Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei juo ollenkaan vettä, rahaa menee kauheasti ostojuomiin!

Vierailija
06.02.2018 |

Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".

Kommentit (381)

Vierailija
341/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vittu anna olla! Ette kai sun rahoilla elä? Raha-asiakin kyllä kalpenee sen faktan rinnalla, että hiilihappoiset ja aspartaamilla ja millä lie makeutetut juomat syövät hampaat tuollaisella käytöllä. Mutta sun narina on niin rasittavan kuuloista ihan kirjoitettunakin, että....anna olla.

Palstalla on nykyään tosi aggressiivisen oloista porukkaa. Pari vuotta sitten kun tänne laittoi ketjuihin viestejä, niin tällaiset viestit, niitä tuli paljon vähemmän. En tiedä onko muut huomannut. Sellainen negatiivinen ilmapiiri on alkanut leijua täällä, ihmiset purkaa vihaansa.

Ap

Vierailija
342/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä8306 kirjoitti:

Kokeile teetä ilman sokeria ruokajuomana, kuumana, kylmänä tai jääteetä. Teenkeitin ja irtoteetä muutama paketti että ei joka päivä saman makuista. Älä tee kovin vahvaa jos menee useita kuppeja päivässä. 

Juon myös kylmää laihaa kahvia joskus, kukaan muu ei ole suostunut edes kokeilemaan. Laihaa voin juoda enemmän ilman päänsärkyä ja vatsavaivoja .

Tilkka jogurttia veteen, tiivistemehua, pala vitamiini poretablettia (ei joka lasilliseen kokonaista tabletti, lue käyttöohjeet montako päivässä ), sitruuna viipale... 

Juon paljasta vettäkin jos ei ole mitään muuta, laiskuuttani saatan napata oluen tai lonkeron jos joutuu avaamaan jääkaapin juotavaa etsiessä.

Kiitos vinkeistä! Teetä tuolla onkin, että jäätee varmaan olisi miehelle ihan kiva vaihtelu.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna aikuisen miehen juoda mitä juo. Jos ongelma on se, että mies käyttää yhteisiä rahojanne tähän. Alkakaa erottamaan yhteiskulut henkilökohtaisista. Esim. asumis-ja ruokakulut yhteisestä pussista ja henk. koht. kulut omista rahoista. Kai sinäkin kuitenkin ostelet asioita esim. meikit, vaatteet, harrastuskulut... jotka on sun ihan omia? Ymmärrän sua kyllä ap, mutta tuosta nipottimisesta tulee vähän äiti-lapsi-fiilis, ei pari suhde.

Olen tällaisiin vastaaviin viesteihin jo vastannut useammat otteet tuolla. Muuten ei ole ongelmaa, paitsi jos nyt tulee tiukkaa. Onhan tuo tympeää, mutta normaalioloissa kuitenkin siedettävää, enkä nyt päivätasolla siitä ole miehelle nipottanut.

Joo, itsellänikin menee rahaa joskus meikkeihin, mutta silti meillä mies käyttää enempi rahaa vaatteisiin ja muihin. On ihan itsekin sanonut, ja jopa kannustanut minua ostamaan jotain ("ostaisit nyt välillä itsellesi vaatetta, en kehtaa itselleni vaan tätä paitaa"). Tykkään itse enempi säästää, enkä ostele hupijuttuja kuin vaan tarpeeseen. Ja vaatteet kierrätettyinä.

Meidään yhteiset rahankäyttötavat on tähän asti mennyt hyvin yksiin, kun ei mieskään ostele joka kuukausi jotain itselleen. Välillä tekisi mieli säästää, ja saada mies mukaan siihen, mutta enpä toista ala pakottamaankaan pihistelemään, ellei ole oikeasti jotain suurta pakottavaa tarvetta.

Ap

Vierailija
344/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua mietityttää miksi mies juo sitä vettä yöllä?Ei normaalin ihmisen tarvii juoda yöllä..onko sokerit mitattu?

Jos vaikka hikoilee öisin paljon? Voihan siihenkin toki olla sairaus syynä muttei välttämättä. Itse olen nähnyt lapsesta asti herkästi painajaisia ja hikoilen niiden takia öisin paljon. Sitten niihin herään öisin hikisenä ja janoisena. Veriarvojen perusteella kropassa ei ole mitään vikaa. Mielenterveys sitten asia erikseen.

Vierailija
345/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mies ihan terve? Jatkuvasti mikään tarve ole juoda.

Joillakin voi olla addiktio juomiseen. Ei siis alkoholiin vaan ihan nesteiden juomiseen ylipäätään. Eipä sekään ihan tervettä ole, mutta on sitä pahempiakin riippuvuuksia olemassa :D

Vierailija
346/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on huonolaatuinen vesi ja itsellä menee siitä maha sekaisin, miehellä ei. Joten juon myös pullojuomia.

Hiilihapollinen muuten imeytyy paremmin kuin ei-hiilihapollinen.

Jos juttu rassaa sinua, pistä mies maksamaan yksin juomansa.

Meillä on muutenkin omat ruoat ja ruokakulut, koska mulla on erikoisruokavalio ja mies taas syö noin 5 krt enemmän treenatessaan.

Maha ei mene sekaisin suomalaisesta hanavedestä kellään. Asutte ilmeisesti jossain kehitysmaassa. 

Suomessa on maailman laadukkain kraanavesi. 

On tutkittukin, että pullotetut "lähdevedet" ovat huonolaatuisempia järjestään. 

Kyllä vain mulla menee. Enkä ole edes ainoa. Ja täällä ei todellakaan ole erityisen hyvä vesi, vaan joku aika sitten johtoverkkoa puhdistettiin sakan takia ja edelleen maistuu pskalle. Muissa paikoissa joissa olen asunut on ollut sellainen vesi, jota itsekin olen voinut juoda ja silloin jopa pidin vesijohtoveden mausta.

Vierailija
347/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu näitä mieslapsia, miten niin ei pysty juomaan tavallista vettä? Mitä ihmeen pystymistä siinä on? Laittaisin pihalle tuollaisen retardin.

Ap, hyvä tosiaan jos hammaslääkärikäyntejä tiedossa, niin kuin tuolla sokerilitkujen lipittämisellä voi toki olettaakin. Toivottavasti siellä saavat puhuttua miehelle järkeä.

Ei tarvitse edes olla sokerilitkuja. Sokerittomat limsat ja urheilujuomat sisältävät esim. sitruuna- ja fosforihappoa, jotka voivat aiheuttaa hampaiden pintakerroksen vahingoittumista. Lopulta hampaat alkavat putoilla suusta. Tunnen tällaisen tapauksen, limsojen suurkuluttajan, jonka suu on surullinen näky.

Vierailija
348/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua mietityttää miksi mies juo sitä vettä yöllä?Ei normaalin ihmisen tarvii juoda yöllä..onko sokerit mitattu?

Jos vaikka hikoilee öisin paljon? Voihan siihenkin toki olla sairaus syynä muttei välttämättä. Itse olen nähnyt lapsesta asti herkästi painajaisia ja hikoilen niiden takia öisin paljon. Sitten niihin herään öisin hikisenä ja janoisena. Veriarvojen perusteella kropassa ei ole mitään vikaa. Mielenterveys sitten asia erikseen.

No hikoilee kyllä öisin, ja varsinkin kesällä. Pitää varmaan oikeasti katsoa, että paljonko tuo päivän aikana juo. Onko normaalin rajoissa. :D

Ap

Vierailija
349/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä varmaan pienemmistäkin syistä erottu :) Joku asia alkaa ottaan päähän ja toinen ei halua muuttua eikä toinen muuttaa mielipidettään, niin soppa on valmis. Naapuripariskunta eros lopulta siitä syystä kun rouva haki joka ikinen arkiaamu kahvimukinsa huoltoasemalta eikä pihi mies ei tätä sulattanut. 180 euroa juomiin kuukaudessa vaikuttaa oikeasti aika kovalta hinnalta. Ois jo 30 % koko meidän nelihenkisen perheen kuukausiruokalaskusta. Ei menis meilläkään läpi.

Vierailija
350/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mies ihan terve? Jatkuvasti mikään tarve ole juoda.

Verenpainelääkkeet löytyy, että en tiedä voiko siihe liittyä? Muuten pitäisi olla ihan terve.

Ap

jos syö jo verenpainelääkkeitä EI pidä juoda vissyä sillä siinä on suolaa eli ainesosaluettelossa on natrium. Suola on natriumkloridi kemialliselta nimeltään. Suola nostaa verenpainetta, ettekö sitä tiedä? Kannattaa siirtyä hiilijapotuskoneeseen, niitä on tarjouksessa välillä 70 eurollakin ja uusi patruuna maksaa 9-11 euroa. Jos juo vissyä janoonsa tulee kohta taas jano kun siinä on sitä suolaa ja elimistö yrittää päästä suolasta eroon janon muodossa.

No vissyjä ja kivennäisvesiä juo (onko niissä eroja?). Aika vasta on lääkkeet saanut, niin ei varmaan ole perehtynyt asiaan. Täytyypä vinkata miehelle, että mitäs jos opiskelisi hieman aiheesta, voisi moni vaiva helpottaa, niinkuin se närästys.

Ap

hiilihapot juomissa aiheuttavat myös närästystä kun niitä täytyy räyhtäillä pois ja jos närästää muistakin syistä ei ne vatsalaukkua venyttävät hiilihapot auta. Ihme lääkärissä on käynyt kun on saanut verenpainelääkkeet mutta ei ohjeita miten myös ruokavaliolla voi mahdollisesti vaikuttaa asiaan. Ja suolan vähentäminen on ensimmäisenä listalla. Jos nyt ei satu sitten omaamaan suvussa kulkevan verenpainetautia johon ruokavaliolla on vähän merkitystä mutta ei hekään sitä suolaa liikoja tarvi.

Vierailija
351/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies juo 5l vuorokaudessa niin silloin kyllä pitää mennä lääkärin pakeille... Munuaisetkin on jo kovilla tuollaisen nestemäärään kanssa.

Vierailija
352/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, kannattaisi pohtia, onko teillä muitakin ongelmia, kuin miehen pullovesien juominen. Mies on myöntänyt rouvalla "sairasloman" ja rouva rohkaisee miestään jäämään  työttömäksi ja karenssille, mistä ei ilmeisesti muita ongelmia seuraisi, kuin pulloveden paljouden kalleus?

Oletteko jo aikuisia ihmisiä?

Vierailija
353/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ratkaisu ongelmaan.

1) Hankkikaa oikeasti se hiilihapotuslaite. Aktiivisella käytöllä kerran kuukaudessa joutuu vaihtamaan patruunan, kustannus 10e / kk vesi ilmaista. Sanoit aiemmin, että teillä on jo keittiö täynnä turhia hilavitkuttimia, joten:

2) Hankkiutukaa eroon keittiön kaikista mainitsimistasi turhista hilavitkuttimista (mitä ne teillä voisivat olla: voileipägrilli, mehukone, munankeitin, omenapora, leipäkone jne.), koska ne ovat oikeasti turhia ja vievät tilaa. Näiden jälkeen mahtuu hyvin yksi SodaStream. Se ei ole turhake teidän taloudessa.

3) Opetelkaa tuottamaan eri makuja pienin kustannuksin. Esim. vissymäisiä suoloja saa lisäämällä hiilihapotettuun veteen pienen pienen määrän suolaa. Tai sitten mustikkakeittoa (ja muita vastaavia sokeroimattomia mehukeittoja) kaupasta (maksaa 1e / 1l): kaada siten, että lasin pohja peittyy ja lisää loput kuplavettä. Nam!

4) Tätä kautta opeta mies juomaan vetensä lasista. Hänellä saattaa olla addiktio juoda nimenomaan pullon tai tölkin suusta. Lasista lipittämällä myös "annoskoot" pysyvät pienempinä, sillä usein puolityhjä pullo tai tölkki pitää tyhjentää väkipakolla.

Vierailija
354/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko mies juo vuorokaudessa? Siis litroina? Musta tuo lipittäminen kuulostaa lähinnä diabetekseltä...? Tai jokin muu sairaus...? Normaali nestemäärä on noin 2litraa. Mutta mä ymmärrän apta, mukainen ärsyttäisi turha rahanmeno juomiin. Juon itse vettä ja saatan viikonlopuksi ostaa itselleni vichypullon. Mun mielestä 180€ kuukaudessa juomiin on ihan hirveän paljon! Ja olemme ihan hyvätuloisia mutta meillä ei tulisi mieleenkään tuhlata tuollaista summaa kurkusta alas...

On tuo minustakin ihan kamala määrä. Mies sanoi, että ei suinkaan polta rahaa, että menee juomalla. Itselle ne on kyllä melko sama asia. Ja aiemmin meni vielä enemmän, kun joi enemmän kaljaa ja oli riskirajojen yllä. Silloin laskin että pelkkään kaljaan saattoi mennä noin 100€/kk (jos oikein muistan).

En oikein tarkkaan tiedä paljonko mies juo päivän aikana litroissa. Omia juomiani tarkkailen, ja itsellä on 2,5l-3l aina (ja vettä). Muistelin, että sanoiko mies peräti joskus juoneensa 5l päivän aikana? Voiko pitää paikkaansa? Eikö se jossain vaiheessa mene jo vaaralliseksi? Joskus saattaa juoda yhden vissypullollisen ruokailun yhteydessä kokonaan.

Ap

kokonainen vissypullo ruokailessa? Puolen litran vai 1,5 litran? Hieman eroa määrässä. Jos kokoajan juo niin epäilisin myös diabetesta, siinä tulee jano kokoajan. Myös aikuiset voivat sairastua 1 tyypin diabetekseen jos on geneettinen alttius siihen. Yleisempää tosin on 2 tyypin diabetes jos löytyy vatsapylreyttä ja ylikiloja sekä sydän ja verisuonisairauksia jo valmiina eli verenpainetta.

Ei normaalin ihmisen tarvitse juoda vettä kokoajan , myös ruuan vesi sisältyy päivän nestemäärään. Syöttekö tönkkösuolattuja ruokia? Silloin tulee jano ja myös verenpaineet nousee liikasuolasta.

Vierailija
355/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty samaistumaan.

Juon paivassa

0.5l kaljaa

3 kuppia kahvia

Vierailija
356/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa sodastreamer. Ei tarvitsee ostaa enää vissyä tai limsaa.

Vierailija
357/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä koko ajan jano, hänellä melko varmasti aikuisiän diabetes.

Vierailija
358/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli samaa, kun mies ei pysty juomaan tavallista vettä kuin urheillessaan. Ja hankittiin kanssa toi sodastream. Muuten ois vichypulloja paikat tiukassa. Edelleenkin ostaa välillä vichyjä, mutta huomattavasti vähemmän.

Ehkä sitä pitää sitten harkita ja ehdottaa miehelle. On se pullojen kanssa läträäminen niin tympeää, että jos sen kanssa selviää helpommalla, niin ennemmin. Vaikka nyt ei kyllä mitään ylimääräistä uskalla ostaa, niin puhun silti että ehkä myöhemmin kun tilanne on varmasti vakaa.

Ap

No noita saa alkaen jotain 15 egee torista käytettynä, eli sun miehen muutaman päivän juomat. Kaasut toki maksaa sitten erikseen noin kympin patruuna, mutta sillä tekee jo aika paljon.

Vierailija
359/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin siti-happovesi halvin ja ihan hyvää😃

Vierailija
360/381 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juo lainkaan alkoholipitoisia juomia, en edes ykkösolutta, mutta ei se tarkoita sitä että vaihtoehtona pitäisi olla vain raanavesi. Tavallisesti lämpimän ruuan kanssa ruokajuomani on d-vitaminoitu rasvaton maito, ja pidän myös erilaisista täysmehuista eli mitä korkeampi hedelmäpitoisuus sen parempi. Juon yleensä kerran päivässä suodatinkahvia kevykerman kera ilman sokeria tai vaihtoehtoisesti Nescafen Latte-kahveja, joihin lisätään kiehuvaa vettä  ja oman maun mukaan. Juon aamuisin vaihtoehtoisesti joko tuota suodatinkahvia tai erilaisia Twiningsin teelaatuja maidon kera. Jääkaapistani löytyy kurrin ja tuoremehujen ohella Coca Cola Zeroa ja Sprite Zeroa, jos mieleni tekee jotain hyvää juotavaa. Sitä vastoin en ole lainkaan kiinnostunut ns. energiajuomista, jotka maistuvat lähinnä omituisilta.

Omat hampaani ovat erittäin hyvässä kunnossa eikä minulla ole mitään sairauksia tai allergioita, jotka edellyttäisivät lääkkeiden käyttöä tai erityisruokavaliota. Nähtävästi myös ihmisten janontarpeella ja juomatuottumukslla on eroa, sillä joku saattaa juoda aterialla lähes puoli litraa maitoa kerralla ja jollekin saattaa riittää pieni vesilasi. En kyllä ymmärrä miksi pitäisi juoda vain pelkkää vettä kun on olemassa muitakin hyviä vaihtoehtoja. Kalja ja tupakka ovat paljon huonompia rahan käytön kohteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme