Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lasten isä on sanonut eyyei aio tulla lastenvalvojalle niin...

Vierailija
09.06.2023 |

... mitä tekisitte? Koittaisitteko kuitenkin vielä saada lastenvalvojalle, vai veisittekö asian suoraan käräjille?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä asian vuoksi pitää raahata isä lastenvalvojalle ja en veisi yhtään mihinkään. Olen itse juristi.

Vierailija
2/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tapaamiset ja elatukset sopimatta. Keskenään ei onnistu. Isä tekee minulle kiusaa asialla minkä ehtii.

Jos käyttäytyisi kuten normaalit ihmiset asia olisi eri.

Haluan kaikista asioista viralliset sopimukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen vastaa, meillä taas ihan keskenään suullisesti sovittu ja toimii hyvin.

Vierailija
4/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvoja a ka sosiaalitoimi lähettää kutsun isälle ja sinulle tapaamiseen. Menet kiltisti sinne ja jos isää ei kuulu paikalle, aloitat oikeusprosessin. Se pitää lastenvalvojan todeta, että isä ei tullut ja vasta sit homma pyörähtää eteenpäin.

Vierailija
5/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkonen vastaa, meillä taas ihan keskenään suullisesti sovittu ja toimii hyvin.

No joskus toinen vanhemmista laittaa vastaan parhaansa mukaan. No lakimiehet sitten voittaa kun aletaan tappeleen ihan tosissaan.

Vierailija
6/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten tapaamiset ja elatukset sopimatta. Keskenään ei onnistu. Isä tekee minulle kiusaa asialla minkä ehtii.

Eihän siinä sitten ole muuta vaihtoehtoa kuin käräjät. Ota itse yhteyttä oikeusaputoimistoon, niin pääset ainakin itse sinne asiakkaaksi ehkä edullisemmilla kuluilla kuluilla kuin toinen osapuoli.

Vierailija
7/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä sitten ole muuta vaihtoehtoa kuin käräjät. Ota itse yhteyttä oikeusaputoimistoon, niin pääset ainakin itse sinne asiakkaaksi ehkä edullisemmilla kuluilla kuluilla kuin toinen osapuoli.

Ensin lastenvalvojan aika, sitten tarvittaeassa oikeusaputoimisto. Ja oikeusavun asiakas on lapsi, jonka elatuksesta on kyse.

Vierailija
8/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että teillä on sovittu. Meilläkin sovittiin ihan keskenään suullisesti ja kirjallisesti. Mutta AP:n tilanne on erilainen, joten turha tulla tänne viisastelemaan. Sopimiseen kun vaaditaan se, että kumpikin osapuoli on valmis sopimaan.

-ohis

Vierailija
9/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista että nolla sopimus tapaamisiin?

Vierailija
10/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä asian vuoksi pitää raahata isä lastenvalvojalle ja en veisi yhtään mihinkään. Olen itse juristi.

Tuskinpa olet juristi, kun et edes tätä asiaa tiedä tai osaa selvittää.

Vierailija
11/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on lapsen oikeudesta molempiin vanhempiinsa. Lapsella on oikeus tavata vanhempaa, ei vanhemmalla lasta.

Mutta vanhempaa ei voi myöskään pakottaa tapaamaan lastaan, jos vanhempi ei itse sitä halua. Ihan sama missä se tapaamissopimus on tehty (lastenvalvojalla vai käräjäoikeudessa).

Vierailija
12/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen täällä, tapanani ei ole ilmaiseksi neuvoa ketään täällä vauvan sivulla.

Vierailija
13/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, keskenään sopiminen ei onnistu.

Lastenvalvojalle on aika. Minun pitää se isälle ilmoittaa. Ja minun pitää myös ilmoittaa jos isä ei aio paikalle tulla. Isälle annetaan määräpäivä mihin mennessä hänen kerrottava tuleeko vai ei.

Oikeusavusta neuvoa kysytty. Sieltä sanottiin että käräjille vaan, jos ei lastenvalvojalle suostu.

Epäilen, pääsisimmekö lastenvalvojalla edes sopuun asioista.

Isällä täysin omat ajatukset asioista miten ne menee. Ei todellakaan sen mukaiset miten asiat normaalisti, oikeasti ja reilusti tulisi hoitaa.

Vierailija
14/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla, että oikeusavustaja neuvoo, että viedään asia suoraan oikeuteen. Meillä kävi nimittäin niin. Tällä viikolla mieheni ex-rouva oli oikeusavustajan avulla lähettänyt viestin, että maksa 400€/lapsi tai tämä menee oikeuteen. Miehen oli hieman ihmeissään. Mitään kutsua ei ollut tullut lastenvalvojalle, ei mitään yhteydenotto jne. Nyt vain suoraan uhkaus, että tämä menee käräjäoikeuteen. Mieheni maksaa kiltisti lastenvalvojalla lasketetut elatusmaksut. 

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvojalle on aika. Minun pitää se isälle ilmoittaa. Ja minun pitää myös ilmoittaa jos isä ei aio paikalle tulla. Isälle annetaan määräpäivä mihin mennessä hänen kerrottava tuleeko vai ei.

Oikeusavusta neuvoa kysytty. Sieltä sanottiin että käräjille vaan, jos ei lastenvalvojalle suostu.

Isällä täysin omat ajatukset asioista miten ne menee. Ei todellakaan sen mukaiset miten asiat normaalisti, oikeasti ja reilusti tulisi hoitaa.

Vierailija
15/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tehneet isyystestin?

Vierailija
16/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on lapsen oikeudesta molempiin vanhempiinsa. Lapsella on oikeus tavata vanhempaa, ei vanhemmalla lasta.

Mutta vanhempaa ei voi myöskään pakottaa tapaamaan lastaan, jos vanhempi ei itse sitä halua. Ihan sama missä se tapaamissopimus on tehty (lastenvalvojalla vai käräjäoikeudessa).

Kirjoitat täysin ristiritaisesti. Lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa, joo.  Niinköhän? Mutta kukaan ei pakota toista vanhempaa tapaamaan lasta, jos vanhempi ei itse halua. Tiedän kyllä, että asia on näin, mtuta hätkähdän aina, kun siitä puhutaan. Omat vanhempani erosivat noin 60 vuotta sitten. Olen tavannut isäni sen jälkeen yhteensä 3 (kolme) kertaa. Yksi tapaaminen kesti vain pari tuntia, muut tapaamiset olivat viikon pituisia.

Vierailija
17/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään en olisi valinnut tuollaista vastentahtoista miestä isäksi. No jos se virhe olisi tullut tehtyä, niin en näe pakottamisessa mitään hyvää. Elarit saisi maksaa mutta en pakottaisi tapaamaan lapsiaan koska en tietäisi jos esim kostaisi pakkotapaamiset lapsille.

Vierailija
18/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla, että oikeusavustaja neuvoo, että viedään asia suoraan oikeuteen. Meillä kävi nimittäin niin. Tällä viikolla mieheni ex-rouva oli oikeusavustajan avulla lähettänyt viestin, että maksa 400€/lapsi tai tämä menee oikeuteen. Miehen oli hieman ihmeissään. Mitään kutsua ei ollut tullut lastenvalvojalle, ei mitään yhteydenotto jne. Nyt vain suoraan uhkaus, että tämä menee käräjäoikeuteen. Mieheni maksaa kiltisti lastenvalvojalla lasketetut elatusmaksut. 

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet yrittävät vältellä velvollisuuksiaan ja viranomaistapaamisia ja kaikkea, mikä liittyy eroon. Siinä tilanteessa toinen osapuoli on todella heikoilla. Yhteiskunta ei yhtään huomioi tällaisia tilanteita. Yhteiskunta aiheuttaa lisää henkistä pahoinvointia ja taakkaa sille osapuolelle, joka päivittäin huolehtii lapsesta ja yrittää selvityä - usein pienillä tuloilla. Monilla on vielä takana vaikeita kokemuksia elettyään "häiriintyneen" ihmisen kanssa ja on vain vähän voimia jäljellä.

Vierailija
19/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko molemmat elatuskykyisiä?

Asuuko lapsi/lapset 50/50?

Mikä on se asia johon tarvitsette lastenvalvojaa?

Jos molemmilla on kyky elättää lapsia ja lapset ovat puoliksi kuukauden ajan eri osoitteissa, niin se että se kirjoitetaan paperilapulle ei muuta mitään.

Kannattaa muistaa että käräjät on kaikessa vasta se "pakkokeino", eli siihen asti vaan neuvoteltava ja selviteltävä itse asiat. Lastenvalvojalla eivät puutu mihinkään, vaan toimivat lasten asioiden laillisina "puumerkkeinä". Lastenvalvojalla kirjatut asiat ovat pitäviä oikeudessa, mutta jos koskaan ei ole syytä lähteä käräjille, niillä lapuilla ei ole mitään arvoa.

Vierailija
20/44 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joskus toinen vanhemmista laittaa vastaan parhaansa mukaan. No lakimiehet sitten voittaa kun aletaan tappeleen ihan tosissaan.

Tässä ei ole sillä haastajapuolella mitään riskiä. Haastaja on virallisesti lapsi, eikä lapsen tarvitse maksaa oikeudenkäyntikuluja. Ne maksaa se haastettu vanhempi, voitti tai hävisi ja häviää satavarmasti. Oikeusprosessin voi myös aloittaa ilman lastenvalvojaa, ihan vain asianajajan kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi