Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

neuvolakäynnit työaikana tehtävä takaisin vai ei?

Vierailija
07.02.2018 |

Ovatko neuvolakäynnit takaisin korvattavaa työaikaa? Työaikani ovat sellaiset, että käynnit osuvat aina työajalle. Kahdelta esimieheltä sekä palkanlaskijalta olen saanut ristiriitaista tietoa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kunnalla

Vierailija
2/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työaikaa minusta, tekisin sisään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ammattiliitosta jos sellaiseen kuulut.

Vierailija
4/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tes. Voi riippua myös siitä, onko oma, raskaudenaikainen neuvola (usein palkallinen) vai lapsen (useimmiten palkaton).

Vierailija
5/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole työaikaa. Kiireelliset lääkärikäynnit ovat työaikaa eli jos pitää lähteä kesken työpäivän päivystykseen. Ennalta sovitut lääkäri- ja neuvola-ajat on tehtävä takaisin tai vähennetään palkasta.

Vierailija
6/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LIsään vielä, että jos oma pomo ja sen pomo sanoo että tunnit pitää tehdä sisään, se kannattaa kyllä silti tehdä. Laki kun ei enää hirveästi kiinnosta työnantajia Suomessa, ja vaikka olisitkin oikeassa, asian selvittely oikeudessa voisi viedä pitkään.

Vierailija
7/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuulu liittoon.

Vierailija
8/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso tes. Voi riippua myös siitä, onko oma, raskaudenaikainen neuvola (usein palkallinen) vai lapsen (useimmiten palkaton).

Kyseessä oma raskaudenaikainen neuvola.

Vierailija
9/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tessissä (kuten aika monella muullakin alalla) raskausajan neuvola- ja lääkrikäynnit ym. on palkallisia. Lastenneuvolakäynnit täytyy hoitaa liukumilla.

Vierailija
10/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tessistä. Pomot eivät välttämättä tiedä asiaa, jos eivät ole joutuneet selvittäneet ja menevät mutulla. M

Useimmissa tesseissä raskaudenaikaiset neuvolat kuuluvat työaikaan (äidillä, ei isällä). Lapsenneuvolat eivät kuuluneet meillä työaikaan.

Vierailija
11/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että saisit mennä työajalla. Millä ihmeen perusteella?

Vierailija
12/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tessissä (kuten aika monella muullakin alalla) raskausajan neuvola- ja lääkrikäynnit ym. on palkallisia. Lastenneuvolakäynnit täytyy hoitaa liukumilla.

Näin minulle sanoi palkanlaskijakin, mutta esimiehen mukaan vain neuvolalääkärillä saa työaikana käydä.

Vierailija
13/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oikeesti oletteko näin riippuvaisia jostain liitoista?🙄 Mites jos aikuisina ihmisinä selvittäisitte/neuvottelisitte itse työpaikalla?

Vierailija
14/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta-alan tessiä mun esimies tulkitsi muutama vuosi sitten näin:

Raskausajan nla kuuluvat työaikaan, mutta matkat eivät, ne pitää tehdä takaisin.

Nla aika kannatti siis ottaa työvuoron alkuun tai loppuun jos suinkin sai. Matkat kun oisivat vieneet aikaa noin tunnin /siivu.

Vierailija
15/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oikeesti oletteko näin riippuvaisia jostain liitoista?🙄 Mites jos aikuisina ihmisinä selvittäisitte/neuvottelisitte itse työpaikalla?

Jos työpaikalla ei kukaan tiedä niin paha sitä on selvittää.

Vierailija
16/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskausajan nla kuuluvat työaikaan, mutta matkat eivät, ne pitää tehdä takaisin.

Nla aika kannatti siis ottaa työvuoron alkuun tai loppuun jos suinkin sai. Matkat kun oisivat vieneet aikaa noin tunnin /siivu.

Olen myös ottanut ajat työpäivän loppuun, ja hoitanut niin että sijaista ei ole tarvittu. Minulla n.1,5tuntia /sivu matkat.

Aloittaja

Vierailija
17/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt hirveästi lähtisi väittelemään pomon kanssa. Olet kuitenkin vähintään melkein vuoden poissa niin mitä väliä jos et saa neuvolakäyntejä paikallisena.

Vierailija
18/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset asiat pitää selvittää, ennenkuin hankkiutuu raskaaksi.

Ei sitten tarvitsisi kysellä, kun tilanne on päällä.

Vierailija
19/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ottanut ajat työpäivän loppuun, ja hoitanut niin että sijaista ei ole tarvittu. Minulla n.1,5tuntia /sivu matkat.

Aloittaja

Tarkista asia KVTESista itse. Nuo matkat menee ainakin omaan piikkiin. Etkö voi saada neuvolaa työpaikkakunnaltasi? Jos mietit tulevaisuuttasi onko lapsen hoitokin 1.5 h per suunta työpaikastasi. Vaikeuttaa elämää aika lailla.

On työnantajia, jotka lukeat työehtoja pilkuntarkasti, siihen pitää sopeutua ja yrittää mukauttaa oma elämänsä asiaan.

Vierailija
20/39 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveydessä saa käydä palkallisena, muut asiat omalla ajalla tai tehdään sisään tai vähennetään palkasta. Näin meillä kunnassa.