Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko olette tehneet perustaitotestin?

Vierailija
31.01.2018 |

Siinä on tarkoitus tulkita yksinkertaisten tekstien ja diagrammien sisältöä ja valita monivalintavaihtoehdoista oikea. Kysymyksiä on 12. Itse sain kaikki oikein, mutta tiedän kyllä, että monelle nuo tuottavat hankaluuksia.

https://perustaitotesti.fi/

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku ei voi saada tästä täysiä pisteitä?

Esim. Vammaiset tai joku, jolla äo alle 100.

Miksi joku loukkaantuu faktasta?

Vierailija
42/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12/12 3 minuuttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon teillä meni aikaa? Itsellä täydet ja 5 min. 39s. Keskimäärin samanikäisillä samalla koulutustasolla 18min????

Vierailija
44/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet ja 5min. Samalla koulutustasolla ja -iällä 6min keskiarvo. Olen työkyvyttömyyseläkeellä...

Vierailija
45/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes kehtaa kertoa paljon sain, kun kaikki muut vetää täysiä. En kai jotenkin ymmärtänyt kysymyksiä oikein. Jos kysytään lyhintä reittiä, niin linnuntiehän olisi kaiken järjen mukaan se nopein?

Et tainnut lukea kunnolla, tai et ymmärtänyt lukemaasi. Siinä nimittäin kysyttiin lyhintä henkilöautoreittiä sairaalalle.

Luetun ymmärtäminenkin on hyvin tärkeä taito.

Minusta se oli tyhmä kysymys. Jos reitin voi kulkea linja-autolla, sen voi varmasti kulkea myös henkilöautolla. 

eri, joka kyllä vastasi sitten niiden symbolien perusteella mutta tyhmä kysymys silti. 

Mutta ei voi. Ainakin meilläpäin on siltoja (tuossakin oli jotain katkoviivaa), joilla on vain bussiliikenne sallittu, ihan siksi, että jos tullaan vastakkain, joutuu toinen peruuttamaan koko matkan. Busseilla sovitut vuorot, jotta törmäyksiä ei tule. Toki voisi nämä vuorot katsoa jotta pääsee (laittomasti) sujahtamaan, mutta onko sitten enää muutaman minuutin väärti sakkoineen.

Vierailija
46/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittymiskyvytön kirjoitti:

Sain 3/12. 😅

Mun keskittymishäiriö on tänään tosi pahana.🙃

Tein sen uudelleen ja skarppasin oikein kunnolla. Tulokseksi sain 11/12.

Vierailija
47/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se oli tyhmä kysymys. Jos reitin voi kulkea linja-autolla, sen voi varmasti kulkea myös henkilöautolla. 

eri, joka kyllä vastasi sitten niiden symbolien perusteella mutta tyhmä kysymys silti. 

Outo väite. On paljon reittejä jotka voi matkustaa linja-autolla (tai taksilla) mutta henkilöautolla ei koska henkilöautoilla ajo on kielletty niillä kaduilla.

Vierailija
48/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kuvatiedostokysymys väärin :D vastasin siinä gif. Luulin että giffillä tarkoitetaan aina liikkuvaa kuvapätkää. Noh, aina oppii uutta.

5min 20s meni ja 11/12 siis oikein.

Vierailija
49/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen lukihäiriöinen pitkäaikaistyötön, ja sain 12/12, ja aikaa meni vähän yli 12 minuuttia.

Joitakin kysymyksiä piti hetken miettiä, sulkea pois selkeästi väärät vaihtoehdot, ja valita se jäljelle jäänyt. Tietokoneaiheisissa helpotti se, kun siinä oli kuva siitä ruudun näkymästä, mistä tositilanteessa se kuvake pitää valita. Asiayhteydesta irroitettuina ne kuvakkeet olisivat olleet paljon vaikeampia hahmottaa.

Miten helvetissä tuohon testiin saa menemään yli 12 minuuttia, kävitkö paskalla välillä? Mulla meni 4 minuuttia 50 sekuntia ja tein omasta mielestäni hitaasti.

Vierailija
50/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydet ja 5min. Samalla koulutustasolla ja -iällä 6min keskiarvo. Olen työkyvyttömyyseläkeellä...

Et varmaan olekaan eläkkeellä älyllisten

ongelmien takia...

Vierailija
51/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes kehtaa kertoa paljon sain, kun kaikki muut vetää täysiä. En kai jotenkin ymmärtänyt kysymyksiä oikein. Jos kysytään lyhintä reittiä, niin linnuntiehän olisi kaiken järjen mukaan se nopein?

Et tainnut lukea kunnolla, tai et ymmärtänyt lukemaasi. Siinä nimittäin kysyttiin lyhintä henkilöautoreittiä sairaalalle.

Oletko jonkin sortin kehvana?

Vierailija
52/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain 11/12. Tekstinkäsittelykysymys meni arvaamalla väärin, koska en tunne ko. tekstinkäsittelyohjelmaa. Olen 50+ nainen, jolla on korkeakoulututkinto. Mieheni (FT) sai 12/12.

Vierailija
53/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan olekaan eläkkeellä älyllisten

ongelmien takia...

En suoranaisesti älyllisten, mutta mielenterveydellisten olen. Useat kärsityt psykoosit ja vahva lääkitys saattaa kyllä laskea suorituskykyä.

Vierailija
54/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jonkin sortin kehvana?

Ei se varmaan kehvana ole, vaan joku maalainen perämetsästä, jolle oikeasti ei ole tullut mieleenkään että henkilöautolla ei muka saisi vapaasti huristella ihan kaikilla teillä ja kaduilla. 

Vierailija
55/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain täydet pisteet, mutta aikaa meni jotain yli 8 min kun aivot jäätyivät päässälaskutehtävässä. Koulutukseni on lukio.

Vierailija
56/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen lukihäiriöinen pitkäaikaistyötön, ja sain 12/12, ja aikaa meni vähän yli 12 minuuttia.

Joitakin kysymyksiä piti hetken miettiä, sulkea pois selkeästi väärät vaihtoehdot, ja valita se jäljelle jäänyt. Tietokoneaiheisissa helpotti se, kun siinä oli kuva siitä ruudun näkymästä, mistä tositilanteessa se kuvake pitää valita. Asiayhteydesta irroitettuina ne kuvakkeet olisivat olleet paljon vaikeampia hahmottaa.

Miten helvetissä tuohon testiin saa menemään yli 12 minuuttia, kävitkö paskalla välillä? Mulla meni 4 minuuttia 50 sekuntia ja tein omasta mielestäni hitaasti.

Lukihäiriö! Minun lukunopeuteni on n. 1/3 keskiverto suomalaisen lukunopeudesta.

Vierailija
57/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. mulla on sairaus, joka aiheuttaa aivosumua ja looginen ajattelu on todella vaikeata. 

Vierailija
58/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaako jotain vielä tehdä tätä? (up)

Vierailija
59/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. mulla on sairaus, joka aiheuttaa aivosumua ja looginen ajattelu on todella vaikeata. 

Niin minullakin ja sain täydet.

Vierailija
60/62 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tienny mikä on wav...