Sain huonon arvostelun Airbnb:ssä!
En ollut tutustunut asunnon sääntöihin, joten:
1) Olin tupakoinut parvekkeella (parvekkeella valmiina tuhkis, jossa oli tupakantumppeja)
2) En ollut tiskannut (pari kuppia ja lautanen)
3) En vienyt roskapussia asunnosta
Tämä lukee profiilissani, palautteissa.
Vuokraako kukaan minulle enää asuntoa tällaisen palautteen jälkeen?
Voinko postaa tilini ja luoda täysin uuden tilin (jossa ei nipoteta tiskeistä ja polttamisesta)?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö palvelussa kommentoimaan saamaansa palautteeseen? Jos kyllä, niin pahoittele tapahtunutta. Huono palaute + pahoittelut on paljon paremman näköistä kuin huono palaute ja ei mitään reaktiota.
Voi kommentoida, mutta ainoastaan kaksi viikkoa palautteen saatuaan.
Minä olin autuaan tietämätön saamastani negatiivisesta palautteesta. Vasta nyt, ulkomailla, kuukausia tapahtuneen jälkeen, luin kommentin. Enkä enää voi siihen kommentoida.
Itse asiassa täältä olisi saanut hyviä vinkkejä palautteeseen. On totta, että jos en olisi saanut negatiivistaa palautetta, en lukisi edelleenkään lukisi sääntöjä.
Ehkä jatkossa yritän sellaista taktiikkaa, että kysyessäni asuntoa vuokrattavaksi, kerron perehtyneeni asunnon sääntöihin ja sitoutuvani niihin. Auttaisikohan tämä?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei edes viitsi tiskata käyttämänsä astiat, silloin ansaitsee huonoa palautetta!
Asunnot jätetään siistissä kunnossa, jotta seuraava vieras voi tulla yöpymään ilman että suursiivousta tarvitaan.
Kaksi kuppia ja lautanen tiskipöydällä ei ole suursiivous.
Kai nyt airbnb-emännältäkin voi jotain odottaa? Hänhän on sentään ollut tässä se, joka on hyötynyt taloudellisesti.
Olisin kyllä tiskannutkin, jos olisin lukenut säännöistä. (Tämä vaatimus ei ollut sääntäjen alkupäässä. vaan loppupäässä eli vaatii ylimääräistä klikkausta "lue lisää" tms. Tarkistin tämänkin, kun ihmettelin arvostelua.)
HupsistaKeikkaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei edes viitsi tiskata käyttämänsä astiat, silloin ansaitsee huonoa palautetta!
Asunnot jätetään siistissä kunnossa, jotta seuraava vieras voi tulla yöpymään ilman että suursiivousta tarvitaan.
Kaksi kuppia ja lautanen tiskipöydällä ei ole suursiivous.
Kai nyt airbnb-emännältäkin voi jotain odottaa? Hänhän on sentään ollut tässä se, joka on hyötynyt taloudellisesti.
Olisin kyllä tiskannutkin, jos olisin lukenut säännöistä. (Tämä vaatimus ei ollut sääntäjen alkupäässä. vaan loppupäässä eli vaatii ylimääräistä klikkausta "lue lisää" tms. Tarkistin tämänkin, kun ihmettelin arvostelua.)
Ei kai tuollaista edes tarvitsisi kertoa. Luulisi olevan ihan ilmiselvää että omat tiskit tiskataan lähtiessä.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi olevan ihan ilmiselvää että omat tiskit tiskataan lähtiessä.
Perustele, miten niin ilmiselvää?
Airbnb on uusi majoitustapa. Hotellimajoitus oli ennen airbnb:tä ainoa (hallitseva) majoitusmuoto. Ei hotellissa ole vaadittu omien kahvikuppien pesua. Aiemmin on siis ollut
itsestäänselvää,
että maksullinen majoittuminen ei velvoita maksaajaa siivoamaan. Siivoaminen on kuulunut palveluntarjoajalle ja laskuttajalle.
Täten ei voi sanoa, että oletusarvoisesti astioiden pesu on ilmiselvä asia maksullisessa majoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Airbnb on uusi majoitustapa. Hotellimajoitus oli ennen airbnb:tä ainoa (hallitseva) majoitusmuoto. Ei hotellissa ole vaadittu omien kahvikuppien pesua. Aiemmin on siis ollut
itsestäänselvää,
että maksullinen majoittuminen ei velvoita maksaajaa siivoamaan. Siivoaminen on kuulunut palveluntarjoajalle ja laskuttajalle.
Täten ei voi sanoa, että oletusarvoisesti astioiden pesu on ilmiselvä asia maksullisessa majoituksessa.
Olet toisen kotona, siksi. Majoitustapa on hyvin verrannollinen mökin vuokraukseen. Mökin vuokrauksessa on myös itse siivottava sekä tiskattava mikäli ei halua maksaa loppusiivousta.
Hotellin ja toisen kodissa majoittumiseen ero on esimerkiksi se että hotelleissa on siivoojat ja siivous kuuluu hintaan. Bnb tyylin majoituksessa hintaan ei siivoojaa sisälly ja on täten alhainen.
Vierailija kirjoitti:
itsestäänselvää,
Minusta on aika selkeää, että asunnon jättää siihen kuntoon missä se olikin, vaikka ei varsinaisesti tarvitse siivota. Omat tiskit tiskataan ja roskat viedään.
Mutta ei parin tiskaamattoman kupin pitäisi olla majoittalle iso juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännöissä se lukee, millä ehdoin vuokraus tapahtuu.
Itse vien aina roskani ulos ja tiskaan, vaikkei tarvitsisi. Pyyhin pöydän ja tiskipöydän ja jätän keittiön siistiksi. Samoin pyöräytän wc-pöntön ja lavuaarin siisteiksi. Otan myös lakanat pois valmiiksi.
Majoittajalle jätän jotain pientä, esimerkiksi Fazerin suklaata ja kiitoskortin.Olen aina saanut ylistävät arvostelut.
En ole tämän kirjoittaja, mutta ihmettelen alapeukkua. Miksi tätä kukaan peukuttaa alas? Siksikö, että on ihmisiä joiden mielestä on jotenkin tyhmää ja/tai turhaa siivota jonkun toisen omistamassa kohteessa? Että on jotenkin niin kaiken yläpuolella, ettei sellainen kuin siivoaminen kuulu tapoihin?
Jos on niin hieno ihminen, eikö silloin voisi asua viiden tähden hotellissa jossa kaikki tehdään puolesta eikä todellakaan tarvitse siivota :)
Kuulostaa kyllä naurettavalta, että ollaan yksi yö ja sitten tehdään suursiivous asunnossa. Kas kun ei parkettia vahaa.
On myös tosi tekopyhää nillittää vieraan tupakoinnista, jos itsekin tupakoi ja roskapussi voi vain unohtua.
Onko sinusta _omien_ sotkujen siivoaminen toisen asunnossa sama kuin suursiivous? Teetkö kotonasikin suursiivouksen, kun tiskaat, pyyhit pöydän ja pikaisesti pesaiset wc-pöntön ja lavuaarin?
Itse airbnb-vieraana ulkomailla koen asunnon jättämisen siistiksi ihan kunnia-asiakseni ja haluan jättää hyvän kuvan suomalaisista. Suosittelen samaa kaikille.
Airbnb on loistava systeemi, jota ei haluaisi törppöjen sotkuiitojen pilaavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itsestäänselvää,
Minusta on aika selkeää, että asunnon jättää siihen kuntoon missä se olikin, vaikka ei varsinaisesti tarvitse siivota. Omat tiskit tiskataan ja roskat viedään.
Mutta ei parin tiskaamattoman kupin pitäisi olla majoittalle iso juttu.
No eihän se iso juttu olekaan, mutta ei sitä turhaan ole sinne sääntöihin kirjattu. Tästä syystä on täysin hyväksyttävää antaa negatiivinen palaute. Voihan olla että asuntoon oli tulossa apn jälkeen pian toinen majoittuja, luo aika ankeaa kuvaa vuokraajasta jos tiskit tiskaamatta ja roskat viemättä.
Vierailija kirjoitti:
itsestäänselvää,
Airbnb-kämpät on toisten ihmisten asuntoja, ei hotelleja. Jos lainaat tai vuokraat kaveriltasi kämppää, kun hän ei ole siellä, jätäkö sotkusi hänen siivottaviksi?
Joskus harvoin airbnb-kämppä on majatalotyyppinen asunto, jossa käy siivooja joka vieraan jälkeen. Sellaiset on helppo kyllä erottaa yleensä jo ilmoituksesta. Itse olen sellaisessakin tiskannut ja vienyt roskat, koska kyllä niillä matalapalkkasiivoojilla on ihan tarpeeksi rankkaa ilman minun jättämiäni sotkujakin.
Maksakaa oikeasti niille majoitusalan yrittäjille. Löytyy hyviä hotelleja ja hostelleja yms kohteita ja jättäkää asunnot vuokralaisille. Jos taas haluaa jotain paikalliselämyksiä on BeWelcome ja CouchSurfing. AirBnB tekee aikalailla huonoa ja rahat menee suursijoittajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet toisen kotona, siksi.
Entä silloin, kun kyseessä ei ole toisen koti?
Olen majoittunut useammin sellaisessa airbnb-asunnossa, joka on ollut sijoitusasunto eikä koti.
Hotellissa pyrin jättämään huoneen sellaiseen kuntoon, että siivojalla olisi mahdollisimman vähän työtä. Tämä siitä syystä, että hotellin omistaja antaa siivoojalle murto-osa maksamastani huoneen hinnasta,
Airbnb.emöntä saa taas pitää koko asunnon vuokrahinnan itsellään.
Ja silti hän haluaa, että teen työt hänen puolestaan,
Vierailija kirjoitti:
Maksakaa oikeasti niille majoitusalan yrittäjille. Löytyy hyviä hotelleja ja hostelleja yms kohteita ja jättäkää asunnot vuokralaisille. Jos taas haluaa jotain paikalliselämyksiä on BeWelcome ja CouchSurfing. AirBnB tekee aikalailla huonoa ja rahat menee suursijoittajille.
Annapa jokaisen valita itse. Ja ikäänkuin hotelleissa rahat ei menisi suursijoittajille?
En viihdy hotelleissa, enkä viihdy hostelleissa. Sohvasurffaus ei kiinnosta. Haluan asua matkalla oikeassa asunnossa tavallisten ihmisten asuinalueella, ja haluan itse ostaa kaupasta aamupalatarpeet.
Viime kesänä vuokrasin mm. pienen vanhan maatalon keskeltä ei-mitään. Rahat meni sille omistajalle, joka oli vanha köyhä nainen, ei suursijoittaja. Siivosin jälkeni ja jätin kiitoslahjan. Paikka oli ihana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen majoittunut useammin sellaisessa airbnb-asunnossa, joka on ollut sijoitusasunto eikä koti.
Hotellissa pyrin jättämään huoneen sellaiseen kuntoon, että siivojalla olisi mahdollisimman vähän työtä. Tämä siitä syystä, että hotellin omistaja antaa siivoojalle murto-osa maksamastani huoneen hinnasta,
Kyllästyttää vääntää sun kanssa ratakiskosta.
Hän omistaa sen asunnon, asui hän siellä itse tai ei. Hän maksaa rempat, vastikkeet, mahdolliset vuokrat/lainat, sähköt, vedet jne. On tyhmää ajatella että tollasella pääsisi rikastumaan.
Siivous ei vieläkään kuulu asunnon omistajan töihin, vaan sitä maksat majoittumisesta, et siivouspalveluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itsestäänselvää,
Olet toisen kotona, siksi. Majoitustapa on hyvin verrannollinen mökin vuokraukseen. Mökin vuokrauksessa on myös itse siivottava sekä tiskattava mikäli ei halua maksaa loppusiivousta.
Hotellin ja toisen kodissa majoittumiseen ero on esimerkiksi se että hotelleissa on siivoojat ja siivous kuuluu hintaan. Bnb tyylin majoituksessa hintaan ei siivoojaa sisälly ja on täten alhainen.
Viime airbnb maksoin vähän alle sata euroa siivousmaksua....
Ja minun pitäisi silti siivota.
Muutenkin airbnb on niin sontaa kuin olla ja voi, jouduin siis käymään eräässä suomalaisessa kaupungissa, vuokrasin airbnb epäilevästi, valitsin sen alueen kalleimman tapauksen, noin 300 euroa yö, ja kuvauksessa korostettiin kohteen siisteyttä.
No, millainen sontaläjä siellä odotti, ruoanjätteitä pitkin keittiötä, ihmishiuksia keittiön laatikoissa, pölypalloja nurkissa, pölyjä ei oltu pyyhitty tyyliin ikinä. Ja palautteet 100% positiivisia miten siistiä ja ihanaa kyseisessä kohteessa on.
Never again, jos edes suomen kaltaisessa maassa ei ole siistiä 300eur/vrk siistiksi kuvatussa kohteessa, niin todellakin pysyn hotelleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etenkin jos se on sijoitusasunto, sielläkin saattaa käydä maksullinen siivooja. Usein käykin.
Jos et halua siivota jälkiäsi, mene hotelliin. Asuntomajoitus ei ole sinua varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itsestäänselvää,
Viime airbnb maksoin vähän alle sata euroa siivousmaksua....
Ja minun pitäisi silti siivota.
Muutenkin airbnb on niin sontaa kuin olla ja voi, jouduin siis käymään eräässä suomalaisessa kaupungissa, vuokrasin airbnb epäilevästi, valitsin sen alueen kalleimman tapauksen, noin 300 euroa yö, ja kuvauksessa korostettiin kohteen siisteyttä.
No, millainen sontaläjä siellä odotti, ruoanjätteitä pitkin keittiötä, ihmishiuksia keittiön laatikoissa, pölypalloja nurkissa, pölyjä ei oltu pyyhitty tyyliin ikinä. Ja palautteet 100% positiivisia miten siistiä ja ihanaa kyseisessä kohteessa on.
Never again, jos edes suomen kaltaisessa maassa ei ole siistiä 300eur/vrk siistiksi kuvatussa kohteessa, niin todellakin pysyn hotelleissa.
Ja tämä siis ammattimaisen asuntosijoittajan paikka, en edes halua kuvitella miten likainen paikka on jonkun koti.
Tuolla se omistaja käytti oikeaa siivousfirmaa siivoamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännöissä se lukee, millä ehdoin vuokraus tapahtuu.
Itse vien aina roskani ulos ja tiskaan, vaikkei tarvitsisi. Pyyhin pöydän ja tiskipöydän ja jätän keittiön siistiksi. Samoin pyöräytän wc-pöntön ja lavuaarin siisteiksi. Otan myös lakanat pois valmiiksi.
Majoittajalle jätän jotain pientä, esimerkiksi Fazerin suklaata ja kiitoskortin.Olen aina saanut ylistävät arvostelut.
En ole tämän kirjoittaja, mutta ihmettelen alapeukkua. Miksi tätä kukaan peukuttaa alas? Siksikö, että on ihmisiä joiden mielestä on jotenkin tyhmää ja/tai turhaa siivota jonkun toisen omistamassa kohteessa? Että on jotenkin niin kaiken yläpuolella, ettei sellainen kuin siivoaminen kuulu tapoihin?
Jos on niin hieno ihminen, eikö silloin voisi asua viiden tähden hotellissa jossa kaikki tehdään puolesta eikä todellakaan tarvitse siivota :)
Kuulostaa kyllä naurettavalta, että ollaan yksi yö ja sitten tehdään suursiivous asunnossa. Kas kun ei parkettia vahaa.
On myös tosi tekopyhää nillittää vieraan tupakoinnista, jos itsekin tupakoi ja roskapussi voi vain unohtua.
Onko sinusta _omien_ sotkujen siivoaminen toisen asunnossa sama kuin suursiivous? Teetkö kotonasikin suursiivouksen, kun tiskaat, pyyhit pöydän ja pikaisesti pesaiset wc-pöntön ja lavuaarin?
Itse airbnb-vieraana ulkomailla koen asunnon jättämisen siistiksi ihan kunnia-asiakseni ja haluan jättää hyvän kuvan suomalaisista. Suosittelen samaa kaikille.
Airbnb on loistava systeemi, jota ei haluaisi törppöjen sotkuiitojen pilaavan.
Jollei lavuaarissa ole esim. verta ja pöntössä ulostetta, niin menee ehdottomasti liioitteluksi. Kai samalla vaivalla sitten pyyhitään pölyt, imuroidaan ja pestään mikro?
En edes tiennyt ennen tätä keskustelua, että airbnbssa jätetään omistajalle lahjoja.
Kiva tietää, että ensin maksat erikseen siivousmaksun, mutta siivoat sitten itse kuitenkin, laitat pyykit koneeseen jne.
Sitten jätät vielä omistajalle lahjan (??), ja maksat majoituksesta enemmän kuin hotelliyö.
Hotellissa tuohon kuuluu siivous, aamiainen, eikä tarvitse jättää "lahjoja".
Mitä järkeä tuossa on kenenkään mielestä?
No monesti niissä kohteissa on siivousmaksu erikseen, enkä silloin kyllä älä ihmeemmin siivota. Järjestelen tavarat paikoilleen, mätän astiat tiskariin ja laitan päälle ja tyhjennän jääkaapin ja vien roskat ulos. En ala pyyhkiä pintoja tms, se kuuluu siivoukseen.
Yövy hotellissa jos et jaksaa nähdä edes niin pientä vaivaa.