Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko saaneet laihdutettua pelkällä kävelyllä?

Vierailija
05.02.2018 |

Aloitin juuri rivakat kävelylenkit. n. 6 km päivässä. Jos syö terveellisesti eikä isoja annoksia ja juo paljon vettä, niin saanko laihdutettua vain kävelemällä? Kaikki muu urheilu paitsi uinti sattuu kamalasti, eikä uintiin ole mahdollisuutta. Tavoitteena laihtua vain 10 kg.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli surullinen olo sun puolesta AP, oot ravannut lääkäreillä turhaan kipujen takia ja sulla selvästi olisi puhtia ja halua liikkua mutta kivut estää. Pakkohan sun ois apua saada mutta lienee olet yrittänyt vaatia eikä lääkärit tee mitään, älä anna periksi vaan vaadi selvittämään mistä olosi johtuu.

Oletko kokenut luonnonmukaista hoitoa reumaan ja nivelille, lisätä ruokavalioon tulehdusta ehkäiseviä vitamiineja? Maidot ja viljat lienee jo jättänyt minimiin. Mutta esim omegat ja D-vitamiini voiteluaineeksi, probioottia tasapainottamiseen ja ainakin MSM+C-vitamiini ja kurkuma auttavat nivelten hyvinvointiin. Mulla itsellä on talvisin yleensä sääret todella kipeät (varmaan vanhoista murtumista johtuen). Tänä talvena en ole sitä huomannut ja luulen että päivittäinen inkiväärishotti on auttanut asiaa.

Ja oletko testauttanut kilpirauhasarvosi? Sekin voi oireilla kipuiluna.

Tsemppiä sulle! :)

Juu kilpirauhanen on testattu, se on kunnossa. Ainiin jaloissa on mulla myös penikkatauti, mutta se nyt on ollut aina. Sokerin kun jätin niin huomasin että ei nivelet kuumotu niin paljon :)

Syön jonkun multivitamiinin päivässä ja lisänä d-vitamiinia. Kiitti! kyllä tämä tästä pikkuhiljaa.

-Ap

Vierailija
82/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin juuri rivakat kävelylenkit. n. 6 km päivässä. Jos syö terveellisesti eikä isoja annoksia ja juo paljon vettä, niin saanko laihdutettua vain kävelemällä? Kaikki muu urheilu paitsi uinti sattuu kamalasti, eikä uintiin ole mahdollisuutta. Tavoitteena laihtua vain 10 kg.

En jaksanut lukea ketjua läpi, joten joku on saattanut jo sanoa samat asiat.

1. Laihdutuksessa tärekää on kalorivaje eli kulutat enemmän kuin syöt. Ruuan terveelisyys sinänsä ei vaikuta laihtumiseen. Muuten se on tietysti hyvä asia.

2. Kävely on ihan hyvää liikuntaa. Vanhan ajan suomalaisjuoksijat (esim Paavo Nurmi) tekivät peruskuntotreeninsä kävellen. Ne kyllä käveli melko kovaa tahtia, mutta se on ihan toimiva tapa kohottaa kuntoa. Laihtumiseen se tuo oman pienen lisänsä. Jos syömällä olet laihduttamassa 0,5kg/viikko, niin tuolla kävelyllä siihen voi saada melkein toisen mokoman lisää.

Kävelyni on tosiaan aika nopeaa. Itseasiassa huomasin kun joku alkoi nauramaan kun käteni vispasivat niin kovin siinä tuhistessani ylämäkeen. Mutta ihan sama.

-Ap

No, sen kommentin mä tarkoitin vain mielessä, että kävely on hyvää treeniä. Sulle tärkeintä on se kalorinkulutus osuus. Sun kunto tulee nousemaan jo laihtumisen ansiosta. Siinä kun tärkeä tekijä on hapenottokyky/kilo ja kilot menee alas, niin kunto nousee. Jos sä sitten haluat kohottaa myös kunto treenaamalla, niin sun tuskin kannattaa ravata täysillä. Toi treeni kun tehdään todella kevyesti. Nurmi ja kumppanit olivat siis sitten ihan maailman huippuja. Sä olet ihan päin vastaista, Sen rajan voi itse koittaa havainnoida hengitystä seuraamalla. Eli pitää kävellä niin hitaasti ettet joudu avaamaan suuta hengittääksesi. Eli hengitys helposti nenän kautta. Jos sitten haluat ravata ihan huvin vuoksi, niin anna mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei AP. Käveleminen on vain kävelemistä. Monipuolisempi liikunta on aina parempi. Tilanteesi kuulostaa kyllä pahalta, jos kaikki muu liikunta sattuu. Tällä hetkellä kävelet sillä tavoitteella, että laihtuisit. Mutta ehkä voisit pikemminkin kävellä sillä tavoitteella, että kuntosi/terveytesi paranisi niin että sitten pystyisit myös muuhun liikuntaan.

Minulla kun on toisinaan ollut laiskoja kausia niin etten ole jaksanut monipuolisesti kuntoilla, niin olen huomannut että kevyt hyötyliikunta on tosi hyvä kropan herättäjä. Siis kaupassa käyntiä, siivoamista, pihatöitä, ullakon järjestelemistä, huonekalujen siirtelyä, vaatekaappiin tilan raivaamista, polkupyörän huoltamista, ihan mitä vain. Tuollaista rauhallista touhuamista kun jatkan pari viikkoa, niin sitten kroppa aktivoituu niin että pystyn taas varovasti ihan oikeaankin liikuntaan. Eli tuo touhuaminen aktivoi kroppani paremmin ja monipuolisemmin kuin pelkkä kävely.

Ja varmaan voit kävelyäsikin tehostaa ja monipuolistaa alkamalla käyttää sauvoja. Ja talvella kannattaa kahlata syvässä umpihangessa. Jne.

Toivon tottakai, että kävely parantaisi mahdollisuuksia muuhunkin liikuntaan, mutta ehkä tämä hieman valottaa asiaa;

Autossa istuminen on tuskaa, koska lonkat kipeytyvät pahaan kuntoon.

Alaraajani ovat täynnä verenpurkautumia.

Töissä vietän aikani yleensä seisten, vaikka se käy pahasti alaselkään. Lopulta kun en jaksa enää seistä, tai tepustella ympäriinsä, istun alas, jonka jälkeen kun nousen ylös, alaselässä joku muljahtaa kamalalla kivuliaalla tavalla joka loppuu vasta, kun saan sen jonkin muljautettua takaisin paikalleen.

Aikanaan yritin aloittaa hölkän (pitkän kävelyharjoittelun jälkeen vasta) Sain pahat iskiaskivut, joiden vuoksi en nukkunut neljään yöhön kuin muutaman levottoman tunnin.

Ainiin, ja ikää vain 24.

Hei AP. Tilanteesi vaikuttaa niin pahalta, että en osaa yhtään neuvoa. Paitsi että, se kaikista tärkein: kai sinulla on kiva poikaystävä tai muu kumppani tukena? Elämä kaikkine ongelmineen voi tuntua raskaalta, mutta sopiva kumppani voi keventää kuormaa kummasti. Paljon kivempi käydä kävelyllä yhdessä kuin yksin. Joillekuille suosittelisin koiraa lenkkikaveriksi, mutta sinulle suosittelen poikakaveria, koska vaikutat tosi mukavalta. Olet varmasti mukavin henkilö johon olen täällä keskustelupalstalla koskaan törmännyt. Vaikka kerrot itsestäsi kaikenlaisia ällöttäviä ongelmia (verenpurkautumia, selässä muljahtelua, iskiasta) niin silti ihastun sinuun. Jos sinulla ei poikakaveria ole, niin minua saattaisi kiinnostaa. Sääli vain, että huonojen seurustelukokemusten vuoksi olen määrännyt itselleni pitkän pakollisen seurustelutauon.  Taukoa on nyt yli 5 vuotta takana, ja vielä paljon jäljellä, joten vielä en sinua voi alkaa tapailla. Ja en minä sinulle varmaan kelpaisikaan. Löydä itsellesi joku yhtä upea ihminen kuin sinä. Iloisena ja ihastuneena jaksat paremmin. Terveisin, Taukoilija

En halua olla ihmisille ilkeä, ajattelen aina, että mitä jos kyseessä olisi veljeni, äitini tai jopa puhumaan oppinut ressukka kissani, joka kyselee täällä apua asioihin. Niin miksi tallata toista?

Itseasiassa olen naimisissa :) Löysin unelmieni miehen jo 17-vuotiaana täysin sattumalta. Siitä lähtien olemme pitäneet yhtä. Hän tukee minua kaikessa ja kertoo päivittäin kuinka kaunis olen verenpurkauksieni kera. En itseasiassa kerro jatkuvasti kaikista kivuistani, ettei hän huolehtuisi kovin.

Toivottavasti löydät ihanan ihmisen vierellesi vielä joku päivä!

-Ap

Hei AP. Joo, huomasin että olit jo yhdessä viestissäsi maininnut että sinulla on mies. Sääli, hemmetti. Tai siis, oikein hienoahan se.

Luin kaikki viestisi. Vaikutelmani sinusta vahvistui. Vaikutat unelmalta.

Luulen, että olen tauolla vielä 5 vuotta lisää. Sitten alan etsiä kumppania. Toivottavasti löydän jonkun sellaisen kuin sinä.

Miehesi on sinulle parempi kuin mitä minä olisin. Tietysti päivittäin kehuisin kuinka kaunis olet, mutta silloin jättäisin kyllä verenpurkauksesi mainitsematta, niillä ei ole minulle merkitystä. Miehesi taas kehuu kuinka kaunis olet verenpurkaustesi kera - se on jo aikamoista, aikamoinen mies.

Terveisin, Taukoilija

Vierailija
84/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen kävely riitä, laihtuminen tapahtuu syömällä.

Juurihan mainitsin että syön terveellisesti. Meinasinkin, että terveellisen syömisen lisäksi kun kävelee paljon;

12000 askelta päivässä, että riittääkö se?

-Ap

Liikunnalla ei ole merkitystä laihtumisessa.  Liikunta on kyllä muuten hyväksi.

Väärin. Liikunta parantaa aineenvaihduntaa ja sillä on suuri merkitys laihtumisessa.

10% ei ole kovin suuri merkitys. Asia on tutkittu.

Vierailija
85/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli surullinen olo sun puolesta AP, oot ravannut lääkäreillä turhaan kipujen takia ja sulla selvästi olisi puhtia ja halua liikkua mutta kivut estää. Pakkohan sun ois apua saada mutta lienee olet yrittänyt vaatia eikä lääkärit tee mitään, älä anna periksi vaan vaadi selvittämään mistä olosi johtuu.

Oletko kokenut luonnonmukaista hoitoa reumaan ja nivelille, lisätä ruokavalioon tulehdusta ehkäiseviä vitamiineja? Maidot ja viljat lienee jo jättänyt minimiin. Mutta esim omegat ja D-vitamiini voiteluaineeksi, probioottia tasapainottamiseen ja ainakin MSM+C-vitamiini ja kurkuma auttavat nivelten hyvinvointiin. Mulla itsellä on talvisin yleensä sääret todella kipeät (varmaan vanhoista murtumista johtuen). Tänä talvena en ole sitä huomannut ja luulen että päivittäinen inkiväärishotti on auttanut asiaa.

Juu kilpirauhanen on testattu, se on kunnossa. Ainiin jaloissa on mulla myös penikkatauti, mutta se nyt on ollut aina. Sokerin kun jätin niin huomasin että ei nivelet kuumotu niin paljon :)

Syön jonkun multivitamiinin päivässä ja lisänä d-vitamiinia. Kiitti! kyllä tämä tästä pikkuhiljaa.

-Ap

Just keksin  miten voit hemmotella itseäsi muuten kuin syömällä: hierojalla, hieroo myös ne etusäären lihakset kuntoon.

Vierailija
86/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Laihdutuksessa tärekää on kalorivaje eli kulutat enemmän kuin syöt. Ruuan terveelisyys sinänsä ei vaikuta laihtumiseen. Muuten se on tietysti hyvä asia.

2. Kävely on ihan hyvää liikuntaa. Vanhan ajan suomalaisjuoksijat (esim Paavo Nurmi) tekivät peruskuntotreeninsä kävellen. Ne kyllä käveli melko kovaa tahtia, mutta se on ihan toimiva tapa kohottaa kuntoa. Laihtumiseen se tuo oman pienen lisänsä. Jos syömällä olet laihduttamassa 0,5kg/viikko, niin tuolla kävelyllä siihen voi saada melkein toisen mokoman lisää.

Kävelyni on tosiaan aika nopeaa. Itseasiassa huomasin kun joku alkoi nauramaan kun käteni vispasivat niin kovin siinä tuhistessani ylämäkeen. Mutta ihan sama.

-Ap

No, sen kommentin mä tarkoitin vain mielessä, että kävely on hyvää treeniä. Sulle tärkeintä on se kalorinkulutus osuus. Sun kunto tulee nousemaan jo laihtumisen ansiosta. Siinä kun tärkeä tekijä on hapenottokyky/kilo ja kilot menee alas, niin kunto nousee. Jos sä sitten haluat kohottaa myös kunto treenaamalla, niin sun tuskin kannattaa ravata täysillä. Toi treeni kun tehdään todella kevyesti. Nurmi ja kumppanit olivat siis sitten ihan maailman huippuja. Sä olet ihan päin vastaista, Sen rajan voi itse koittaa havainnoida hengitystä seuraamalla. Eli pitää kävellä niin hitaasti ettet joudu avaamaan suuta hengittääksesi. Eli hengitys helposti nenän kautta. Jos sitten haluat ravata ihan huvin vuoksi, niin anna mennä.

PS. Sä olet varmaan just aloittanut innostasi päätellen. Muista että tuo on pitkä rupeama, etkä sä hoida hommaa tällä viikolla. Sä voit saada sen kuitenkin loppumaan tällä viikolla esim loukkaantumalla tms. Joten kevyt alotus on aina suositeltava. Siitä voi sitä sitten aina nostaa pikku hiljaa. 

Toisekseen vielä noista sun ongelmistasi, niin huonokuntoisen, heikkovoimaisen ja ylipainoisen ongelmien luettelu ei ole järin mielenkiintoista. Ne vaivaa sua totta kai, mutta monet niistä johtuvat vain noista kolmesta asiasta ja niiden kuntoonlaitto monasti hoitaa myös ongelmat. Esim sua sattuu johonkin liikkuessa voi hyvin johtua vain painosta ja siitä, että sulla on huono ryhti ja liikkeenhallinta. Eli ei voimaa pitää itseäsi oikeassa muotissa. Eli laihdutuksen ja kävelyn lisäksi on hyvä kävästä jossain vaiheessa fyssarilla tarkistuttamassa toi puoli. 

Vierailija
87/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Just keksin  miten voit hemmotella itseäsi muuten kuin syömällä: hierojalla, hieroo myös ne etusäären lihakset kuntoon.

Hyvä idea mutta en kehtaa mennä.

-Ap

Vierailija
88/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

PS. Sä olet varmaan just aloittanut innostasi päätellen. Muista että tuo on pitkä rupeama, etkä sä hoida hommaa tällä viikolla. Sä voit saada sen kuitenkin loppumaan tällä viikolla esim loukkaantumalla tms. Joten kevyt alotus on aina suositeltava. Siitä voi sitä sitten aina nostaa pikku hiljaa. 

Toisekseen vielä noista sun ongelmistasi, niin huonokuntoisen, heikkovoimaisen ja ylipainoisen ongelmien luettelu ei ole järin mielenkiintoista. Ne vaivaa sua totta kai, mutta monet niistä johtuvat vain noista kolmesta asiasta ja niiden kuntoonlaitto monasti hoitaa myös ongelmat. Esim sua sattuu johonkin liikkuessa voi hyvin johtua vain painosta ja siitä, että sulla on huono ryhti ja liikkeenhallinta. Eli ei voimaa pitää itseäsi oikeassa muotissa. Eli laihdutuksen ja kävelyn lisäksi on hyvä kävästä jossain vaiheessa fyssarilla tarkistuttamassa toi puoli. 

On käyty fysioterapeutilla :) Ja en myöskään ole huonokuntoinen, tai heikkovoimainen. Ylipainoa on ehkä 5 kg. Olen terve nuori nainen varustettuna mummon nivelillä.

-Ap

Vierailija
89/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-8 km lenkkejä päivittäin, kotiin palatessa hirmuinen nälkä.  Silloinhan tulee popsittua särvintä.

Vastaus:  ei laihdu.  Vähennä leivän syöntiä, ja rehkimistä, muutoin et onnistu.

On yksilöllistä, toki.

Vierailija
90/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6-8 km lenkkejä päivittäin, kotiin palatessa hirmuinen nälkä.  Silloinhan tulee popsittua särvintä.

Vastaus:  ei laihdu.  Vähennä leivän syöntiä, ja rehkimistä, muutoin et onnistu.

On yksilöllistä, toki.

En syö leipää. Kotiin lenkiltä palatessa kyllä hieman hiukoo, mutten syö pientä annosta enempää. Ja kuten sanoin aiemmin, itsekuri on olemassa :)

-Ap

Vierailija
91/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei AP. Käveleminen on vain kävelemistä. Monipuolisempi liikunta on aina parempi. Tilanteesi kuulostaa kyllä pahalta, jos kaikki muu liikunta sattuu. Tällä hetkellä kävelet sillä tavoitteella, että laihtuisit. Mutta ehkä voisit pikemminkin kävellä sillä tavoitteella, että kuntosi/terveytesi paranisi niin että sitten pystyisit myös muuhun liikuntaan.

Minulla kun on toisinaan ollut laiskoja kausia niin etten ole jaksanut monipuolisesti kuntoilla, niin olen huomannut että kevyt hyötyliikunta on tosi hyvä kropan herättäjä. Siis kaupassa käyntiä, siivoamista, pihatöitä, ullakon järjestelemistä, huonekalujen siirtelyä, vaatekaappiin tilan raivaamista, polkupyörän huoltamista, ihan mitä vain. Tuollaista rauhallista touhuamista kun jatkan pari viikkoa, niin sitten kroppa aktivoituu niin että pystyn taas varovasti ihan oikeaankin liikuntaan. Eli tuo touhuaminen aktivoi kroppani paremmin ja monipuolisemmin kuin pelkkä kävely.

Ja varmaan voit kävelyäsikin tehostaa ja monipuolistaa alkamalla käyttää sauvoja. Ja talvella kannattaa kahlata syvässä umpihangessa. Jne.

Toivon tottakai, että kävely parantaisi mahdollisuuksia muuhunkin liikuntaan, mutta ehkä tämä hieman valottaa asiaa;

Autossa istuminen on tuskaa, koska lonkat kipeytyvät pahaan kuntoon.

Alaraajani ovat täynnä verenpurkautumia.

Töissä vietän aikani yleensä seisten, vaikka se käy pahasti alaselkään. Lopulta kun en jaksa enää seistä, tai tepustella ympäriinsä, istun alas, jonka jälkeen kun nousen ylös, alaselässä joku muljahtaa kamalalla kivuliaalla tavalla joka loppuu vasta, kun saan sen jonkin muljautettua takaisin paikalleen.

Aikanaan yritin aloittaa hölkän (pitkän kävelyharjoittelun jälkeen vasta) Sain pahat iskiaskivut, joiden vuoksi en nukkunut neljään yöhön kuin muutaman levottoman tunnin.

Ainiin, ja ikää vain 24.

Kokeilepa vesijumppaa tai vesijuoksua.Ei rasita niveliä.

Vierailija
92/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

On käyty fysioterapeutilla :) Ja en myöskään ole huonokuntoinen, tai heikkovoimainen. Ylipainoa on ehkä 5 kg. Olen terve nuori nainen varustettuna mummon nivelillä.

-Ap

OK. Toivotaan sitten, että saat tuota kuriin painoa vähentämällä, ruokavaliolla ja kävelyllä. 

Vierailija
93/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, annoskoko pienemmäksi. Ihan sama onko ruoka terveellistä jos syöt sitä liikaa.

Annoskoko on jo pienentynyt. Ennen en liikkunut yhtään, eli siis täysin sohvaperuna olin.

Nyt siis tähän nykyiseen terveelliseen ruokavalioon, pieniin annoskokoihin lisään pitkät kävelylenkit.

-Ap

Kai sä itse huomaat, laihdutko vai et!

Turha sitä on muilta kysellä.

Vierailija
94/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin viestini hävisi, mutta kyllä onnistuu.

Minulla meni hieman yli puoli vuotta ekaan 10kg. Mutta laihtuminen ei tapahtunut tasaisesti, vaan pikemminkin välillä oli tasanteita ja sitten putosi kerralla enemmän.

Lisäsin kestoa vähitellen kun en enää hikoillut yhtä paljon. Tunnin lenkki tuntuu olevan melko tehokas. Suosittelen että liikut 5-6 krt viikossa.

T -20kg ja ylipainoa viimeksi vuosia sitten.

Vierailija
95/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta liikuntaa kuin kävelyä en pysty tekemään, koko pienen elämäni olen yrittänyt.

-Ap

Jos tämä on muuttumaton ja 100% fakta, niin sitten sinun kannattaa miettiä, riittääkö sinulle esim. jompi kumpi näistä vaihtoehdoista:

1) Haluatko jatkaa kävelemistä, vaikka et laihtuisi? Voitko siis ajatella niin, että käveleminen on kuitenkin parempaa kropallesi kuin kotona istuminen?

2) Voitko tehdä ruokavalioosi enemmän muutoksia, jotta laihdut, vaikka et liikkuisi yhtään?

Kumman haluat?

Siis mitä?! 

Ap haluaa lisätä liikuntaa laihtuakseen. Tähän mennessä ilmeisesti paino pysyy paikallaan ilman liikuntaa, eli kuluttaa saman kuin syö. Kun liikuntaa lisätään, energiankulutus kasvaa. Ap on kertonut, että pystyy pitämään syömänsä kalorimäärän kuitenkin samana. Tällöin syödyt kalorit ovat vähemmän kuin energiankulutus -> seuraa laihtuminen. 

Miksi Ap:n påitäisi valita antamastasi kahdesta vaihtoehdosta: Kävellä laihtumatta tai muuttaa ruokavaliota ja jättää liikkuminen pois? 

Ei tarvitse oikeasti valita. Pahoittelen, että ilmaisin itseni huonosti. Tarkoitus oli haastaa ajattelemaan uudella tavalla ja ap itse ei näyttänyt siitä kovin pahastuvan.

Kun katsoo kommentteja ennen omaa viestiäni, niin yläpeukkuja saivat aivan toisistaan vastakkaiset mielipiteet. Siis esim. nämä ristiriitaiset mielipiteet saivat molemmat enemmän ylä- kuin alapeukkuja:

-Liikunnalla ei ole merkitystä laihtumisessa.

-Liikunta parantaa aineenvaihduntaa ja sillä on suuri merkitys laihtumisessa

Kehen siis pitäisi oikeasti luottaa?

Halusin saada ap:n miettimään, että jos voitaisiinkin todistaa, että liikunta ei vaikuta yhtään, kannattaisiko silti liikkua. Tai voisiko syödä hieman toisella tavalla, vaikka hän itse sanoi jo nyt syövänsä terveellisesti.

Mutta toki olisin voinut esittää asian toisin, eikä noin käänteisesti ja kärkkäästi, kuten tein.

Vierailija
96/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää "liikunta ei laihduta"- tyypit on niitä jotka eivät jaksa liikkua niin on pakko kytätä syömisiä. Todellisuudessa sen näkee kilsan päähän, kuka liikkuu ja kuka ei. Kerho aivan erilainen . Kaikenlainen liikunta on hyvästä ja vaikuttaa aineenvaihduntaan ihan kokonaan eikä vaan sen lenkin ajan niinku moni tollo luulee näköjään. Liikkujalla on paljon parempi kehon rakenne, parempi ryhti, solakampi olemus ja kovempi kulutus levossakin kuin vähän liikkuvalla.

Lisäksi liikunta kyllä antaa myöten syödä vähän enemmän. Itse olen aina syönyt mitä sattuu, mutta pysyn hoikkana koska rakastan liikuntaa ja olen hyvin aktiivinen ihminen.

Vierailija
97/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen laihtunut. Harrastan kävelyä ja hölkkää. Syöminen perusterveellistä, mutta en hirveästi katsele sen perään. Mitat 175/57

Vierailija
98/110 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin laihdun heti jos liikun. Ihan vaikka söisinkin enemmän. 😂

Vierailija
99/110 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lykka till mennä pakkasella 2 h lenkille. Ei toimi. Nyt ollu viikko kaks kovat pakkaset eikä kävellä voi ulkona.Naama ja korvat jäätyy. Takas alkuruutuun. Paastoa.

Vierailija
100/110 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää "liikunta ei laihduta"- tyypit on niitä jotka eivät jaksa liikkua niin on pakko kytätä syömisiä. Todellisuudessa sen näkee kilsan päähän, kuka liikkuu ja kuka ei. Kerho aivan erilainen . Kaikenlainen liikunta on hyvästä ja vaikuttaa aineenvaihduntaan ihan kokonaan eikä vaan sen lenkin ajan niinku moni tollo luulee näköjään. Liikkujalla on paljon parempi kehon rakenne, parempi ryhti, solakampi olemus ja kovempi kulutus levossakin kuin vähän liikkuvalla.

Lisäksi liikunta kyllä antaa myöten syödä vähän enemmän. Itse olen aina syönyt mitä sattuu, mutta pysyn hoikkana koska rakastan liikuntaa ja olen hyvin aktiivinen ihminen.

Tämän lisäksi liikunta lisää mielihyvää, joten sitä ei tarvitse hakea mässäämisestä. Liikunta myös virkistää ja ihminen jaksaa tehdä muutakin kuin vain maata sohvalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan