Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei juo ollenkaan vettä, rahaa menee kauheasti ostojuomiin!

Vierailija
06.02.2018 |

Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".

Kommentit (381)

Vierailija
141/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse juon pelkkää vettä. Mies saattaa viikonloppuisin ostaa pullon-pari vichyä limun sijaan.

Tällaisen ymmärtäisin. Itsellä on ruokaillessa vesikannu nenän edessä, ja miehellä vissypullo mistä rystää suoraan pullon suusta. Sekin oikein kruunaa sen, että voisi nyt edes lasia käyttää. Ja kun se minun vesikannu siinä on, niin ei olisi iso vaiva kaataa itselleen vettä siitä. Kuitenkin aina syödään yhdessä.

Ap

Toteat useammassakin viestissä, että mies juo mieluummin pullon suusta kuin lasista. Miten olisi kestokäyttöinen juomapullo, johon täytät valmiiksi raikasta kylmää vettä miehelle ruokailua varten tai tietokoneen, tv:n ja harrastusten ääreen? Tai ihan vaan peset ja uudelleen täytät jonkun niistä kaupan vesipulloista. Kannattanee ainakin kokeilla.

Vesiähän voi myös itse maustaa esim. sitruunalla.

Vierailija
142/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siis syöt herkkuja ja hän juo limsaa. Sovitte ainakin toisillenne hyvin ;) Mahtaa olla hampaat hyvässä kunnossa. Siirry sinäkin sitten herkuista pois jos miehenkin siirryttävä kokonaan veteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollasia ihmisiä tuntuu olevan aika paljon, jo lapsesta alkaen. Minuakin kauhistuttaa, että mitä tapahtuu kun eivät oikeaa vettä juo jotkut ollenkaan. Esim kaverini poika on tällanen, äitinsä kantaa niska väärällä limsoja ja maitoa, muuta ei juo, niin ja energiajuomaa.

kaikenlisäksi tällä lapsella puhksi diabetes ja meinas henki lähteä ennen kuin se havaittiin, mutta äiti on vaihtanut vain limsat "sokerittomiin" limsoihin, joita tuo kaupasta aina niitä isoja pulloja monen pullon tonkat joka kauppareissulla. En ymmärrä tuota järjenjuoksua.

:(

En tiedä onko tämä sitten jotain perua lapsuudesta mieheltä, vai mistä lie oppinut tavan. Itse olen oppinut että ruoka- ja janojuoma on vesi, eikä muulla tunnu jano lähtevän. Mies taas äitinsä kanssa puhuvat aina miten hyvä janojuoma vissy on, ja itse en voi käsittää. Ja turhia ruokakaupassa käyntejä tulee viikossa vaikka miten, vaikka asutaan ihan kahdestaan! Mies saattaa sanoa että nyt pitää lähtä kauppaan kun on juomat loppu, vaikka vasta eilen käytiin, ja on ostettu tartpeet monen päivän ruualle. Sitten samalla kun käy kaupassa, niin ostaa jotain turhaa, kun ei kehtaa pelkkää juomista ostaa. Sekin tympii, kun melkein joka päivä käydään kaupassa, ja sen ajan voisi käyttää johonkin fiksumpaan! Suomessa on hyvä vesi, miksi turhaan ostella pullojuomia? En käsitä.

Ap

Alkoi ärsyttää sun kirjoitus. Arvostelet miestä ja hänen pitäisi muuttua, koska sinä vaadit. Anna miehen olla ja ostaa juomansa. Ihan tasan varmasti sinullakin on jotain sellaista ostettavaa, mihin miehesi ei tuhlaisi rahaa.

No ihan tasan varmasti on minullakin parannettavaa. On jo pitempään tympinyt tuo pulloilu, niinkuin tuossa äsken kirjoitin, ja olen miehen antanut toimia niinkuin toimii. Mutta nyt on oletettavasti meidän tulot tippumassa radikaalisti, niin nyt pitäisi jostain säästää. Ei se pelkästään ole niin, että mies vaan lopettaa omat paheensa, vaan minäkin myös, että tullaan sitten toimeen. Ollaan niin huolettomasti eletty tässä, että siinä on sitten opettelemista taas laskeskella ostoksia ja valmsitaa halvalla. Tuo on helppo kohta säästää. Olen joutunut lapsena köyhyydessä ihan liian useat kerrat kärsimään, ja jos sen voi aikuisena välttää pienillä muutoksilla, niin miksi turhaan kärsiä?

Ap

Tässäkin ollaan taas oletettu, että hyvä ajat on ikuiseksi ajoiksi ansaittuja sitten ollaankin yhtä äkkiä tilanteessa, jossa jokainen sentti pitää laskea ja nyt ap on päättänyt, että se on miehen juomat jotka ajaa perheen perikatoon, kun olisi pitänyt alunperinkin suhteuttaa menot tuloihin niin, että pärjää tulojen laskiessakin.

Kai olet jo ottanut mieheltä rahat pois ja maksat hänellä viikkorahaa?

No heheh. Tässäkin on sitä kompromissiä. Itse olen enemmän säästäväinen, ja olen monesti ehdottanut miehelle että laitetaanko rahaa säästöön pahan päivän varalle. Mies taas ei ole sellaiseen halunnut, enkä ole alkanut justiinoimaan että nyt tehdään minun tavalla. Nyt se sitten puree takaisin, kun mitään säästöä ei ole, mutta ei auta itkeä kun paska on tuulettimessa. Olen laittanut hieman käteistä säästöön mieheltä osittain salaa, kun aavistelin tätä tiukkaa aikaa, joten on edes muutama satanen sitten apuna. Ja sekään säästö ei ole tuntunut missään (kun mies ei ole edes huomannut) kun kuitenkin lapsettomana sitä rahaa ei mene juuri mihinkään.

Ap

Vierailija
144/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi nyt taas tätä av-palstan logiikkaa :D Jos aloittaja olisi esim. kertonut viikon ruokaostokset näine ostojuomineen niin täällä olisi kaikki huutaneet kuorossa, että nyt noi ostojuomat helvettiin ja hyvää vettä hanasta. Nyt näiden kommentoijien mielestä on suorastaan saatanasta juoda vettä ja pyhimysmäistä juoda ostovettä :D

AV:n pettämätön logiikkaa. Aloittaja on aina väärässä.

Kiitos ja näin. Eikä minulla tähän asti ole ollut sen suurempaa ongelmaa rajoittaa toisen käytöstä. Nyt meidän pitää luultavasti molempien rajoittaa. Olisi kuitenkin kiva jos olisi hieman rahaa säästössä, ja tuosta saisi jo aika kivasti säästöön, jos edes puolittaisi tuota juomista!

Ap

Vierailija
145/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestä. Pelkkä hanavesi on minunkin mielestä "tylsää". Juon kotona hanavettä, johon laitan kurkkuviipaleita/limeä/sitrunaa/tuoretta minttua/inkivääriä. Hiilihappopitoisten juomien litkiminen säännöllisesti ei muuten ole vatsalle hyvä... 

Vierailija
146/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu näitä mieslapsia, miten niin ei pysty juomaan tavallista vettä? Mitä ihmeen pystymistä siinä on? Laittaisin pihalle tuollaisen retardin.

Ap, hyvä tosiaan jos hammaslääkärikäyntejä tiedossa, niin kuin tuolla sokerilitkujen lipittämisellä voi toki olettaakin. Toivottavasti siellä saavat puhuttua miehelle järkeä.

Sokereja ei niin paljoa juo, mutta muuten on se käytös sellaista. Tai siis jotenkin on aina kova tulevaisuudenusko, että ei tarvitse käydä hammaslääkärissä, kun on ne hampaat kunnossa, ja ei tarvitse laittaa rahaa säästöön, kun aina tulee olemaan rahaa. :D Itse olen sitten tietty ihan päinvastainen katastrofiin valmistautuja, ja tasoitetaan sitten toinen toisiamme. Tai ainakin yritetään. Vastakohdat viehättää, vai miten se meni.

Ap

Vierailija
147/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku täällä tosissaan väittää että ihmiset syövät vähemmän kun juovat mehuja yms?

Voi jokainen itse kokeilla kuinka kylläinen olo on jos juo 2000 kcal kuin että jos syö 2000 kcal.

Nämä mehujen kittaajat eivät todellakaan säästä muusta ruokabudjetista.

KYLLÄ. Aivan tosissaan. Ja jokainen, joka väittää päinvastaista, ei ole pelkästään väärässä, vaan on aivan naurettavan väärässä. Käsittämätöntä, että aikuiset ihmiset, jotka oletettavastikin ovat peruskoulun käyneet, eivät näinkään yksinkertaista konseptia pysty käsittämään.

Sinäkö olet kokeillut, miten kylläinen olo on, kun juo 2000 kcal? Mitä sä luulet, että vauvat tekevät? Kyllä, kaloreista ja ravinteista tulee vähintään yhtä kylläiseksi (enemmänkin) kun ne juo.

JOS maidon/mehun kalorit mukamas menevät hukkaan, niin MINNE ne muka menevät?

Yksinkertaista matematiikkaa: Kevytmaidossa/mehussa on helposti 46 kcal/1 dl. Litrassa on tällöin 460 kcal. 460 kcal kertaa 365 päivää tekee 167 900 kcal vuoden mittaan. Kilossa rasvaa on pyöreät 7000 kcal. Täten 167 900 / 7000 = 23,99 kiloa rasvaa. Tuon verran pyöreästi te lihotte vuodessa, mikäli syötte kulutustanne enemmän moisen määrän.

Ei tämä voi olla niin vaikeaa.

Rauhoitupa nyt. Eihän kyse ole kalorien hukkaantumisesta vaan siitä että nämä juopot syövät normaalisti ja juovat siihen päälle mehunsa ja limpparinsa. Ja se on sitä rahan tuhlausta.

Totta kai rasvainen maito tai vastaava tekee kylläiseksi mutta pelkät sokerilitkut eivät. Olen ollut mehupaastolla ja karsea nälkähän siinä on vaikka kaloreita tulee ellei lisää avokadoa tms.

Tunnen useamman ihmisen jotka syövät sen 2000 kcal ja lisäksi tuhlaavat satasia ja tuhansia teollisiin juomalitkuihin aivan turhan takia. Osa ylipainoisia, osa läpipaskoja. He eivät todellakaan juo strategisesti säästääkseen ruokakuluissa eikä varmasti APn mieskään.

Yritäs nyt ymmärtää, että kuvaamasi tapahtuma ei ole mahdollinen. Ei ole mahdollista syödä samaa määrää ruokaa silloin kun juo kaloreita lisäksi, ELLEI liho aivan järjettömästi (ylimääräinen litra kevytmaitoa päivässä tekee 24 kiloa vuodessa) TAI kuluta sitä ylimääräistä kalorisaantia liikunnalla TAI käy rasvaimussa joka vuosi.

Minä en lisäksi puhu sokerilitkuista nyt, vaan maidosta ja mehusta. Toki jotkut "mehut" ovat myös sokerilitkua, mutta esimerkiksi appelsiinimehu ei ole. Prismassa halvin appelsiinimehu on 59 senttiä, jossa on 35 kcal ja 0,3 g proteiina. Tuo pieneltä lukemalta vaikuttava proteiinia on kuitenkin 34 % suosituksesta suhteessa kaloreihin, joten kyse ei ole pelkästä sokerilitkusta jo senkään perusteella. Lisäksi appelsiinimehussa on reilusti ravinteita (vitamiineja ja mineraaleja löytyy pääsääntöisesti yli suositusten vain muutamaa lukuunottamatta), jopa elintärkeitä rasvahappoja.

Mehupaaston nälkä tulee proteiinin puutteesta. Juo sekaisin maitoa ja mehua, niin ongelma poistuu. Ja näissä pitää ymmärtää myös se, että juomaa tulee juoda litratolkulla, että saa kalorit täyteen, puhutaan noin viidestä litrasta juomasta riippuen per päivä.

Vierailija
148/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa sodastream

Itse en kyllä halua enää yhtään keittiöturhaketta. Ongelma olisi ratkaistu, kun mies alkaisi korvaamaan juomisiaan vedellä, ja vähitellen siirtyisi kokonaan juomaan vettä. Tuonkin jälkeen kun sanoin miten paljon menee rahaa, niin voi sitten teatraalisesti pari lasia vettä ruualla. Ja jatkoi taas samaan rataan muuten pullosta juomista. Kun jano iskee, niin marssii jääkaapille ja nakkaa suoraan pullosta juomaa.

Ap

Sä nyt ihan selkeästi haluat että mies muuttaa tapojaan, niin että tekee niin kun sinä teet, koska vain sinun tapasi on se ainut oikea.

Vierailija
149/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli samaa, kun mies ei pysty juomaan tavallista vettä kuin urheillessaan. Ja hankittiin kanssa toi sodastream. Muuten ois vichypulloja paikat tiukassa. Edelleenkin ostaa välillä vichyjä, mutta huomattavasti vähemmän.

Ehkä sitä pitää sitten harkita ja ehdottaa miehelle. On se pullojen kanssa läträäminen niin tympeää, että jos sen kanssa selviää helpommalla, niin ennemmin. Vaikka nyt ei kyllä mitään ylimääräistä uskalla ostaa, niin puhun silti että ehkä myöhemmin kun tilanne on varmasti vakaa.

Ap

Pyytäkää vaikka lahjaksi vanhemmiltanne sodastream kun seuraavat synttärit koittaa :)

Minä pyysin viime vuonna (lapsilta) kun tympäännyin pullojen kantoon kaupasta. Olen tehnyt siitä lähtien keskimäärin ainakin pullon/päivä vissyä ja vielä virtaa riittää patruunassa, noita makuja en kaipaa enkä ole kokeillut.

Vierailija
150/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi nyt taas tätä av-palstan logiikkaa :D Jos aloittaja olisi esim. kertonut viikon ruokaostokset näine ostojuomineen niin täällä olisi kaikki huutaneet kuorossa, että nyt noi ostojuomat helvettiin ja hyvää vettä hanasta. Nyt näiden kommentoijien mielestä on suorastaan saatanasta juoda vettä ja pyhimysmäistä juoda ostovettä :D

Eipä ole kukaan tainnut kannattaa ostoveden juomista sinänsä, se vain ihmetyttää, että mitä vaihtoehtoja ap:llä on olemassa. On kaksi aikuista ihmistä, joista toinen juo ostovettä ja toinen on ilmaissut, että haluaisi hänen lopettavan sen. Ostoveden juoja on ilmaissut, että ei aio lopettaa.

Ilmeisesti ap uskoo pääsevänsä haluamaansa lopputulokseen nalkuttamalla asiasta niin kauan, että mies antaa periksi. Lycka till hänelle.

Kyllä mies on sanonut että yrittää vähentää. Mutta jos mennään ihan tiukille niin silloin ei auta yritykset kun silloin pitää onnistua. Ja jatkon kannalta olisihan se kiva, jos vähentää, mutta mitäpä minäkään määräilen.

Ap

Vierailija
151/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies joi vuosikausia vähintään 1,5 litran kokispullon + energiajuomia päivittäin. Tähän päälle viikonlopun tuplakokikset ja kaljat. No, pakotin hänet lopulta hammaslääkärille. Hoidot maksoivat nelisen tuhatta euroa. Kokiksenkittaaminen loppui vasta, kun tajusin ettei miehellä ole mitään käsitystä talouden- tai terveydenhoidosta, laskin meille budjetin ja otin päävastuun kaikista laskuista ja menoista. Nyt juodaan limsoja vaan viikonloppuisin, mies on laihtunut viime syksystä lähes 10 kiloa.

Vierailija
152/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies juo vain pepsimaxia, sitä menee 2 kpl 1,5l päivässä noin suunnilleen. Mitä sen hinta on 3,50 tjn. 105e menee kuukaudessa pepsiin, tosin pantteina saa takaisin 24e- Lisäksi 1-2 energiajuomaa mistä tulee taas jo 45e kuussa. Eli hän juo 150 eurolla kuukaudessa. Vettä ei juo IKINÄ!

Vierailija
153/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö sä, että AP ei ole tässä ketjussa väärässä? Sehän on, monella tapaa.

Ensinnäkin sillä tavalla, että juomien erottelu ruokaostoksista on virheellinen tapa laskea kuluja, koska juomien sisältämät kalorit vähentävät 1:1 ruoan mukana syötyjä kaloreita, jolloin maidon/mehun/kaljan kittaaminen voi olla reilusti halvempaa kuin veden juominen niiden tilalla.

Toisekseen sillä tavalla, että AP:lla ei ole paljoakaan sanottavaa siihen, mihin mies haluaa käyttää rahansa. Miehellä on ihan yhtälailla oikeus käyttää rahojaan, kuten naisellakin.

Mies kyllä syö ihan yhtälailla paljon, vaikka joisikin. Ja kun juo kuitenkin enemmän vissyjä ja kaljoja, kuin mehuja ja limsoja. Ja en ole mikään määräilemään aikuista miestä, mutta jos tulot tippuu pahasti, niin on se silloin väärin jos toinen vain yrittää, ja toinen ei. Mutta tässä ei nyt ole siitäkään niin kyse, kun mies kyllä ymmärtää että kusessa ollaan.

Ap

Vierailija
154/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä ihmisiä on, jotka eivät "osaa" juoda vettä. Oma isäni, pian 70 v., on tällainen. On ylipainoa ja ties mitä vaivaa, mutta käypä tuon ikäistä "opettamaan". Juo mehuja, limuja, kotikaljaa ja uusin keksintö aamuyön tunneille kun kahvinjuonti tuntuu liian aikaiselta: kaakao. Ihan turhaa rasvaa ja sokeria siinäkin aikuiselle ihmiselle.

Omat lapseni olen todellakin totuttanut juomaan vettä. Katso ap, jos teillä on lapsia, etteivät opi miehen huonoille tavoille. Ruokapöytään vaan vaihtoehtona maito ja vesi, joillain aterioilla pelkkä vesi.

Vettä se on kaupastakin kannettu vesi.

Kotona otetaan hanavettä mutta tiedän paljon ihmisiä jotka eivät tykkää juoda hanavettä.

Esim. syystä, että siinä on erinäisiä aineita varsinkin nykyää jopa lääkemääriä löytyy ym. Moni sanoo ettei voi juoda hanavettä koska näkee esim suihkupäistä miten niihin kertyy harmaa kerros kalkkia/suolaa tms töhnää. Sitä vettä kun juo nii voiko olla turvallista elimistölle.

Kaupoista saa kivennäisvesiä jopa 0,80 e 1,5 l ja siitä pantti pois niin litrahinnaksi ei jää paljon. Myynnissä on viiden litran astioita lähdevettä.ym.eikä hinta huimaa päätä.

Jossain oli vastikään että vanavedessä on nykyään myös muovipartikkeleita kun ihmiset roskaavat muovilla vesistöjä.

Pian suomessakin mennään yhä enemmän pullotettujen vesien kulutukseen kuten useissa maissa on menty.

Aikalailla totta. Varmaan nykyään löytyy yhä enemmän haitallisia aineita hanavesistä.

Jopa tuota muovia puhumattakaan erilaisista lääkejäämistä. Tuskin niitä voidaan suodattaa pois koskaan.

Tuon olen huomannut että suihkupäähän kertyy kummallista kalkkia, jota ei saa pois kuin veitsellä tai muilla terävillä hankaamalla. Miten jos sekin kalkkeuttaa verisuonia ja on yksi syy verisuonitauteihin? Ei ihme,et meillä on paljon verisuonitauteja kun juodaan hanavettä.

Vierailija
155/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka jo vastasitkin, ettet haluaisi sodastreamia niin sinuna kyllä vielä sitä harkitsisin. Meillä on 4 vuotta sitten ostettu laite ja edelleen täysin ehjä. Sillon maksoi 80e nyt varmasti vähemmän, koska täysin perusmalli, joka ei käytä edes sähköä. Uusi pullo kaasua maksaa n. 10e ja jos tekee vain hiilihapotettua vettä ei muita kuluja tule. Rahaa kuluisi vähemmän eikä tarvisi siellä kaupassakaan ravata, jos juoma loppuu. Sen kun vaan tekee uutta.

No nyt kylä kuulostaa paremmalta. Tosiaan kun vissyjä enimmäkseen juo, niin siihen tuo olisi tietysti ok. Jos vaan sitten käyttää varmasti tuota, kun itselle sillä ei ole käyttöä.

Ap

Vierailija
156/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vissy on hyvä jano- sekä ruokajuoma. Tuo 6e/päivä tuskin vie miestäsi konkurssiin, kun kerran ei siitä itse numeroa tee. Minä ostan joka viikonloppu 25e punaviinin ja 15e valkkarin, miksikö? Koska teen kovasti töitä, saan palkkaa jolla rahoitan elämääni, ja siihen kuuluu viikonloppuisin hyvä ruoka ja juoma.

Huh, jopa mä kauhistuin tuota loppusummaa, mikä tuli kuukauden juomista kun päivässä menee juomisiin 6€.

Viikossa 42€ (6€ X 7) ja tämä kerrotaan sitten vielä 4:llä (42€ x 4) tulee 168€ kuussa. Aikamoinen summa juomiin kuukaudessa. 😳

Mun mies ostaa myös paljon kivennäisvettä, mutta ostaa sen kuuden pullon paketin Lidlistä ja se kestää miehellä viikon. Just viikonloppuna käytiin Lidlissä ja miehelle tuli kauhea hinku lähteä takaisin sinne kauppaan kun juomat unohtui ostaa.

Mieskin liikkuu paljon niin hän sanoo, että kivennäisvesi on hyväksi kun liikkuessa hikoilee niin kivennäisvedestä saa niitä suoloja takaisin sitten.

No niin, eli on se arkenakin aika paha. Ja kun mies itse tahtoisi reissailla enemmän, niin tuosta olisi helppo nipistää. Muista laskuista on jo nipistelty, mutta ruokaa on syöty miten sattuun.

Ap

Vierailija
157/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä ihmisiä on, jotka eivät "osaa" juoda vettä. Oma isäni, pian 70 v., on tällainen. On ylipainoa ja ties mitä vaivaa, mutta käypä tuon ikäistä "opettamaan". Juo mehuja, limuja, kotikaljaa ja uusin keksintö aamuyön tunneille kun kahvinjuonti tuntuu liian aikaiselta: kaakao. Ihan turhaa rasvaa ja sokeria siinäkin aikuiselle ihmiselle.

Omat lapseni olen todellakin totuttanut juomaan vettä. Katso ap, jos teillä on lapsia, etteivät opi miehen huonoille tavoille. Ruokapöytään vaan vaihtoehtona maito ja vesi, joillain aterioilla pelkkä vesi.

Helpompi on lapsesta asti jos oppii "helpot" tavat. Niin kyllä se on takaraivossa jyskännyt, kun olen muiden perhe-elämää seurannut ja sitä mehun kulutusta. Jos joskus lapsia saadaan, niin toivon että oppivat sen veden ruokajuomana, ja muutenkin säästeliäitä tapoja elämiseen, ettei sitten turhaan velkaannu. Siksikin olisi hn mukava miehen kanssa joissain asioissa säästellä, jotta osaisi sitten mahdollisesti lapsiperhe-elämässä ja voisi tapoja opettaa. Nyt ei ole ollut pakottavaa tarvetta, mutta niin...

Ap

Vierailija
158/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voisiko miehen kanssa sopia 'juomabudjetin'? Hän sitten oman halunsa mukaan käyttää sen niihin juomiin mihin haluaa. Vaihtoehtoja olisi mm. Lidlin halvemmat juomat, Sodastream, kotikaljan teko kotona etc.

Hyvä idea, kiitos! Vähän vastaavaa on jo aiemmin tehty, mutta niin että jos mies ostaa kaljaa, niin minä herkkuja. Ei ne vaan rahallisesti vastaa toisiaan, mutta ehkä sillä "pahe" sektorilla enemmänkin. :D

Ap

Vierailija
159/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sodastreamkaan mitään ilmaista ole, varsinkin jos käyttää mitään makutiivisteitä siinä. Ja kaasupullo tyhjenee nopeasti jos monta litraa päivässä tekee. Meillä on se ja enimmäkseen ihan tyhjän panttina, mies haluaa silti ostaa vichyä kotiin ja tehdään lähinnä limpparia sillä joskus. Ei sillä hapotettu vesi kuulemma maistu yhtä hyvälle kuin kaupan.. Kivennäisvesi on kyllä ihan hyvä janojuoma, mutta jatkuva hapotettujen juomien juonti ei tee hyvää elimistölle. Apellani oli mitä ihmeellisimpiä oireita joita tutkittiin aikansa kunnes todettiin että ne johtuvat todennäköisesti juuri liiasta vichyn juonnista. Ei todellakaan juonut muuta kuin vichyä tai joskus olutta.. Onneksi oma mies on järkevämpi ja juo ihan normaalia vettä pääasiassa ja kivennäismehua vaan joskus

Vierailija
160/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista. Itsekin juon muutakin välillä mutta pääosin juomana vettä hapotettuna (SodaStream). En käytä siihen mitään niitä makujuttuja juon sen ns. vichynä.

Jos teillä on omat rahat niin ei siinä periaatteessa oikein voi tehdä mitään, jos olet yrittänyt jo monta kertaa sanoa asiasta. Itse pidän huonona käytöksenä jos ei edes ruokapöydässä käytä lasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan