Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen introvertti ja tuleva työmatka työkaverin kanssa ahdistaa.

Vierailija
31.01.2018 |

Joudun olemaan neljä päivää aamusta iltaan työkaverin kanssa. Lähtö maanantaiaamuna lentokoneella ja paluu torstaina. Lähdemme kahdestaan ja jaamme hotellihuoneen. Meillä on täsmälleen samat kokoukset, seminaarit ja palaverit, eli ollaan käytännössä 24/7 yhdessä neljä päivää.

Olen introvertti ja tarvitsen omaa aikaa palautuakseni. Työkaveri taas on täysin päinvastoin ekstrovertti ja tarvitsee seuraa, on puhelias ja sosiaalinen.

En ole nukkunut vuosikausiin kenenkään muun kanssa samassa huoneessa kuin oman mieheni. Pelkään, etten saa työkaverin vieressä unta ja että olen järkyttävän väsynyt koko matkan ajan. En myöskään pysty käymään vessassa isommalla hädällä muualla kuin omassa kodissa tai paikassa, jossa voin olla yksin tai rauhassa. En todellakaan pysty käymään hotellihuoneessa, jossa työkaveri on paikalla.

Töissä pystyn käymään normaalisti, mutta tarvitsen illat palautumiseen. Minulla on ystäviä ja näen heitä usein, mutta liika sosiaalisuus vie kaikki voimat. En voi sille mitään, että olen introvertti. En ole ujo ja pystyn kommunikoimaan toisten kanssa tavallisesti. En vain kestä sitä ajatusta, että olisin työkaverin kanssa neljä päivää kahdestaan.

Mitä teen? Pomo kertoi tästä toissapäivänä, työkaveri on innoissaan työmatkasta. Kukaan muu ei pysty lähtemään mukaan, mutta kenenkään elämä ei kaatuisi siitä, että työkaveri lähtisikin yksin. Tiedän kuitenkin, etten pysty sanomaan pomolle, etten halua lähteä, koska kyllä minua tarvittaisiin matkalla.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot pomolle, että sun miehelläsikin on juuri silloin työmatka eikä ole sellaista tukiverkostoa, josta saisit lapsille hoitajan. 

Vierailija
2/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, introverttina ei tarvitse tehdä elämässä mitään. Ajortinkin saa kun introvertti vain ajelee yksikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat kuulokkeet mukaan matkalle ja kuuntelet illat musiikkia tai äänikirjaa. Ei kukaan, edes huonekaverina oleva kollega, voi vaatia jatkuvaa pälättämistä. Aamuisin hoida asia niin, että pääset aamupalalle vain omassa seurassasi. Pakollisten kuvioiden jälkeen menet vaikka hotellin salille ja saunot pitkän kaavan mukaan. Hyvin se menee!

Vierailija
4/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot pomolle, että sun miehelläsikin on juuri silloin työmatka eikä ole sellaista tukiverkostoa, josta saisit lapsille hoitajan. 

Meillä ei ole lastenhoitoa tarvitsevia lapsia (nuorin 16v).

ap

Vierailija
5/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama homma. Käytännössä olen itse toiminut siten, että olen ottanut äänikirjoja ja kuulokkeet mukaan, ja kertonut työkaverille yksinkertaisesti suoraan, että olen introvertti ja tarvitsen omaa aikaa varsinkin hektisen päivän jälkeen. Sitten olen vaan mennyt sängylle lepäämään, laittanut kuulokkeet korvilleni ja sulkenut silmäni. Joskus korvaan äänikirjat rauhoittavalla meditaatiomusiikilla, tai lähden yksin kävelylle hotellin lähiympäristöön. 

Yöksi myös korvatulpat ja unisuojus silmille.

Kakkoshädällä käyn yleensä (rauhallisessa) yleisessä hotellin vessassa, minäkään en pysty hotellihuoneessa jos siellä on joku mulle vieras (so. ei oman perheen jäsen). 

Vierailija
6/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, introverttina ei tarvitse tehdä elämässä mitään. Ajortinkin saa kun introvertti vain ajelee yksikseen.

Introverttina joudun tekemään hyvin paljon enemmän elämässäni sen eteen, että pystyn toimimaan ekstroverttiutta palvovassa maailmassa. 

Introverttius on ominaisuus. Ekstroverttien on vaikeaa ymmärtää sitä, miksi joidenkin on välillä oltava omissa oloissaan jaksaakseen olla muiden kanssa. 

ap

Vierailija
7/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo ei kuulosta pelkältä introverttiudelta, vaan ihan ainakin lievältä ahdistushäiriöltä. Ei ole missään nimessä normaalia introverttiutta, ettet pysty käymään vessassa normaalisti jos huushollissa on joku vieras tai olet vieraassa paikassa.

Vierailija
8/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma huone! Ei noin pitkällä työmatkalla tarvi majoittua työkaverin kanssa. Jos ei ole varaa kahteen huoneeseen, niin vain toinen lähtee.

Vierailija
9/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo ei kuulosta pelkältä introverttiudelta, vaan ihan ainakin lievältä ahdistushäiriöltä. Ei ole missään nimessä normaalia introverttiutta, ettet pysty käymään vessassa normaalisti jos huushollissa on joku vieras tai olet vieraassa paikassa.

Minä en ole introvertti, mutten siltikään pysty käymään kakalla jos talossa tai ns. kuuloetäisyydellä on vieraita ihmisiä.

Vierailija
10/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma huone! Ei noin pitkällä työmatkalla tarvi majoittua työkaverin kanssa. Jos ei ole varaa kahteen huoneeseen, niin vain toinen lähtee.

Firmassa otettiin viime vuonna säästösyistä sellainen linja, että jos työmatkalle lähtee samaa sukupuolta olevat kollegat, heidät majoitetaan ensisijaisesti samaan hotellihuoneeseen. 

Tästä firmasta tehdään aika paljon työmatkoja ja säästö on oikeasti aika merkittävä. Ymmärrän tämän kyllä. 

ap

Vierailija
11/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppäri/ipadi mukaan ja kuulokkeet, jotta voit sujahtaa illalla omaan maailmaasi. Tai kirja. Vain ääliö alkaa hölöttää vieressä, jos toinen uppoutuu kirjaan. Ja paskalla voi käydä jossain yleisessä käytävän varren huussissa. Ehkäpä työkaverisi innostuu menemää illalla tsekkaamaan vähän ympäristöä ja saat olla huoneessa rauhassa. Ymmärrän oikein hyvin mistä puhut. Myös minä saisin hepulin jostain vastaavasta, jos tietää etukäteen että toinen on selkeästi enemmän ekstrovertti.

Vierailija
12/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä törkeää ettei saa omaa huonetta! Ymmärrän toki säästön mutta on kyllä todella nuivaa. En todellakaan itsekään haluaisi jakaa kenenkään kanssa huonetta vaikka en nyt kauhean introvertti olekkaan.

Vierailija
13/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua. Olen itsekin introvertti. Tuossa tilanteessa maksaisin itse oman huoneeni. Toisen ihmisen kanssa nukkuminen ahdistaisi liikaa ja joutuisin turvautumaan nukahtamislääkkeeseen, että saisin nukutuksi. Huoneen hinnalla ei olisi väliä, maksaisin vaikka satasen per yö.

Vierailija
14/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole introvertti, mutten siltikään pysty käymään kakalla jos talossa tai ns. kuuloetäisyydellä on vieraita ihmisiä.

Ja minä (tuo jolle vastasit) olen introvertti, ja pystyn käymään kakalla normaalisti riippumatta siitä olenko kotona vai kylässä ja ketä on paikalla. Kuten sanoin, tuo kuulostaa enemmän ahdistuneisuushäiriö-tyyppiseltä ongelmalta kuin introverttiudelta.

Vierailija
15/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua. Olen itsekin introvertti. Tuossa tilanteessa maksaisin itse oman huoneeni. Toisen ihmisen kanssa nukkuminen ahdistaisi liikaa ja joutuisin turvautumaan nukahtamislääkkeeseen, että saisin nukutuksi. Huoneen hinnalla ei olisi väliä, maksaisin vaikka satasen per yö.

Tätä harkitsin kyllä, mutta oman huoneen lisämaksusta tulee niin paljon lisää maksettavaa, että käytännössä maksaisin työmatkastani enemmän kuin saisin siitä palkkaa. 

Kirjat, äänikirjat ja hotellin kuntosali ovat hyviä neuvoja, kiitos! Melatoniinia aion joka tapauksessa ottaa mukaani, että saisin unta paremmin. 

ap

Vierailija
16/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa oma huone ja maksa se erotus mikä firmalle tulee.

Vierailija
17/21 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä (tuo jolle vastasit) olen introvertti, ja pystyn käymään kakalla normaalisti riippumatta siitä olenko kotona vai kylässä ja ketä on paikalla. Kuten sanoin, tuo kuulostaa enemmän ahdistuneisuushäiriö-tyyppiseltä ongelmalta kuin introverttiudelta.

Kakkosella käyminen tai käymättömyys ei liity sosiaalisuuteen millään tavalla! Ei tarvitse olla lainkaan ahdistunut, ettei isompi hätä muiden läsnäolessa onnistu. Se on hyvin, hyvin yleistä ihan kaikenlaisille ihmisille.

Vierailija
18/21 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi myös keksiä että on muka menossa tapaamaan tuttavaa/sukulaista, joka asuu ko kaupungissa ja kävisikin itsekseen syömässä jossain muualla ravintolassa, tai katsomassa taidenäyttelyä tai uimassa uimahallissa. Kyseisissä laitoksissa on yleensä myös kahvila ja yleisöwc.

Vierailija
19/21 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muka hotellihuone maksaa enemmän kuin se mitä saisit palkkaa?

Vierailija
20/21 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin oman huoneen, vaikka olen ekstrovertti. En suostuisi jakamaan kenenkään kanssa enää. En edes jaa huonetta kavereiden kanssa lomamatkoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän