siirryin käteiseen, mutta kaupoistakaan ei enää herunut markkoja. Ärsyttää. Kannattaa kuitenkin vastustaa kaikkea kehitystä, se vain hankaloittaa elämää ihan liikaa. Näin minun tavallani on paljon helpompi ja parempi!
Laite on ihan susi. Huonosilmäinen ja -kätinen anoppi on aina pulassa sen kanssa. Ruotsalaisilla Nordean asiakkailla on kuulemma erilainen tunnuslukulaite. Miksi ihmeessä?
Mulla ei oo älypuhelinta ja rahatilanne on aivan p:eestä nyt, ja tulee olemaan vielä pitkän aikaa. Onks kellää suositella huokean hintaista älypuhelinta mikä ois edes jokseenkin hinta/laatu-suhteeltaan hyvä?
Ärsyttää tällaiset pakkosyöttö-uudistukset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ehkä sinulle, mutta esimerkiksi minun sisarelleni vaikea. Hän on saanut kolarissa vaikean aivovamman, mikä vaikuttaa monella tavalla toimintakykyyn. Tunnuslukukortin kanssa laskujen maksu sujuu, tunnuslukulaitteen kanssa ei.
Tässä juuri nähdään mikä ero on asiakaspalvelulla ja pankin voiton tavoittelulla.
Asiakaspalvelu lähtee asiakkaan tarpeista, tunnuslukulaite pankin tilkkutäkkitietojärjestelmistä.