Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei juo ollenkaan vettä, rahaa menee kauheasti ostojuomiin!

Vierailija
06.02.2018 |

Olen tässä vasta viisi päivää pitänyt kirjaa ostoistamme (tarkoitus tehdä otos koko kuulta), ja sinä aikana miehen juomiin on mennyt jo 30€! Mies ei juo vettä kuin vain yöllä, on vesipullo sängyn vieressä. Muuten juo vain vissyjä, mehuja, kotikaljaa, kaljaa, maitoa tms. Olen ennenkin tästä hänelle sanonut, mutta ei ole parantanut tapojaan. Mies perustelee, että juo niin paljon, että ei voi juoda pelkästään vettä. Mutta kun ei juo kuin vain öisin vettä! Nyt ehkä hieman säikähti tuota hintaa, mutta tuskin tulee pitkällä tähtäimellä muuttamaan tapojaan, kun tämä on jo pari vuotta sitten kerran käyty läpi ja taas ollaan samassa. Miten teillä muilla? Itse en voi käsittää tuota litkimistä, kun juon aina ruokajuomana vettä, ja ehkä kerran-pari kuussa jotain limsaa tms "juhlajuomana".

Kommentit (381)

Vierailija
221/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös vesikammoinen mies. Ei kerta kaikkiaan pysty juomaan kraanasta otettua vettä, ainoastaan mehu kelpaa tai sitten joku fanta, myös maitoa ja kahvia menee hurjat määrät. Hänkään ei "pysty" juomaan mitään funlightia, paitsi siinä tapauksessa, että kaikki muut mehut on jo juotu. On sitten sovittu, että kantaa itse juotavansa kaupasta, mutta mielellään tyhjentää kyllä muittenkin juomat jääkaapista ikään kuin vahingossa....

Meillä ei voi vahingossa tisten juomat kadota, kun itse juon vain vettä. Mitä nyt kerran-pari kuussa ehkä limsapullo. Silloin saattaa juoda siitä. Mutta olen myös sanonut, että en enää jaksa joka päivä käydä kaupassa joidenkin juomien takia, ja pidän sellaista ihan turhana. Joten mies käy keskenään, mutta ostelee sitten muutakin ruokaa/lihaa, josta ei yleensä keksi mitään kokattavaa ja saattaa usein mennä pilalle kaapissa. Sellainen tympii. Haluaisin roskaamista vähentää.

Ap

Vierailija
222/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,5 litran kivennäisvesi maksaa 30-40 senttiä, kun pantti on vähennetty hinnasta. Ei luulisi kenenkään talous menevän kuralle tuollaisesta hinnasta.

Olen elänyt köyhän lapsuuden, joten itselle jokainen säästetty sentti on eteenpäin ja sillä saa ruokaa. Ei mies juo pelkästään vissyjä, eikä pelkästään halvempia. On kalliimpia mehuja ja sitten kaljaa. Ja tuo oli otos viideltä päivältä, 30€! Tuo oli ihan normaalia ostelua. Kuukaudessa se tekee 180€! Jos rahat on tiukilla, niin ensin lähtisin karsimaan sellaisesta turhasta, mitä ilman voi elää. Ymmärrän paremmin sellaisen silloin tällöin juomisen, mutta kun koko ajan itää olla ostojuomaa. Nuo rahat kun vuodessa säästäisi, niin pääsisi jo jonnekkin pienelle reissulle.

Ap

30 euron sodastream on mielestäsi turhake vaikka sillä voi tehdä hanavedestä kuplavettä. Säästyisi rahaakin jos mies joisi enimmäkseen kotona tehtyä kuplavettä limsan sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu jolla ostaa juomansa?

Jas jos vielä kantaa pullot ja purkit itse, niin ei pitäisi olla mitään itkemistä. Jos kannatuttaa muilla, niin lakatkaa kantamasta.

Vierailija
224/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on varaa ostaa juomansa juomat, on ihan sikamaista yrittää tehdä niistä säästökohdetta. Terveysasioilla voi lähestyä tai sitten ei lain. Ja pöydässä ruokaillessa voi vaatia lasin käyttämistä.

-Nainen, jonka itse ostetuista ruuista mies yritti säästää

Siksi en ole aiemmin asiasta juuri puhunutkaan! Nyt on tarvetta säästää, niin asia tulee puheeksi. Lasin käyttö minusta olisi suotavaa, varsinkin jos joskus on tullut kylään vieraita ja olisi halunnut tarjota vissyä, niin ei voi kun mies vetää suoraan pullosta.

Ap

Vierailija
225/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mekään juoda vettä, me juodaan vissyä. Sitä vettä vaan ei pysty juomaan kerralla tarpeeksi paljon, se jotenkin tökkii ja elimistö vastustelee. Puoli litraa vissyä kerralla menee sen sijaan helposti. Maitoa juodaan harvoin ruuan kanssa, lähinnä sitä menee tulisten kanansiipien kanssa. Kotikaljaa ja limuja ei koskaan. En edes tiedä tuliko noi vissyt jotenkin kalliiksi, mutta se niiden kantaminen kaupasta kotiin oli kauhea savotta. Niitä ostettiin kerralla aina 6-7 sellaista sixpackiä, missä oli jokaisessa 9litraa vissyä. Mies joi vähintään 3 litraa päivässä. 

Väsyttiin tuohon kantamiseen ja ostettiin SodaStream. Ja mies on tilannut netistä jotain sitruunajauhetta ja magnesiumjauhetta. Ruokakaupasta on ostettu mineraalisuolaa. Mineraalisuolasta, sitruunasta ja magnesiumista tehdään jauhesekoitus, jota laitetaan sitten hapotetun veden sekaan. Tätä kotivissyä menee vähintään 5 litraa päivässä, koko ajan sitä saa olla tekemässä. Mutta lakkasi sen veden kantaminen. Jauheita pitää tilata silloin tällöin, muutaman kuukauden välein. Kaasupullot käydään vaihtamassa ruokakaupassa, joka on kadun toisella puolella. Meillä on varapullokin, ettei tilanne pääsee kriisiytymään. 

Täältä siis puoltoääni vissylle, koska suolatonta vettä ei vaan pysty juomaan tarpeeksi. Mutta jos väsytte siihen kantamiseen, niin SodaStream on hyvä vaihtoehto.

Näin ne kropat vaan on erilaisia. Itse taas en millään voi juoda paljoa vissyä, minulla tökkii silloin kroppa. Tuntuu että täyttyy hiilihapoista ja oksentaa eikä jano lähde. :D Hassua, miten eri kokemukset voi olla. Sodastreamista pitää puhua miehen kanssa.

Ap

Vierailija
226/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla noin iso ongelma ? Oikeesti piti oikeen nettiin avautua asiasta, miehes varmaan tykkäis jos tietäisi että muija vuodattaa hänen juomisiaan Vauva palstan keskusteluun !!! Haloo .Mieti.. IDIOT

Vierailija
227/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa sodastream

Itse en kyllä halua enää yhtään keittiöturhaketta. Ongelma olisi ratkaistu, kun mies alkaisi korvaamaan juomisiaan vedellä, ja vähitellen siirtyisi kokonaan juomaan vettä. Tuonkin jälkeen kun sanoin miten paljon menee rahaa, niin voi sitten teatraalisesti pari lasia vettä ruualla. Ja jatkoi taas samaan rataan muuten pullosta juomista. Kun jano iskee, niin marssii jääkaapille ja nakkaa suoraan pullosta juomaa.

Ap

Eli haluaisit että miehesi muuttuisi sellaiseksi kuin sinä haluat. En ymmärrä mitä kauheaa on vissyn juonnissa, sehän on vain hiilihapotettua vettä, Lidlistä saa vielä suht halvalla. Todellakin olisi kätevää hankkia tuo Sodastream jos miehesi haluaa juoda noin paljon hiilihapotettuja juomia. Tuntuu että se ongelma on kyllä enemmän sinulla kuin miehelläsi.

Vierailija
228/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt  vaan lukemani perusteella ole nainen onnellinen että miehesi on kestänyt sua näin kauan

Vierailija
229/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä valitset miehelle, kun se omilla tienaamillaan rahoilla ostaa juomista itselleen? Samalla itse makaat työttömänä kotona ja yrität saada miehenkin jäämään työttömäksi, jotta voisitte köyhäillä ja lipittää yhdessä hanavettä kotona? Ei helvetti...

Joo ei. Ja kun taas on lompakkoloisjankkaaja, niin itse tienasin parisen vuotta melkein tuplat miehen palkasta. Ja olen ollut "elättäjänä" kun mies on ollut työttömänä. Mies ymmärtää että kun ollaan sairaana, niin ollaan sairaana. Minä taas huolehdin miehen mielenterveyden perään. Miksi ihmeessä minkään asian takia pitäisi tuhota oma mielenterveys, ja mahdollisesti koko loppuelämä? Laitan terveyden ihan kaiken edelle. Jos hetki pitää köyhäillä, että saa itsensä takaisin työkuntoiseksi, niin tottakai valintana on köyhäily! Mitä hienoa on siinä että ajaa itsensä henkisesti ja fyysisesti loppuun, ja sitten ollaan loppuelämä yhteiskunnan rahoilla? Ongelmiin pitää puuttua aikaisemmassa vaiheessa, ihan kaikissa alkoholismeissa ja muissa mielenterveyden ja fyysisen terveyden asioissa, jotta tilanne ei pääse niin pahaksi, että siitä ei enää toivuta. En todellakaan näe sitä polkua parempana, päin vastoin. Siinä on yhden ihmisen työterveys pilalla, normaali elämä, ja vaikuttaa läheisiin, ja vielä pitää jäädä täysin veronmaksajien rahoille. Puusilmäistä jos ei nähdä kokonaiskuvaa ja asioiden vaikutusta pidemmälle.

Ap

Onko se mies nyt siis päättänyt ITSE jäädä sairauslomalle? Vai onko tämäkin sinun ideasi?

Ei ole jäämässä sairaslomalle, vaan ottamassa loparit. Ihan itse keksimänsä asia on, miksi minä määräilisin tuollaista miehelle? Nytkin kävi lääkärissä, kun töissä tullut kehokremppaa (josta olin miehelle vaikka kuinka pitkään vihjannut, että kävisi oikeasti näyttämässä, kun haittaa arkielämää ja kärsi jatkuvasti) ja sai saikkua ja lääkkeitä ja lisää lääkäriaikoja. Olisi päässyt luultavasti karenssitta, jos olisi pitkältä ajalta näyttää nuita terveysvaivoja, mutta kun ei ollut käynyt. Ennemmin niin että pääsee pian pois, kuin että tuhoaa terveytensä.

Ap

Vierailija
230/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,5 litran kivennäisvesi maksaa 30-40 senttiä, kun pantti on vähennetty hinnasta. Ei luulisi kenenkään talous menevän kuralle tuollaisesta hinnasta.

Olen elänyt köyhän lapsuuden, joten itselle jokainen säästetty sentti on eteenpäin ja sillä saa ruokaa. Ei mies juo pelkästään vissyjä, eikä pelkästään halvempia. On kalliimpia mehuja ja sitten kaljaa. Ja tuo oli otos viideltä päivältä, 30€! Tuo oli ihan normaalia ostelua. Kuukaudessa se tekee 180€! Jos rahat on tiukilla, niin ensin lähtisin karsimaan sellaisesta turhasta, mitä ilman voi elää. Ymmärrän paremmin sellaisen silloin tällöin juomisen, mutta kun koko ajan itää olla ostojuomaa. Nuo rahat kun vuodessa säästäisi, niin pääsisi jo jonnekkin pienelle reissulle.

Ap

30 euron sodastream on mielestäsi turhake vaikka sillä voi tehdä hanavedestä kuplavettä. Säästyisi rahaakin jos mies joisi enimmäkseen kotona tehtyä kuplavettä limsan sijaan.

On se turhake jos mies ei sitä käytä. Pitää keskustella aikooko oikeasti käyttää, ja laskeskella tuleeko halvemmaksi. En tiedä, kun aiemmin olen ajatellut että ei varmaan tule niin paljoa halvemmaksi, ja mieskin on osoittanut että ei välitä laitteesta (kun tutuilla se on ja asiasta keskusteltiin).

Ap

Vierailija
231/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla noin iso ongelma ? Oikeesti piti oikeen nettiin avautua asiasta, miehes varmaan tykkäis jos tietäisi että muija vuodattaa hänen juomisiaan Vauva palstan keskusteluun !!! Haloo .Mieti.. IDIOT

Ihanko nimellä täällä ollaankin vuodateltu toisten asioita julkisiksi? No ei. Eihän se miestä haittaa laisinkaan, vaikka mamma kuinka kertoisi sen työntelevän porkkanoita persuksiinsa päivät pitkät.

Vierailija
232/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä pöljemmistäkin asioista keskustellaan. Ennemmin keskustelen anonyyminä, kuin että avaudun kavereilleni jotka miehen tietää ja sen perusteella lähtisi sitten tuomitsemaan.

On se hyvä, että sinä voit sitten kiillottaa sädekehääsi kun tällaisia idiootteja pääset täällä palstalla parjaamaan ja ojentamaan.

Ap

Vierailija
233/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa sodastream

Itse en kyllä halua enää yhtään keittiöturhaketta. Ongelma olisi ratkaistu, kun mies alkaisi korvaamaan juomisiaan vedellä, ja vähitellen siirtyisi kokonaan juomaan vettä. Tuonkin jälkeen kun sanoin miten paljon menee rahaa, niin voi sitten teatraalisesti pari lasia vettä ruualla. Ja jatkoi taas samaan rataan muuten pullosta juomista. Kun jano iskee, niin marssii jääkaapille ja nakkaa suoraan pullosta juomaa.

Ap

Eli haluaisit että miehesi muuttuisi sellaiseksi kuin sinä haluat. En ymmärrä mitä kauheaa on vissyn juonnissa, sehän on vain hiilihapotettua vettä, Lidlistä saa vielä suht halvalla. Todellakin olisi kätevää hankkia tuo Sodastream jos miehesi haluaa juoda noin paljon hiilihapotettuja juomia. Tuntuu että se ongelma on kyllä enemmän sinulla kuin miehelläsi.

Tuossa aiemmin selitin tämänkin. Miehen kanssa keskusteltiin keskenämme, kun tuttava hankki sodastreamin, että on siinäkin turhake. Ajateltiin, että siinä ei kyllä juuri säästä. Mutta nyt sen näkee ihan eri valossa, kun ei mieti sitä johonkin limukan tekoon kalliine makuvesineen, vaan enemmänkin vissylaitteena ja pullokasojen pelastuksena.

Ap

Vierailija
234/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon nyt  vaan lukemani perusteella ole nainen onnellinen että miehesi on kestänyt sua näin kauan

Kiitos. On se hyvä että voit tuomita ihmisen elämän ja parisuhteen yhden keskustelun pohjalta. :)

Ap

Vierailija
235/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hyi, en minäkään juo hanavettä kuin ehkä lasillisen kuukaudessa .

Vierailija
236/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko nimellä täällä ollaankin vuodateltu toisten asioita julkisiksi? No ei. Eihän se miestä haittaa laisinkaan, vaikka mamma kuinka kertoisi sen työntelevän porkkanoita persuksiinsa päivät pitkät.

No näin. Ja yleensä kun teen keskusteluja, muutan muutamaa yksityiskohtaa, ettei minua voida yhdistää siihen. Täällä on päivittäin vaikka mitä aloituksia, ja aika moni purkaa tänne turhautumistaan puolisostaan, kun voi anonyymisti puhista. Että jaksaa sitten kotona taas olla ymmärtäväinen puoliso. Täällä tulee itsekin sanottua asioita paljon kärkkäämmin, mitä tulee kotona juteltua miehelle. Ja tuskin muutkaan kommentoijat naamakkain keskustelussa haukkuvat vastapuolta idiooteiksi. Se olisikin, kun ihmiset käyttäytyisi oikeassa elämässä kuin keskustelupalstalla. Olisi hieman vauhdikkaat keskustelut. :D

Ap

Vierailija
237/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikeen juoma päiväkirja ?!

Vierailija
238/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on samanlainen. Vähintään sen 1,5 litraa kivennäisvettä juo esim illalla telkkaria katosessa. Minä en juo kivennäisvesiä lainkaan. Meillä tämä ei nyt niin kauheasti haittaa, mies tienaa ihan hyvin ja ostakoon vaikka sata litraa viikossa, ihan sama. Mutta se jurppii, jos kivenmäisvedet on loppu, vetää jääkaapista minun tuoremehut. Aamulla haluan lasillisen hyvää tuoremehua ja ärsyttää kyllä ihan älyttömästi jos ne Tropicanatkin on ryystetty illalla.

Vierailija
239/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että oikeen juoma päiväkirja ?!

Ei kun budjetti. Sehän menisi tasan, kun molemmat saisi samalla rahalla ostaa mitä itse tykkää. Vaan ei ole aiemmin ollut tarvetta sellaiselle. Enemmänkin vaan rajoitettu sitä kaljan juomista, ettei lähde lapasesta. En tykkää sellaisesta laskeskelusta ja rahojen erittelystä, että en mielellään siihen lähtisi.

Ap

Vierailija
240/381 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies on samanlainen. Vähintään sen 1,5 litraa kivennäisvettä juo esim illalla telkkaria katosessa. Minä en juo kivennäisvesiä lainkaan. Meillä tämä ei nyt niin kauheasti haittaa, mies tienaa ihan hyvin ja ostakoon vaikka sata litraa viikossa, ihan sama. Mutta se jurppii, jos kivenmäisvedet on loppu, vetää jääkaapista minun tuoremehut. Aamulla haluan lasillisen hyvää tuoremehua ja ärsyttää kyllä ihan älyttömästi jos ne Tropicanatkin on ryystetty illalla.

Silloin tuosta ei olekaan niin haittaa, kun sitä rahaa ei tarvitse laskeskella (olisihan se raha kiva käyttää johonkin, muuhun, mutta ei ole mitään pakkoa alkaa muuttamaan tilannetta joten...). Nyt sitten taas eri asia, jos sitä pitääkin alkaa laskemaan. Mies ei onneksi koskaan syö minun ruokiani kysymättä. Limsan loppuja saattaa juoda pois, silloin kun sitä olen itselleni kerran kuussa hankkinut, mutta sekin on aika lailla minun luvalla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi