Elokuvaohjaaja Lauri Törhönen ahdisteli jatkuvasti opiskelijoita ja näyttelijöitä
Yksi elokuva-alan ahdistelijoista on paljastunut:
https://yle.fi/uutiset/3-10051511
Miten tällaista on siedetty näin pitkään?
Sai jopa jonkun valtionpalkinnon urastaan. Huh!
Kommentit (537)
Vierailija kirjoitti:
Älkää naurattako. Kyllä on aina löytynyt ja edelleen löytyy pitkä rivi naisia jotka urahaaveissaan yrittävät vietellä ja tarjoavat itseään ohjaajan sänkyyn.
Asiahan on alalla ihan yleisesti tiedossa, kautta maailman.
Ja monet ovat sitä kautta urallaan edenneetkin. Nyt julkisuuten astuvat kostamaan ne, joille toivottua uraa ei tullut.
mies ostaa vallalla seksiä, nainen ostaa seksillä valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla neitsyys meni 14 vuotiaana. Sen jälkeen pidin kirjaa kuinka monta miestä sain sänkyyn. Yo kirjoitusten jälkeen lopetin laskemisen, miehiä oli jo kymmeniä.
En jaksa näitä itkunaisia. Heli Sirviö raiskattiin, mutta ei hän sen takia lähtenyt koulusta tai vaihtanut alaa. Terve nainen siis.
Törhönen ei ole raiskannut ketään, kaikki naiset olis voinu kieltäytyä. Todennäköisesti naiset ovat olleet imarreltuja siitä että opettaja lähentelee, ja elekielellään rohkaisseet.
Elokuva-ala on täynnä erotiikkaa, ja vaikea uskoa ettei nämä naiset sitä tietäisi
T: keski-ikäinen miesasiavauva
Eli kyllä me naisetkin osataan saalistaa miehiltä seksiä. Minä ainakin nuorempana halusin mahdollisimman monta erilaista miestä, halusin paljon kokemusta asiasta.
On aika helppoa flirttailla ja saada miehet innostumaan.
 Humalassa ihmisen kontrolli pettää ja viettimaailma voimistuu.
Seksuaalisuus on upea asia. Taiteen alkuvoima.
Juteltiin porukalla yliopiston opettajienhuoneessa. Huumori lensi, oli tosi kivaa.
Mutta kas, eräs vanhapiika opettaja teki jälkikäteen rehtorille ilmoituksen, että häntä oli tuossa keskustelussa ahdisteltu. Että eräs miesopettaja, jota hän inhosi, oli muka puheillaan häntä ahdistellut seksuaalisesti.
Olin paikalla. Heitettiin läppää naisten rinnoista yleensä. Tämä ahdasmielinen nainen istui hiljaa, ei nauranut.  Minä naisena osallistuin läpänheittoon, eikä kenellekään tullut mieleenkään että joku joukossammekoki että häntä kiusataan.
Kyllä meitä naisia on moneksi. Outoa sekin että hän syytti vain tuota yhtä miesopettajaa, ei meitä muita jotka osallistuimme yhtä lailla läpän heittoon.
Vierailija kirjoitti:
Juteltiin porukalla yliopiston opettajienhuoneessa. Huumori lensi, oli tosi kivaa.
Mutta kas, eräs vanhapiika opettaja teki jälkikäteen rehtorille ilmoituksen, että häntä oli tuossa keskustelussa ahdisteltu. Että eräs miesopettaja, jota hän inhosi, oli muka puheillaan häntä ahdistellut seksuaalisesti.
Olin paikalla. Heitettiin läppää naisten rinnoista yleensä. Tämä ahdasmielinen nainen istui hiljaa, ei nauranut. Minä naisena osallistuin läpänheittoon, eikä kenellekään tullut mieleenkään että joku joukossammekoki että häntä kiusataan.
Kyllä meitä naisia on moneksi. Outoa sekin että hän syytti vain tuota yhtä miesopettajaa, ei meitä muita jotka osallistuimme yhtä lailla läpän heittoon.
Miesasiavauva vatkaa muniaan kirjoittaessaan näitä fantasioita ”yliopiston opettajienhuoneesta”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla neitsyys meni 14 vuotiaana. Sen jälkeen pidin kirjaa kuinka monta miestä sain sänkyyn. Yo kirjoitusten jälkeen lopetin laskemisen, miehiä oli jo kymmeniä.
En jaksa näitä itkunaisia. Heli Sirviö raiskattiin, mutta ei hän sen takia lähtenyt koulusta tai vaihtanut alaa. Terve nainen siis.
Törhönen ei ole raiskannut ketään, kaikki naiset olis voinu kieltäytyä. Todennäköisesti naiset ovat olleet imarreltuja siitä että opettaja lähentelee, ja elekielellään rohkaisseet.
Elokuva-ala on täynnä erotiikkaa, ja vaikea uskoa ettei nämä naiset sitä tietäisiT: keski-ikäinen miesasiavauva
Nimenomaan naulan kantaan.
Ei tuosta trololoo-trololoo-trollista kannata piitata. Sehän on täällä pitkin matkaa suoltanut tuota p--kaa joka välissä. Säälittävää huomata, että kaikilla ei mene hissi vintille asti. Voi tuota seksuaalisen turhautumisen määrää, mikä tuolla kommentoijalla on. Kun ei naisilta hänelle irtoa, niin ei irtoa. Eikä tarvitse ihmetellä, miksi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin paikalla. Heitettiin läppää naisten rinnoista yleensä. Tämä ahdasmielinen nainen istui hiljaa, ei nauranut. Minä naisena osallistuin läpänheittoon, eikä kenellekään tullut mieleenkään että joku joukossammekoki että häntä kiusataan.
Kyllä meitä naisia on moneksi. Outoa sekin että hän syytti vain tuota yhtä miesopettajaa, ei meitä muita jotka osallistuimme yhtä lailla läpän heittoon.Miesasiavauva vatkaa muniaan kirjoittaessaan näitä fantasioita ”yliopiston opettajienhuoneesta”.
Katsos, tuo vasta esipuberteettiaan läpikäyvä vässykkä ei pääse tuon lähemmäs seksiä, kuin lukea täällä muiden mielipiteitä Törhösen seksuaalisesta ahdistelusta ja valta-aseman väärinkäytöstä siinä. Tuohan on selvää seksuaalista turhautumista naisen puutteessa. Hänen kliimaksinsa on kanavoida tuota turhautumista tänne tuollaisina pikkupojan fantasioina. Eräänlaista laadultaan vaatimatonta, mutta huomiohakuista sublimaatiota siis.
Vierailija kirjoitti:
Eli kyllä me naisetkin osataan saalistaa miehiltä seksiä. Minä ainakin nuorempana halusin mahdollisimman monta erilaista miestä, halusin paljon kokemusta asiasta.
On aika helppoa flirttailla ja saada miehet innostumaan.
Humalassa ihmisen kontrolli pettää ja viettimaailma voimistuu.
Seksuaalisuus on upea asia. Taiteen alkuvoima.
Munaton virtuaaliukko taas satuilunsa pyörteissä hokemassa sitä yhtä ja samaa "taiteen alkuvoimaa", mitä anaalivaiheeseen jääneeltä ja omiin genitaaleihinsa ihastuneelta pikkumieheltä voi odottaakin. On se kamalaa, kun naisen puutteessa nousee tuollainen kupla otsaan, ettei enää järki kulje. Enkö mä jo sanonut sulle aiemmin, että juttele noista kukista ja mehiläisistä äitisi kanssa, kun tuo sulle iltamaidon. Et sitten muistanut?
Tässä taas sama karmeus: joku voidaan vain leimata somen voimalla, ja KAIKKI saadaan mukaan haukkumaan häntä: ällöttävää ja vastenmielistä! Ja tällaiset rapahousut puhuvat vielä jostain ihmisoikeuksista, oksettavaa!
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas sama karmeus: joku voidaan vain leimata somen voimalla, ja KAIKKI saadaan mukaan haukkumaan häntä: ällöttävää ja vastenmielistä! Ja tällaiset rapahousut puhuvat vielä jostain ihmisoikeuksista, oksettavaa!
..niin, ja seuraava vaihe lieneekin jo lynkkaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meitä naisia on moneksi. Outoa sekin että hän syytti vain tuota yhtä miesopettajaa, ei meitä muita jotka osallistuimme yhtä lailla läpän heittoon.Miesasiavauva vatkaa muniaan kirjoittaessaan näitä fantasioita ”yliopiston opettajienhuoneesta”.
Sääliksi käy näiden keskustelijoiden tyhmyys. Tämäkin vastaaja keskittyy vain keksimään nokkelia lauseitaan lietsoakseen vihapuhetta minua kohtaan, mutta ei osaa jutella aiheesta.
Ikävä kyllä, munia minulla ei ole. Olen yliopiston opettaja, kolmen lapsen äiti ja onnellisesti naimisissa. Seksuaalisesti hyvin kokenut , järkevä ja fiksu aikuinen nainen. :) Ymmärrän elämää, ymmärrän miehiä ja luulin ymmärtäväni myös naisia. Mutta kun näitä tämänkin palstan vihapuheita lukee , olen hämmentynyt. Häpeän omaa sukupuoltani, häpeän naisten ahdasmielisyyttä. Ja pelkään miksi maailma muuttuu, kun tämmöinen hullu valheellinen vihapuhe täyttää maailman.
Vain naiset kykenevät tämän tyyppiseen koulukiusaamiseen ja elävältä kivittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy näiden keskustelijoiden tyhmyys. Tämäkin vastaaja keskittyy vain keksimään nokkelia lauseitaan lietsoakseen vihapuhetta minua kohtaan, mutta ei osaa jutella aiheesta.
Ikävä kyllä, munia minulla ei ole. Olen yliopiston opettaja, kolmen lapsen äiti ja onnellisesti naimisissa. Seksuaalisesti hyvin kokenut , järkevä ja fiksu aikuinen nainen. :) Ymmärrän elämää, ymmärrän miehiä ja luulin ymmärtäväni myös naisia. Mutta kun näitä tämänkin palstan vihapuheita lukee , olen hämmentynyt. Häpeän omaa sukupuoltani, häpeän naisten ahdasmielisyyttä. Ja pelkään miksi maailma muuttuu, kun tämmöinen hullu valheellinen vihapuhe täyttää maailman.
Vain naiset kykenevät tämän tyyppiseen koulukiusaamiseen ja elävältä kivittämiseen.
Tarkoitatko koulukiusaamisella Törhösen nimen julkistamista? Perustelisitko väitteesi?
Onko yliopistoissa "opettajainhuoneita"?
Kiinnostaisi myös, minkä alan tutkijoita olette?
Hmmm. Vähän myöhässä olen keskustelusta mutta kiitokset Lauri Törhöselle keväästä -98. Olen ollut siitä lähtien ilman ammattiin johtavaa koulutusta sekä ammattia, johon olisin ollut suuntautunut. Onneksi Kelan myöntämä työkyvyttömyyseläke ja psykoterapia ovat herra ohjaajan ja muiden asianosaisten edesottamusten jälkiä tämän tytön kohdalla paikanneet edes vähän. Hieman hankalaa on jättää poliisille tutkintapyyntöä ilman mitään todisteita, ja rikosilmoituksen tekeminen on toki turhaa jos mitään asiattomia menettelyjä ei ole edes tapahtunut. Kaikenlaista vainoharhaistahan kaltaiseni sittemmin diagnosoidut saattavat päässään pyöritellä. Ja mitäpä sitä pikkujutuista kitisemään. Olisihan mun psyyke kai joka tapauksessa lahonnut. Kyllä mä tiedän ettei ne mun ennakkotehtävät mitkään ihan huiput olleet, mutta oliko pakko katkaista multa tie lopullisesti heti alkuunsa. Rampana on vähän vaikeata lähteä kehittymään lajissaan. Kiitos Lauri.
Turkkakin olisi pitänyt canceloida, kun oli elossa.
Eli varmistan nyt että ymmärsin oikein: väität viestissäsi, että nämä esim.Ylen jutussa esiintulleet naiset ovat itse tyrkyttäneet itseään Törhöselle, mahdolllisesti harrastaneet hänen kanssaan seksiä omasta aloitteestaan ja sitten pettyneet kun seksistä huolimatta eivät ole saaneet töitä Törhöseltä? Ja päinvastoin ne naiset jotka ovat saaneet töitä häneltä tai joltakulta hänen tuttavaltaan, ovat saaneet ne työt sängyn kautta? Tämäkö on väitteesi? Saa mielellään myös kertoa, mistä tämän tiedät. Ei riitä "että asia on yleisesti tiedossa ympäri maailman", vaan nyt tarvitaisiin jotain tarkempaa tietoa. Jään odottamaan.