Onko joku nähnyt Haukiota naistenklinikalla?
Pohdin tässä, että onkohan Jenni Haukio ihan tavallisella synnyttäneiden osastolla ja hakeeko ruokansa itse ruokakärrystä kuten tavalliset kuolevaiset? Vai kotiutuikohan polikliinisesti ja kotona on nyt joku kätilö tms. hoitamassa.
Kommentit (354)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitenkään pitää paikkaansa, että olisi muka ollut samanlaiset olosuhteet kuin muillakin: normisynnytys jossa lääkkeitä saa jos ehditään ja sitten vaan neljän hengen huoneeseen yrittämään nukkua ilman mitään yksityisyyttää reva levällään joka kierron tarkastuksella opiskelijoiden ja huonetovereiden edessä.
En yllättyisi, jos olisi suunniteltu sektio ja sen jälkeen omaan huoneeseen ja niin pian kuin mahdollista kotihoitoon.
Ohis...Opiskelijoiden läsnä olon voi kieltää. Vaikka olisikin opetussairaala.
Mene suorittamaan edes ala-aste.
Lääkkeet ottamatta kenties??
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla kuin minä pari vuotta sitten Naistenklinikalla, eli suunniteltu sektio, jonka jälkeen perhehuoneeseen. Kotiin tasan kahden vuorokauden kuluttua.
Sektio oli tietenkin sovittu Niinistön virkaanastujaispäivää seuraavalle päivälle. Jos laskettu aika on oikeasti helmikuussa, ei olisi vauva ensisynnyttäjällä vielä käsivarsilla (jos kyseessä oikeasti ensisynnyttäjä).
T. Akateeminen äiti
Laskettu aika oli oikeasti tammikuussa. Siksihän ne kävivät äänestämässäkin ennakkoon, että jos vaikka vaalipäivänä on synnytys.
Toisaalta, myös ensisynnyttäjä voi synnyttää etuajassa. Ei kaikilla mene yliaikaiseksi, jos sinulla ja kaverillasi on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitenkään pitää paikkaansa, että olisi muka ollut samanlaiset olosuhteet kuin muillakin: normisynnytys jossa lääkkeitä saa jos ehditään ja sitten vaan neljän hengen huoneeseen yrittämään nukkua ilman mitään yksityisyyttää reva levällään joka kierron tarkastuksella opiskelijoiden ja huonetovereiden edessä.
En yllättyisi, jos olisi suunniteltu sektio ja sen jälkeen omaan huoneeseen ja niin pian kuin mahdollista kotihoitoon.
Lääkkeet ottamatta kenties??
Eikös just opittu, että lääkkeet syödään eikä oteta.
Akateeminen äiti ei tiedä miten sairaalat toimii. Suunniteltuja leikkauksia ei tehdä viikonloppuisin eikä iltaisin. Presidentin rouva ei ole poikkeus kuten eivät pääministerien tai muiden silmäätekevien perheet.
Välillä tuntuu että järki on kadonnut ja luullaan että joku Vapahtaja on syntynyt.
Minä täältä Liedosta asti tiirailin kaukoputkella ja näin aivan kaiken.
Miksi Jennille olisi tehty sektio? Synnyttiväthän Ruotsin prinsessat ja Katekin ihan normaalisti alateitse. Ja kertoohan normisynnytyksestä sekin, että Niinistöt tulivat sairaalaan aamulla ennen viittä ja vauva syntyi iltakahdeksalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla kuin minä pari vuotta sitten Naistenklinikalla, eli suunniteltu sektio, jonka jälkeen perhehuoneeseen. Kotiin tasan kahden vuorokauden kuluttua.
Sektio oli tietenkin sovittu Niinistön virkaanastujaispäivää seuraavalle päivälle. Jos laskettu aika on oikeasti helmikuussa, ei olisi vauva ensisynnyttäjällä vielä käsivarsilla (jos kyseessä oikeasti ensisynnyttäjä).
T. Akateeminen äiti
Laskettu aika oli oikeasti tammikuussa. Siksihän ne kävivät äänestämässäkin ennakkoon, että jos vaikka vaalipäivänä on synnytys.
Toisaalta, myös ensisynnyttäjä voi synnyttää etuajassa. Ei kaikilla mene yliaikaiseksi, jos sinulla ja kaverillasi on mennyt.
Laskettu aika oli helmikuun puolessa välissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se siellä ole. Ja ruoka kannetaan sänkyyn ja yöt saa nukkua. S**tanan epäreilua.
Ei niitä vauvoja ole pakko itse hankkia, jos noin pieni juttu herättää jo noin paljon kateutta tai närää.
Eiköhän ihan menty alatiesynnytyksellä. Näin arvelisin, sillä Jenni on kaiken luomun puolestapuhuja ja itse kasvissyöjä (vegaani? kenties) ja jossain presidentinvaalikysymyksissä Sauli oli vastannut, että itsekin pitää viikossa monta kasvisruokapäivää. Mitäs mammat siihen sitten tuumitte, jos siitä pojasta tehdään kasvissyöjä? Vegaani?
Vierailija kirjoitti:
T. Akateeminen äiti
Sinähän se kaiken tiedät muidenkin synnytyksistä kun olet oikein akateeminen!Ehkä oli provo.Ei oo päähän ainaska muuta tarttunut kun kirjaviisautta!
Vierailija kirjoitti:
Ei se siellä ole. Ja ruoka kannetaan sänkyyn ja yöt saa nukkua. S**tanan epäreilua.
Kukaan ei pakota lapsia tekemään. Ihan oma valinta. Ihme mankumista täysin vapaaehtoisesta asiasta.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jenni ei olisi synnyttänyt alateitse, jos mitään ongelmia ei ollut? En tajua, mikä pakkomielle teillä on sektiosta.
No kun se alatiesynnytys voi vaikka sattua pikkaisen, niin pitää varmuuden vuoksi tehdä sektio ettei vaan joudu yhtään kokemaan kipuja..
Voi sinua kateellista ja pahansuopaista kalkkunaa..Ja vielä luulet kaiken tietäväsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Hänelle haettiin viiden tähden ravintolasta ruuat. Privatti hoitajat hänellä joilla kultaiset hansikkaat. Äsken ratsasti yksisarvisella pihalle.
Hauska juttu, mutta ilmeisesti et itsekään uskota että oli "normaalilla palvelulla" kun kerran löit läskiksi.
Salaisuus.... minua ei kiinnosta oliko Jennillä tavis vai erikoissetti. Ketään normaalia ihmistä ei kiinnosta itselle tuntemattoman ihmisen synnytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta jäänyt ala-aste väliin ja sinulta jäänyt kokonaan opettelematta käytöstavat 😂
Vierailija kirjoitti:
Olla koko päivä syömättä? Kyllä se vaan on sata kertaa helpompaa olla syömättä yöllä kuin päivällä. Lisäksi leikkauksen jälkeen ollaan pari tuntia heräämössä niin tulisi äkkiä yli vuorokausi ilman ruokaa.
Ei minua nukutettu kun tuli illalla nk kiireellinen sektio. Helppo oli. Ei komplikaatioita ja kaikki meni hienosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olla koko päivä syömättä? Kyllä se vaan on sata kertaa helpompaa olla syömättä yöllä kuin päivällä. Lisäksi leikkauksen jälkeen ollaan pari tuntia heräämössä niin tulisi äkkiä yli vuorokausi ilman ruokaa.
Ei minua nukutettu kun tuli illalla nk kiireellinen sektio. Helppo oli. Ei komplikaatioita ja kaikki meni hienosti.
Kiitos naistenklinikan n 21 v sitten. Olin vähän vanhempi kun Jenni ja oli raskaudenaikainen diabetes.
Mikseihän mittoja ole ilmoitettu? Onkohan ollut kovin pieni? :/
Vierailija kirjoitti:
Sektiota ei tehdä suunnitellusti koskaan illalla ihan äidin terveys- ja mukavuussyistä. Jokainen suunnitellussa sektiosaa ollut tietää, miten karseeta on olla pelkästään sektiopäivän aamu ilman syötävää. Illalla jos leikattaisiin, pitäisi olla koko pitkä päivä.
Se syömisraja on tuntikohtainen, ei päiväkohtainen. Suunnitellut leikkaukset sijoitetaan päivän alkuun koska iltaisin ei ole yhtä paljon leikkaushenkilökuntaa paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sektiota ei tehdä suunnitellusti koskaan illalla ihan äidin terveys- ja mukavuussyistä. Jokainen suunnitellussa sektiosaa ollut tietää, miten karseeta on olla pelkästään sektiopäivän aamu ilman syötävää. Illalla jos leikattaisiin, pitäisi olla koko pitkä päivä.
Se syömisraja on tuntikohtainen, ei päiväkohtainen. Suunnitellut leikkaukset sijoitetaan päivän alkuun koska iltaisin ei ole yhtä paljon leikkaushenkilökuntaa paikalla.
Syötkö sinä enemmän päivällä vai yöllä? Kumpi on helpompaa, olla syömättä 12 tuntia ennen aamua vai ennen iltaa? Ekassa tapauksessa jää väliin vain aamupala, jälkimmäisessä tapauksessa kaikki päivän ateriat aamupalaa lukuunottamatta.
Koko spekulaatio on ihan turhaa muutenkin kun niitä suunniteltuja sektioita ei edes tehdä iltaisin.
Vauva ei välttämättä ollut iso. Äiti ja isä pienikokoisia, eikä Jennillä ollut isoa raskausvatsaakaan.