Opettajat eivät pidä oppilaista, opettajanhuoneessa selän takana haukkumista, vanhempien arvostelua ja oppilaille haukkumanimien keksimistä
Otsikossa kiteytyy se, mikä harmittaa. Oma lapsi on alakoulussa ja tiedän tuon opettajien suhtautumisen oppilaisiin, koska olen itse ollut 2 vuotta koulussa sijaisena. En ole enää. Oppituntien jälkeen opettajat päivittelivät oppilaiden luonteita, ulkonäköä ja vanhempia. Koulun vanhemmat opettajat olivat opettaneet maalaispaikkakunnalla aikoinaan oopilaiden vanhempia ja etenkin eräs opettaja puhui monesta oppilaasta, että "eihän siitä mitään tule, sen isä/äitikin kun oli sellainen", eräästä oppilaasta käytettiin kaikkien opettajien keskuudessa nimeä Pavosen Heska. Yleisasenne oli opettajat vastaan oppilaat ja heidän vanhemmat. Ei ollut minkäänlaista empatiaa ketään oppilasta kohtaan.
Nyt kun oma lapsi on alakoulussa, harmitta, että hän on yksi niistä haukkumisen ja naureskelun kohteista.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Opehuoneissa kuulee ja näkee törkeetä kiusaamista kollegoitakin kohtaan. Myös oppilaiden perheisiin liittyviä asioita juoruillaan, oppilaiden tekemisille ja sanomisille naureskellaan, juorutaan. Pitäis olla sen verran ammattitaitoinen ettei lähde mukaan, varsinkin kun ammattina on kasvatus ja opetus!
Vastenmielistä toimintaa. Olenkin jo jonkin aikaa miettinyt kotikoulua tai yksityisopetusta. Ystäviä lapsi löytää harrastusporukoista, jopa paremmin,kuin koulusta. Opettajat, huhuu, missä teidän vastuunne esimerkillisyydestä on?
Lafkan ilmapiiri on pomon vastuulla.
Itse opettajana en ole kyllä törmännyt oppilaiden haukkumiseen. Sen sijaan olen sitä mieltä, että opettajan ei tarvitsekaan välttämättä pitää kaikista oppilaistaan. Toki ammattillisesti täytyy kohdella samoin kuin muitakin ja käyttäytyä ystävällisesti, mutta miksi pitäisi henkilökohtaisella tasolla pitää? Pidätkö sinäkin aivan joka ikisestä ihmisestä?
Naisopettajat ovat varsinkin hirviöitä.
Opehuoneissa kuulee ja näkee törkeetä kiusaamista kollegoitakin kohtaan. Myös oppilaiden perheisiin liittyviä asioita juoruillaan, oppilaiden tekemisille ja sanomisille naureskellaan, juorutaan. Pitäis olla sen verran ammattitaitoinen ettei lähde mukaan, varsinkin kun ammattina on kasvatus ja opetus!