Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tasolla puhut englantia?

Vierailija
05.02.2018 |

Oma englantini on lähes natiivin tasolla.

Millä tasolla puhut englantia?

Vaihtoehdot

Kommentit (160)

Vierailija
21/160 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "pärjätä pelkällä englannilla" ? Sehän riippuu aika pitkälti maasta sekä asiayhteydestä, missä ja miten paljon kieltä tarvitsee.

Itse vastasin että pärjäisin hyvin, kieliopin osaan mainiosti mutta sanavarasto ja monimutkaisempi tietotaito uupuu koska en ole koskaan elänyt englanninkielisessä ympäristössä.

Vierailija
22/160 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhun sujuvasti murtaen, mutta minulla on sangen hyvä sanavarasto. En kyllä natiivista käy, ainakaan jos mua pitempään kuuntelee. Mutta hyvin pärjään, ei ole tullut ongelmia.

Ei ole olemassa mitään natiiviaksenttia, vaan englantia puhutaan eri paikoissa eri tavoin. itse en kyllä lainkaan tykkää sellaisestä ääntämisen ylikorostamisesta, joka saa puhujan kuullostamaan teennäiseltä. Monet jotka kuvittelevat puhuvansa hyvin vajoavat usein tähän kategoriaan.

Mieheni on irlantilainen, ja joskus minua on myös luultu irkuksi ( kun olen puhunut hyvin vähän). Sukulaisia asuu Englannissa, Skotlannissa,Kanadassa ja Etelä- Afrikassa, ja eripuolilla Irlantia, niin saa kokea ihan käytännössä näitä eroja. Mutta olen oppinut tunnistamaan murteita, joten on joskus ollut hauska säikyttää ihmisiä baarissa sanomalla" you must be from county Down ( tai Cork tai Kerry)? vahvalla ulkomaisella aksentilla. Koska useimmiten menee oikein:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/160 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori kirjoitti:

Ehkä liiankin hyvin!😄 Joskus joudun sanomaan englanniksi, kun en muista, miten sanotaan suomeksi. Käytän englantia päivittäin, enkä kuulosta suomalaiselta puhuessani sitä.

Miksi näin paljon alapeukkuja?😒Englanti on toinen kieleni ja olen siis täysin suomalainen. Muu suku asuu muualla EU:ssa (siirtolaisia), joten olen opetellut pikkutytöstä saakka.😊Av-mammat luulevat tätä mahdottomuudeksi!😂 Sain päivän naurut.

Vierailija
24/160 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kotikieleni ollut nyt viiden vuoden ajan, ei kuitenkaan äidinkieleni. En asu myöskään Suomessa, asunut viimeksi 15 vuotta sitten. Mielestäni puhun hyvin, varmasti toki aksentilla, mutta ei se poista sitä että olen lähes natiivin tasolla sanavarastossa ja puheessa.

Vierailija
25/160 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori kirjoitti:

Ehkä liiankin hyvin!😄 Joskus joudun sanomaan englanniksi, kun en muista, miten sanotaan suomeksi. Käytän englantia päivittäin, enkä kuulosta suomalaiselta puhuessani sitä.

Miksi näin paljon alapeukkuja?😒Englanti on toinen kieleni ja olen siis täysin suomalainen. Muu suku asuu muualla EU:ssa (siirtolaisia), joten olen opetellut pikkutytöstä saakka.😊Av-mammat luulevat tätä mahdottomuudeksi!😂 Sain päivän naurut.

Kirjoita tuo sama englanniksi nyt heti.

Vierailija
26/160 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaito on oahasti rapistunut, moni asia kuten kielioppi ja taivutus päässyt unohtumaan.

Vierailija
27/160 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen nuorten aikuisten kanssa, jotka kuvittelevat olevansa natiivin tasolla. Eivät todellakaan ole. En itsekään kuvittele olevani, vaikka olen yliopistossa englantia pääaineena opiskellut. Onneksi ei tarvitsekaan olla, koska englanti on maailman yleisin huonosti puhuttu kieli.

Vierailija
28/160 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut nyt reilut 3 vuotta Yhdysvalloissa. Tulen hyvin toimeen englannilla kaikissa tilanteissa, mutta kyllä minusta kuulee, etten ole täältä kotoisin. Aksentti ei tule koskaan häviämään, kun nelikymppisenä vasta muutin tänne. Lapsista vanhimmalla on myös aksentti vaikka koulun kielitestien mukaan osaa englantia natiivitasolla. Kahta nuorempaa lasta luullaan usein täällä syntyneiksi.

Vierailija
29/160 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitasolla. Sanotaanko että ymmärrän kuunnellessa englantia 95%sti, eli vaikka ei olisi tekstitystä ohjelmassa, ymmärrän mitä sanovat.

Mutta sitten se minun oma puheeni tai kirjotukseni ei suju yhtä hyvin, voin alkaa sekottaa kirjottaessa niitä etuliitteitä yms.. en siis aina ole ihan varma menikö täysin oikein, ja se tekee vähän araksi asian suhteen, suomalainen kun ottaa tämmösen asian liian vakavasti.

Vierailija
30/160 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut eri puolilla Englantia siitä saakka, kun olin 5 ja käynyt kouluni Englannissa, eli kyllä ihan natiivin tasoisesti puhun. Nyt olen ihan mielenkiinnosta Suomen yliopistojärjestelmää kohtaan Suomessa vuoden vaihdossa.

Vierailija
31/160 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielitaito on oahasti rapistunut, moni asia kuten kielioppi ja taivutus päässyt unohtumaan.

Taivutus? Ehkä se taivutus on päässyt unohtumaan, kun englannissa ei taivuteta sanoja

😂

Vierailija
32/160 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vaan jatkuvasti oppia siitä jotain itselleni uutta mitään sen kummempia tasoluokituksia ajattelematta.

Vierailija
33/160 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä natiivitason puhujan tunnistaa niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin if-sanan ääntäminen. Suomalainen lausuu sen lähes aina pelkästään kahtena kirjaimena (i ja f), kun oikeasti se menee näin: https://www.youtube.com/watch?v=lvN98-wMDwI

Jos kuuntelette tarkasti, siinä on vähän muutakin kuin i ja f. :)

T: 5 vuotta Usassa joskus asunut

Vierailija
34/160 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivutus? Ehkä se taivutus on päässyt unohtumaan, kun englannissa ei taivuteta sanoja

😂

Ai meinaat, että joka aikamuodossa ja tilanteessa verbi on täysin sama? Tainneet conjugation oppitunnit jäädä sulta unholaan. Kyllä niitä taivutetaan, ei vain samalla tavalla kuin suomessa.

Vierailija
35/160 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämän kyselyn tulos ei yllätä yhtään...

Vauvapalstallahan on tunnetusti vain akateemisia, hoikkia, kauniita ja älykkäitä naisia. ;D

Vierailija
36/160 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomalla ollessani suomalaiset luuli minua britiksi ja jenkit kanadalaiseksi. :D Mistähän sekin kertoo...

Vierailija
37/160 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori kirjoitti:

Why so many dislikes this? 😒 English is my second langs ever since I was a little girl, because my own finnish family has liveds for a long time around the Europa. 😊 This site's old mummies it's so historical. 😂 Oh' I laugh.

Vierailija
38/160 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori kirjoitti:

Why so many downvotes? English is my 2nd native language and I am fully finnish. The rest of my family lives elsewhere in the EU (they're migrants), so I've had to start learning from early on.

AV-mommas think this is some kind of impossibility! This made my day!

Vierailija
39/160 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori kirjoitti:

Why so many dislikes this? 😒 English is my second langs ever since I was a little girl, because my own finnish family has liveds for a long time around the Europa. 😊 This site's old mummies it's so historical. 😂 Oh' I laugh.

Tämä ei ole kirjoittamani teksti. Joku trollailee kustannuksellani.

Vierailija
40/160 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

I've been living in english speaking country about ten and more years. My english is okay, not too bad. Nowadays people think from my talk that I'm from Brazil:) I for sure do lot's of mistakes and don't care too much:) But who cares!?! My kids ( native english speakers) says that " You're silly mom, nobody says like that" and I say "but I do and that's enough" 

Niin, oon siis ollut töissä asiakaspalvelutehtävissä vuosia, englannin kielellä. Yliopiston kirjastossa:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä