Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pian uudelleen raskaaksi sektion jälkeen?

16.01.2008 |

Tuossapa kysymys jo tulikin. Miten pian sektion jälkeen olet tullut raskaaksi uudestaan? Millaisia suosituksia olet saanut uuden raskauden yrittämisen suhteen leikkauksen jälkeen? Oletko tullut raskaaksi ennen suositellun ajan loppumista? Kokemuksia kaipaisin. Olen kuullut ainakin kolmenlaisia suosituksia asiasta, joten...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta tarvii odottaa ennen uutta raskautta. Näin meille sanoi kättärillä se leikannut lääkäri ja sitten vielä jälkitarkastuksessa toinen lääkäri..

Vierailija
2/3 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole, koska minulla on vasta yksi lapsi, mutta erään ystäväni lapsilla ikäeroa 1,5 vuotta ja molemmat syntyneet sektiolla. Kaikki meni hyvin eikä toinen raskaus vaatinut mitään erityisseurantaa.

Itselleni sanoi lääkäri kysyessäni asiaa, että kohdun vetolujuus palautuu puolessa vuodessa; ja alkuraskaudessahan kohtu ei edes joudu niin kovaan rasitukseen kuin lopussa ja tietysti supistusten vuoksi. Olen kuullut suosituksen, että [b]synnytysten[/b] välissä pitäisi olla vuosi väliä, ja se sopisi hyvin yksiin myös tämän HUS:n sivuilta löytämäni vastauksen kanssa (kelaa sivua n. puoliväliin, 5.7. kysymyksen kohdalle):

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,957,10644,10651,12346,1…

Tietenkin edellyttää, että haava on parantunut normaalisti, mutta jos on eikä sinulla useampaa sektiota takana, voit tulla turvallisesti uudestaan raskaaksi aika piankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla ikäeroa 1,5 vuotta. Eka lapsi syntyi sektiolla eikä mulla ollut mitään ongelmia toisen raskauden kanssa. Neuvolassakaan eivät sanoneet mitään, kun arpi oli niin hyvin parantunut.