Te, jotka jättäneet leivän, pastan ja perunan pois. Mitä syötte niiden tilalla? Paljonko hiilareita/ vrk? Suosikkiruokasi hiilarittomassa
Kommentit (27)
Mulla oli kans kausi, jolloin peruna, riisi, pasta ja leipä oli minimissä. Huomenna olisi tarkoitus taas aloittaa tuo, sillä vatsa ei kertakaikkiaan kestä. Varasin jääkaappiin savulohta, raejuustoa ja kananmunia. Lisäksi iltapalaksi usein marjarahkaa, johon vain ripaus sokeria.
Lautaselle saa mahtumaan enemmän salaattia, siemeniä ja pähkinöitä, kun jättää potut jne. pois. Ruoan kanssa en muutenkaan koskaan syö leipää. Hedelmiä ja porkkanoita tulee järsittyä.
Mä jätin 10 vuotta sitten pastan, riisin, perunan, leivän, puuron yms. pois ja laihduin 60-kiloisesta plösöstä 50-kiloiseksi huonokuntoiseksi laihaläskiksi (olen 160 cm pitkä). Lämpimät lisukkeet korvasin parsakaalilla, kukkakaalilla, pinaatilla yms. kevyillä vihanneksilla. Leivän korvasin runsasrasvaisella siemennäkkärillä. Puuron sijaan söin siemensekoitusta ja pähkinää rahkan yms. kanssa.
Sittemmin innostuin liikunnasta, etenkin tavoitteellisesta salitreenistä ja lopetin hiilihydraatittomat. Nyt syön taas leipää, pastaa, perunaa, riisiä, puuroa jne. Paino nousi 50-kilosta takaisin 60-kiloon, mutta vaatekoko pysyi samana, kroppa vaan tiivistyi kun läskit lähti ja lihasta tuli tilalle. Laihaläskin sijasta minusta tuli timmi ja hyväkuntoinen, jolla on terve suhde ruokaan.
Uskon, että vähähiilarinen voi sopia heille, joille syystä tai toisesta ei sovi liikunnan harrastaminen (esim. joku fyysinen vamma).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt rajana suunnilleen 50g/pvä sen sisällä voin syödä vaikka palan suklaakakkua jos haluan mutta yleensä syön mieluummin jotain kunnollista ruokaa.
Rakastan tonnikalaa kaikissa muodoissaan ja syön sitä avokadon kanssa pari kolme kertaa viikossa. Monet pataruuat mitä kotona teen on (lähes) hiilarittomia. Pidän myös hapankaalista ja se on hyvä lisuke moniin ruokiin, esim tuoremakkaran tai lihan kanssa. Broilerin kanssa jotain ratatouillen tyylistä lisuketta. Tai vaikka sekasalaattia, se käy aina. Jos sopassa tai ruuassa on pari nokaretta perunaa tai porkkanaa en ota niitä pois, eipä niistä tule kuin muutama gramma.
Leipää syön joskus siivun päivässä, yritän löytää sellaista missä on alle 10g hiilaria per siivu.
Purkkitonnikalaa? Vai tuoretta?
Molempia. Tuore vaan on pahuksen kallista joten arkisin kelpaa purkkitonnikala öljyssä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jättänyt nuo pois jo 20 vuotta sitten. Syös paljon esim. parsa- ja kukkakaalia, parsaa, vihreitä papuja, kesäkurpitsaa, munakoisoa ja ruusukaalia jne... Syön kvinoa riisin sijaan.
Miten valmistat ne? Höyryttämällä tietty hyvää mutta käykö maultaan yksipuoliseksi?
Helppoja valmistusohjeita?
Esimerkiksi teen kukkakaalimuusia, parsakaali, parsa ja vihreät pavut ja ruusukaali keitettynä, kesäkurpitsan yleensä paistan, munakoison laitan kalan kanssa uuniin. Lisäksi voi tehdä uunikasviksia esim. porkkanaa, sipulia, paprikaa ja kesäkurpitsaa. Lisäksi tietysti salaattia kurkun ja tomaatin kera. Endiiviä olen rouskutellut sellaisenaan välipalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jättänyt nuo pois jo 20 vuotta sitten. Syös paljon esim. parsa- ja kukkakaalia, parsaa, vihreitä papuja, kesäkurpitsaa, munakoisoa ja ruusukaalia jne... Syön kvinoa riisin sijaan.
Miten valmistat ne? Höyryttämällä tietty hyvää mutta käykö maultaan yksipuoliseksi?
Helppoja valmistusohjeita?
Esimerkiksi teen kukkakaalimuusia, parsakaali, parsa ja vihreät pavut ja ruusukaali keitettynä, kesäkurpitsan yleensä paistan, munakoison laitan kalan kanssa uuniin. Lisäksi voi tehdä uunikasviksia esim. porkkanaa, sipulia, paprikaa ja kesäkurpitsaa. Lisäksi tietysti salaattia kurkun ja tomaatin kera. Endiiviä olen rouskutellut sellaisenaan välipalaksi.
Niin ja pastan sijaan voi tehdä kesäkurpitsapastaa. Lisäksi riisin sijaan olen käyttänyt kvinoa ja amaranttia.
Purkkitonnikalaa? Vai tuoretta?