Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevättoiveet vko 16

17.04.2006 |

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandivaihe; Kyllä se on kumma juttu miten sitä tarkkailee tarkemmin omaa kehoaan, kun ehkäisy on jätetty. Sitä rekisteröi kaikki pienimmätkin tuntemukset ja käy aina miettimään mistäköhän tuokin johtui. Luulen kyllä, että ainakin mulla oli noita kaikenlaisia nippailuja sun muita silloinkin, kun söi pillereitä, mutta niihin ei vain kiinnittänyt niin huomiota. Mutta tokihan niitä voi tietysti myös olla enemmän, kun kyllähän tuo keho tietysti toimii ihan eri tavalla. Toivottavasti sun tuntemukset johtuisivat jostakin mukavasta ;)

surullinensiili; Tuo on aina piinaavaa aikaa odottaa noita tuloksia. Toivottavasti sieltä ei löydy kuitenkaan mitään vakavaa.

PomppuX; Joskos susta saataisiin kevättoiveiden ensimmäinen plussaaja?!?! bd bd bd bd bd bd bd bd

TiggerX; Kylläpäs sullakin on vielä jännä tilanne!

ON: vielä odotellaan menkkojen loppumista. Ovis on varmaan sitten joskus ens viikon loppupuolella tai seuraavan viikon alussa. Tosin nyt näyttää vähän huonolta tuo raskautumisen mahdollisuus tässä(kin) kierrossa. Miehellä alkoi sesonkin mikä tietää hällä pitkää työpäivää, eilenkin oli töissä klo 8.00 - 23.30 ja taas tänä aamuna klo 8 töihin :(. Eli petipuuhiin ei taida paljon jäädä aikaa saati sitten jaksamista. Täytyy yrittää hyödyntää noita viikonloppuja, jos vaikka sattuisi irtoamaan jotain supersimppoja ;)

Vierailija
22/59 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muuttui synkkä ja sumuinen aamu kauniiksi keskipäiväksi - aurinkokin näyttäisi paistavan jostain pilvien välistä, ja taivas senkun kirkastuu! :)

TiggerX; vanha virsi: niin kauan kun ei näy tätiä, on toivoa..! :)

Maria, olet varmaan oikeassa siinä, että nyt on jotenkin extraherkkä oman kropan kaikille tuntemuksille. Mutta ainakin ennen viime menkkoja tuli ihan poikkeuksellisen kamalat kivut, kun ne oli ensimmäiset luomumenkat. Alavatsaa jomotti ja nippaili ihan älyttömästi, enkä oikeastaan muista, että sellaista olisi ollut edes silloin teininä, ennen pillereiden syöntiä.. Sen sijaan selkäkipuja oli vähän vähemmän kuin joskus pahimpaan aikaan.

En jaksa uskoa että olisi tärpännyt, mutta onhan se hauska spekuloida aiheella.. Nyt kp26, odotan menkkoja alkavaksi viikon päästä. " Piinaviikko" siis. Vaikka en kyllä piinaile yhtään, ainakaan toistaiseksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei piru...eihän täs nyt voi keksittyä lukuihin ollenkaan!!

Tajusin tos myös ettei mul oo yhtään v-vuotokaan vähentynyt, siis sen koostumus on edelleen ' löysää' . Ja nyt pelottaa ne tullimunat/kohdunulk.,APUA!

Nojoo, anteeksi omanapaisuus! ;) Pakko vaan päästä tänne purkamaan ahdistusta.hmm... pitäsikö kotimatkalta käydä ostamas apteekista uusi raskaustesti...? Eih, odottelen kyllä nyt rauhassa vielä pari päivää, jos ei sittenkään tätiä näy,sit testaan! :)

On muuten oikeesti ihanaa kun teille saa purkaa näitä juttuja. Ei tartte olla yksin näiden tunteiden kanssa,ihana kun jaksatte kuunella ja kommentoida!

-Tikru (tulee myöhemmin vähemmän sekavana takaisin)

Vierailija
24/59 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PomppuX, TiggerX, kandivaihe: Liityn teihin piinailijoihin! Jotenkin mulla on pieni kutina, että mitä jos.. Samalla en uskalla toivoa, etten pety. Mutta kun on tuota pahoinvointia ja lämpöä ja alavatsatuntemuksia. Toivon kovasti, ettei oireet häviä huomenna, kun en syö enää antibiootteja! Jos häviää niin se oli sit siinä.

PomppuX, TiggerX: Onko tädistä merkkejä? Toivotaan, että pysyy poissa!! Meinaatteko testailla lähiaikoina?

kandivaihe: sulla tais olla kp 26, mä meen vähän samaan tahtiin, nyt kp 24. Kierron pituus on vaihdellut 31-38 päivään. Onko sulla jo tasapituinen kierto? Ei tartte sit niin pitkään arvuutella. Aion kyllä itse testata piankin, mikäli mulla nämä oireet eivät häviä!

Surullinensiili: kerrohan sit meillekin pian, mitä testitulos näytti!

Maria80: Tsemppiä sulle, kun mies on poissa! Mekin ollaan nyt erossa viikot ja viikonloput yhdessä... Mulle on nyt varmistumassa tää työ täällä 140km päässä yhteisestä kodista, joten reissukevät ja -kesä tulossa! Jos tärppää lapsirintamalla niin toivottavasti ei pahoinvointi ylly niin pahaksi ettei matkustaminen kärsi siitä. Minulla on luonnostaankin matkapahoinvointia. Voitko sä pahoin aiemmissa raskauksissa? Olitko työkykyinen (jos olit kotona niin rajoittiko pahoinvointi siellä töitä)?

TiggerX: Otan osaa tentin johdosta ja motivaatiosta. Tiedän tunteen...

Vierailija
25/59 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on " jo" keskiviikko. Kohta se on sitten taas viikonloppu.

Maria: Onpa sun miehellä pitkät työpäivät. Susta tulee " työleski" . Onneksi taitaa kuitenkin olla väliaikaista nuo yli pitkät päivät, jos on sesonkiluoteista. Ei siinä paljoa jää aikaa perheelle, mutta pakkohan ne työt on tehdä.

Tigger: luin tuolta toisaalta, että tuulimunasta tulee plussa yleensä paljon myöhemmin ja heikommin kuin normaalisti. Kannattaa varmaan jo rahan säästönkin takia odottaa muutama päivä ennen uutta testaamista. Voin kyllä kuvitella, kuinka mieli tekee testata, kun noita oireitakin on.

Teillä kaikilla piinailijoilla kyllä piisaa oireita. Toivottavasti saadaan heti tähän alkuun plussaa ketjuun. Lähettäkää tänne muutama oire, niin pääsen tunnelmaan. Kovasti olen koittanut itsetutkiskelua harrastaa, mutta ei mitään oireita mihinkään suuntaan.

Päänsärkyä on kyllä ollut kaksi viikkoa putkeen. Voisikohan se olla raskausoire, koskaan aikasemmin ei ole noin pitkään ollut päänsärkyä.

Voihan tuo päänsärky liittyä pillereiden lopettamiseen, jos vaikka hormonit on jotenkin sekaisin.

Huomenna pitäisi menkat alkaa, jos kierto on sama kuin ennen pillereitä. Oireita ei kyllä ole siihenkään suuntaan.

Plääh, tylsää olla oireeton. Tietäisi edes, että on jotain hormonitoimintaa.

Huomenna meillä on töistä kosteat juhlat. Kovasti olen muiden kanssa suunnitellut ja täpissyt. En nyt sitten tiedä mitä teen, jos menkat ei ala. Pitäisiköhän sitä varmuuden vuoksi testata aamulla. Jos tulee nega, niin sitten sitä varmaan uskaltaa juhlia rauhassa. Jos plussa niin... en edes uskalla ajatella.

Vierailija
26/59 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille piinailijoille! Eletään sormet ristissä ja toivotaan parasta. Älä Tikru :) vielä huolestu mistään pahemmasta mutta seuraile tilannetta. Ihanaa että sun miehesikin nyt innostui asiasta. Mun mies ei muuten paljon puhu vauva-asiasta mut jos sanon et jos ei tänään käytettäiskään kumia innostuu touhuileen samantien... Kai siitäkin voi jotain päätellä :)

Mä oon niin huonolla tuulella. Olis varmaan pitäny jatkaa vaan pillereitä niin olis tasasen alakuloinen nyt vaan tulee kiukkuseksi. Mä en pidä siitä että mies kutsuu kullaksi (tekee sen yleensä jos on syyllinen tai näkee et mä oon huonolla tuulella) ja hyvä etten päälle käyny kun taas kullitteli. Katsoin parhaaksi tulla tänne täällä tulee aina niin hyvälle tuulelle :) Mitenkäs noiden tunteiden pitäis sitten raskauden aikana mennä? Mä oon oppinu ottaan vähän etäisyyttä jos meinaa hermo mennä, ainut keino olla räjähtämättä :)

Toivottavasti maria80 saat miehes sopivana hetkenä käsiis. Osta ovistestejä niin tiedät milloin kannattaa miestä innostaa :) Äläkä kerro miehelle ei niiden tollasia tartte tietää eivät kuitenkaan ymmärrä :) Oliskohan mun parempi lopettaa ennen kuin rupean taas miehiä parjaan... Mulla on siis todella ihana ja ymärtäväinen mies mutta välillä nappaa niin kun ne ei ymmärrä naisen maailmasta mitään...

Pyydän anteeksi vauhkoilua ja palaan rauhoittuneena...

Vierailija
27/59 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun rupesin oikein " kuulostelemaan" , johan niitä löytyi ;)

- selkää jomotteli tänään töissä menkkamaisesti (toisaalta, on ollut alaselkä kipeänä huonon työasennon vuoksi muutenkin..)

- nyt iski nuha, vaikka edellisen piti olla jo parantunut, siispä:

- paleltaa koko ajan

- vatsassa nippailee silloin tällöin hassusti (mutta siis voi johtua oman hormonitoiminnan käynnistymisestä)

Eli, kaikki noi on tuollaisia hakemalla haettuja oireita, mutta onpahan jotain, mitä märehtiä ;) Mutta tosiaan, en huolehdi asiasta ennen kp 34:sta. Oletan että kp35 onkin kp1, eli jos kp35 ei kuulu menkkoja, testaan. Siihen asti aion vaan olla ja ajatella muita juttuja. Tai ainakin enimmäkseen ajatella muita juttuja..

Vierailija
28/59 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks; Tytöistä mulla oli pahoinvointia, mutta ei pojasta. Pojasta olin koko raskausajan pirteä, eikä raskaus " häirinnyt" ollenkaan normaalia elämää (opiskelin silloin). Toisen lapsen (tytön siis) odotusaikana olin kotona. Muuten tuo raskaus ei vaikuttanut työskentelyyn, muutakuin ruoanlaitto oli hankalaa, kun haju ällötti. Varsinaisesta oksentelusta en kärsinyt kuin kaksi päivää, jolloin mikään ei meinannut pysyä sisällä. Kolmannen raskauden aikana olin taas opiskelemassa ja töissä. Lisäksi mulla oli myös kouluun kuuluvaa työharjoittelua kahdessa paikassa, osittain myös päällekkäin. Pahoinvointi ei haitannut työtahtia, tosin mun varsinaisessa työpaikassa (kaupan kassalla) välillä oli tiukkoja paikkoja, kun osa asiakkaista haisi TOSI pahalle (kuselle, tupakalle yms.) ja silloin monasti oli oksu lähellä. Ja joskus sattui siihen jotain tosi ilkeitäkin asiakkaita jolloin itku oli todella lähellä (yksi kimpaantui, kun kysyi henkilöllisyystodistusta, kun pankkikortilla maksettaessa summa ylitti 50 ¿ ja haukkui mut siinä pystyyn, hänen rahojaanhan siinä suojeltiin...). Mutta tuossa viimeisessä raskaudessa olin äärimmäisen väsynyt, olisin varmaan voinut nukkua koko päivän. Pihallekin mentäessä nukahdin samantien kun kävin istumaan, seistäkkään en jaksanut. Lopulta en uskaltanut enää mennä pihalle, kun en pystynyt enää vahtimaan tuota meidän kuopusta (silloin 1 v) :(.. Mutta samankin ihmisen raskaudet voivat olla hyvin erilaisia, saati sitten eri ihmisten. Mutta suurin osa kyllä kai suoriutuu työtehtävistään hyvin (kotihommat saattaa kyllä jäädä vähän vähemmälle, jos väsymys vaivaa).

PomppuX; mieheni on rengasasentaja ja nyt on parin viikon ajan pitkät päivät töissä. Normaalisti päivä ei ole kuin klo 8-17. Nyt kun noita sesonkeja on katsellut lähes 10 vuotta niihin on jo niin tottunut, että ne jaksaa paljon paremmin kuin silloin alussa. Ensimmäiset sesongit silloin oli yhtä tuskaa, kun olin vasta muuttanut tälle paikkakunnalle eikä mulla ollut vielä paljon ystäviä täällä. Ja aina kun synkkä hetki tulee, niin ajattelen, että rahaahan se tuo ;)...

Itse olen aina käyttänyt noita juhlia juuri hyvänä syynä testata jo vähän vaikka etukäteen. Jos päätät testata, niin toivottavasti plussaa näyttää! bd bd bd

surullinensiili; En taida vielä ovistesteisin törsätä, kun tämä on kumminkin vasta ensimmäinen varsinainen yrityskierto. Jos ei vielä tästä kierrosta tärppää niin, pääsepähän vielä jatkamaan harjoituksia ;). Mutta tuo oli kyllä aika hauska; " hyvä etten päälle käyny kun taas kullitteli." :D Toivottavasti saat itsesi rauhoittumaan :)

kandivaihe; Tsemppiä sulle piinailuun! Toivottavasti nuo oireet olisivat oikeita ja merkitsisivät plussaa! bd bd bd bd bd

ON: menkat loppumaisillaan. Kohta voi käydä odottelemaan ovista!

Vierailija
29/59 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kaveri sanoi että ihanaa kun lopetti pillerit niin kaikki ei tunnu vaan tasaselta vaan ilo on iloa ja suru surua. Mulla näköjään nää kiukun puuskat on vahvistunu :) Toivottavasti en raskaana ollessani ole yhtä ailahteleva :) Voi mies raukkaa :)

Juu tuskin sun maria80 kannattaa niihin ovistesteihin tuhlata kun kerran olet niin helposti tullut aikaisemmin raskaaksi. Mun mielestä ne muutenkin on hyödyllisiä vasta kun vauvelia ei yrittämisestä huolimatta ala kuuluun. Mutta jokaisella on eri näkemykset :) Ymmärrettävää noi sun miehen työsesongit. Ajoin rengasliikkeen ohi ja tunkua oli taas niin ettei pihaan tahtonu mahtua. Tsemppiä nyt kyllä se äkkiä ohi menee ja sit kestää taas puoli vuotta seuraavaan :)

Onko joku tilannu raskaustestejä sieltä mammaksi.fi:stä? Jos ne tilaa suoraan kotiin niin pitääkö ne maksaa kortilla netissä? Mikä se posti vaihtoehto on? Tulevat postiin ja maksetaan postiennakolla? Vähän kutkuttelis tilaaminen...

Mitäpä sinulle Tikru kuuluu? Oli niin jännä tilanne viimeksi. Onko muuttunut mihinkään suuntaan?

Kandivaihe toivottavasti tärppää bdbdbdbdbdbd Ymmärrän etteivät ajatukset pysy pois aiheesta. Mä huomaan aina iltasin kun suljen silmäni miettiväni kaikkia vauva-asioita ja nään tosi paljon unia aiheesta, vaikka ei vielä ole edes piinailua :)

ON: kp18. Onpas aika mennyt nopeaan. Huomenna pitäis kuulla ne tulokset. Jotenkin en vaan haluais kuulla kun tiedän et se raskaustesti on negatiivinen ja siihen loppuu toivo... Kai ne oli vaan jotain käynnistysvaivoja koska lakkasivat tiistain jälkeen. Mä en varmaan uskalla testailla sit todellisessa tilanteessa kun vasta selvien oireiden ilmetessä. Petyn kuitenkin aina jos on negaa.

