Mies ei juo ollenkaan vettä, rahaa menee kauheasti ostojuomiin!
Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".
Kommentit (381)
ostaako omalla rahalla? no lopeta sit toi napina!
Mä juon joka päivä koshua.Haittkse? Ei mun miestä ainakaan
sami lowland kirjoitti:
ostaako omalla rahalla? no lopeta sit toi napina!
Ap on selittänyt tilanteen jo monta kertaa. Yhteiset rahat molempien tahdosta. Kohta rahat vähenee, miehellä menee noihin juomiin hirveesti rahaa.
]ostaako omalla rahalla? no lopeta sit toi napina!
Ap on selittänyt tilanteen jo monta kertaa. Yhteiset rahat molempien tahdosta. Kohta rahat vähenee, miehellä menee noihin juomiin hirveesti rahaa.
On sillä muijalla vaan iso ongelma. Ullatus
Vierailija kirjoitti:
Vissy on hyvä jano- sekä ruokajuoma. Tuo 6e/päivä tuskin vie miestäsi konkurssiin, kun kerran ei siitä itse numeroa tee. Minä ostan joka viikonloppu 25e punaviinin ja 15e valkkarin, miksikö? Koska teen kovasti töitä, saan palkkaa jolla rahoitan elämääni, ja siihen kuuluu viikonloppuisin hyvä ruoka ja juoma.
Jotenkin vaikuttaa, että työsi on stressaavaa ja lievität stressiä alkoholilla. Kannattaa nyt miettiä sitä alkoholin käyttöä tarkasti, sillä helposti tuollainen "hyvä juoma" muuttuu pelkäksi ryypiskelyksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".
Juota sille ukolles vain kivennäisvettä, mahdollisesti saa virtsakivet jossain vaiheessa tai ei, jos saa niin voit valaista häntä liiallisesta vissyn latkimisesta, kun virtsaputkessa raastaa, ja karski mies ulisee.
Ei vichystä tule mitään virtsakiviä... Huh mikä väite.
Minäminäminä, miehen pitää juoda vetä, koska minäminäminäkin juon!Rajota nyt vähän, joillekin vesi ei vaan maistu. Usko vaan, tulee minäminälle vielä suurempiakin ongelmia!
Mieti kaikkia menojanne. Ajattele niin, että mikä on miehesi mielestä sinun kulutuksessasi turhaa. Kumpi kuluttaa enemmän ns. turhaan? Puhukaa asiasta, niin ymmärrät todellisen tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Mieti kaikkia menojanne. Ajattele niin, että mikä on miehesi mielestä sinun kulutuksessasi turhaa. Kumpi kuluttaa enemmän ns. turhaan? Puhukaa asiasta, niin ymmärrät todellisen tilanteen.
Jos olisit lukenut ketjun niin tietäisit että ap on selvittänyt heidän kaikki kulunsa ja on itse sitoutunut vähentämään herkkujen syöntiä, mikä on hänellä ylimääräinen rahaa vievä pahe.
Susta tulee aika yksinkertanen ja neuroottinen vaikutelma. Intät samoja asioita jatkuvasti, vaikutat jotenkin pakkomielteiseltä ja hoet oma keksimääsi sanaa ostojuoma joka viestissä 5 kertaa :D
Mitähän paskaa minä juuri luin :D Jollaki muijalla ukko jotain muuta kuin vettä ja heti emäntä naputtamassa. On iso murheet ihmisillä. Jos AP:n äijä lukee tätä ketjua, niin pistä mäkeen tuollainen emäntä hyvän sään aikana. Jos se tuosta naputtaa, niin naputtaa varmasti melko monesta muustakin asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Tollasia ihmisiä tuntuu olevan aika paljon, jo lapsesta alkaen. Minuakin kauhistuttaa, että mitä tapahtuu kun eivät oikeaa vettä juo jotkut ollenkaan. Esim kaverini poika on tällanen, äitinsä kantaa niska väärällä limsoja ja maitoa, muuta ei juo, niin ja energiajuomaa.
kaikenlisäksi tällä lapsella puhksi diabetes ja meinas henki lähteä ennen kuin se havaittiin, mutta äiti on vaihtanut vain limsat "sokerittomiin" limsoihin, joita tuo kaupasta aina niitä isoja pulloja monen pullon tonkat joka kauppareissulla. En ymmärrä tuota järjenjuoksua.
:(
Tällaisia aloituksia ja miespuolisten väheksyviä ja pilkkaavia vastauksia lukiessa tunnen aina syvää tyytyväisyyttä siitä, että olen itsenäinen nainen enkä ole (enää) huolinut miestä elämääni. Näin arki on niin paljon rennompaa ja seesteisempää. Suosittelen! Ihanaa olla kodissa jossa ei tarvitse siivota kenenkään jälkiä, kukaan ei ole ahmimassa jääkaappia tyhjäksi, kukaan ei röhnötä sohvalla kalsarit jalassa... Listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko mies juo vuorokaudessa? Siis litroina? Musta tuo lipittäminen kuulostaa lähinnä diabetekseltä...? Tai jokin muu sairaus...? Normaali nestemäärä on noin 2litraa. Mutta mä ymmärrän apta, mukainen ärsyttäisi turha rahanmeno juomiin. Juon itse vettä ja saatan viikonlopuksi ostaa itselleni vichypullon. Mun mielestä 180€ kuukaudessa juomiin on ihan hirveän paljon! Ja olemme ihan hyvätuloisia mutta meillä ei tulisi mieleenkään tuhlata tuollaista summaa kurkusta alas...
On tuo minustakin ihan kamala määrä. Mies sanoi, että ei suinkaan polta rahaa, että menee juomalla. Itselle ne on kyllä melko sama asia. Ja aiemmin meni vielä enemmän, kun joi enemmän kaljaa ja oli riskirajojen yllä. Silloin laskin että pelkkään kaljaan saattoi mennä noin 100€/kk (jos oikein muistan).
En oikein tarkkaan tiedä paljonko mies juo päivän aikana litroissa. Omia juomiani tarkkailen, ja it
5 litraa päivän mittaan juotuna on täysin vaaratonta terveelle ihmiselle, munuaissairuksista kärsivät on asia erikseen.
No miten tuossa kävi? Onko tullut diagnoosia? Kai siinä joku tauti oli taustalla jos yölläkin piti juotavaa olla vieressä?
mun mies juo hirveästi kaljaa