Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku nähnyt Haukiota naistenklinikalla?

Vierailija
04.02.2018 |

Pohdin tässä, että onkohan Jenni Haukio ihan tavallisella synnyttäneiden osastolla ja hakeeko ruokansa itse ruokakärrystä kuten tavalliset kuolevaiset? Vai kotiutuikohan polikliinisesti ja kotona on nyt joku kätilö tms. hoitamassa.

Kommentit (354)

Vierailija
41/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitenkään pitää paikkaansa, että olisi muka ollut samanlaiset olosuhteet kuin muillakin: normisynnytys jossa lääkkeitä saa jos ehditään ja sitten vaan neljän hengen huoneeseen yrittämään nukkua ilman mitään yksityisyyttää reva levällään joka kierron tarkastuksella opiskelijoiden ja huonetovereiden edessä.

En yllättyisi, jos olisi suunniteltu sektio ja sen jälkeen omaan huoneeseen ja niin pian kuin mahdollista kotihoitoon.

Ohis...Opiskelijoiden läsnä olon voi kieltää. Vaikka olisikin opetussairaala.

Mene suorittamaan edes ala-aste.

Vierailija
42/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat fiksuja ja huomaavaisia ja antavat Jennin olla rauhassa. Saattaa toki olla jo kotona. Miniäni pääsi seuraavana päivänä.

Mistä näitä ihmisiä tulee, jotka kertovat jostain miniästään ja kertovat lehdille, että tässä on morsmaikku presidentin pojalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he synnyttivät yjulkisessa sairaalassa, koska tietävät että ne ovat omilla aloillaan ihan huippuja Suomessa. On aloja missä yksityisiä käytetään niin vähän, etteivät ne yllä "harjoituksen puutteessa" samalle tasolle kuin julkiset. Mutta sotea testatakseen olisivat voineet ajella vaikka Lahteen synnyttämään.

Plus ettei Suomessa ole yhtäkään yksityissairaala missä hoidettaisiin synnytyksiä. Sotea odotellessa.

Vierailija
44/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitenkään pitää paikkaansa, että olisi muka ollut samanlaiset olosuhteet kuin muillakin: normisynnytys jossa lääkkeitä saa jos ehditään ja sitten vaan neljän hengen huoneeseen yrittämään nukkua ilman mitään yksityisyyttää reva levällään joka kierron tarkastuksella opiskelijoiden ja huonetovereiden edessä.

En yllättyisi, jos olisi suunniteltu sektio ja sen jälkeen omaan huoneeseen ja niin pian kuin mahdollista kotihoitoon.

Mietin minkälainen ihminen käyttää sanaa reva?

Reva levällään on ihan tunnettu sanonta. 

Just.......kuulostaa todella kauniilta ajatukselta,että joku on reva levällään. Suorastaa kiihottavalta jossain toisessa yhteydessä.Tulipa ajatuksena myöskin (olen itsekin synnyttänyt) 4 hengen huoneessa kierrolla kaikilla valmiiksi revat levällään.Ei tuota kyllä paremmin eikä kauniimmin voi enää ilmaista. Eläköön elämän kauneus.... varsinkin synnytysvuodeosastolla!!

Vierailija
45/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin minä pari vuotta sitten Naistenklinikalla, eli suunniteltu sektio, jonka jälkeen perhehuoneeseen. Kotiin tasan kahden vuorokauden kuluttua.

Sektio oli tietenkin sovittu Niinistön virkaanastujaispäivää seuraavalle päivälle. Jos laskettu aika on oikeasti helmikuussa, ei olisi vauva ensisynnyttäjällä vielä käsivarsilla (jos kyseessä oikeasti ensisynnyttäjä).

T. Akateeminen äiti

Vierailija
46/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

46. Tehtiinkin sinulle illalla suunniteltu sektio?

Mitä tulee synnytyksen kestoon, ensimmäinen synnytyksen kesti vajaat viisi tuntia.

Esikoinen syntyi laskettuna päivänä, mutta kohdussa olevat sikiön harvemmin suunnittelevat sitä milloin syntyvät😊 LA vai joku muu päivä.

Ihme juttuja sinulla

Vierailija
47/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhtä aikaa, laitan lapseni nimeksi Ihme Ukko.

Vierailija
48/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

46. Tehtiinkin sinulle illalla suunniteltu sektio?

Mitä tulee synnytyksen kestoon, ensimmäinen synnytyksen kesti vajaat viisi tuntia.

Esikoinen syntyi laskettuna päivänä, mutta kohdussa olevat sikiön harvemmin suunnittelevat sitä milloin syntyvät😊 LA vai joku muu päivä.

Ihme juttuja sinulla

Presidentti on siinä asemassa että hän voi hankkia perheenjäsenilleen terveyspalveluita mille kellonlyömälle tahansa, minä en ole.

Mitäs juttuja minulla on?

Vierailija
49/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hanhenmaksapallerot kuitenkin! Kyllä on taas pöljiä liikkeellä palstoilla. Mutta niitähän kasvaakin kylvämättä ja kyntämättä.

Vierailija
50/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Hänelle haettiin viiden tähden ravintolasta ruuat. Privatti hoitajat hänellä joilla kultaiset hansikkaat. Äsken ratsasti yksisarvisella pihalle.

Hauska juttu, mutta ilmeisesti et  itsekään uskota että oli "normaalilla palvelulla" kun kerran löit läskiksi.

Vierailija
51/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hanhenmaksapallerot kuitenkin! Kyllä on taas pöljiä liikkeellä palstoilla. Mutta niitähän kasvaakin kylvämättä ja kyntämättä.

Argumentit loppui, joten siirryit muiden nimittelyyn.

Vierailija
52/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuolla osaston tupakkahuoneessa näkyi punaista norttia vetelevän :D

Vierailija
53/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunniteltuja sektioita ei tehdä perjantai-iltana kahdeksalta edes presidentin rouvalle.

Ne tehdään aamupäivällä.

t. Tasan 18v sitten suunnitellussa sektiossa NKL:lla ollut. Tytär syntyi klo 11.35

Kaksi edellistäkin suunnitellulla sektiolla, syntymäajat 11.45 ja 11.57. 

Vierailija
54/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunniteltuja sektioita ei tehdä perjantai-iltana kahdeksalta edes presidentin rouvalle.

Ne tehdään aamupäivällä.

t. Tasan 18v sitten suunnitellussa sektiossa NKL:lla ollut. Tytär syntyi klo 11.35

Kaksi edellistäkin suunnitellulla sektiolla, syntymäajat 11.45 ja 11.57. 

Perustele.

Vierailija
55/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektiota ei tehdä suunnitellusti koskaan illalla ihan äidin terveys- ja mukavuussyistä. Jokainen suunnitellussa sektiosaa ollut tietää, miten karseeta on olla pelkästään sektiopäivän aamu ilman syötävää. Illalla jos leikattaisiin, pitäisi olla koko pitkä päivä.

Jos syömättömyysaika on 12 h, saa syödä aamulla vaikka puol kasilta vielä aamupalan ja illalla leikkaus.

Vierailija
56/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jenni ei olisi synnyttänyt alateitse, jos mitään ongelmia ei ollut? En tajua, mikä pakkomielle teillä on sektiosta.

Vierailija
57/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin minkälainen ihminen käyttää sanaa reva?

Reva levällään on ihan tunnettu sanonta. 

Just.......kuulostaa todella kauniilta ajatukselta,että joku on reva levällään. Suorastaa kiihottavalta jossain toisessa yhteydessä.Tulipa ajatuksena myöskin (olen itsekin synnyttänyt) 4 hengen huoneessa kierrolla kaikilla valmiiksi revat levällään.Ei tuota kyllä paremmin eikä kauniimmin voi enää ilmaista. Eläköön elämän kauneus.... varsinkin synnytysvuodeosastolla!!

No sä voit runoilla kuinka huoneeseen juuri tuodut kukkakimput tuoksuivat kilvan vauvankakan tuoksujen kanssa...

Vierailija
58/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla koko päivä syömättä? Kyllä se vaan on sata kertaa helpompaa olla syömättä yöllä kuin päivällä. Lisäksi leikkauksen jälkeen ollaan pari tuntia heräämössä niin tulisi äkkiä yli vuorokausi ilman ruokaa.

Vierailija
59/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jennioo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohdin tässä, että onkohan Jenni Haukio ihan tavallisella synnyttäneiden osastolla ja hakeeko ruokansa itse ruokakärrystä kuten tavalliset kuolevaiset? Vai kotiutuikohan polikliinisesti ja kotona on nyt joku kätilö tms. hoitamassa.

Mitä se siellä enää tekee, jos kaikki on mennyt niin NORMAALISTI. Uskin kuitenkin, että oli sektio, kun kerran niin nopeasti tapahtui virkaanistujaisten jälkeen. Mulla oli sektion ja olin klinikalla pari päivää.

Yleensä viikko kun sektio. Näin mulla n 21 v sitten. Mulla ei ollut pelkosektio vaan nk kiireellinen sektio.

Tuo viikko on tosiaan ollut 21 vuotta sitten. Itse olin sektion jälkeen 2 yötä.

Olen ollut suunnitellussa sektiossa Naistenklinikalla -96, -98 ja -00.

1996 oli 6 vrk, tosin itse olin 7.

1998 oli seinällä säännöt: 

ensisynnyttäjät 3 vrk

uudelleensynnyttäjät 2 vrk

sektiot 4 vrk

ja näistä todellakin pidettiin kiinni. Huonekaverinani oli ensisynnyttäjä, jolle oli tehty sektio ja hän oli kauhistunut, että pitääkö oikeasti lähteä neljän päivän päästä pois.

2000 lähdin itse 4 vrk kuluttua, vauva jäi vielä 3vrk:ksi sairaalaan vvy:n, koska ei osannut hengittää itse. 

Tänään hän täyttää 18v. 

Vierailija
60/354 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jenni ei olisi synnyttänyt alateitse, jos mitään ongelmia ei ollut? En tajua, mikä pakkomielle teillä on sektiosta.

No kun se alatiesynnytys voi vaikka sattua pikkaisen, niin pitää varmuuden vuoksi tehdä sektio ettei vaan joudu yhtään kokemaan kipuja..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi