Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei juo ollenkaan vettä, rahaa menee kauheasti ostojuomiin!

Vierailija
06.02.2018 |

Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".

Kommentit (381)

Vierailija
201/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vissyn latkiminen ruuan yhteydessä vaikuttaa kyllä sekä vatsahappoihin (laimentaa) että entsyymeihin (vähentää) eli ruuasta ei saa kaikkea hyötyä irti. Hukkaan menee sekä ruoka- että juomarahat.

Vierailija
202/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä valitset miehelle, kun se omilla tienaamillaan rahoilla ostaa juomista itselleen? Samalla itse makaat työttömänä kotona ja yrität saada miehenkin jäämään työttömäksi, jotta voisitte köyhäillä ja lipittää yhdessä hanavettä kotona? Ei helvetti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap meinaat tehdä, jos mies ei suostu tuohon juomien oston vähentämiseen? Ehdottaa saa, mutta pakottaa ei tietenkään voi.

No kyllä mies ymmärtää, että sen aikaa kun tulot on aivan tiukilla, niin mitään turhaa ei osteta. Sen jälkeen kun taas tulee normaalisti rahaa, niin sitten homma luultavasti normalisoituu. Niin on aina ennenkin ollut. Ärsyttävää, mutta en minä toista komentelemaan. Minullaki n huonot tapani, joista karsin pakkotilanteessa, ja joita noudatan taas kun on varaa. Tietty aina kun mies mainitsee niin yritän skarpata, ja toimii se toiseenkin suuntaan. Tähän asti, minä vain olen tullut huonoine tapoineni halvemmaksi. Ehkä, en nyt sitten tiedä terveystasolla, ei nuo sokerit varmaan sen paremmin vaikuta.

Ap

Eli mikä tämän aloituksen tarkoitus siis oli?

No kunhan puhisen tänne ja kuulen toistenkin mielipiteitä. Hyvä se on avartaa omaa maalimankuvaansa. Mitä tarkoituksia nyt ihmisellä yleensä on jutella toisten kanssa?

Ap

Vierailija
204/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas, anna sen juoda mitä juo. Käske ostaa halvempia juomia. Et kuitenkaan voi määrätä siitä mitä toinen haluaa juoda tai syödä. Ja itse juon paljon mehuja ja vichyjä myös, en vain ole oppinut juomaan vettä janooni. Yritän opetella siihen toki koko ajan enemmän, mutta jos on oikeasti juonut koko elämänsä jotain muita juomia, niin ei sitä niin vain helpolla muuteta ellei itse halua.

Vierailija
205/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on soda stream käytössä. Yksi kaasupullo kestää tosi pitkään ja mies saa killittää kuplavettä niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
206/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".

A) Et käytä omia rahojasi miehen juomiin enää senttiäkään

B) Käsket sen ostaa Sodastreamin sekä  kaasut, omilla rahoillaan tietenkin

C) Laitat  sen  pihalle

A) Yhteiset rahat

B) Yhteiset rahat, ja sodastreamista keskustellaan jos mies innostuu ja oikeasti aikoo käyttää sitä niin hankintaan

C) Juomien takia? Kyllä on heikoissa kantimissa parisuhde kun pienestä pellolle. :D

Ap

Vierailija
207/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tykkää kaljasta, niin ostakaa kaupasta kotikalja-aineksia. Mies voi itselleen tehdä siitä kotikaljaa, tulee paljon halvemmaksi mitä valmiin kaljan kantaminen kaupasta. Eikä se ole edes vaikeaa.

Vierailija
208/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanaveden kloorista pääsee pitkälti eroon C-vitamiinilla (muodostaa kloorin kanssa yhdisteitä, jotka ovat vähemmän haitallisia kuin vapaa kloori) tai kiehuttamalla vettä 15-20 minuuttia tai seisottamalla vettä noin päivän avoimessa astiassa.

Vettä meillä on aina jääkaapissa kannellisessa kannussa Uutta tietoa, kiitos.

Ap

Vierailija
209/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

C) Laitat  sen  pihalle

A) Yhteiset rahat

B) Yhteiset rahat, ja sodastreamista keskustellaan jos mies innostuu ja oikeasti aikoo käyttää sitä niin hankintaan

C) Juomien takia? Kyllä on heikoissa kantimissa parisuhde kun pienestä pellolle. :D

Ap

Jos noin paljon häiritsee että sunkin rahoista maksetaan juomia, niin turha kitinä loppuu sillä kun erotatte rahanne. Problem solved. Tai sitten vain hyväksyt sen, että yhteisessä taloudessa et voi päättää yksin siitä, mitä joku saa ostaa tai ei.

Vierailija
210/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

age is just a number kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sodastreamkaan mitään ilmaista ole, varsinkin jos käyttää mitään makutiivisteitä siinä. Ja kaasupullo tyhjenee nopeasti jos monta litraa päivässä tekee. Meillä on se ja enimmäkseen ihan tyhjän panttina, mies haluaa silti ostaa vichyä kotiin ja tehdään lähinnä limpparia sillä joskus. Ei sillä hapotettu vesi kuulemma maistu yhtä hyvälle kuin kaupan.. Kivennäisvesi on kyllä ihan hyvä janojuoma, mutta jatkuva hapotettujen juomien juonti ei tee hyvää elimistölle. Apellani oli mitä ihmeellisimpiä oireita joita tutkittiin aikansa kunnes todettiin että ne johtuvat todennäköisesti juuri liiasta vichyn juonnista. Ei todellakaan juonut muuta kuin vichyä tai joskus olutta.. Onneksi oma mies on järkevämpi ja juo ihan normaalia vettä pääasiassa ja kivennäismehua vaan joskus

Miestä kyllä närästää tosi usein, että voisiko olla hapoista?

Ap

Nimenomaan johtuu närästys liiallisesta hiilihappojuomien käytöstä (tietty muitakin syitä on)! Mun miehen äidillä on refluksitauti, ja ei saa juoda enää hiilihappopitoisia juomia kun kuulemma pahentavat. 

Hyvä tietää! Siinä olisi myös hyvä syy vähentää hapollisia. Ja makuvesiin siirtyä. Tulisi paljon halvemmaksi, eikä olisi sitten niin "ankeaa" kuin perus vesi. Itse kyllä tykkään perus vedestä kaikkein eniten, mutta jos miehelle maistuisi noin, niin ehdottomasti niin tehtäisiin!

Ap

Vierailija
211/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös vesikammoinen mies. Ei kerta kaikkiaan pysty juomaan kraanasta otettua vettä, ainoastaan mehu kelpaa tai sitten joku fanta, myös maitoa ja kahvia menee hurjat määrät. Hänkään ei "pysty" juomaan mitään funlightia, paitsi siinä tapauksessa, että kaikki muut mehut on jo juotu. On sitten sovittu, että kantaa itse juotavansa kaupasta, mutta mielellään tyhjentää kyllä muittenkin juomat jääkaapista ikään kuin vahingossa....

Vierailija
212/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

C) Laitat  sen  pihalle

A) Yhteiset rahat

Ap

Vaikka teillä ns. on yhteiset rahat, niin muista että mies ne kuitenkin tienaa.

Vierailija
213/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on varaa ostaa juomansa juomat, on ihan sikamaista yrittää tehdä niistä säästökohdetta. Terveysasioilla voi lähestyä tai sitten ei lain. Ja pöydässä ruokaillessa voi vaatia lasin käyttämistä.

-Nainen, jonka itse ostetuista ruuista mies yritti säästää

Vierailija
214/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä valitset miehelle, kun se omilla tienaamillaan rahoilla ostaa juomista itselleen? Samalla itse makaat työttömänä kotona ja yrität saada miehenkin jäämään työttömäksi, jotta voisitte köyhäillä ja lipittää yhdessä hanavettä kotona? Ei helvetti...

Joo ei. Ja kun taas on lompakkoloisjankkaaja, niin itse tienasin parisen vuotta melkein tuplat miehen palkasta. Ja olen ollut "elättäjänä" kun mies on ollut työttömänä. Mies ymmärtää että kun ollaan sairaana, niin ollaan sairaana. Minä taas huolehdin miehen mielenterveyden perään. Miksi ihmeessä minkään asian takia pitäisi tuhota oma mielenterveys, ja mahdollisesti koko loppuelämä? Laitan terveyden ihan kaiken edelle. Jos hetki pitää köyhäillä, että saa itsensä takaisin työkuntoiseksi, niin tottakai valintana on köyhäily! Mitä hienoa on siinä että ajaa itsensä henkisesti ja fyysisesti loppuun, ja sitten ollaan loppuelämä yhteiskunnan rahoilla? Ongelmiin pitää puuttua aikaisemmassa vaiheessa, ihan kaikissa alkoholismeissa ja muissa mielenterveyden ja fyysisen terveyden asioissa, jotta tilanne ei pääse niin pahaksi, että siitä ei enää toivuta. En todellakaan näe sitä polkua parempana, päin vastoin. Siinä on yhden ihmisen työterveys pilalla, normaali elämä, ja vaikuttaa läheisiin, ja vielä pitää jäädä täysin veronmaksajien rahoille. Puusilmäistä jos ei nähdä kokonaiskuvaa ja asioiden vaikutusta pidemmälle.

Ap

Vierailija
215/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi taivas, anna sen juoda mitä juo. Käske ostaa halvempia juomia. Et kuitenkaan voi määrätä siitä mitä toinen haluaa juoda tai syödä. Ja itse juon paljon mehuja ja vichyjä myös, en vain ole oppinut juomaan vettä janooni. Yritän opetella siihen toki koko ajan enemmän, mutta jos on oikeasti juonut koko elämänsä jotain muita juomia, niin ei sitä niin vain helpolla muuteta ellei itse halua.

Vanha koira ei opi uusia temppuja. On huomattu. Itsellänikin on pahoja tapoja vaikka muille jakaa. Nyt tällä on mahdollisesti jotain vaikutustakin, ja mies sen hoksaa itsekin, että ymmärtää että molempien pitää köyhäillä. Onhan tuo muutenkin ärsyttävä tapa, ja säästäisi paljon, mutta jos meillä on siihen varaa, niin en silloin juuri asiasta naputa. Niinkuin tähän asti on toimittu.

Ap

Vierailija
216/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mekään juoda vettä, me juodaan vissyä. Sitä vettä vaan ei pysty juomaan kerralla tarpeeksi paljon, se jotenkin tökkii ja elimistö vastustelee. Puoli litraa vissyä kerralla menee sen sijaan helposti. Maitoa juodaan harvoin ruuan kanssa, lähinnä sitä menee tulisten kanansiipien kanssa. Kotikaljaa ja limuja ei koskaan. En edes tiedä tuliko noi vissyt jotenkin kalliiksi, mutta se niiden kantaminen kaupasta kotiin oli kauhea savotta. Niitä ostettiin kerralla aina 6-7 sellaista sixpackiä, missä oli jokaisessa 9litraa vissyä. Mies joi vähintään 3 litraa päivässä. 

Väsyttiin tuohon kantamiseen ja ostettiin SodaStream. Ja mies on tilannut netistä jotain sitruunajauhetta ja magnesiumjauhetta. Ruokakaupasta on ostettu mineraalisuolaa. Mineraalisuolasta, sitruunasta ja magnesiumista tehdään jauhesekoitus, jota laitetaan sitten hapotetun veden sekaan. Tätä kotivissyä menee vähintään 5 litraa päivässä, koko ajan sitä saa olla tekemässä. Mutta lakkasi sen veden kantaminen. Jauheita pitää tilata silloin tällöin, muutaman kuukauden välein. Kaasupullot käydään vaihtamassa ruokakaupassa, joka on kadun toisella puolella. Meillä on varapullokin, ettei tilanne pääsee kriisiytymään. 

Täältä siis puoltoääni vissylle, koska suolatonta vettä ei vaan pysty juomaan tarpeeksi. Mutta jos väsytte siihen kantamiseen, niin SodaStream on hyvä vaihtoehto.

Vierailija
217/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei. Ja kun taas on lompakkoloisjankkaaja, niin itse tienasin parisen vuotta melkein tuplat miehen palkasta. Ja olen ollut "elättäjänä" kun mies on ollut työttömänä. Mies ymmärtää että kun ollaan sairaana, niin ollaan sairaana. Minä taas huolehdin miehen mielenterveyden perään. Miksi ihmeessä minkään asian takia pitäisi tuhota oma mielenterveys, ja mahdollisesti koko loppuelämä? Laitan terveyden ihan kaiken edelle. Jos hetki pitää köyhäillä, että saa itsensä takaisin työkuntoiseksi, niin tottakai valintana on köyhäily! Mitä hienoa on siinä että ajaa itsensä henkisesti ja fyysisesti loppuun, ja sitten ollaan loppuelämä yhteiskunnan rahoilla? Ongelmiin pitää puuttua aikaisemmassa vaiheessa, ihan kaikissa alkoholismeissa ja muissa mielenterveyden ja fyysisen terveyden asioissa, jotta tilanne ei pääse niin pahaksi, että siitä ei enää toivuta. En todellakaan näe sitä polkua parempana, päin vastoin. Siinä on yhden ihmisen työterveys pilalla, normaali elämä, ja vaikuttaa läheisiin, ja vielä pitää jäädä täysin veronmaksajien rahoille. Puusilmäistä jos ei nähdä kokonaiskuvaa ja asioiden vaikutusta pidemmälle.

Ap

Onko se mies nyt siis päättänyt ITSE jäädä sairauslomalle? Vai onko tämäkin sinun ideasi?

Vierailija
218/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tykkää kaljasta, niin ostakaa kaupasta kotikalja-aineksia. Mies voi itselleen tehdä siitä kotikaljaa, tulee paljon halvemmaksi mitä valmiin kaljan kantaminen kaupasta. Eikä se ole edes vaikeaa.

No senkin saisi mies kyllä opetella, itseäni ei huvita. Jos innostuisi siitä niin olisi kyllä kiva. Luulisi tulevan halvemmaksi? Ja ei tarvitsisi katsella niitä palautuspullopinoja tuolla.

Ap

Vierailija
219/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

218, ei kai tuohon niitä happoja tarvitse, vettä voi tuunata ilman poreitakin ja elimistölle luonnollisemmalla tavalla.

Vierailija
220/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

C) Laitat  sen  pihalle

A) Yhteiset rahat

Ap

Jos noin paljon häiritsee että sunkin rahoista maksetaan juomia, niin turha kitinä loppuu sillä kun erotatte rahanne. Problem solved. Tai sitten vain hyväksyt sen, että yhteisessä taloudessa et voi päättää yksin siitä, mitä joku saa ostaa tai ei.

Ei se muulloin häiritsekää, paitsi nyt jos jatkossa tulos on äärimmäisen tiukat. Silloin kiinnostaa kyllä miestäkin. Meillä ei juuri ole tarvinnut laskeskella mitä kaupasta ostaa, niin onhan siinä sitten iso muutos. Jos rahojen erotteluun mennään, niin eikö sitten pitäisi jo melkein katsoa ruuankin erottelua, kun mies syö niin paljon enemmän ym? Itse näen tuon kamalan hankalana, vaikka minä tuossa voittaisinkin rahallisesti.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä