Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka jättäneet leivän, pastan ja perunan pois. Mitä syötte niiden tilalla? Paljonko hiilareita/ vrk? Suosikkiruokasi hiilarittomassa

Vierailija
31.01.2018 |

ruokavaliossa?

Onko paino tippunut?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulahdus vuodelta 2005!

Vierailija
2/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvinoaa, linssejä, papuja ja vihanneksia oon lisännyt niin on tullut syötyä huomaamatta vähemmän riisiä ja pastaa ja perunaa.

Toissapäivänä söin naudan paistia salaatin kera, ei tarvinnut muuta höystöä.

Eilen ja tänään linssikeittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunan, riisin ja pastan tilalla runsaasti salaattia/parsakaalia höyrytettynä/kesäkurpitsaa paistettuna/kukkakaaligratiinia...

Leipää en ole jättänyt kokonaan pois vaan syön tätä http://www.uotilan.fi/ruislimppu/. Yhdessä viipaleessa on hiilareita vaan 7,3 g ja näitä syön päivässä 2-3 kpl. Totta kai munakkaita, munakokkelia ja keitettyjä munia tulee syötyä paljon.

Vierailija
4/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuulahdus vuodelta 2005!

Tuulahdus jota edelleen suositellaan esimerkiksi diabeetikoille.

Vierailija
5/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunan, riisin ja pastan tilalla runsaasti salaattia/parsakaalia höyrytettynä/kesäkurpitsaa paistettuna/kukkakaaligratiinia...

Leipää en ole jättänyt kokonaan pois vaan syön tätä http://www.uotilan.fi/ruislimppu/. Yhdessä viipaleessa on hiilareita vaan 7,3 g ja näitä syön päivässä 2-3 kpl. Totta kai munakkaita, munakokkelia ja keitettyjä munia tulee syötyä paljon.

Niin ja hiilarit pyrin pitämään max 100g/vrk

Vierailija
6/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuulahdus vuodelta 2005!

Ennemminkin 2010.

Mun muksu karppas taaperona luonnostaan, silloin tutustuin aiheeseen ja buumi tuli hieman sen jälkeen.

Vierailija
7/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi, että hiilaritonta ruokavaliota ei kukaan noudata eikä sellaista edes ole.

Vierailija
8/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastan tilalla syön makaroonia ja perunat vaihdoin muusiin. Voin hyvin - kiitos kysymästä!

Vierailija
9/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön edelleen leipää, pastaa, perunaa ja riisiä, mutta paljon vähemmän kuin joskus aiemmin. Tilalla on kasviksia, lihaa, kanaa ja kalaa. Painon jojoilu on loppunut.

Vierailija
10/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tällä hetkellä karppaa, mutta kunhan saan niskasta kiinni niin aloitan taas. Aloitusvaiheessa pidän hiilarit max. 20g / vrk ainakin pari-kolme viikkoa, sitten nostan vähän mutta max. 50 g.

Vierailija
11/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän tilalla joko jotain siemenleipää, gluteenitonta ohutta näkkäriä (tattari on mielenkiintoisen makuista) tai sitten en mitään vaan syön vain päälliset. Pastan tilalle on monia vaihtoehtoja; lasagnelevyt teen itse tuorejuustosta, munista ja psylliumista, spagetin tilalle kesäkurpitsaa ja porkkanaa julienneksi suikaloituna, makaronin tilalle esim fenkolia tai jotain muuta kasvista. Fenkoli-jauhelihavuoka on vähän kuin makaronilaatikkoa, maku vaan vähän.. no fenkolimaisempi. Perunaa syön, ei tarvitse ahmia jättiannoksia, yksi pieni pottu voissa uitettuna on hyvä. Perunamuusia syön, voihin ja täysmaitoon tehtynä tai sitten muusin tilalla juuressosetta tai kukkakaalimuusia.

Hiilareita pyrin syömään n. 50g/vrk, mutta yleensä jää vähemmäksi. Jos juon kahvia paljon, niin hiilaritkin nousee, koska tykkään kermakahvista.

Parasta vhh ruokaa paha valita, ehkä lassaka tai sitten jauhelihapyyt. Normaalein arkiruokani koostuu pannulla voissa haudutetuista rehuista, jostain hyvästä liemestä, vaihtelevasta proteiiniosasta ja jostain hapanmaitotuotteesta. Nesteen määrää vaihtelemalla sötkö on joko muhennosta, pataa tai keittoa.

Vierailija
12/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa.. Hiilarit pois, maito pois ja liha pois.. Mitä jää jäljelle sellaista joka pitäisi kylläisenä?

Vierailija
13/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa.. Hiilarit pois, maito pois ja liha pois.. Mitä jää jäljelle sellaista joka pitäisi kylläisenä?

Kuka noin tekee?

Vierailija
14/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän ajatella niin, että hiilarit ovat erityisherkkuja. Jos niitä syö paljon, lihoo, turpoaa ja voi huonosti. Edelleen siis syön tietenkin hiilareita, mutta en enää pidä itsestään selvänä, että niitä olisi jokin pakko aina lautasella olla.

Proteiinin kanssa tarjoiltavan kasvislisukkeen ei tarvitse olla heinää. Lämpimät kasvislisukkeet tuntuvat enemmän ruualta ja pitävät nälkää. Suosikkejani ovat esim. ratatouille tai paahdetut juurekset. Perunamuusin voi korvata juurespyreellä tai bataattimuusilla. Jos korvaa aterian hiilarit salaatilla, siihen kannattaa vähän panostaa. Salaattiin voi laittaa esim. pikkelöityjä kasviksia, marinoituja papuja yms. jotta siinä on vähän makua ja vaihtelua.

Ennen söin aamiaiseksi voileipää. Sen olen korvannut marjoilla ja maitotuotteilla.

Yritän lähinnä pitää painoa kurissa. Eräällä viikolla tavoistani poiketen söin useana päivänä leipää. Heti vaaka näytti reilua kiloa enemmän. Tokihan se oli suurimmaksi osaksi turvotusta eli nestettä, mutta kokemus kertoi taas, ettei hiilarin mättämiseen ole varaa palata...

Vierailija
15/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka noin tekee?

Kasvissyöjä joka ei halua hapettua.

Vierailija
16/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka noin tekee?

Kasvissyöjä joka ei halua hapettua.

Kasvissyöjä, joka ei syö hiilareita??

Vierailija
17/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö viikolla leipää, pastaa, perunoita tai riisiä - olen korvannut nämä kaurapuurolla tai jogurtilla (aamiainen), jogurtilla tai keitolla (lounas), ja vihanneksilla/linsseillä/salaatilla (päivällinen). Viikonloppuisin saatan sitten vetää esipaistoleipää aamiaiseksi tai jopa ihan pizzaa päivälliseksi. Muutenkin napostelen viikonloppuisin, ja paino on tällä ruokavaliolla pysynyt samana jo useamman vuoden (olen entinen jojo-laihduttaja). Vielä pitäisi n. seitsemisen kiloa laihduttaa ihannepainooni, tiedän miten sen tekisin (viikonloppuna vähemmän mässäilyä), mutta olen tyytyväinen näinkin, so. en yksinkertaisesti viitsi. 

Vierailija
18/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt nuo pois jo 20 vuotta sitten. Syös paljon esim. parsa- ja kukkakaalia, parsaa, vihreitä papuja, kesäkurpitsaa, munakoisoa ja ruusukaalia jne... Syön kvinoa riisin sijaan. 

Vierailija
19/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt rajana suunnilleen 50g/pvä sen sisällä voin syödä vaikka palan suklaakakkua jos haluan mutta yleensä syön mieluummin jotain kunnollista ruokaa.

Rakastan tonnikalaa kaikissa muodoissaan ja syön sitä avokadon kanssa pari kolme kertaa viikossa. Monet pataruuat mitä kotona teen on (lähes) hiilarittomia. Pidän myös hapankaalista ja se on hyvä lisuke moniin ruokiin, esim tuoremakkaran tai lihan kanssa. Broilerin kanssa jotain ratatouillen tyylistä lisuketta. Tai vaikka sekasalaattia, se käy aina. Jos sopassa tai ruuassa on pari nokaretta perunaa tai porkkanaa en ota niitä pois, eipä niistä tule kuin muutama gramma.

Leipää syön joskus siivun päivässä, yritän löytää sellaista missä on alle 10g hiilaria per siivu.

Vierailija
20/27 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt nuo pois jo 20 vuotta sitten. Syös paljon esim. parsa- ja kukkakaalia, parsaa, vihreitä papuja, kesäkurpitsaa, munakoisoa ja ruusukaalia jne... Syön kvinoa riisin sijaan. 

Miten valmistat ne?   Höyryttämällä tietty hyvää mutta käykö maultaan yksipuoliseksi?

Helppoja valmistusohjeita?