Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain huonon arvostelun Airbnb:ssä!

HupsistaKeikkaa
04.02.2018 |

En ollut tutustunut asunnon sääntöihin, joten:

1) Olin tupakoinut parvekkeella (parvekkeella valmiina tuhkis, jossa oli tupakantumppeja)
2) En ollut tiskannut (pari kuppia ja lautanen)
3) En vienyt roskapussia asunnosta

Tämä lukee profiilissani, palautteissa.

Vuokraako kukaan minulle enää asuntoa tällaisen palautteen jälkeen?
Voinko postaa tilini ja luoda täysin uuden tilin (jossa ei nipoteta tiskeistä ja polttamisesta)?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ei osaa jättää asuntoa sellaiseen kuntoon kuin se oli sinne mennessä, niin ei kukaan sellaista ihmistä halua asuntoonsa.

Vierailija
2/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa säännöt seuraavan kerran 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai airbnb:n idea ole siivota jälkeensä?

Vierailija
4/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HupsistaKeikkaa kirjoitti:

En ollut tutustunut asunnon sääntöihin, joten:

1) Olin tupakoinut parvekkeella (parvekkeella valmiina tuhkis, jossa oli tupakantumppeja)

2) En ollut tiskannut (pari kuppia ja lautanen)

3) En vienyt roskapussia asunnosta

Tämä lukee profiilissani, palautteissa.

Vuokraako kukaan minulle enää asuntoa tällaisen palautteen jälkeen?

Voinko postaa tilini ja luoda täysin uuden tilin (jossa ei nipoteta tiskeistä ja polttamisesta)?

Et ollut tutustunut sääntöihin ja nyt nillittät siitä että olet rikkonut sääntöjä ja siitä on kirjoitettu palautetta profiiliisi?

Kasva lapsi aikuiseksi ja ensikerralla luet säännöt ja noudat niitä.

Vierailija
5/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun se siis nimenomaan on se idea.

Vierailija
6/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tottakaan, tuskin.

Vierailija
7/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tottakaan, tuskin.

Miksi ei olisi?

Vierailija
8/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun se siis nimenomaan on se idea.

Vaihtelee. jossain pitää siivota, useimmissa ei kai. Toivottavasti asunnon vuokraajaa lämmitti edes saamansa (ilmeisen) sievoinen rahapalkkio.

https://www.aamulehti.fi/uutiset/ahneus-valtasi-rovaniemen-airbnb-majoi…

Vierailija
9/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vuokraan vaan asuntoja, jotka on nimenomaan vuokrauskäyttöön tarkoitettu. Ei ole koskaan vaadittu siivousta. Yleensä laskussa on erikseen siivousmaksu. Tiskaan kyllä silti, roskia en vie.

En vuokraa asuntoa, joka on jonkun koti ja josta asukas lähtee evakkoon oleskeluni ajaksi. Ihan liian outoa mulle.

Vierailija
10/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöissä se lukee, millä ehdoin vuokraus tapahtuu.

Itse vien aina roskani ulos ja tiskaan, vaikkei tarvitsisi. Pyyhin pöydän ja tiskipöydän ja jätän keittiön siistiksi. Samoin pyöräytän wc-pöntön ja lavuaarin siisteiksi. Otan myös lakanat pois valmiiksi.

Majoittajalle jätän jotain pientä, esimerkiksi Fazerin suklaata ja kiitoskortin.

Olen aina saanut ylistävät arvostelut.

Vierailija
11/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti kommenteista.

Kyllä, minun olisi pitänyt olla tarkempi sääntöjen lukemisen kanssa. Kun kulkee kaupungista toiseen, majapaikkaa (asuntoa/hotellia) on vuokrattu sieltä sun täältä, voi joskus jäädä jokin yksityiskohta huomaamatta. Ihmiset eivät useinkaan ilkeyttään tai piittaamattomuuttaan riko sääntöjä, en minäkään.

Kukaan ei ole kuitenkaan vastannut kysymykseeni:

Suostuuko kukaan vuokraamaan asuntoa, kun minulla on tällainen arvostelu?

Huh, kai nyt minunkin pitää alkaa ostella Fazerin sinistä, jos joskus enää suostuu vuokraamaan Airbnb:stä.

Vierailija
12/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöissä se lukee, millä ehdoin vuokraus tapahtuu.

Itse vien aina roskani ulos ja tiskaan, vaikkei tarvitsisi. Pyyhin pöydän ja tiskipöydän ja jätän keittiön siistiksi. Samoin pyöräytän wc-pöntön ja lavuaarin siisteiksi. Otan myös lakanat pois valmiiksi.

Majoittajalle jätän jotain pientä, esimerkiksi Fazerin suklaata ja kiitoskortin.

Olen aina saanut ylistävät arvostelut.

En ole tämän kirjoittaja, mutta ihmettelen alapeukkua. Miksi tätä kukaan peukuttaa alas? Siksikö, että on ihmisiä joiden mielestä on jotenkin tyhmää ja/tai turhaa siivota jonkun toisen omistamassa kohteessa? Että on jotenkin niin kaiken yläpuolella, ettei sellainen kuin siivoaminen kuulu tapoihin? 

Jos on niin hieno ihminen, eikö silloin voisi asua viiden tähden hotellissa jossa kaikki tehdään puolesta eikä todellakaan tarvitse siivota :)

Vierailija
13/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minun olisi pitänyt olla tarkempi sääntöjen lukemisen kanssa. Kun kulkee kaupungista toiseen, majapaikkaa (asuntoa/hotellia) on vuokrattu sieltä sun täältä, voi joskus jäädä jokin yksityiskohta huomaamatta. Ihmiset eivät useinkaan ilkeyttään tai piittaamattomuuttaan riko sääntöjä, en minäkään.

Huh, kai nyt minunkin pitää alkaa ostella Fazerin sinistä, jos joskus enää suostuu vuokraamaan Airbnb:stä.

Minä en vuokraisi ihmiselle, joka on tupakoinut kiellosta huolimatta (tai joka ei ole osannut ottaa vuokraajaan yhteyttä ja kysyä asiaa, joka on epäselvä koska parvekkeella on ollut tuhkis ja siinä tumppeja). 

Vierailija
14/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airbnb paras ryyppykämppä isolle seurueelle.

Olen kerran vuokrannut ja sen jälkeen taitaa olla mahdotonta :D

Vierailija
15/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tosiaankaan ole olemassa sellaisia vuokranantajia, jotka vuokraavat ensi sijaisesti rahanansaintamielessä?

Pitääkö minun laittaa toiveeni sellaisiin airbnb-vuokranantajiin, jotka ovat saaneet huonoja arvosteluja?

Vierailija kirjoitti:

Minä en vuokraisi ihmiselle, joka on tupakoinut kiellosta huolimatta (tai joka ei ole osannut ottaa vuokraajaan yhteyttä ja kysyä asiaa, joka on epäselvä koska parvekkeella on ollut tuhkis ja siinä tumppeja). 

Vuokranantaja ei ollut esittelemässä asuntoa, avain oli jätetty noudettavaksi toimistosta. Olin yhden yön, ei tullut mieleenkään vaivata moisella kysymyksellä.

Kommenteista päätellen arvostelu todellakin näyttää pahalta, eikä mitään lieventäviä asianhaaroja ole.

Vierailija
16/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilla järjellä varustettu ihminen ei tarvitse edes mitään sääntöjen lukemista siihen, että asunto siivotaan siihen kuntoon kuin se oli. Mutta ei voi kauhalla sit vissiin vaatia, kun on lusikalla annettu.

Vierailija
17/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran usein käytät ko. palvelua, niin toivottavasti suurin osa arvosteluistasi on sentään positiivisia?

Olen itse majoittaja ja yleensä katson vain montako tähteä ja onko paljon arvosteluita. Käyn lukemassa arviot vain jos vieraalla on alle neljä tähteä.

Majoittajana tiedän myös, että ihmisillä on välillä täysin epärealistisia odotuksia majoittumisesta ja näin ollen arviot ovat joskus todella paikkaansa pitämättömiä.

Vierailija
18/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen tiskannut ja vienyt roskat ja tsekannut, että kaikki on siistissä kunnossa. Todella hyvät arvostelut olen saanut eikä ole vaikuksia löytää asuntoa. Ja kyllä sitä ihan ensimmäiseksi katsotaan talon säännöt. New Yorkissa oli esim. ohjeet mitkä roskat viedään ulos minäkin päivänä. Todella pitkä lista oli sääntöjä, mutta hyvä asunto oli. 

Vierailija
19/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen airbnb-emäntä. Kohteeni tiedoissa vlukee, että veloitan siivousmaksun. Silti - jotkut ihmiset tykkäävät jättää roskansa ja muut levälleen. Ei ole minusta kivaa. MItään massiivista tuhoa kukaan ei ole saanut aikaiseksi, mutta esim minua ärsyttää kun siirrellään tavaroiden paikkoja, "somistetaan" vaikka tarkoitukseni on juuri se, että asunto on hotellinomainen.

Yleensä kysyn, polttaako vieras. 

Mietipäs itse tulla jonkun kotiin niin että röökinjämät on esillä ja tiskit tiskaamatta. Kerran jouduin laittamaan eräälle henkilölle arvostelussa, että jos tiskaa niin tiskaisi sitten kaikki eikä niin että osa oli vain nostettu puhtaiden tiskien sekään hyllylle. Jouduin siis katsomaan valoa vasten kaikki mahdolliset astiat.

Se on kohteliasta, jos vieras kasaa lakanat sängynpäätyyn. Jotkut roudaavat kaiken pestävän kylppäriin, joka sekin on ok. Toiset taas jättävät levälleen. Se harmittaa, jos esim päiväpeite on rutattu kun sitä on otettu pois. Ei laskostelu nyt niin kauaa vie.

Plussaa ja tervetuloa uudelleen -toivotuksen saavat usien ne, jotka jättävät vaikka kahvipaketin tms., vaikka pääasia minulle on se, että sopimuksista pidetään kiinni ja eletään niinkuin toisen kodissa eletään. Siististi.

Esim kiinalaisia en enää ota. He eivät pidä kiinni siitä mitä on sovittu. Erilainen tapakulttuuri. Vaikka sanon moneen kertaan kirjeenvaihdossa esim että tuloaika on tarkka (asun itse muualla), niin ei se heitä paina.

Lähtöajan myös ilmoitan. Kerrankin kinkit olivat vielä 15 yli paikalla harjailemassa hampaitaan. OLin sanonut asiasta noin 5 kertaa, milloin lähtö on. He kuulemma jäivät sen takia kun heidän lentonsa ei vielä lähde. Minulla seuraavat vieraat tulossa (jotka onneksi myöhästyivät), jätin heidät sinne ja sanoin että puolen tunnin kuluttua kämpän on oltava tyhjä. Olisivat halunneet " auttaa" sitten siivoamisessa. Kieltäydyin. 

Vierailija
20/95 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos parvekkeella on tuhkis jossa vielä tumppeja niin onhan se täysin selvää ettei saa polttaa!?,täh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä