Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko olette tehneet perustaitotestin?

Vierailija
31.01.2018 |

Siinä on tarkoitus tulkita yksinkertaisten tekstien ja diagrammien sisältöä ja valita monivalintavaihtoehdoista oikea. Kysymyksiä on 12. Itse sain kaikki oikein, mutta tiedän kyllä, että monelle nuo tuottavat hankaluuksia.

https://perustaitotesti.fi/

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on tarkoitus tulkita yksinkertaisten tekstien ja diagrammien sisältöä ja valita monivalintavaihtoehdoista oikea. Kysymyksiä on 12. Itse sain kaikki oikein, mutta tiedän kyllä, että monelle nuo tuottavat hankaluuksia.

Jokainen normaali ihminen saa tuosta 12/12,täytyy olla jotenkin vajaa älyinen jos ei saa.

Vierailija
2/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kesken vaatekoon kohdalla. Alkoi tuntua ajanhukalta :) Ehkä joku saa enemmän irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku ei voi saada tästä täysiä pisteitä?

Vierailija
4/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen normaali ihminen saa tuosta 12/12,täytyy olla jotenkin vajaa älyinen jos ei saa.

Tekijänoikeuslaki meni multa arpapeliksi ja vahingossa oikein. En ymmärrä missä laissa kielletään netistä löytyvien kuvien "kopiointi ja jakaminen", ja miten sitä ajateltiin valvoa, ja myöskään kuka muka sitä ei tee. Jos se tosiaan on laitonta, laki on räikeässä ristiriidassa todellisuuden kanssa. Jos tarkoitetaan jotain muuta kuin omalle koneelle tallentamista tai kavereille jakamista, kuten vaikka julkaisemista, olisi pitänyt käyttää eri sanamuotoa.

Vierailija
5/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ja sain 12/12. Olisin ollut järkyttynyt jos olisin saanut vähemmän, mutta tosiaan, tämä ei näytä olevan itsestään selvää.

Tuloksesi oli parempi kuin 81,3% vastaajista.

Sait saman tuloksen kuin 25,3% vastaajista.

Jessus, lähes 75 prosenttia vastasi väärin vähintään yhteen??

Eipä silti, tunnen itsekin ihmisiä jotka eivät pärjäisi tuossa. Pelottavaa.

Vierailija
6/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla täydellinen idiootti ettei saa 12 oikein

Vierailija
7/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekijänoikeuslaki meni multa arpapeliksi ja vahingossa oikein. En ymmärrä missä laissa kielletään netistä löytyvien kuvien "kopiointi ja jakaminen", ja miten sitä ajateltiin valvoa, ja myöskään kuka muka sitä ei tee. Jos se tosiaan on laitonta, laki on räikeässä ristiriidassa todellisuuden kanssa. Jos tarkoitetaan jotain muuta kuin omalle koneelle tallentamista tai kavereille jakamista, kuten vaikka julkaisemista, olisi pitänyt käyttää eri sanamuotoa.

Minulla ei ollut kysymystä tekijänoikeuslaista. Tein testin uudelleen ja tosiaan, osa kysymyksistä vaihtui (suurin osa oli samoja).

Vierailija
8/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee näköjään kaikille eri kysymykset.

Niihin minulle tulleisiin kysymyksiin pitäisi normiälyisen lukemaan oppineen osata vastata. Tyyliin pestäänkö puuvillavaate puuvillalle vai villalle tarkoitetulla pesuohjelmalla...

Vierailija
9/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet.

Vierailija
10/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, perustaitosi ovat täydelliset!

Tuloksesi on

12 / 12

Tuloksesi oli parempi kuin 81,3% vastaajista.

Sait saman tuloksen kuin 25,3% vastaajista.

Kansainvälisen aikuistutkimuksen mukaan myös Suomessa on suuri joukko aikuisia, joiden luku- ja numerotaidot sekä tietotekniikkaan liittyvät perustaidot voivat haitata arkielämästä selviämistä.

Moni ei varmaan tunne henkilökohtaisesti ketään tuollaisia, mutta kyllä niitä on, muitakin kuin kehitysvammaisia.

Vierailija
11/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein ja sain 12/12. Olisin ollut järkyttynyt jos olisin saanut vähemmän, mutta tosiaan, tämä ei näytä olevan itsestään selvää.

Tuloksesi oli parempi kuin 81,3% vastaajista.

Sait saman tuloksen kuin 25,3% vastaajista.

Jessus, lähes 75 prosenttia vastasi väärin vähintään yhteen??

Eipä silti, tunnen itsekin ihmisiä jotka eivät pärjäisi tuossa. Pelottavaa.

No mullakin se yks virhe tuli kun näppäisin vahingossa siihen pyykinpesu kyssäriin väärän vastauksen.

En tiedä onko vika puhelimessa vai onko muutoin herkästi vastauksen ottava testi. Tapahtui kaksi kertaa.

Vierailija
12/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä tarkoitettu lapsille???

Vierailija
13/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavia prosenttilukuja..

Vierailija
14/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olisin huolissani itsestäni jos itsetuntoni olisi sellaisessa jamassa, että tarvitsee jollain tällaisilla testeillä keulia tai mitata älykkyyttään sekä samalla mollata muita.

Vierailija
15/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä näkee miten eristäytyneitä nämä ihmiset, jotka eivät menesty testissä, ovat muista, kun täälläkin ihmetellään, että onko heitä olemassa.

Tuossa kieliosuudessa vaikeuksia voi olla etenkin ulkomaalaisilla, jotka eivät ole kauan osanneet suomea.

Kehitysvammainen sisarukseni ei varmaan osaisi vastata kaikkiin kysymyksiin.

Vierailija
16/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihan "normijärkisenä" koin vaikeaksi tuon luetunymmärtämiskysymyksen, joka taisi kertoa te-toimiston työnhausta/nettisivuista. Oikein se kyllä meni, mutta huolimattomana olisi voinut väärinkin vastata, eli piti lukea teksti uudestaan ja sulkea väärät vaihtoehdot huolella pois. Muutenkin vaikeimpia oli nuo äidinkieleen liittyvät kysymykset, koska virheiden löytämiseen pitää nähdä enemmän vaivaa. Normaalisti luen kai sitten niin huolimattomasti, että virheet jää huomaamatta, eikä keskittymiskyky tai muistikaan ole kovin hyvä.

Vierailija
17/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaen huomioon testin mittaavan myös oikeinkirjoitusta, mikset sitten osaa yhdys_sanoja?

Vierailija
18/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kaikki oikein, mutta hetken piti miettiä mikä on se kuva josta saa kirjasinkoon muutettua, T, jonka alla kaksipäinen nuoli, vai A, jonka vieressä nuoli ylös ja alas.

Vierailija
19/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11/12, en jaksanut /osannut kännykkähintoja vertailla, kun mun mies tekee sen aina mulle....siis vertailun...

Vierailija
20/62 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olen sitten vammainen, mutta en tiennyt kuvatiedostojen kirjainyhdistelmiä, yhden niistä vain tunnistin, muita en muista nähneeni ikinä ja toinen mikä meni väärin oli auton mittaristoon liittyvä kysymys, en ole ikinä ajanut autoa.