Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka irtisanoutua ilman karenssia?

Ahdistunut
06.02.2018 |

Kuinka irtisanoutua joutumatta karenssiin?
Mitkä ovat tarpeeksi painavat syyt?
Tarvitaanko dokumenttejä?
Työnkuva ei vastannut (suullisesti) sovittua, minkä lisäksi työnantaja kusettaa. Olen myös työpaikkakiusattu.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomosi tietää ettei sinua kiinnosta, niin miksette pääsisi sopimukseen?

Pomotkin on vain tavallisia ihmisiä ja ajattelevat kaikkien parasta. Myös omaa parastansa.

Vierailija
22/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... Mikset vain hae uutta työtä ja lähde vanhasta paikasta, kun uusi työsoppari on allekirjoitettu?

Ja jos työnantaja kusettaa, niin hanki siitä todisteita ja vie asia vaikka liittoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kukaan väkisin halua missään pitää.

Eihän siinä ole mitään järkeä.

Vierailija
24/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssia ei tule, jos menee samantien toiseen työpaikkaan.

Vierailija
25/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi uusi työ ja irtisanoudu sitten kun uusi paikka on saatuna.

Vierailija
26/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit uuden työpaikan ennen irtisanoutumista, niin ei tule karenssia, kun ei jää työttömäksi. Mikä tässä on niin vaikea tajuta? Tällä palstalla kakki irtisanoutumiskeskustelut lähtee olettamasta että jäädään työtötmäksi.

Vierailija
27/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä työnantajaa irtisanomaan sinut tuotannollisilla syillä.

Jos ei suostu...alat saikuttaa ankarasti..esim selkäkipu...ei pystytä todistamaan etteikö ois kipeä.

Kysyt sit kuukauden päästä uudestaan.

MUISTA TUOTANNOLLISET/TALOUDELLISET SYYT ja pyydä kiitettävä työtodistus..tai saikkuli jatkuuuu

Vierailija
28/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu työnantajan kanssa asiallisesti, pyydä lause, jossa työ on päättynyt sopimuksen mukaan. Ei tule karenssia.

Vierailija
29/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä työnantajaa irtisanomaan sinut tuotannollisilla syillä.

Jos ei suostu...alat saikuttaa ankarasti..esim selkäkipu...ei pystytä todistamaan etteikö ois kipeä.

Kysyt sit kuukauden päästä uudestaan.

MUISTA TUOTANNOLLISET/TALOUDELLISET SYYT ja pyydä kiitettävä työtodistus..tai saikkuli jatkuuuu

Työnantaja ei saa palkata uutta tilalle, jos käyttää tuota perustelua. Suuremmassa yrityksessä se tarkoittaa myös yt neuvotteluja ennen irtsisanmista. Ei hyvä juttu. Jos työntekijä haluaa lähteä, niin hän irtisanoutuu itse.

Vierailija
30/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kohtaan käyttäydyttiin aika kamalasti, koin yhden tilanteen uhkaavaksi. En saanut karenssia kun tein selvityksen miksi joudun irtisanoutumaan.

Vierailija
31/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistunut kirjoitti:

Kuinka irtisanoutua joutumatta karenssiin?

Mitkä ovat tarpeeksi painavat syyt?

Tarvitaanko dokumenttejä?

Työnkuva ei vastannut (suullisesti) sovittua, minkä lisäksi työnantaja kusettaa. Olen myös työpaikkakiusattu.

Työsuojelupiiri.

Vaadi paikalle tarkastajat. Kerro ongelmat. Vaadi dokumentit epäkohdista kirjallisina.

Ne on sun turva.

Vierailija
32/37 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikun aikana saat sairauspäivärahaa Kelalta.

Vierailija
33/37 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisano itsesi, sinulla on joko 2vko tai 4vko irtisomisaika. Hae sairauslomaa viimeistään 10vrk ennen viimeistä työpäivääsi ja kun saikku loppuu haet lisää siten ettei tule päivänkään keskeytystä sairaslomaa, jatka tätä vaikka se 45vrk kunnes alkaa liiton päivät juoksemaan. Ja tuon sairasloman maksaa kela ja kun se saikku alkaa jo 10pvä ennen työsuhteen päättymistä niin et kärsi siitäkään kelan 10 päivän omavastuuajasta mikä on kelan sairauspäivärahassa.

Karenssia tällä ei tietenkään vältä mutta saat karenssin ajalta suurinpiirtein samaa rahaa mitä sait töissä

Vierailija
34/37 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärille ei kelpaa mikään selitys vaikka sinulla olisi jalka poikki.

Vierailija
35/37 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Organisaation nk. Päätöstenteon tekijän osaamattomuus liiketoiminnan sössimisessä ja ylioptimistisessa teelehdissä johtaa yt kierroksiin, silloin syy laitetaan tekijöille koska strategian sumu sotkee operatiivsen kentänkin. se moninkertainen karenssi tulee silloin kohdistua organisaation päätöksentekijöihin. Tämä on yksi kymmeniä vuosi oleva jäänne asetuksissa. Tietenkin tekijät voivat hakata päätänsä seinään surkean managementin takia ja trendistä riippumatta palkkio kasvaa.

Mutta nk. Valtio tulee siitäkin maksajaksi. Tajuatko dokaamus?

Vierailija
36/37 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse aiheutat irtisanomisen, juopotelu, myöhästely, tms muu "kätevä" keino mitä täällä on esitetty, niin karessi tulee.

Mutta miksi teet työtehtäviä joihin sinua ei ole palkattu? Sanot vain että

"Ei kuulu toimenkuvaan"

tosin ongelma on tietysti jos työnkuvausta ei ole työsopimukseen kirjattu, niin silloin on sana sanaa vastaan jos lakiteitse asiaa ratkotaan.

Mutta helpoin tie on etsiä se uusi työpaikka.

Vierailija
37/37 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä kirjoitti:

Työkkärille ei kelpaa mikään selitys vaikka sinulla olisi jalka poikki.

Ei ole noin.

Itse olin töissä henkilökohtaisena avustajana ja tilanne töissä paheni koko ajan. Yksi aamu olin niin ahdistunut ja itkin, että hain sairauslomaa. Olin yhteensä kuukauden sairauslomalla ja sitten lääkäri kirjoitti lausunnon, että ei suosittele palaamaan työhön. Ei tullut karenssia. Ehdin toki saada jo uuden työnkin, että en saanut työttömyysrahaa päivääkään. En ole kyllä ainoa joka on sieltä työpaikasta lähtenyt pois sairausloman kautta, en ollut edes ensimmäinen.