Vierailija
30/59 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinensiili, mä tilasin sieltä mammaksi.fi:stä kolme sellaista liuskatestiä. Tulivat tosi nopeasti ja huomaamattomasti. Valitettavasti vaan mies aukaisi sen kirjekuoren, kun olin itse matkoilla, enkä muistanut koko tilausta ollenkaan. Käskin sitä puhelimessa avaamaan, ja kohta alkoi kuulua naurunpyrskähdyksiä.. Tästä siis pari kuukautta aikaa.. :)

Mutta siis, muistaakseni maksoin nettipankissa tilatessani.

ON: kp27, vielä viikko seuraaviin menkkoihin. Tylsäääää...

Ja hirveä tenttiin luku edessä: lauantaiaamuna tentti, ja mulla vielä lähes 400 sivua lukematta! Hyvin on siis homma hallussa ;)

Joten pänttäämään...

Vierailija
31/59 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullinensiili: toiv. et nytr vielä menetä toivoa! Jos vaikka nyt olisikin negaa, ja se potuttaa jonkun aikaa, niin uutta yritystä vaan putkeen! Se on kyllä jännä homma tuo negan saaminen, vaikka siihen kuinka olisi itsensä saanut varautumaan, niin aina siitä tulee sellanen ' mälsä' olo...jotenkin sitä aina toivoo! ;) Mutta tsemiä sinulle!! ;)

kandivaihe: voih, oon ihan messissä ton tentin suhteen!! Sulla on ihan hillitön koe alue, onx teil miktään luentoprujuja? Meillä saattaa joistakin tenteistä päästä läpi just luentomonisteilla, ettei tartte niitä kauheen paksuja kirjoja lukee. Nyt tuo tentti mikä on tulossa, on onnex aika helppoo asiaa. Tsemiä tenttiin! :) Ja voi vitsi, sullahan on melko samanlaiset oireet ku mulla! Toivotaan että sulla tärppäis, ois ihanaa!bd bd bd bd bd bd bd bd ;) Mutta kantsii aina myös varautua siihen täti-ääliön tuloon...:(

Nimim. kokemusta juuri tällä hetkellä! :)

Maria80: Tosiaan on varmaan inhottavaa kun mies on niin paljon töissä, mutta tosiaan tuohan se sitten teille siitä elantoa. Ja saat olla lasten kanssa! :) Nyt sitten vaan ovista bongailemaan, ja toiv. saatte pupuiltua oikealla hetkellä! :)

Minks: sullakin siis piinailua tiedossa? Milloin ajattelitkaan testata? Kauheen huono muisti, vaikka just lukenut pinon läpi...pahoittelen! :)

Plussaonnea! bd bd bd bd bd Tulehan kertomaan sitten miten kävi!

PomppuX: Toivotaan että kiertosi on pysynyt samanmittaisena! Eli tavallaan kai tädin saa toivotella tässä tapauksessa tervetulleksi? :) Tietty oishan se huippua jos ois ekasta tärpänny,mutta jos ei oireita ole, niin onhan se tätikin hyvä! Näin muistan ajatelleeni itse sillon pillereiden lopetuksen jälkeen, ettei kierto vaan pitkittyisi loputtomiin!

(.) TÄTI KURVASI PIHAAN!!! Voih möhlä!! :( Ja tuleekin tavaraa sellaisella paineella ja kivuilla että tuntuu ettei sängystä ylös pääse. Piti ottaa kipulääke,että pääsi lukemaan kirjastoon! Tässä se nähtiin että ihminen voi oikeesti olla ' valeraskaana' ! Heh! :) Ja vitsi mitkä oireet oli! Noh, nyt helpottaa siinä mielessä,että huomasin et jos oisin plussannu, ois tää tenttiin lukeminen menny päin puuta, kun en kyl olis siinä hötäkässä pystynyt millään keskittymään! Nyt on enää tosi vähän koulua jäljellä tälle keväälle, eli enää vielä loppupinnitykset ja uutta yritystä putkeen!! Sitten tulisinkin jo vaavi vm.2007!! JEE! Ok, nyt lukemaan! Kiitos kaikille jännäämisestä,hih!

Vierailija
32/59 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu että täti tuli käymään tikru. Mitäpä jos oletkin ollut raskaana mutta on " mennyt kesken" niin alussa että ei ole huomannut. Mä en muista mikä se prosentti on kun näin käy mutta todella suuri ja oireena on normaalia runsaammat kuukautiset. Muistaako kukaan mikä se prosentti on kun hedelmöityneistä munasoluista kehittyy onnistuneesti vauva? Mulla pyöris päässä luvut 25% tai 10%. Eli ainoastaan joka neljännestä tai joka kymmenennestä hedelmöityneestä munasolusta syntyis vauva. Aika karuja lukuja. Mutta ei mitään faktaa kun meikäläisen pää on kun seula...

Muistinkin kandivaihe ton sun testientilaus jutun mutta en muistanut kuka sen kertoi... Aika hauskasti kävi. Kai ne on visalla tilattava kun ei mun pankkini kuulunu siihen listaan :( En mä kyllä ihan vielä taida...

Lukuintoa teille tenttiin kandivaihe ja tikru!

Vierailija
33/59 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillähän on menny täällä mukavat ja mullekin oikein hyödylliset keskustelut taas viime aikoina. Kaikille tenttiin lukijoille paljon jaksamista! Oon itte jo vakkarityöpaikassa, mutta opiskeluajasta ei oo niin kauaa, etteikö se aika olisi tuoreessa muistissa vielä. Juuri ajelin yliopiston ohi ja ajattelin, että opiskelijoilla on nyt stressaava tenttikausi meneillään - kyllä se sit aina helpottaa, kun joku kauhee tentti on onnellisesti takanapäin!

Kommentoinkin heti sitä, kun oli puhetta aiemmin papa-kokeista. Meiän kaupungissa sattu oleen niin, että kaikki mun syntymävuoden nuoret naiset kutsuttiin ilmaiseen papa-kokeeseen; sitä käytin hyödykseni näin ennen yrityksen alkamista (tulokset hyvät). Se oli jo aiemmin talvella, ja kyselin jo pari kysymystä kokeen ottajalta kesäkuun yritystä silmällä pitäen. Vastasi asiallisesti ja ytimekkäästi, muttei ees toivotellu tärppionnea. Kauhee pettymys. Sitä kun luuli, että ihmiset yritysodotukseni kuullessaan toivottaisi jotain. Vielä lähtiessäni ovella toivoin, että se huikkais onnea yritykseen, mutta eikä mitä :( Kai niitten sit täytyy olla niin superasiallisia... Gynenkin käynti pitäis kai hoitaa ennen kesää - olishan se hyvä tarkistaa, et kaikki on kunnossa.

Maria80: Nyt vaan tartut miestä käsipuolesta kiinni aina kun on vähänkin kotona ja talutat sänkyä kohden :)

Limanbongailijat: Opettelen tässä siis tunnistamaan sitä ovista pillereiden lopetuksen jälkeen. Aluks oli kauheen kuivaa, ja sit yhtäkkiä eilen (kp 9) kauhee määrä kirkasta limaa. Ja sitähän tuli! Eihän se nyt vielä ovis voi olla...?

Joku kyseli (sori, en muista kuka, joku joka oli käyttäny itse 3 vuotta), kuinka kauan käytin pillereitä. 7 vuotta mä oon popsinu, ja siks ehkä vähän jännittää, että löytyykö sellanen järkevä luomukierto sen jälkeen. Muutamien lääkärien lausuntojen mukaan ei oo kuulemma lasten saannin kannalta väliä, kuinka kauan käyttää, mutta jotenkin kavereiden käytännön kokemuksien mukaan tuntuis sillä jotain merkitystä vähän olevan. Enpä tiiä sitten. Mut 3 vuoden käytön jälkeen ei varmaan oo mitään pelkoa :)

Kohta on viikonloppu, riemuitkaamme siitä!! Ja mulla taas askel lähempänä kesäkuun yritystä!

Vierailija
34/59 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä teidän perjantaihin kuuluu ja onko jo viikonloppu suunnitelmia? Mulla on serkun rippijuhlat ja appivanhempien 30v. hääpäivä... Eikä tietenkään mitään asiallisia vaatteita *huoh*

Löysin tuolta yhdestä keskustelusta linkin perhesuunnittelun kotisivuille ja siellä oli että lääkkeiden käytöstä raskauden tai imetyksen aikana saa parasta tietoa Väestöliiton teratologisesta tietopalvelusta ja lisätietoa palvelusta saa väestöliiton sivuilta. Eli jatkossa kannattaa soittaa sinne eikä apteekin palveluihin tosin kyllä ne varmasti apteekissakin jotain tietävät aiheesta.

Mä jänistin niiden testien tilaamisen kanssa... Olin jo vahvista kohdassa tilaamassa mutta ei sitten viitsinyt vielä. Toimitusaika on 1-3 päivää kun on maksanut ne!!! Saa siis tarvittaessa todella nopeasti :) Enhän mä pääsis apteekkiinkaan noin nopeasti. Kysyin sieltä testien säilyvyyttä ja vastasivat että n. kaksi vuotta eli huoletta voisi tilata jo nyt niin olisi sitten käytettävissä kun tarvitsisi :) Mutta jos nyt vielä hetken malttaisi...

Meinasin eilen avata vauvatavara tilini oli niin ihana tuttiketju citymarketissa, mutta maksoi 7,50 niin en sitten viitsinyt. Ehkä kesällä kun on tulot vähän paremmat :) Mikä ihme vois rauhoittaa tätä mieltä ettei koko ajan miettisi näitä vauva-asioita???

Vierailija
35/59 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin taas siivouspäivä... Ankean harmaata ja kosteeta ulkona, onneksi lupas aurinkoista viikonlopuksi. Tiski- ja pyykkikone pyörii, tytöt ovat kerhossa ja pienetkin leikkivät melkein rauhassa, siis hetki aikaa istahtaa rauhassa ja lukea uusimmat jutut =).

Vähän vaivaa toi vaateongelma täälläkin, on huomenna hautajaisiin meno (oman vaarini) ja sieltä jatketaan siskon sekä siskontytön synttäreille. Taitaa olla ihan hyvä lasten kannalta että ovat samana päivänä, ei tule liian surullinen viikonloppu.

Ja eiku soppaa vääntämään... =)

Vierailija
36/59 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin mammaksi.fi:n testillä haamun..

Nyt vasta kp28, ja kp34 pitäisi alkaa, mutta kun eilen illalla tuli ihme kramppi mahaan, niin ajattelin testata. Toi ei oo edes erityisen herkkä testi, mutta " selkeä" vaaleanhaaleanpunainen viiva tuli sallituissa rajoissa! En usko että on viivanpaikka, kun se ei ole harmaa, eikä tarvitse juurikaan tihrustella nähdäkseen sitä..

Nyt ei tule kyllä tenttiin luvusta mitään!!

Vierailija
37/59 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI toki olla viivanpaikka, kun en ole ennen noilla testannut. Avasin viereen tekemättömän liuskan, siinä ei ainakaan näy mitään - toisaalta, se onkin kuiva..

Ollako haamu vai eikö olla?

Vierailija
38/59 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä viikot menee nopeasti! Tietysti vielä tuo viime maanantainen pääsiäispäivä " lyhensi" tätä viikkoa. No pääsepähän nopeammin taas piinailemaan ;)

surullinensiili; joko olet saanut tulokset? Mutta vaikka tulos oliskin negaa, niin voit silti vielä tässä kierrossa raskautua, onhan noi sulla vielä aika vähän noita kiertopäiviäkin. Noitten testien aikaisin tilaamisesta; mulla ei ainakaan kantti kestä olla testaamatta " liian" aikaisin, jos testejä kaapissa on. Siksi koitankin viimeiseen asti olla niitä tilaamatta. Ajattelin jo, että voisi tilata niitä valmiiksi, että voisi sitten äitienpäivän kunniaksi testata (jos aihetta), kun silloin tod.näk. pitäis menkat seuraavaksi alkaa (jos alkaa). Mutta tulin siihen tulokseen, et sitten mun pitäis tilata testit jo viikolla (ke tai to) ja kun ne sitten pe- postissa tulis, niin varmaan testaisin samantien toisella (kahden paketeissa kun tulevat) ihan vain " huvikseni" . Eli taidan suosiolla nauttia vain siitä äitienpäivästä ja sitten vasta seuraavalla viikolla testailla, jos vielä jotain testailtavaa on.

kandivaihe; Tsemppiä tenttiin!

TiggerX; pahus sitä tätiä, kun sinnekin tiensä löysi! No, jos haluaa jotain positiivisia puolia asiasta nähdä, niin tosiaan nythän pystyt paremmin keskittymään tentteihin. Ja onhan aina parempi mitä enemmän saat opiskeluja suoritettua ennen raskautumista. Jos huono-olo nimittäin vaivaa kovasti, se saattaa jonkin verran haitata tuota koulunkäyntiä. Ja lisäksi ainakin mulla meni joskus puolenvälin jälkeen keskittymiskyky ihan kokonaan koulunkäynnin suhteen, koulu ei kiinnostanut enää yhtään (vaikka ala oli mieluisa), vaan vauva-aihe pyöri koko ajan päässä.

Söpösimmu; Limaa voi ymmärtääkseni tulla pidemmänkin aikaa oviksen tienoilla ja sitten kun ovis on tapahtunut liman tulo loppuu. Siis mikään asiantuntija limoista en ole, kun itsellä ei siis mitään selviä limoja edes tule, mutta näin olen ymmärtänyt. Nyt sitten vain ahkerasti peittoja pöllyttelemään!

ON: kp 7/28-30 ja menkat loppuneet. Eilen jo laiteltiin eka satsi simppoja liikenteeseen. Taitaa se mieskin haluta sitä lasta enemmän kuin kehtaa myöntääkkään, ei se nimittäin yleensä ole järin aktiivinen tuolla makuukammariosastolla sesongin aikana, ymmärrettävästä syystä, mutta nyt touhuttiin hänen aloitteestaan! No, tuskinpa nuo simpat jaksavat ovikseen asti sinnitellä, se kun on todennäköisesti vasta ens viikon lopulla...

Vierailija
39/59 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit kerennyt kirjoitella tuossa välissä:

Onnea HAAMUSTA! Kyllähän sitä sanotaan haamukin on plussa! Ja jos siinä on yhtään väriä, niin se EI ole vain viivanpaikka! Nyt sitten saatiin ensimmäinen PLUSSA kevättoiveisiin. Nyt vedät sitten meidät loputkin mukanasi tuonne odotuspuolelle, jookos?

Ihanaa!!!

Vierailija
40/59 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein toisen samanlaisen testin, kun ajattelin, että jos vaikka testasin väärin. No, ihan samanlainen vaaleanpunainen haamu siihenkin tuli! Joten joko olen ihan alkuvaiheessa raskaana, tai koko testierä on viallinen.. :)

Hui, tämä oli vasta eka yrityskierto, en todella ajatellut mitään haamuja testaavani! Enkä kyllä vieläkään yhtään usko, että oikeasti tämän haamun lopputuloksena olisi terve vauva! Pelottaa aivan älyttömästi, varsinkin kun testasin näin aikaisessa vaiheessa, että voi viikon päästä näyttää hyvinkin negaa..

No, ainakin särkylääkkeet, alkoholi ja tupakka jäivät nyt taakse. Paracetamol taitaa olla ainut, mitä voi ottaa myös raskaana ollessaan..?

JOS nyt sattuisin olemaan. Tuntuu kyllä ihan utopistiselta ajatukselta.