SDP:n johtaja Antti Rinne velvoittaisi pitkäaikaistyöttömät vanhustenhoitoon
Ja tässä Iltalehden sivuilta otsikko.
Eli eipä taida SDP:n kannatus nousta sillä että työttömien kansalaisten perusoikeuksia ja ammatinvalintaa ja sopimusvapauksia yms. aletaan hankaloittamaan.
Antti Rinne oli lupaus joka Urpilaisen jälkeen vaikutti osaavalta, mutta valitettavasti ko. entinen ay-jyrä ei ole sitten ymmärtänyt miten hommat valtiossa toimii, siellä ei ay-liikkeiden vallalla tehdä päätöksiä, vaan se on koko kansa jonka etuja ajetaan.
Siinä on Antti Rinteellä paljon kuromista nyt, kerran kun menet fasismi-touhuihin mukaan, niin siitä tervasta et sitten ihan heti ulos pääsekään.
Asia on pikemminkin niin, että työn tarjonnan ja kysynnän KARTELLEJA (l. työmarkkinajärjestöt) tulee poistaa, ja se on valtion hallinnon tehtävä huolehtia siitä, että TYÖN KYSYNTÄ saadaan aikaan, ja sen pitää tapahtua erityisesti avoimella sektorilla. Syy tähän on se, että avoin sektori on ainoa paikka joka tuottaa ns. "ensimmäisen euron", ja se on se euro, jolla koko Suomen taloutta kasvatetaan.
Jotenkin inhottavaksi alkanut mennä koko politiikka, nämä veijarit tuolla eduskunnassa siis ihan avoimesti alkavat kannattaa fasismia Suomeen, eli käytännössä naapurikansalaisten ryöstämistä yms. Sitähän se oli Kokoomusnuortenkin kannanotot Susanna Kosken johdolla kun kannattivat sen tyyppisiä lakeja jotka laillistaisivat kansalaisten vainoamisen tai julkihaukkumisen ymv.
Kyllä, se Saksa on ihan hyvä malli maaksi, mutta ei niitä malleja tarvii sieltä 1930-luvulta ottaa, se aika meni jo ohitse, olkaa hyvät ja opetelkaa uudet vuosiluvut nyt eletään jo vuotta 2018.
Kommentit (178)
Miten minä täältä Espanjasta käsin pääsisin vanhuksia ulkoiluttamaan? Meinaako Antti Rinne että pienestä työttömyyskorvauksesta maksan lennon Suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Antin eeppinen avaus jolla suomen työttömyysluvut tippuvat nollaan ja allekin. Huoh.
Jos laitetaan antti sinne vanhustenhoitoon. Antin duunit eduskunnassa voi hoitaa työttömät vuorotellen päivä kerrallaan eli kuukaudessa 30 eri työtöntä saa sen pakollisen työpäivänsä ja antti saa kipeästi tarvitsemaansa käytännön työkokemusta jostain oikeasti hyödyllisestä eli vanhustenhoidosta (tosin ilman palkkaa kuten työtön joutuisi sitä tekemään).
Vuokra, +lämpö +ruoka on yli 1000e kuussa.
Miten niin työtön on ilman palkkaa?
Sinccis
Muuttakaa sitten metsään.
Mieluummin kuolen nälkään kuin alan vaihtamaan vanhusten vaippoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jo monta vuotta sitten sanonut eri yhteyksissä, että mun mielestä työttömien (siis ainakin perustyömarkkinatuella olevat) tulisi tehdä vaikka 4 tuntia päivässä jotain yleishyödyllistä työtä ja loput 4 tuntia "työpäivästä" käyttää työn hakuun. Päiväkodit, koulut, vanhustenkodit ym. kaipaa lisäkäsiä. Mutta tämä ei saisi missään nimessä olla niin, että varsinaisia työntekijöitä karsitaan vaan työttömät olisivat lisäapuna kaikissa veroilla maksettavilla aloilla.
7.7.2019
Hello K-pää. Maksettaisiinko tälle 4 tunnin mukainen palkka tehdystä työstä ?? Menetkö sinä itse tekemään ilmaista työtä ???? Herää ja lopeta tämmöiset puheet.
Vierailija kirjoitti:
Demarien pitäisi ymmärtää potkia Rinne mäkeen koko puolueesta. Sitten olisi mahdollisuudet seuraavissa vaikka mihin. Iso lakko tulossa ja möläyttelee tuollaisia. Osoittaa niin järkyttävää tilannetajun puutetta, ettei kyse voi olla kuin tyhmyydestä.
On se kyllä ihmeellistä, että millaiset idiootit tätä uppoavaa laivaa ohjaa. Itse ajoivat karille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin täytyy kyllä tarkastaa taustat ja terveydentila. Ei kuka tahansa mt-ongelmainen, päihdekoukussa oleva tai väkivältainen sekopää voi noin vaan mennä hoitamaan vanhuksia ja lapsia.
ihan sivuheittona: Moni vanhus on lääkärin määräyksellä päihdekoukussa, mt-ongelmainen, väkivaltainen ja sekopää. Tässä nyt halutaan turhaan taas demonisoida työttömiä. Ja siitä soveltuvuudesta. Harva soveltuu alalle oikeasti. Harva jaksaa tehdä hymyillen vuodesta toiseen raskasta, huonostipalkattua vuorotyötä, epäkiitolliset omaiset, väkivaltaiset asiakkaat, huono työilmapiiri.
Työtön soveltuu yhtä hyvin alalle kuin omaishoitajatkin.
Ei omaishoitajakaan saa alan koulutusta.
Tekiskö työtön tätä hoivatyötä samalla rahalla kuin omaishoitaja, 399€/kk -verot ja muut kulut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämän saa perille? Suomessa ei ole työvoimapulaa. Työvoimapulaa ei ole edes hoitoalalla. Hoitajia on työttöminä. Vakituisen paikan saamiseen voi mennä kymmenenkin vuotta!
Suomessa on säästötalkoot jolloin töihin ei palkata riittävästi väkeä.
Jos nopeasti ei johonkin ei lyhyellä aikavälillä saa sijaista niin se Ei ole työvoimapulaa.Juuri näin. Itse 56v. lähihoitajana työttömänä. En kelpaa, koska ei tarpeeksi kokemusta ja ikää on . Turha marista työvoimapulasta, kun sitä ei ole. Kaikki työttömät työnnetään te-toimiston toimesta lähihoitajiksi,karenssin uhalla.
Mutta kaikki eivät ole soveltuvia hoitoalalla. Olen käynyt testeissä pari kertaa ja soveltuvuus on huono. Olen pitkäaikaistyötön ja odotan eläkettä. 61- vuotiaana on mahdollista ottaa varhennettua eläkettä esim. 50 % kertyneestä työeläkkeestä. Enää noin 5 vuotta ja varhennettu eläke odottaa meikäläistäkin....
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin kuolen nälkään kuin alan vaihtamaan vanhusten vaippoja.[/quote
Sanoo ihminen joka ei ole nälkää nähnytkään. Kukahan joutuu sinun vaippasi joskus vaihtamaan? Joku halveksittava ihminen tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Toihan on oikeasti hyvä idea, että työttömät korvauksensa eteen tekee työtä verovaroin tarjottavissa palveluissa, kuten esim. vanhusten huolto. Tietty ihmiset on opetettu jo niin hyvälle ettei tulonsiirtojen eteen tarvitse laittaa rikkaa ristiin.
Työstä kuuluu saada palkka, ei se muuten ole edes työsuhde. Ja palkan pitäisi olla sellainen, että sillä tulee jatkuvien elinkustannusten korotusten kanssa toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo ihminen joka ei ole nälkää nähnytkään. Kukahan joutuu sinun vaippasi joskus vaihtamaan? Joku halveksittava ihminen tietysti.
Minun vaippoja ei kukaan joudu vaihtamaan, omatoimisen eutanasian suoritan, jos ei kunto riitä kuolla ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Miten minä täältä Espanjasta käsin pääsisin vanhuksia ulkoiluttamaan? Meinaako Antti Rinne että pienestä työttömyyskorvauksesta maksan lennon Suomeen?
Normaali ihminen menee sinne missä on töitä eikä johonkin helvetin espanjaan lojumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vaippoja ei kukaan joudu vaihtamaan, omatoimisen eutanasian suoritan, jos ei kunto riitä kuolla ihan normaalisti.
Sopii toivoa ettei vaikka halvaus osu kohdallesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen menee sinne missä on töitä eikä johonkin helvetin espanjaan lojumaan.
Kuka vit#tu sinäkin olet määrittämään jotain "normaalia", kun olet itse epänormaali?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä loju täällä. Nautin lämmöstä ja kehityn tenniksessä ja tutustun uusiin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä mieltä Rinne nykyään on, tuo aloitushan on viime vuoden alusta, eli 1,5 vuotta vanha juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi nyt. Eikö kaikkia kiinnostakaan alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen? Turhaan sä muille siitä määyt, että olet itse alistusva lammas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka vit#tu sinäkin olet määrittämään jotain "normaalia", kun olet itse epänormaali?
Haista sinä pummi pitkä v*ttu!
Miksi juuri vanhustenhoitoon miksei vaikka poliittiseksi avustajaksi
ihan sivuheittona: Moni vanhus on lääkärin määräyksellä päihdekoukussa, mt-ongelmainen, väkivaltainen ja sekopää. Tässä nyt halutaan turhaan taas demonisoida työttömiä. Ja siitä soveltuvuudesta. Harva soveltuu alalle oikeasti. Harva jaksaa tehdä hymyillen vuodesta toiseen raskasta, huonostipalkattua vuorotyötä, epäkiitolliset omaiset, väkivaltaiset asiakkaat, huono työilmapiiri.