Onko joku pitänyt uutistaukoa tai vähentänyt niiden seuraamista?
Joskus tuntuu, että se voisi olla hyvä vaihtoehto tai valinta?
Kommentit (21)
Uutispimento tekee hyvää mielenterveydelle, suosittelen 👍
Kolmas vuosi meneillään, olen laihtunut 20kg.
Pitäisin täyden uutispaaston, mutta tuntuu että joku karkaa lapasesta ihmisillä (tyyliin "köyhät leirille") jos ei seuraa yhtään. Välillä varmaan hyvä pysytellä muualla.
Tietenkin jos et halua tietää maailman tapahtumista mitään, mutta ei ne itsessään sillä muutu.
Tuota, miten saa tietoa päätöksenteon, esim. äänestämisen tueksi, jos ei ole selvillä mistään?
Mä en ole koskaan seurannut uutisia aktiivisesti. Vähensin entisestään 2020 keväällä kun uutisissa lueteltiin koronaan sairastuneita ja kuolleita 30 min välein. Kaikkien uutisten kuuntelemisen ja lukemisen lopetin kun Ukrainan hommelit alkoivat. Sometilejä mulla ei ole koskaan ollut.
En koe jääväni mistään paitsi. Suosittelen kaikille. Pelkokerroin pienenee kummasti ja maailma näyttäytyy ihan toisenlaisena.
Uutiset on propagandaa. Mitään tärkeää ei kerrota.
Vierailija kirjoitti:
Tuota, miten saa tietoa päätöksenteon, esim. äänestämisen tueksi, jos ei ole selvillä mistään?
Siis se propaganda, jota media ihmisille syöttää ei ole millään mittarilla tarpeellista tietoa. Vaalien tulos on päätetty jo etukäteen, eli äänestät mitä tahansa, niin tulos on se mikä se on.
Pelkästään tämän palstan avaamatta jättäminen on hyväksi mielelle.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan seurannut uutisia aktiivisesti. Vähensin entisestään 2020 keväällä kun uutisissa lueteltiin koronaan sairastuneita ja kuolleita 30 min välein. Kaikkien uutisten kuuntelemisen ja lukemisen lopetin kun Ukrainan hommelit alkoivat. Sometilejä mulla ei ole koskaan ollut.
En koe jääväni mistään paitsi. Suosittelen kaikille. Pelkokerroin pienenee kummasti ja maailma näyttäytyy ihan toisenlaisena.
Säkki silmillä voi helpottaa ahdistusta joillakin.
Luonto-ohjelmissakin kun pyydystetään jokin villieläin ei-kuolettavasti, sille laitetaan usein jotain silmien peitoksi jotta rauhottuu.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea muutakin kuin Mv-lehteä ja Partisaania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis se propaganda, jota media ihmisille syöttää ei ole millään mittarilla tarpeellista tietoa. Vaalien tulos on päätetty jo etukäteen, eli äänestät mitä tahansa, niin tulos on se mikä se on.
"Päätetty etukäteen"
aika foliohattuiluksi menee.
Vierailija kirjoitti:
Ihan voi käydä lukemassa vaikka eri ministeriöiden sivuja ja eduskunnan hankkeita, EU-hankkeita ja sen sellaista.
Ei niitä kaikkia muutenkaan uutisoida.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko muuttavasi maailmaa äänestämällä, kukkua kanssa, ihan sama ketä äänestää, sama kakkakikkare siinä lingossa pyörii ja mikään ei muutu kuin "!köyhät kyykkyyn"
Vierailija kirjoitti:
Niin jos samat asiat on todennettavissa useasta eri lähteestä..
Mutta mitä jää jäljelle jos mikään ei kelpaa, oma mutu, kaverien sana, lauta ja viidakkorumpu?
Kuka ne uutiset uutisoi. Sama asia voidaan uutisoida monesta eri vinkkelistä. Meidän media uutisoi aika vasemmistolaisesta näkökulmasta maailman ja suomen tapahtumat.
Mä lopetin Ukrainan sodan alettua, se propagandan määrä on ihan älytön... Mä en halunnut täyttää elämääni pelkillä valheilla heti ensimmäisenä kun herään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan voi käydä lukemassa vaikka eri ministeriöiden sivuja ja eduskunnan hankkeita, EU-hankkeita ja sen sellaista.
Ei niitä kaikkia muutenkaan uutisoida.
Ahkeruutta jota voi kyllä kannattaa.
Mä lopetin joskus Ukrainan sodan alkamisen jälkeen uutisten lukemisen ja seuraamisen.
Olen pahasti mm ahdistushäiriöinen ja mulla on myös ptsd ja nuo kaikki uutiset teki todella, todella pahan olon.