No kyllä on Nordealla jo kovat otteet tämän tunnuslukutaulukon poisottamisen kanssa!
Ensin soitti virkailija että otatko sovellusta, otatko laitetta ja pysyin tiukkana ja vastasin kaikkeen ei ei ei. No päästiin lopulta yhteisymmärrykseen että katson verkkopankista itse jos ja kun sovelluksen otan käyttöön. Mitään tekstarimuistutusta en halunnut. Eikös 10 min päästä soi puhelin uudestaan ja koska en vastannut (en jaksanut samaa vääntöä uudestaan), perään tulee tekstari kuinka Nordea tässä yritti tavoitella ja tässä ole hyvä ohjeet sovelluksen käyttöönottoon - juuri se tekstari mistä nimenomaan kieltäydyin kun virkailijan kanssa juttelin!
Kommentit (646)
Onko tuollainen muutos tulossa kaikkiin pankkeihin? Tarvitaanko siihen joku älykännykkä? Omassa kännykässäni ei ole nettiä, enkä aio hankkia nettikännykkää vain pankin takia.
Niin siis mitä se mobiilivarmennus maksaa?
Olen aivan kypsä maailmaan, jossa ihmisillä on aina vähemmän rahaa, mutta ottajia sille löytyy aina useampia. Jokainen toimii verottajan tavoin, kyselemättä, sopiiko että me päätettiin että sulla on varaa maksaa meille tämä summa. Todellista valinnanvaraa ei useinkaan ole olla maksamatta.
Ei tämä näin voi mennä. Mehän ollaan vapaata riistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnuslukulaite on myös aivan yksinkertainen ja helppo, ellei ole mobiililaitetta.
Sanoo mummo 74 v. Tämän asian vuoksi ei kannata pankkia vaihtaa.
Se laite on ihan lelu. Miten se kestää lompakossa?
En edes istu omani päälle ja silti taittuu läpyskä.
Antaako nordea uuden kerran kuussa?
Mitä ihmettä? Miksi tunnuslukulaite täytyisi laittaa lompakkoon? Minä ainakin käytän tunnuslukulaitetta vain kotona.
Onko järkevää keskustella omista pankkiasioista jonku soittajan kanssa?
Pikkasen outoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo älypuhelinta ja rahatilanne on aivan p:eestä nyt, ja tulee olemaan vielä pitkän aikaa. Onks kellää suositella huokean hintaista älypuhelinta mikä ois edes jokseenkin hinta/laatu-suhteeltaan hyvä?
Ärsyttää tällaiset pakkosyöttö-uudistukset!
Et suostu siihen. Sanot että otat sitten vasta käyttöön, kun on rahaa uuteen puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Laite on ihan susi. Huonosilmäinen ja -kätinen anoppi on aina pulassa sen kanssa. Ruotsalaisilla Nordean asiakkailla on kuulemma erilainen tunnuslukulaite. Miksi ihmeessä?
Koska ruottalaiset osaa vaatia jotain myös paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Se on varmaan vanhalla isälläni pankin vaihdon paikka. Hän ei kuulemma aio tietokonetta hankkia, eikä siis omista mitään älypuhelintakaan.
Eli hän ei käytä nettipankkia mutta ihan periaatteesta pitää vaihtaa pankkia?
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mitä se mobiilivarmennus maksaa?
Olen aivan kypsä maailmaan, jossa ihmisillä on aina vähemmän rahaa, mutta ottajia sille löytyy aina useampia. Jokainen toimii verottajan tavoin, kyselemättä, sopiiko että me päätettiin että sulla on varaa maksaa meille tämä summa. Todellista valinnanvaraa ei useinkaan ole olla maksamatta.Ei tämä näin voi mennä. Mehän ollaan vapaata riistaa.
Dna laskuttaa pari euroa kuussa varmenteesta,ei paljon mutta ei välttämätönkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnuslukulaite on myös aivan yksinkertainen ja helppo, ellei ole mobiililaitetta.
Niin, ehkä sinulle, mutta esimerkiksi minun sisarelleni vaikea. Hän on saanut kolarissa vaikean aivovamman, mikä vaikuttaa monella tavalla toimintakykyyn. Tunnuslukukortin kanssa laskujen maksu sujuu, tunnuslukulaitteen kanssa ei.
Entäs sokeat?
Sokeilla on varmasti omat apuvälineensä. t.ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Miksi tunnuslukulaite täytyisi laittaa lompakkoon? Minä ainakin käytän tunnuslukulaitetta vain kotona.
No varmaan sen takia, että joillain on tarvetta sille. Esimerkiksi minä ostan usein juna- tai bussilippuja tien päällä. t. eri
Mun mielestä se sovellus on jotenkin hankala ja pitäisi ladata joka vehkeeseen,enkä luota oikein puhelimeen.
Minkälainen se laite on?
Tuo pahviläpykkä lompakossa on ollut niin helppo ja mitä ne tekee jos ei lataa sovellusta tai hommaa konetta?
Eihän se tietenkään ole pankin asia miten kukakin laskunsa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme muutoksenvastaisuutta taas, ja vielä ilmeisen nuorilla ihmisillä. Minä mummo (72 v) otin ilman muuta käyttöön tunnuslukusovelluksen, ja onhan se ylivertaisen kätevä verrattuna siihen vanhaan läpyskään, josta piti yliviivailla numeroita.
Ei siitä tarvi viivata, kun muisti pelaa.
Siis pitääkö jonku pankin listasta muistaa mitä on jo käyttänyt? Itsellä on tällä hetkellä s-pankin ja säästöpankin tunnuslukulistat ja toisessa tunnuslukua koordinaateilla ja toisessa juoksevalla numerolla, eikä mitään tarvi muistaa, saati yliviivata.
Kyllä pitää Nordealla. Pankki pyytää anna seuraava vapaa avainluku. Tosin, jos annat väärän numeron niin pankki neuvoo että seuraava vapaa numero löytyy kohdasta nn. Eli se siitäkin tietoturvasta, kas kun ei sano seuraava vapaa numero on nnnn.
M kirjoitti:
Mun mielestä se sovellus on jotenkin hankala ja pitäisi ladata joka vehkeeseen,enkä luota oikein puhelimeen.
Minkälainen se laite on?
Tuo pahviläpykkä lompakossa on ollut niin helppo ja mitä ne tekee jos ei lataa sovellusta tai hommaa konetta?
Eihän se tietenkään ole pankin asia miten kukakin laskunsa maksaa.
Minusta avanlukusovellus on näppärä. Pääsen nettipankkiin sekä kotona että työpaikalla eikä tarvitse kuljetella avainlukulistaa mukana. Ja voi huoletta kirjautua vaikka useamman kerran päivässä tarvitsematta pelätä että numerot loppuvat.
Mulla on nokialainen puhelin, jota en vaihda Nordean takia! Se on mainiossa kunnossa ja en halua sitoa raha-asioita kännykkään!! Taidan vaihtaa pankkia, jos tulee pakko. Paperinen tunnuslukutaulukko on palvellut mainiosti ja on virusturvallinen.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Minkälainen se laite on?
Eihän se tietenkään ole pankin asia miten kukakin laskunsa maksaa.Minusta avanlukusovellus on näppärä. Pääsen nettipankkiin sekä kotona että työpaikalla eikä tarvitse kuljetella avainlukulistaa mukana. Ja voi huoletta kirjautua vaikka useamman kerran päivässä tarvitsematta pelätä että numerot loppuvat.
Mulla on ihan hyväksi etten pääse nettipankkiin töistä niin ei tarvi teineille koko ajan syytää rahaa milloin mistäkin mielioikusta!
Miksi jotkut hermostuvat, kun osa ei haluaisi luopua pahvisista tunnuslukukorteista? Millä tavalla se on teiltä pois, jos joku haluaa maksaa laskunsa sillä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme muutoksenvastaisuutta taas, ja vielä ilmeisen nuorilla ihmisillä. Minä mummo (72 v) otin ilman muuta käyttöön tunnuslukusovelluksen, ja onhan se ylivertaisen kätevä verrattuna siihen vanhaan läpyskään, josta piti yliviivailla numeroita.
Ei siitä tarvi viivata, kun muisti pelaa.
Siis pitääkö jonku pankin listasta muistaa mitä on jo käyttänyt? Itsellä on tällä hetkellä s-pankin ja säästöpankin tunnuslukulistat ja toisessa tunnuslukua koordinaateilla ja toisessa juoksevalla numerolla, eikä mitään tarvi muistaa, saati yliviivata.
Kyllä pitää Nordealla. Pankki pyytää anna seuraava vapaa avainluku. Tosin, jos annat väärän numeron niin pankki neuvoo että seuraava vapaa numero löytyy kohdasta nn. Eli se siitäkin tietoturvasta, kas kun ei sano seuraava vapaa numero on nnnn.
Ei kuulosta kovinkaan asiakasystävälliseltä. Itse olen Osuuspankin asiakas, eikä mitään tarvitse muistaa ulkoa, eikä mitään tarvitse (eikä saakaan) yliviivata. Onneksi en ole Nordean asiakas. Sen pankin käytännöt kuulostavat aivan liian monimutkaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ehkä sinulle, mutta esimerkiksi minun sisarelleni vaikea. Hän on saanut kolarissa vaikean aivovamman, mikä vaikuttaa monella tavalla toimintakykyyn. Tunnuslukukortin kanssa laskujen maksu sujuu, tunnuslukulaitteen kanssa ei.
Entäs sokeat?
Miten tämä asia liittyy kommentoimaasi viestiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin - sinä käytät. Joku muu ei käytä. Aivan ennen kuulumatonta?
Entäs sokeat?