Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SDP:n johtaja Antti Rinne velvoittaisi pitkäaikaistyöttömät vanhustenhoitoon

Vierailija
31.01.2018 |

Ja tässä Iltalehden sivuilta otsikko.

Eli eipä taida SDP:n kannatus nousta sillä että työttömien kansalaisten perusoikeuksia ja ammatinvalintaa ja sopimusvapauksia yms. aletaan hankaloittamaan.

Antti Rinne oli lupaus joka Urpilaisen jälkeen vaikutti osaavalta, mutta valitettavasti ko. entinen ay-jyrä ei ole sitten ymmärtänyt miten hommat valtiossa toimii, siellä ei ay-liikkeiden vallalla tehdä päätöksiä, vaan se on koko kansa jonka etuja ajetaan.

Siinä on Antti Rinteellä paljon kuromista nyt, kerran kun menet fasismi-touhuihin mukaan, niin siitä tervasta et sitten ihan heti ulos pääsekään.

Asia on pikemminkin niin, että työn tarjonnan ja kysynnän KARTELLEJA (l. työmarkkinajärjestöt) tulee poistaa, ja se on valtion hallinnon tehtävä huolehtia siitä, että TYÖN KYSYNTÄ saadaan aikaan, ja sen pitää tapahtua erityisesti avoimella sektorilla. Syy tähän on se, että avoin sektori on ainoa paikka joka tuottaa ns. "ensimmäisen euron", ja se on se euro, jolla koko Suomen taloutta kasvatetaan.

Jotenkin inhottavaksi alkanut mennä koko politiikka, nämä veijarit tuolla eduskunnassa siis ihan avoimesti alkavat kannattaa fasismia Suomeen, eli käytännössä naapurikansalaisten ryöstämistä yms. Sitähän se oli Kokoomusnuortenkin kannanotot Susanna Kosken johdolla kun kannattivat sen tyyppisiä lakeja jotka laillistaisivat kansalaisten vainoamisen tai julkihaukkumisen ymv.

Kyllä, se Saksa on ihan hyvä malli maaksi, mutta ei niitä malleja tarvii sieltä 1930-luvulta ottaa, se aika meni jo ohitse, olkaa hyvät ja opetelkaa uudet vuosiluvut nyt eletään jo vuotta 2018.

Kommentit (178)

Vierailija
81/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkääs arvon rouvat sinisiä niin pääsevät kaikki halukkaat pitkäaikaistyöttömät työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei tule maksamaan yhtään enempää, itse asiassa tulisi jopa säästöä, ja reiluus sekä kaikki ihmiset ovat arvokkaita ajattelu korostuisi.

Vierailija
82/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitteko omalle lapsellenne tai vanhukselle hoitajaksi jonkun, joka ei kelvannut mihinkään muualle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan tätä tulee pelätä. Voi velvoittaa, mutta se loppuu yhtä nopeasti kuin se alkaa. Vanhainkodit luultavasti vastustavat tätä alusta asti ja kokeilu loppuu muutamassa kuukaudessa kun vanhainkodeilta vihaista palautetta, ettei homma pelitä.

Tämähän tilanne on jo nyt, kun lähihoitajakoulutus on ollut se jätesanko johon soveltuvuudesta ja motivaatiosta riippumatta määrätään niin työttömiä kuin nuorisoa. Alalle on "opiskelemassa" porukkaa, jota ei vähempää voisi kiinnostaa, tai korkeintaan kiinnostaa siinä määrin kun ehkä pääsee pöllimään lääkkeitä tai hyväksikäyttämään hoidettavia.

Mistä tämä juttu lähihoitajaopiskeluihin pakottamisesta on lähtöisin? Mua ei ole ikinä yritetty pakottaa mihinkään koulutukseen, vaikka olen työmarkkinatukea nostava tapatyötön, jonka täytyy käydä silloin tällöin esittämässä työhaluista tädeille. Kymmenen vuotta tehnyt tätä ja ikinä ei ole yritetty pakottaa mihinkään koulutukseen. Tarjottu on kaikennäköistä ja yritetty painostaa puhumalla koulutuksiin, mutta mitään seuraamuksia (karensseja) ei ole tullut kieltävistä vastauksista. Ikinä ei ole painostettu mihinkään karenssilla uhkailemalla.

Vierailija
84/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

avot666 kirjoitti:

Se vois olla mukavata. Mielummin vanhustentalolla kun jossain kämäsessä hallissa keskellä mettää.

Kämäsessä hallissa maksetaan palkkaa. Vanhainkotiin pakotetaan yhdeksällä eurolla /pv.

Vierailija
85/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tarpeeksi on jo alalle sopimattomia hoitajia, jotka inhoavat vanhustyötä ja lisää on valmistumassa. Yhtään lisää ei enää kaivata.

Vierailija
86/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin täytyy kyllä tarkastaa taustat ja terveydentila. Ei kuka tahansa mt-ongelmainen, päihdekoukussa oleva tai väkivältainen sekopää voi noin vaan mennä hoitamaan vanhuksia ja lapsia.

Ainakin palstatotuuden päihderiippuvuus on kriteeri lähihoitajakoulutukseen hyväksymiselle.

Vierailija
87/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin täytyy kyllä tarkastaa taustat ja terveydentila. Ei kuka tahansa mt-ongelmainen, päihdekoukussa oleva tai väkivältainen sekopää voi noin vaan mennä hoitamaan vanhuksia ja lapsia.

Nääh, mikä voisi mennä vikaan? Amfetamiinikoukussa oleva kaverini voisi passittaa vaikka siihen kun niin kauan työttömänä ollut. Tuskin sillä työpäivänä niitä aggressiivisia tuhoamiskohtauksia tulee, paitsi tietysti jos vetää nappeja aamupalaksi. Täysin seulomatta vaan kaikki työttömät hoitoaloille, no problem!

Vierailija
88/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdin tän sanoa. Päihdetottumuksista ja lääkkeiden käytöstä kysyttiin myös: vanhusten kanssa työskennellessä tiloissa on mm. vahvoja kipulääkkeitä, unilääkkeitä jne. Itse olen esim. usein kahvilla vanhusten kanssa jolloin jaetaan lääkkeet. Aika nopeaan oppii kuka saa vahvaa kipulääkettä, kuka vaikka Marevania, kuka verenpainelääkettä. Ei olis mikään ongelma nyysiä "Ainon" ja "Reinon" kipulääkkeet siitä kupista ja sanoa heidän ottaneen ne jo. Vaikka muistisairas vänkäisi että en ole, niin kukapa uskoisi?

Vierailija
89/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo monta vuotta sitten sanonut eri yhteyksissä, että mun mielestä työttömien (siis ainakin perustyömarkkinatuella olevat) tulisi tehdä vaikka 4 tuntia päivässä jotain yleishyödyllistä työtä ja loput 4 tuntia "työpäivästä" käyttää työn hakuun. Päiväkodit, koulut, vanhustenkodit ym. kaipaa lisäkäsiä. Mutta tämä ei saisi missään nimessä olla niin, että varsinaisia työntekijöitä karsitaan vaan työttömät olisivat lisäapuna kaikissa veroilla maksettavilla aloilla.

HAHAHAHAHA - olet varsinainen järjenjättiläinen, kaikkihan ne mielestäsi sopiikin hoitotyöhön. Todellisuudessa erittäin harva sopii.

Sitäpaitsi tekisitkö sinä itse ilmaiseksi fyysisesti ja psyykkisesti raskasta työtä, kun työkaverisi saisivat samasta työstä täyttä palkkaa???

Et varmasti tekisi, mutta muita haluaisit nöyryyttää noin rankalla tavalla. HÄPEÄ!!!  

Vierailija
90/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan miehen ei lähäriksi kannata kouluttautua. Naisvaltainen ala, mihin naiset haluavat pienen miesvähemmistön tekemään kaikki paskimmat ja raskaimmat hommat. Mies painostetaan porukalla nurkkaan ja myöhemmin ulos työpaikalta, jos työnjako ei kelpaa.

Ennen kuin joku alkaa huutamaan, en ole lähihoitaja. Mutta tunnen muutaman ex-mieslähähärin, jotka haistatti tämän takia työlle paskat ja kouluttautui uudelleen muihin hommiin.

Vierailija
91/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on juuri se vanhustenhoito - tai päiväkodit - jonne työttömiä pitäisi pistää?

Kuulemma koodareistakin on huutava pula, miksi ei yhtä lailla siihen duuniin?

Minäkin työtön kyllä olen koodannut, mutta vaippaa en ole vaihtanut ikinä.

Vierailija
92/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdin tän sanoa. Päihdetottumuksista ja lääkkeiden käytöstä kysyttiin myös: vanhusten kanssa työskennellessä tiloissa on mm. vahvoja kipulääkkeitä, unilääkkeitä jne. Itse olen esim. usein kahvilla vanhusten kanssa jolloin jaetaan lääkkeet. Aika nopeaan oppii kuka saa vahvaa kipulääkettä, kuka vaikka Marevania, kuka verenpainelääkettä. Ei olis mikään ongelma nyysiä "Ainon" ja "Reinon" kipulääkkeet siitä kupista ja sanoa heidän ottaneen ne jo. Vaikka muistisairas vänkäisi että en ole, niin kukapa uskoisi?

Luulisi, että päideongelmaiset oikein hinkuisivat töihin esim.vanhusten kotihoitoon, koska siellä saa yksin köydä vanhusten kotona ja varastaa lääkkeet. Muistisairas vanhushan ei ymmärrä edes, kuka kävi ja miksi.

Vierailija
93/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo monta vuotta sitten sanonut eri yhteyksissä, että mun mielestä työttömien (siis ainakin perustyömarkkinatuella olevat) tulisi tehdä vaikka 4 tuntia päivässä jotain yleishyödyllistä työtä ja loput 4 tuntia "työpäivästä" käyttää työn hakuun. Päiväkodit, koulut, vanhustenkodit ym. kaipaa lisäkäsiä. Mutta tämä ei saisi missään nimessä olla niin, että varsinaisia työntekijöitä karsitaan vaan työttömät olisivat lisäapuna kaikissa veroilla maksettavilla aloilla.

Sinunlaisesi "suuri ajattelija" pitäisi sulkea iäksi laitokseen, pehmustettuun koppiin ja heittää avain mäkeen.

Vierailija
94/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos soveltuvuus alalle on testattu, rikosrekisteri on puhdas, tutkinto tehty ja työkokemusta löytyy, tottakai hoitotyöhön voidaan ottaa.

Niin, ja jos uskonto ja valaumus sallii hoitotyön sen kaikkinen piirteineen.

Muussa tapauksessa meillä on edessämme katastrofi, kun kiireiset omaiset sysäävät vanhuksensa rikollisten ja/tai osaamattomien käsiin. Näitä on ollut, joissa tilit yhtäkkiä tyhjenevät, lääkkeet annostetaan väärin, tehdään jopa suoranaisia murhia vaivihkaa siellä sählätessä ja köytetään vanhus petiin koko päiväksi vaippoinensa ja syöttämättä.

Tai pyörätuolissa jätetään kuumaan saunaan kuolemaan.

Jonkun on pakko alkaa valvoa ja tarkistaa vallan- ja asemanhimoisten poliitikkojen aivoituksia. Ellei tässä ole todella jokin väestönvähennyskampanja meneillään ja kaikki jo menetetty.

Vierailija
95/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on juuri se vanhustenhoito - tai päiväkodit - jonne työttömiä pitäisi pistää?

Kuulemma koodareistakin on huutava pula, miksi ei yhtä lailla siihen duuniin?

Minäkin työtön kyllä olen koodannut, mutta vaippaa en ole vaihtanut ikinä.

Ajatus on kyllä vanhusten ja tenavien kannalta kannatettava.

Vierailija
96/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että päideongelmaiset oikein hinkuisivat töihin esim.vanhusten kotihoitoon, koska siellä saa yksin köydä vanhusten kotona ja varastaa lääkkeet. Muistisairas vanhushan ei ymmärrä edes, kuka kävi ja miksi.

Riippuu mitä niille on määrätty. Suomessa ei kovin moni saa panacodeja ihmeellisempiä opioideja, joten opidoidien takia ei kannata siihen hommaan lähteä. Bentsoiksi määrätään myös pääasiassa opamoxeja ja diapameja, mitkä ovat aikamoista kuraa. Rivatrilia ja xanoreita paljon harvemmin, joten bentsojenkaan takia ei kannata siihen hommaan alkaa.

Ehkä sitten lyricat, mutta kuinka yleisesti näitä määrätään vanhuksille?

Empä kyllä usko, että nappien pöllimisen takia kannattaa alkaa. Liian huonoja nappeja tarjoolla.

Vierailija
97/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos soveltuvuus alalle on testattu, rikosrekisteri on puhdas, tutkinto tehty ja työkokemusta löytyy, tottakai hoitotyöhön voidaan ottaa.

Niin, ja jos uskonto ja valaumus sallii hoitotyön sen kaikkinen piirteineen.

Muussa tapauksessa meillä on edessämme katastrofi, kun kiireiset omaiset sysäävät vanhuksensa rikollisten ja/tai osaamattomien käsiin. Näitä on ollut, joissa tilit yhtäkkiä tyhjenevät, lääkkeet annostetaan väärin, tehdään jopa suoranaisia murhia vaivihkaa siellä sählätessä ja köytetään vanhus petiin koko päiväksi vaippoinensa ja syöttämättä.

Tai pyörätuolissa jätetään kuumaan saunaan kuolemaan.

Jonkun on pakko alkaa valvoa ja tarkistaa vallan- ja asemanhimoisten poliitikkojen aivoituksia. Ellei tässä ole todella jokin väestönvähennyskampanja meneillään ja kaikki jo menetetty.

*vakaumus

*annostellaan

Vierailija
98/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä niille on määrätty. Suomessa ei kovin moni saa panacodeja ihmeellisempiä opioideja, joten opidoidien takia ei kannata siihen hommaan lähteä. Bentsoiksi määrätään myös pääasiassa opamoxeja ja diapameja, mitkä ovat aikamoista kuraa. Rivatrilia ja xanoreita paljon harvemmin, joten bentsojenkaan takia ei kannata siihen hommaan alkaa.

Empä kyllä usko, että nappien pöllimisen takia kannattaa alkaa. Liian huonoja nappeja tarjoolla.[/quote

Kyllä kyseisiä lääkkeitä löytyy hyvin monelta kotihoidon asiakkaalta. Vahvimmat saadaan vuoron alussa toimistolta mukaan.

Vierailija
99/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empä kyllä usko, että nappien pöllimisen takia kannattaa alkaa. Liian huonoja nappeja tarjoolla.[/quote

Kyllä kyseisiä lääkkeitä löytyy hyvin monelta kotihoidon asiakkaalta. Vahvimmat saadaan vuoron alussa toimistolta mukaan.

Kyllä, mutta määrätäänkö tarpeeksi monelle niistä joiden kanssa asioit? Ei se niin toimi, että samalta mummolta aina lääkkeet, siitä jää kyllä kiinni. Ehkä 1-2 nappia voit pölliä yhdeltä mummolta silloin tällöin, mutta silloin pitää olla aika iso määrä mummoja, joilta voi pölliä, että siinä on mitään järkeä.

Vierailija
100/178 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos sopivia ei just sillä vanhuksella ole tarjolla, aina voi putsata lompakot, arvoesineet ja tilit. Saaduilla varoilla voi jo hankkia katuksupasta tarvitsemansa.

Kuka hullu näitä oikein keksii? Meillä on jo sote ja nykyinen kilpailutus tai mikälie, joka viskoo vanhuksia milloin minnekin päin tuntemattomien, kieltä usein osaamattomien lääkäreiden ”hoitoon ”. Vanhukset ovat näitä hiljaisia maamme rakentajia, omaiset työn ja velvollisuuksiensa raskauttamia.

Milloin heidtä tuli vaalitaisteluiden tykinruokaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan