Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei juo ollenkaan vettä, rahaa menee kauheasti ostojuomiin!

Vierailija
06.02.2018 |

Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".

Kommentit (381)

Vierailija
161/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies juo colaa/mehua/vissyä. Ei ikinä tavallista vettä. En tajua sitä, mutta en viitsi nalkuttaakaan. Ei onneksi oo rahat niin tiukalla.

Ja ihan samallalailla vesi täyttää vatsaa kuin mehukin. Vedessä ei vaan oo turhia kaloreita. Kyllä ne juodut kalorit jossain näkyy, ellei ole kova urheilemaan.

Onneksi ei ole meidän lapsi oppinut tuota tapaa. Juo janoon vettä.

Ei ole aiemmin ollut minulakaan sen suuremmpaa tarvetta asiasta mainita, kuin ehkä kerran puolessa vuodessa. Nyt jokainen sentti ratkaisee, niin silloin keskustellaan.

Ap

Vierailija
162/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kuitenkin kiva jos olisi hieman rahaa säästössä, ja tuosta saisi jo aika kivasti säästöön, jos edes puolittaisi tuota juomista!

Ei, se ei edelleenkään mene näin. Riippuu täysin juomasta ja syömistänne ruoista, tuleeko säästöä, vai tuleeko rahanmenoa. Keijukaiset eivät taio juomien sisältämiä kaloreita toiseen ulottuvuuteen.

Tässä sulle listaa, niin tiedät mitä vähentää ja mitä ei, € per 1000 kcal:

1,23 € appelsiinimehu (0,49 €/l)

1,35 € kevytmaito (0,62 €/l)

1,87 € Coca Cola 2x1,5l (0,78 €/l pantit kotiutettuna)

5,67 € Kotikalja (1,93 €/l pantit kotiutettuna)

6,82 € Koff III (2,79 €/l pantit kotiutettuna)

9,58 € Koff I (2,39 €/l pantit kotiutettuna)

Vertailun vuoksi muutamien ruokien arvoja, € per 1000 kcal:

0,86 € McEnnedy paahtoleipä kermajuustoviipaleella ja Ingmariinilla

2,14 € Risotto: Jauheliha 10 %, riisi, sipuli, keittojuures

2,66 € Siskonmakkaraa, peruna, keittojuures

4,19 € Tortilla: Jauheliha 10 %, sipuli, tomaattisose, kurkku, tortilla, salaatti, tomaatti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap meinaat tehdä, jos mies ei suostu tuohon juomien oston vähentämiseen? Ehdottaa saa, mutta pakottaa ei tietenkään voi.

Vierailija
164/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku täällä tosissaan väittää että ihmiset syövät vähemmän kun juovat mehuja yms?

Voi jokainen itse kokeilla kuinka kylläinen olo on jos juo 2000 kcal kuin että jos syö 2000 kcal.

Nämä mehujen kittaajat eivät todellakaan säästä muusta ruokabudjetista.

KYLLÄ. Aivan tosissaan. Ja jokainen, joka väittää päinvastaista, ei ole pelkästään väärässä, vaan on aivan naurettavan väärässä. Käsittämätöntä, että aikuiset ihmiset, jotka oletettavastikin ovat peruskoulun käyneet, eivät näinkään yksinkertaista konseptia pysty käsittämään.

Sinäkö olet kokeillut, miten kylläinen olo on, kun juo 2000 kcal? Mitä sä luulet, että vauvat tekevät? Kyllä, kaloreista ja ravinteista tulee vähintään yhtä kylläiseksi (enemmänkin) kun ne juo.

JOS maidon/mehun kalorit mukamas menevät hukkaan, niin MINNE ne muka menevät?

Yksinkertaista matematiikkaa: Kevytmaidossa/mehussa on helposti 46 kcal/1 dl. Litrassa on tällöin 460 kcal. 460 kcal kertaa 365 päivää tekee 167 900 kcal vuoden mittaan. Kilossa rasvaa on pyöreät 7000 kcal. Täten 167 900 / 7000 = 23,99 kiloa rasvaa. Tuon verran pyöreästi te lihotte vuodessa, mikäli syötte kulutustanne enemmän moisen määrän.

Ei tämä voi olla niin vaikeaa.

Jossain ruokaohjelmassa oli lihomisesta. Ja siinä laitettiin kaksi naista, toinen syömään appelsiineja sellaisenaa, ja toinen juomaan appelsiinimehua. Ja niin pitkään, että on täynnä. No, se nainen joka söi appelsiineja sai vähemmän kaloreita, mutta tuli silti kylläiseksi. Pointti oli se, että saa kaloreita juomasta, mutta ei sillälailla täyty. Eriasia joillain pikkulapsilla kuin aikuisilla.

Ap

Vierailija
165/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka juo yöllä vettä?

Minä nukun yöllä.

M40

Janoinen mies. Tunnen montakin jotak juo öisin vettä, itse en lukeudu niihin, enkä taaskaan voi täysin ymmärtää, mutta yritän.

Ap

Vierailija
166/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee miehelle jääkaappiin pulloihin valmiiksi jotain juotavaa. Vaikka tiivistemehusta.

Tiivistemehuja on joskus juonut. Mutta en nyt sitäkään niin hyvänä tapana näe. Säästäisi se tässä tilanteessa hieman rahaa kuitenkin, että olisi se kai eteenpäin. Ehkä ne vissyt on sen sokerin kannalta kuitenkin parempia, ehkä? Mutta sitten rahallisesti tiivisteet.

Ap

Vierailija
167/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi nyt taas tätä av-palstan logiikkaa :D Jos aloittaja olisi esim. kertonut viikon ruokaostokset näine ostojuomineen niin täällä olisi kaikki huutaneet kuorossa, että nyt noi ostojuomat helvettiin ja hyvää vettä hanasta. Nyt näiden kommentoijien mielestä on suorastaan saatanasta juoda vettä ja pyhimysmäistä juoda ostovettä :D

AV:n pettämätön logiikkaa. Aloittaja on aina väärässä.

Väitätkö sä, että AP ei ole tässä ketjussa väärässä? Sehän on, monella tapaa.

Ensinnäkin sillä tavalla, että juomien erottelu ruokaostoksista on virheellinen tapa laskea kuluja, koska juomien sisältämät kalorit vähentävät 1:1 ruoan mukana syötyjä kaloreita, jolloin maidon/mehun/kaljan kittaaminen voi olla reilusti halvempaa kuin veden juominen niiden tilalla.

Toisekseen sillä tavalla, että AP:lla ei ole paljoakaan sanottavaa siihen, mihin mies haluaa käyttää rahansa. Miehellä on ihan yhtälailla oikeus käyttää rahojaan, kuten naisellakin.

Mies kyllä syö ihan yhtälailla paljon, vaikka joisikin. Ja kun juo kuitenkin enemmän vissyjä ja kaljoja, kuin mehuja ja limsoja. Ja en ole mikään määräilemään aikuista miestä, mutta jos tulot tippuu pahasti, niin on se silloin väärin jos toinen vain yrittää, ja toinen ei. Mutta tässä ei nyt ole siitäkään niin kyse, kun mies kyllä ymmärtää että kusessa ollaan.

Ap

Ei, se miehesi ei mitenkään syö yhtälailla paljon, vaikka joisikin, jos juomissa kerta on kaloreita. Kalorit eivät katoa minnekään, vaan miehen elimistö ne löytää juomista ihan yhtälailla, ja jos ei löydä (siirtyessään pelkkään veteen), niin elimistö erittää greliiniä, joka pistää miehen syömään lisää ruokaa.

Teille paras ratkaisu on se, että mies vähentää Vichyn juomista (paitsi jos sillä on puutosta kaliumista/magnesiumista, mikä on täysin mahdollista nykyisillä ruokavalioilla) ja kaljan lipittämistä (koska se on kallis suhteessa ravintosisältöön), ja siirtää juomisiaan appelsiinimehuun ja ehkä vähän maitoonkin (ei kuitenkaan paljon).

Hiilihapot sitten nostavat näläntunnetta, jos tätä ei joku tiedä.

Vierailija
168/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat juo janoonsa vain ja ainoastaan vettä. Itse juon vettä noin 2,5-3 litraa päivässä ja mies vähän vähemmän. Molemmat juomme ruualla lasin piimää. Aamulla kahvia tai teetä, samoin päivällä. Tuore-, tai veteen sekoitettavaa mehua emme ole vuosiin ostaneet, viimeksi silloin, kun lapset asuivat vielä kotona ja tykkäsivät mehuja juoda. Limua emme osta koskaan, vissyä kesähelteellä noin pullon viikossa ja sen juomme yhdessä kävelylenkillä. Monesti ihmiset juovat noita mehuja ja limuja siksi, kun maistuvat hyvältä, eivät siis janoonsa. Minun mielestä jano ei edes lähde makeilla juomilla ja niistä jää lima kurkkuun. 

Vierailija
169/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muuten mutta jsan ärtymyksesi. Meilla mies juo vain maitoa. Aina ja janoon. Ihan tosissaan saattaa mennä 7 litraa päivässä ja normaalisti vähintään 3. Mun mielestä tossa ei oo mitään järkeä että aikuinen ihminen lillittää 1,5 litraa yhdellä huikalla, kun vesi on kuulemma pahaa. Ja ei todellakaan kompensoidu syödyn ruuan määrässä millään lailla. En ole vielä kertaakaan nähnyt että hän olisi juonut vettä. Että onhan näitä. Minä pidän naamani kiinni tasan niin pitkään kun äijä maksaa ja kantas juomansa itse kotiin, ja purkit roskiin.

Niin, se on tapana tosi ärsyttävä. Siedettävä mutta ärsyttävä. :D Itse elää niin eri tavalla, niin kyllähän se sitten vielä oikein korostuu.

Ap

Vierailija
170/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse juon pelkkää vettä. Mies saattaa viikonloppuisin ostaa pullon-pari vichyä limun sijaan.

Tällaisen ymmärtäisin. Itsellä on ruokaillessa vesikannu nenän edessä, ja miehellä vissypullo mistä rystää suoraan pullon suusta. Sekin oikein kruunaa sen, että voisi nyt edes lasia käyttää. Ja kun se minun vesikannu siinä on, niin ei olisi iso vaiva kaataa itselleen vettä siitä. Kuitenkin aina syödään yhdessä.

Ap

Toteat useammassakin viestissä, että mies juo mieluummin pullon suusta kuin lasista. Miten olisi kestokäyttöinen juomapullo, johon täytät valmiiksi raikasta kylmää vettä miehelle ruokailua varten tai tietokoneen, tv:n ja harrastusten ääreen? Tai ihan vaan peset ja uudelleen täytät jonkun niistä kaupan vesipulloista. Kannattanee ainakin kokeilla.

Tapanahan tuo on inhottava, vaikka pientähän tuo on. Jos mies sillä joisi enemmän niin olisi kyllä hyvä! Yöllä täyttää vissypullot vedellä, ja juo niistä. Että miksei voisi sitten päivälläkin? Ja on noita urheilupulloja tuolla joista voi juoda myös.

Ap

Vierailija
171/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku täällä tosissaan väittää että ihmiset syövät vähemmän kun juovat mehuja yms?

Voi jokainen itse kokeilla kuinka kylläinen olo on jos juo 2000 kcal kuin että jos syö 2000 kcal.

Nämä mehujen kittaajat eivät todellakaan säästä muusta ruokabudjetista.

KYLLÄ. Aivan tosissaan. Ja jokainen, joka väittää päinvastaista, ei ole pelkästään väärässä, vaan on aivan naurettavan väärässä. Käsittämätöntä, että aikuiset ihmiset, jotka oletettavastikin ovat peruskoulun käyneet, eivät näinkään yksinkertaista konseptia pysty käsittämään.

Sinäkö olet kokeillut, miten kylläinen olo on, kun juo 2000 kcal? Mitä sä luulet, että vauvat tekevät? Kyllä, kaloreista ja ravinteista tulee vähintään yhtä kylläiseksi (enemmänkin) kun ne juo.

JOS maidon/mehun kalorit mukamas menevät hukkaan, niin MINNE ne muka menevät?

Yksinkertaista matematiikkaa: Kevytmaidossa/mehussa on helposti 46 kcal/1 dl. Litrassa on tällöin 460 kcal. 460 kcal kertaa 365 päivää tekee 167 900 kcal vuoden mittaan. Kilossa rasvaa on pyöreät 7000 kcal. Täten 167 900 / 7000 = 23,99 kiloa rasvaa. Tuon verran pyöreästi te lihotte vuodessa, mikäli syötte kulutustanne enemmän moisen määrän.

Ei tämä voi olla niin vaikeaa.

Jossain ruokaohjelmassa oli lihomisesta. Ja siinä laitettiin kaksi naista, toinen syömään appelsiineja sellaisenaa, ja toinen juomaan appelsiinimehua. Ja niin pitkään, että on täynnä. No, se nainen joka söi appelsiineja sai vähemmän kaloreita, mutta tuli silti kylläiseksi. Pointti oli se, että saa kaloreita juomasta, mutta ei sillälailla täyty. Eriasia joillain pikkulapsilla kuin aikuisilla.

Ap

Tuollainen "koe" ei todellisuudessa kerro mistään mitään. Ensinnäkin koehenkilöitä pitää olla ihan vähintään useita kymmeniä ja mielellään satoja. Toisekseen pitäisi osata kontrolloida/satunnaistaa henkilöiden aiemmat syömingit, joka vaikuttaa todella paljon lopputulokseen. Kaikkein suurimpana ongelma on kuitenkin se, että appelsiinien kohdalla proteiinia on +33 % suhteessa kaloreihin ja kuitua +1100 % verrattuna appelsiinimehuun, joka tekee vertailusta sinällään yhdentekevän.

Vierailija
172/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse juon pelkkää vettä. Mies saattaa viikonloppuisin ostaa pullon-pari vichyä limun sijaan.

Tällaisen ymmärtäisin. Itsellä on ruokaillessa vesikannu nenän edessä, ja miehellä vissypullo mistä rystää suoraan pullon suusta. Sekin oikein kruunaa sen, että voisi nyt edes lasia käyttää. Ja kun se minun vesikannu siinä on, niin ei olisi iso vaiva kaataa itselleen vettä siitä. Kuitenkin aina syödään yhdessä.

Ap

Toteat useammassakin viestissä, että mies juo mieluummin pullon suusta kuin lasista. Miten olisi kestokäyttöinen juomapullo, johon täytät valmiiksi raikasta kylmää vettä miehelle ruokailua varten tai tietokoneen, tv:n ja harrastusten ääreen? Tai ihan vaan peset ja uudelleen täytät jonkun niistä kaupan vesipulloista. Kannattanee ainakin kokeilla.

Vesiähän voi myös itse maustaa esim. sitruunalla.

Totta, hyvä idea! En sitten tiedä, että onko se juju niissä hapoissa vai missä, miksi mies tykkää juoda ostopulloja enemmän. Että pitääkö kuitenkin kallistua sn sodastreamin puoleen. Mutta tuolla saisi ihan perus vesiä menemään, jos maku tökkää.

Ap

Vierailija
173/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa sodastream

Itse en kyllä halua enää yhtään keittiöturhaketta. Ongelma olisi ratkaistu, kun mies alkaisi korvaamaan juomisiaan vedellä, ja vähitellen siirtyisi kokonaan juomaan vettä. Tuonkin jälkeen kun sanoin miten paljon menee rahaa, niin voi sitten teatraalisesti pari lasia vettä ruualla. Ja jatkoi taas samaan rataan muuten pullosta juomista. Kun jano iskee, niin marssii jääkaapille ja nakkaa suoraan pullosta juomaa.

Ap

Sodastream olisi hyvä kompromissi. Mutta ei kelpaa, kun pitää mennä sinun ehdoilla. 

Vierailija
174/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis syöt herkkuja ja hän juo limsaa. Sovitte ainakin toisillenne hyvin ;) Mahtaa olla hampaat hyvässä kunnossa. Siirry sinäkin sitten herkuista pois jos miehenkin siirryttävä kokonaan veteen.

Kaikilla on paheita, että ;) sinulle vaan kans. Molemmat tietty lopettaa omat pahat tapansa, että saadaan ruokaa ostettua. Eihän siitä muuten mitään tule.

Ap

Vierailija
175/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kalori-ihminen voisi ihan empiirisesti tutkia asiaa; viikko vain mehuja ja maitoa 2000 kCal edestä päivässä - sitten raportti siitä, että onko nälkä.

Vierailija
176/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli samaa, kun mies ei pysty juomaan tavallista vettä kuin urheillessaan. Ja hankittiin kanssa toi sodastream. Muuten ois vichypulloja paikat tiukassa. Edelleenkin ostaa välillä vichyjä, mutta huomattavasti vähemmän.

Ehkä sitä pitää sitten harkita ja ehdottaa miehelle. On se pullojen kanssa läträäminen niin tympeää, että jos sen kanssa selviää helpommalla, niin ennemmin. Vaikka nyt ei kyllä mitään ylimääräistä uskalla ostaa, niin puhun silti että ehkä myöhemmin kun tilanne on varmasti vakaa.

Ap

Pyytäkää vaikka lahjaksi vanhemmiltanne sodastream kun seuraavat synttärit koittaa :)

Minä pyysin viime vuonna (lapsilta) kun tympäännyin pullojen kantoon kaupasta. Olen tehnyt siitä lähtien keskimäärin ainakin pullon/päivä vissyä ja vielä virtaa riittää patruunassa, noita makuja en kaipaa enkä ole kokeillut.

Hyvä idea, kiitos! Anoppi aina kysyy että mitä ostaa, niin nyt onkin sanoa jotain mitä ostaa. Tai edes niitä kaasuja, jos siis mies nyt tästä ideasta tykkää. Ehkä eniten pelkään että laite jää käyttämättä, kun on ennenkin niin käynyt joidenkin keittiövimpainten kohdalla. Mutta olisi tuo niin arkikäyttöön miehelle että en tiedä.

Ap

Vierailija
177/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin mies joi vuosikausia vähintään 1,5 litran kokispullon + energiajuomia päivittäin. Tähän päälle viikonlopun tuplakokikset ja kaljat. No, pakotin hänet lopulta hammaslääkärille. Hoidot maksoivat nelisen tuhatta euroa. Kokiksenkittaaminen loppui vasta, kun tajusin ettei miehellä ole mitään käsitystä talouden- tai terveydenhoidosta, laskin meille budjetin ja otin päävastuun kaikista laskuista ja menoista. Nyt juodaan limsoja vaan viikonloppuisin, mies on laihtunut viime syksystä lähes 10 kiloa.

Itse olen säästäväisempi, mutta en ole halunnut miestä alkaa sen enempää rajoittamaan. Teillä selkeästi toimi homma. Nyt jos talous menee tiukille, niin minun opeilla lultavasti kuitenkin pitää mennä, kun on enemmän kokemusta köyhäilystä.

Ap

Vierailija
178/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sodastreamkaan mitään ilmaista ole, varsinkin jos käyttää mitään makutiivisteitä siinä. Ja kaasupullo tyhjenee nopeasti jos monta litraa päivässä tekee. Meillä on se ja enimmäkseen ihan tyhjän panttina, mies haluaa silti ostaa vichyä kotiin ja tehdään lähinnä limpparia sillä joskus. Ei sillä hapotettu vesi kuulemma maistu yhtä hyvälle kuin kaupan.. Kivennäisvesi on kyllä ihan hyvä janojuoma, mutta jatkuva hapotettujen juomien juonti ei tee hyvää elimistölle. Apellani oli mitä ihmeellisimpiä oireita joita tutkittiin aikansa kunnes todettiin että ne johtuvat todennäköisesti juuri liiasta vichyn juonnista. Ei todellakaan juonut muuta kuin vichyä tai joskus olutta.. Onneksi oma mies on järkevämpi ja juo ihan normaalia vettä pääasiassa ja kivennäismehua vaan joskus

Miestä kyllä närästää tosi usein, että voisiko olla hapoista?

Ap

Vierailija
179/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies pullukka? Laske myös juomien kalorit.

No ei kyllä ole pullukka kun tekee fyysistä työtä ja harrastaa liikuntaa kotonakin. Että ei siinä suhteessa ota pattiin vaan rahallisesti. Kun janon voi kyllä sammuttaa sillä vedelläkin. Ymmärtäisin ehkä jos siinä veden sivussa sitten jonkun mehulasillisen joisi, mutta kun vettä menee vain öisin. Ja sanomattakin varmaan selvää, että kun pullojuomia juo enimmäkseen, niin saa olla koko ajan raahaamassa panttipulloja kauppaan. Eikä sekään riitä kun niitä on varastossakin odottamassa vielä.

Laskin, että tähän mennessä meillä on mennyt noin 10€/pvä ruokaan, ja nuihin juomiin on (siihen lisäksi vielä) mennyt se 6€/pvä. Eli onhan se ihan valtava määrä rahaa! Ruuankin kanssa saisi skarppailla, mutta tuo nyt on minusta sellainen josta olisi helpompi karsia.

Ap

Hmm, jostain se energia on otettava, jos ei vallan lopeta liikkumistakin.

Vierailija
180/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista. Itsekin juon muutakin välillä mutta pääosin juomana vettä hapotettuna (SodaStream). En käytä siihen mitään niitä makujuttuja juon sen ns. vichynä.

Jos teillä on omat rahat niin ei siinä periaatteessa oikein voi tehdä mitään, jos olet yrittänyt jo monta kertaa sanoa asiasta. Itse pidän huonona käytöksenä jos ei edes ruokapöydässä käytä lasia.

Itse pidän myös huonona käytöksenä, jos ruokapöydässä ryystää suoraan pullosta. Sellaista tapaa en myöskään haluaisi opettaa lapsillemme (jos niitä joskus tulee). Ja jos joskus on johonkin reseptiin tarvinnut maitoa, niin saa pohtia, että onko mies ryystänyt siitäkin taas pullonsuusta. Hieman inhottavaa sellaista sitten käyttää ajatuksen tasolla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi