Sain huonon arvostelun Airbnb:ssä!
En ollut tutustunut asunnon sääntöihin, joten:
1) Olin tupakoinut parvekkeella (parvekkeella valmiina tuhkis, jossa oli tupakantumppeja)
2) En ollut tiskannut (pari kuppia ja lautanen)
3) En vienyt roskapussia asunnosta
Tämä lukee profiilissani, palautteissa.
Vuokraako kukaan minulle enää asuntoa tällaisen palautteen jälkeen?
Voinko postaa tilini ja luoda täysin uuden tilin (jossa ei nipoteta tiskeistä ja polttamisesta)?
Kommentit (95)
No onko sulla muut arvostelut sitten millasia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännöissä se lukee, millä ehdoin vuokraus tapahtuu.
Itse vien aina roskani ulos ja tiskaan, vaikkei tarvitsisi. Pyyhin pöydän ja tiskipöydän ja jätän keittiön siistiksi. Samoin pyöräytän wc-pöntön ja lavuaarin siisteiksi. Otan myös lakanat pois valmiiksi.
Majoittajalle jätän jotain pientä, esimerkiksi Fazerin suklaata ja kiitoskortin.Olen aina saanut ylistävät arvostelut.
En ole tämän kirjoittaja, mutta ihmettelen alapeukkua. Miksi tätä kukaan peukuttaa alas? Siksikö, että on ihmisiä joiden mielestä on jotenkin tyhmää ja/tai turhaa siivota jonkun toisen omistamassa kohteessa? Että on jotenkin niin kaiken yläpuolella, ettei sellainen kuin siivoaminen kuulu tapoihin?
Jos on niin hieno ihminen, eikö silloin voisi asua viiden tähden hotellissa jossa kaikki tehdään puolesta eikä todellakaan tarvitse siivota :)
Kuulostaa kyllä naurettavalta, että ollaan yksi yö ja sitten tehdään suursiivous asunnossa. Kas kun ei parkettia vahaa.
On myös tosi tekopyhää nillittää vieraan tupakoinnista, jos itsekin tupakoi ja roskapussi voi vain unohtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vien aina roskani ulos ja tiskaan, vaikkei tarvitsisi. Pyyhin pöydän ja tiskipöydän ja jätän keittiön siistiksi. Samoin pyöräytän wc-pöntön ja lavuaarin siisteiksi. Otan myös lakanat pois valmiiksi.
Majoittajalle jätän jotain pientä, esimerkiksi Fazerin suklaata ja kiitoskortin.Olen aina saanut ylistävät arvostelut.
En ole tämän kirjoittaja, mutta ihmettelen alapeukkua. Miksi tätä kukaan peukuttaa alas? Siksikö, että on ihmisiä joiden mielestä on jotenkin tyhmää ja/tai turhaa siivota jonkun toisen omistamassa kohteessa? Että on jotenkin niin kaiken yläpuolella, ettei sellainen kuin siivoaminen kuulu tapoihin?
Jos on niin hieno ihminen, eikö silloin voisi asua viiden tähden hotellissa jossa kaikki tehdään puolesta eikä todellakaan tarvitse siivota :)
Ei johtunut alapeukutus luulemastasi asiasta, vasn siitä että tämä vastaus on ylimielinen.
HupsistaKeikkaa kirjoitti:
Kiitos kovasti kommenteista.
Kyllä, minun olisi pitänyt olla tarkempi sääntöjen lukemisen kanssa. Kun kulkee kaupungista toiseen, majapaikkaa (asuntoa/hotellia) on vuokrattu sieltä sun täältä, voi joskus jäädä jokin yksityiskohta huomaamatta. Ihmiset eivät useinkaan ilkeyttään tai piittaamattomuuttaan riko sääntöjä, en minäkään.
Kukaan ei ole kuitenkaan vastannut kysymykseeni:
Suostuuko kukaan vuokraamaan asuntoa, kun minulla on tällainen arvostelu?
Huh, kai nyt minunkin pitää alkaa ostella Fazerin sinistä, jos joskus enää suostuu vuokraamaan Airbnb:stä.
Mistä tämä vuokraaja tietää oletko juuri sinä ollu piittaamaton ja ilkeä jättäessäsi jälkesi siivoamatta. Vai oletko vain epähuomiossa jättänyt? No ei mistään ja siksi sait huonon palautteen.
En minäkään jättäisi tuollaisen jälkeen ylistävää palautetta vaan rehellisen. En millään voisi tietää kellä ollut epähuomiossa tehty ja kellä ei. Eikä ole myöskään vuokraajan vika.
Ja ei, en itsekään vuokraisi, jos on palautteessa, että ei ole siivottu jälkiä.
Jos harjoittaa majoitustoimintaa asunnossaan, ei voi olettaa, etteikö siitä jäisi mitään jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä naurettavalta, että ollaan yksi yö ja sitten tehdään suursiivous asunnossa. Kas kun ei parkettia vahaa.
On myös tosi tekopyhää nillittää vieraan tupakoinnista, jos itsekin tupakoi ja roskapussi voi vain unohtua.
Airbnb-vuokralaiselta voi aivan hyvin kieltää tupakoinnin, vaikka itse polttaisi. Miksi ei voisi? Ja tässä on voinut käydä myös niin, että se edellenkin vuokralainen on polttanut kielloista huolimatta, mutta vuokranantaja ei jostain syystä ole katsonut parvekkeelle?
Ja omien jälkien siivoaminen ei ole sama asia kuin suursiivous ja lattianvahaus, mutta ilmeisesti tämä meidän tupakoiva väestönosa on sen verran muita tyhmempi, ettei osaa ajatella mitään omaa haisevaa napaansa pidemmälle.
Jos sääntöihin ei sitoudu, niin älä mene toisen kotiin. Ei ole omistaja mitenkään selitysvelvollinen sulle, miksi mitkäkin säännöt on. Kun et noudattanut niitä, tuli moitteet reilusti. Jos ei olisi antanut huonoa palautetta, et olisi oppinut mitään etkä lukenut seuraavankaan sääntöjä.
nuuskamuikkuset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei johtunut alapeukutus luulemastasi asiasta, vasn siitä että tämä vastaus on ylimielinen.
Ylimielinen ihan syystä.
Vai eikö se ole ylimielistä, ettei voi siivota jälkiään ja viedä roskia vuokraamassaan asunnossa? Joka siis on aivan eri asia kuin hotelli :)
nuuskamuikkuset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh huh. Toinen kertoo vain miten itse tekee, niin on ylimielinen? Olisi ollut parempi kun snoo sotkevans ja jättävänsä sotkut, ettei jollekin av-mammalle tule paha mieli kun joku osaa hoitaa jälkensä?
Vierailija kirjoitti:
Jos harjoittaa majoitustoimintaa asunnossaan, ei voi olettaa, etteikö siitä jäisi mitään jälkiä.
Palaute taisikin koskea sitä, ettei asukas pysynyt sovituissa säännöissä, joihin vuokratessa sitoutuu, eikä mitään pakosti jääviä jälkiä.
Kyllä se, että parvekkeella on tuhkakuppi ja siinä vielä tumppeja viittaa siihen, että siellä saa polttaa. Piilottakoon vuokranantaja edes sen tuhkiksen niin ei tule väärinkäsityksiä.
Näin minä asian käsittäisin. Tosin en itse polta, niin ei minulla niitä tumppejakaan tulisi.
On eri asia, jos kämpässä on tahallaan käyttäydytty piittaamattomasti, kuten vaikka rikottu tavaraa ja kustu nurkkiin. Joku kahvikuppi unohtuneena pöydälle ei ole minusta mainitsemisen arvoinen asia. Ihmiset ovat erilaisia, esim. kiireessä saattaa unohdella asioita. Itse en vuokraisi asuntoa sellaiselta, joka julkisesti antaa palautetta jostain väärinpäin olleesta kahvikupista.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei noudata majoittajan ehtoja, ei voi olettaa, ettei siitä mainittaisi palautteessa.
Aina siivotaan omat jäljet. Minusta se on ihan perusjuttu. Ja ainakaan itse en saa mitään kiksejä porsastelusta, joten jätän huoneen siistiin kuntoon jopa hotelleissa. Ja ainakaan itse en ole niin porsas että omien jälkien siivoaminen olisi jokin raskas saavutus tai vaatisi erityistä työtä ja vaivaa.
Majoitun nykyään lähes aina airbnb-kohteissa. Siivousmaksu on sisältynyt hintaan, mutta olen korjannut jälkeni. Tiskannut jos on tiskattavaa, siivonnut pöytätasot ja roskat roskikseen. Mutta en ole alkanut sen kummemmin siivoamaan. Tosin olen siisti ihminen muiden asunnoissa. En ole jättänyt lahjoja enkä muutakaan, olen silti saanut aina hyvät arvostelut. Ollaan majoituttu useimmiten paikoissa, jossa on tutustunut majoittajiin ja ollaan valittu paikat siten, että tyypit olisi mahdollisimman samankaltaisia. Minkään takakireän nipon luokse en majoittuisi. Eli kannattaa valikoida majoituspaikat senkin suhteen, että majoittajan kanssa kemiat kohtaa. Plussana voi saada mielenkiintoisia keskusteluja ja uusia tuttavuuksia, jotka antavat nähtävyysvinkkejä ja kertovat esim. tulevista livekeikoista kotikaupungissaan.
Vierailija kirjoitti:
No onko sulla muut arvostelut sitten millasia?
Muut arvostelut, ulkomailta, ovat olleet positiivisia. Suomessa sain tämän negatiivisen arvostelun ja toisen, jossa kirjoitettiin asunnon olleen melko siistissä kunnossa. Outoa, koska olin juuri tässä asunnossa tiskannut astiat.
Vierailija kirjoitti:
veloitan siivousmaksun. Silti - jotkut ihmiset tykkäävät jättää roskansa ja muut levälleen. Ei ole minusta kivaa. Se on kohteliasta, jos vieras kasaa lakanat sängynpäätyyn. Se harmittaa, jos esim päiväpeite on rutattu kun sitä on otettu pois. Ei laskostelu nyt niin kauaa vie.
Vierailija kirjoitti:
Okei.
En ole kyllä koskaan tullut ajatelleeksi, että pitäsi lakanat ottaa sängystä ja päiväpeite laskostaa.
Vierailija kirjoitti:
Plussaa ja tervetuloa uudelleen -toivotuksen saavat usien ne, jotka jättävät vaikka kahvipaketin tms [/quote=Vierailija]
Eikö plussaa pitäisi olla se, että saat asuntosi vuokrattua ja vielä kelpoon markkinahintaan?
Muistan sittenkin kerran jättäneeni lahjan, Teepaketin eräälle, jolla oli laajateevalikoima. Pirkka-roibostee taisi kuitenkin olla vaatimaton lahja, koska kiitos ei kuulunut. Tai sitten olin taas jättänyt tiskit tiskaamatta.
Niin, ja ne tumpit eivät olleet tuhkakupissa vaan vedellä täytetyssä ja korkilla suljetussa pullossa.
Vierailija kirjoitti:
Airbnb paras ryyppykämppä isolle seurueelle.
Olen kerran vuokrannut ja sen jälkeen taitaa olla mahdotonta :D
Pahoittelen heikkoa taustaasi ja alhaista älykkyysosamäärääsi.
Olitte jonkun kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Airbnb paras ryyppykämppä isolle seurueelle.
Olen kerran vuokrannut ja sen jälkeen taitaa olla mahdotonta :D
Juuri tämänkaltaisista kokemuksista kaipaisin lisävalaistusta,
Oletko sen jälkeen yrittänyt vuokrata asuntoa airbnb:stä?
Pystyykö palvelussa kommentoimaan saamaansa palautteeseen? Jos kyllä, niin pahoittele tapahtunutta ja selitä esim. tupakointi ulkona tapahtuneeksi mutta ota siitäkin silti vastuu ( = pahoittelun voi hoitaa aikuismaisesti tai "kyllämämuutenmutku" -tyyliin). Huono palaute + pahoittelut on paljon paremman näköistä kuin huono palaute ja ei mitään reaktiota.
Siellä voi olla jotain rajoituksia tupakoinnin suhteen. Ehkä sopinut naapurin kanssa että ei polta kun naapurilla on ikkuna auki tms. Helpompi kieltää tupakointi, kuin alkaa selostamaan sopimiaan tai muuten muodostuneita käytöntöjä.