Sain huonon arvostelun Airbnb:ssä!
En ollut tutustunut asunnon sääntöihin, joten:
1) Olin tupakoinut parvekkeella (parvekkeella valmiina tuhkis, jossa oli tupakantumppeja)
2) En ollut tiskannut (pari kuppia ja lautanen)
3) En vienyt roskapussia asunnosta
Tämä lukee profiilissani, palautteissa.
Vuokraako kukaan minulle enää asuntoa tällaisen palautteen jälkeen?
Voinko postaa tilini ja luoda täysin uuden tilin (jossa ei nipoteta tiskeistä ja polttamisesta)?
Kommentit (95)
Negatiivisista arvosteluista pääsee eroon - jos olet airbnb-majoittaja!
HupsistaKeikkaa kirjoitti:
Negatiivisista arvosteluista pääsee eroon - jos olet airbnb-majoittaja!
Miksi tämä aihe on niin herkkä sinulle? Et siivonnut omat roskasi, sait huonon arvostelun. Silti jaksat nalkuttaa asiasta. Se on ainoastaan oma vikasi että sait huonon arvostelun. Kukaan ei ole kuollut, mitään pahaa ei ole tapahtunut.
Luo uuden tilin ja aloita alusta jos nykytilanne on niin stressaava.
Tai yövy hotellissa ensi kerralla, silloin et tarvitse välittää kovin paljon säännöistä. Tai ne ovat yleensä aika selkeät hotellissa.
Olen varmaan ainoa joka komppaa Hupsistakeikkaa. Olen myös Airbnb ensikertalainen mutta vuosien varrella vuokrannut lukuisia asuntoja eri puolella maailmaa, sijoitusasuntoja ja omia koteja erilaisten välittäjien kautta. Koskaan ei ole ollut ongelmia, minkäänlaisia!
Nyt karahdin karille heti. Sain negatiivisen arvion siivottomuudesta. Minulla on siis yksi ainoa arvostelu ja se luultavasti tuhosi mahdollisuuteni markkinoilla lopullisesti. Tapaus on tuore ja asioin parhaillaan sekä hostin että sovittelun kanssa. Arvelen että huonosti käy, varsinkin kun luen näitä juttujanne.
Olen Iäkkäämpi, siisti ja sivistynyt ihminen jolla jo laaja elämänkokemus takana. Eikä tulisi mieleenikään käyttäytyä tietoisen siivottomasti!
Hintaan sisältyi lisäksi ihan tuntuva siivousmaksu.
Luin asunnon säännöt etukäteen huolellisesti ja myöskin kuuntelin tarkasti hostin suulliset ohjeet. Ei mitään mainintaa siivouksesta! En siis ollut vihkiytynyt Airbn:n kirjoittamattomiin lakeihin. Aikaisen lähdön vuoksi aamiaistiskit tuli vain huuhdeltua ja pinottua siististi keittiön pöydälle (ei tiskikonetta). Juuri ostettu 8 litran vesikanisteri jäi myös koska voisi olla iloksi seuraaville (paikka oli korkealla ja kaupat alhaalla laaksossa ja veden rahtaaminen kävi työstä). Samoin jäi pussiilinen sokeria, hunajaa ja pari maustepurkkia, luulimme että hyödyksi muille asukkaille. Iso roskis tyhjennettiin edellisenä päivänä ja nyt sinne jäi jotain pientä pohjalle. Lähtiessämme ajattelimme että paikka jäi varsin siistiin kuntoon, kuten olemme aina toimineet ilman ongelmia. Ja olihan se siivousmaksukin.
Asunnossa oli puutteita joista emme viitsineet antaa edes palautetta, kylpyhuoneen peilikaapin lamput olivat palaneet, samoin toisen makuuhuoneen yöpöytälamput. Ostimme uudet omilla rahoilla. Pyyhkeet oli vain kahdelle vaikka varaus oli kolmelle. Mikroaaltouuni oli rikki ja keittiövarustelu muutenkin huono. Emme halunneet olla pikkumaisia, mitä nyt kyllä kadun. Jatkokeskustelussa hosti vielä mainitsi että löytyi myös yksi käytetty nenäliina sängyn vierestä!
Oli täydellinen järkytys saada palaute! Minusta tämä tuntui mielivaltaiselta. Onneksi on paljon muitakin vaihtoehtoja tarjolla.
Tähän olen itsekin päätynyt. Olemme kohtalotovereita. Teetä ja symapatiaa sinulle Hupsistakeikkaa.
Nyt olen tutkinut lisää nettiä, niin paljonhan siellä on keskustelua huonoista airbnb-arvosteluista. Mutta - se näkökulma on aina majoittajan.
Ehkä tämä tosiaankin tarkoittaa sitä, että huonoista arvosteluista pääsee eroon lopettamalla tilinsä?
Taidan päätyä samaan lopputulokseen...
Mikä on totuus air bnb:stä?
Air bnb on jo kielletty useassa maassa epärehellisyyden takia, air bnb:tä voisi verrata edellisten vuosikymmenien etelän lomaosakemarkkinoihin kaikkihan muistaa kuinka surullisesti sillekin käsitteelle kävi. Huijarit kärähtivät palmun alta.
epärehellisyys?
air bnb softa ja kotisivut eivät toimi, voitte havaita outoa tökkimistä sivuilla käydessänne mistä se johtuu se johtuu siitä että air bnb on täynnä laittomia vakoiluohjelmia. Tiedossa on lisäksi että air bnb on veloittanut asiakkaan luottokorttia ylimääräisillä maksuilla vaikka siihen ei edes ole ollut edes aihetta. Lehtitietojen kertomana kyse on ollut tuhansien eurojen perusteettomista veloituksista. Air bnb:ltä on turha yrittää saada rahojaan takaisin. Suomen viranomainen on voimaton kun kyseessä on ulkomaalainen huijari ja rikoshyöty joitain satoja tai tuhansia euroja
Asuntokiskurit (kiskonta on määritelty rikoslaissa rikoslaki 11 luku 9 pykälä) käyttävät air bnb:tä rikostensa alustana. kohtuuttomia maksuvaatimuksia, Valeprofiileja, tekaistuja kuvia majoituspaikoista, unelmia ja mielikuvia, tekaistuksia positiivisia palautteita. lainvastaisia majoituspaikkoja.
Kysy itseltäsi veisitkö lapsesi lomalle paikkaan joka ei kestä terveysviranomaisten tarkastusta tai paikkaan mitä ei ole edes olemassa
Se että tämä systeemi on jo kielletty hallituksen tasolla yhä useammassa kertoo kaiken eli sen että älä luota tälläiseen air bnb.n
luulis nyt että tietäisit mikä airbnb on, tai googlaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen airbnb-emäntä. Kohteeni tiedoissa vlukee, että veloitan siivousmaksun. Silti - jotkut ihmiset tykkäävät jättää roskansa ja muut levälleen. Ei ole minusta kivaa. MItään massiivista tuhoa kukaan ei ole saanut aikaiseksi, mutta esim minua ärsyttää kun siirrellään tavaroiden paikkoja, "somistetaan" vaikka tarkoitukseni on juuri se, että asunto on hotellinomainen.
Yleensä kysyn, polttaako vieras.
Mietipäs itse tulla jonkun kotiin niin että röökinjämät on esillä ja tiskit tiskaamatta. Kerran jouduin laittamaan eräälle henkilölle arvostelussa, että jos tiskaa niin tiskaisi sitten kaikki eikä niin että osa oli vain nostettu puhtaiden tiskien sekään hyllylle. Jouduin siis katsomaan valoa vasten kaikki mahdolliset astiat.
Se on kohteliasta, jos vieras kasaa lakanat sängynpäätyyn. Jotkut roudaavat kaiken pestävän kylppäriin, joka sekin on ok. Toiset taas jättävät levälleen. Se harmittaa, jos esim päiväpeite on rutattu kun sitä on otettu pois. Ei laskostelu nyt niin kauaa vie.
Plussaa ja tervetuloa uudelleen -toivotuksen saavat usien ne, jotka jättävät vaikka kahvipaketin tms., vaikka pääasia minulle on se, että sopimuksista pidetään kiinni ja eletään niinkuin toisen kodissa eletään. Siististi.
Esim kiinalaisia en enää ota. He eivät pidä kiinni siitä mitä on sovittu. Erilainen tapakulttuuri. Vaikka sanon moneen kertaan kirjeenvaihdossa esim että tuloaika on tarkka (asun itse muualla), niin ei se heitä paina.
Lähtöajan myös ilmoitan. Kerrankin kinkit olivat vielä 15 yli paikalla harjailemassa hampaitaan. OLin sanonut asiasta noin 5 kertaa, milloin lähtö on. He kuulemma jäivät sen takia kun heidän lentonsa ei vielä lähde. Minulla seuraavat vieraat tulossa (jotka onneksi myöhästyivät), jätin heidät sinne ja sanoin että puolen tunnin kuluttua kämpän on oltava tyhjä. Olisivat halunneet " auttaa" sitten siivoamisessa. Kieltäydyin.
Veloitat siivousmaksun ja närkästyt siitä että sitten onkin siivottavaa.
Airbnb-asiakkaana minuakin hämää tuo siivoaminen. Tarkoittaako se, kämppä pitää lopuksi puunata tiptop-kuntoon seuraavia vieraita varten? Pitääkö lakanat ja pyyhkeet pestä myös (kun asunnossa on pesukone, mutta ei pesuainetta)? Jos ei, miksi astiat sitten pitäisi pestä? Riittääkö, että käytetyt vuodevaatteet ja astiat on kerätty yhteen paikkaan? Pitääkö takka tyhjentää tuhkaluukkua myöten? Pitääkö lattiat pestä? Pitääkö terassi pestä, vaikka sitä ei olisi käytetty?
Pitääkö hanat kiillottaa? Pitääkö roskikset tyhjentää? Pitääkö laittaa uusi pussi?
Auttaako, jos ottaa kuvia lähtöpäivänä? Dokumenttina asunnon kunnosta, oman selustan turvaamiseksi.
Airbnbsdä neljä tähteä voi heittää ulos systeemistä. Suomalaiset usein arvioivat neljällä tähdellä tajuamatta, että airbnb arvioinnin mukaan 5 tähteä ei ole sama kuin viiden tähden hotelli, vaan vastasiko majoitus ilmoituksen kuvausta...
Vierailija kirjoitti:
Ei kai airbnb:n idea ole siivota jälkeensä?
No riippuu tietenkin siitä vuokranantajasta, mutta yleensä kai lähtökohta on että omat jäljet siivotaan. Asunto on useimmiten toisen koti.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen airbnb-emäntä. Kohteeni tiedoissa vlukee, että veloitan siivousmaksun. Silti - jotkut ihmiset tykkäävät jättää roskansa ja muut levälleen. Ei ole minusta kivaa. MItään massiivista tuhoa kukaan ei ole saanut aikaiseksi, mutta esim minua ärsyttää kun siirrellään tavaroiden paikkoja, "somistetaan" vaikka tarkoitukseni on juuri se, että asunto on hotellinomainen.
Yleensä kysyn, polttaako vieras.
Mietipäs itse tulla jonkun kotiin niin että röökinjämät on esillä ja tiskit tiskaamatta. Kerran jouduin laittamaan eräälle henkilölle arvostelussa, että jos tiskaa niin tiskaisi sitten kaikki eikä niin että osa oli vain nostettu puhtaiden tiskien sekään hyllylle. Jouduin siis katsomaan valoa vasten kaikki mahdolliset astiat.
Se on kohteliasta, jos vieras kasaa lakanat sängynpäätyyn. Jotkut roudaavat kaiken pestävän kylppäriin, joka sekin on ok. Toiset taas jättävät levälleen. Se harmittaa, jos esim päiväpeite on rutattu kun sitä on otettu pois. Ei laskostelu nyt niin kauaa vie.
Plussaa ja tervetuloa uudelleen -toivotuksen saavat usien ne, jotka jättävät vaikka kahvipaketin tms., vaikka pääasia minulle on se, että sopimuksista pidetään kiinni ja eletään niinkuin toisen kodissa eletään. Siististi.
Esim kiinalaisia en enää ota. He eivät pidä kiinni siitä mitä on sovittu. Erilainen tapakulttuuri. Vaikka sanon moneen kertaan kirjeenvaihdossa esim että tuloaika on tarkka (asun itse muualla), niin ei se heitä paina.
Lähtöajan myös ilmoitan. Kerrankin kinkit olivat vielä 15 yli paikalla harjailemassa hampaitaan. OLin sanonut asiasta noin 5 kertaa, milloin lähtö on. He kuulemma jäivät sen takia kun heidän lentonsa ei vielä lähde. Minulla seuraavat vieraat tulossa (jotka onneksi myöhästyivät), jätin heidät sinne ja sanoin että puolen tunnin kuluttua kämpän on oltava tyhjä. Olisivat halunneet " auttaa" sitten siivoamisessa. Kieltäydyin.
Sinähän veloittaa siivousmaksun. Miksi siis viera siivoaisi?
Vierailija kirjoitti:
No onko sulla muut arvostelut sitten millasia?
Muut arvostelut, ulkomailta, ovat olleet positiivisia. Suomessa sain tämän negatiivisen arvostelun ja toisen, jossa kirjoitettiin asunnon olleen melko siistissä kunnossa. Outoa, koska olin juuri tässä asunnossa tiskannut astiat.
Vierailija kirjoitti:
veloitan siivousmaksun. Silti - jotkut ihmiset tykkäävät jättää roskansa ja muut levälleen. Ei ole minusta kivaa. Se on kohteliasta, jos vieras kasaa lakanat sängynpäätyyn. Se harmittaa, jos esim päiväpeite on rutattu kun sitä on otettu pois. Ei laskostelu nyt niin kauaa vie.
Vierailija kirjoitti:
Okei.
En ole kyllä koskaan tullut ajatelleeksi, että pitäsi lakanat ottaa sängystä ja päiväpeite laskostaa.
Vierailija kirjoitti:
Plussaa ja tervetuloa uudelleen -toivotuksen saavat usien ne, jotka jättävät vaikka kahvipaketin tms [/quote=Vierailija]
Eikö plussaa pitäisi olla se, että saat asuntosi vuokrattua ja vielä kelpoon markkinahintaan?
Muistan sittenkin kerran jättäneeni lahjan, Teepaketin eräälle, jolla oli laajateevalikoima. Pirkka-roibostee taisi kuitenkin olla vaatimaton lahja, koska kiitos ei kuulunut. Tai sitten olin taas jättänyt tiskit tiskaamatta.
Niin, ja ne tumpit eivät olleet tuhkakupissa vaan vedellä täytetyssä ja korkilla suljetussa pullossa.
Rooibos (olipa pirkkaa tai muuta) ei ole teetä, vaan kuraa. Siksi ei varmaan kuulunut kiitosta.
Eihän se ole tyhmä joka pyytää. :D