Kylppäriremppa. Mitkä jutut ovat nyt in kph-sisustuksessa ja materiaaleissa?
Kommentit (28)
Harmaa lattia, valkoiset seinät ja seiniin iso laatta.
En laittanut sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Harmaa lattia, valkoiset seinät ja seiniin iso laatta.
En laittanut sellaista.
Edelleen? Me rakennettiin v.2008 ja valittiin juuri tuollaiset materiaalit.
Ap
Vähän ristiriitaista, että haluat ajattoman tyylin ja siksi kysyt, että mikä on nyt in. Eli haluatko siis välttää tämän hetken muoti-ilmiöitä, jotta saat ajattoman tyylin? Eikö ennemmin kannattaisi muotoilla niin, että mikä on ajatonta? Eli kohtuullisen neutraalit värit, valkoista, harmaan sävyjä ja mahdollisesti mustaa. Ei mitään suuresti huomiota kiinnittäviä yksityiskohtia tms.
Yksi tämän hetken In-juttu, jota kannattaa välttää, jos kylpyhuoneen yhteydessä on sauna, ovat ne lasiseinät kylppärin ja saunan välissä. En jaksa uskoa, että ovat enää myyntivaltti 5 vuoden päästä.
Lattiaan ruskea neliölaatta tai kusenkeltainen "hunajakenno"-laatta. Seinään vaalea kaakeli, jossa voi olla jokin kuvio esim. vaaleanpunainen kukka. Jostain syystä kromattua suihkuverhon tankoa menee enemmän kuin valkoista muovista. Teline palasaippualle on ehdoton. Uusimpana trendinä ovat erillishanat kylmälle ja kuumalle.
Mikset tekisi kylpyhuoneesta ihan sellaista kuin itse haluat? Vai oletteko myymässä saman tien asuntoa ja haluat remontoida potentiaaleja ostajia varten mahdollisimman neutraaliksi?
Itse en ihan ymmärrä näitä, jotka sisustavat muotilehtien tai tietyn tyylin mukaan mahdollisimman "ajattomaksi", etteivät vain erotu joukosta. Siis toki, jos tuo on omasta mielestä se viihtyisin sisustus, niin juuri niin pitääkin sisustaa. Mutta jos ainoa syy on olla ajaton tai tämänhetkisen muodin mukainen, vaikka oma maku tai omat ajatukset kodikkaasta ja viihtyisästä kodista olisivat jotain muuta, niin hirveän kurjaahan se on silloin asua lavasteissa. Eli niin kauan, kun on suunnittelemassa remonttia ja sisustusta itseään varten ja aikoo itse siellä kodissa asua, pitäisi mielestäni tyyli valita ihan omien mieltymysten mukaan juuri sellaiseksi kuin haluaa. Jos oma tyyli on hirveän persoonallinen tai räväkkä, voi toki miettiä siltä kannalta, että ratkaisut ovat pienellä rahalla tuunattavissa vähän neutraalimmiksi, kun myynti tulee ajankohtaiseksi, mutta ei silloinkaan mielestäni tarvitse täysin geneeriseen ja "ajattomaan" ratkaisuun päästä.
Ihan normit 10 x 10 cm tai 15 x 15 cm valkoiset laatat pysyvät aina muodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ristiriitaista, että haluat ajattoman tyylin ja siksi kysyt, että mikä on nyt in. Eli haluatko siis välttää tämän hetken muoti-ilmiöitä, jotta saat ajattoman tyylin? Eikö ennemmin kannattaisi muotoilla niin, että mikä on ajatonta? Eli kohtuullisen neutraalit värit, valkoista, harmaan sävyjä ja mahdollisesti mustaa. Ei mitään suuresti huomiota kiinnittäviä yksityiskohtia tms.
Yksi tämän hetken In-juttu, jota kannattaa välttää, jos kylpyhuoneen yhteydessä on sauna, ovat ne lasiseinät kylppärin ja saunan välissä. En jaksa uskoa, että ovat enää myyntivaltti 5 vuoden päästä.
Haluan välttää ne kuumimmat muoti-ilmiöt, mitkä kertovat että kylppäri on laitettu v.2018.
Saunaa ei ole tämän kylppärin yhteydessä, ja olen muutenkin aina inhonnut niitä lasiseinäsaunoja. Saunassa pitää olla hämärää.
Ap
Kiiltävä valkoinen iso laatta seinään ja 3x3 verkoissa harmaata karkeaa laattaa lattiaan. Ledejä ja/tai halogen spotteja valaistukseen.
Eivät ole erityisen kalliita edes, vaan hinta tulee ihan muista jutuista, kalustevalinnoista jne. Tärkein asia on tietenkin osaava tekijä, joka tekee pohjatyöt huolellisesti.
Marmori ja messinki ovat ainakin niitä jotka huutavat vuosia 2015-2017. Juuri nyt on kai aika tummat, matat värit muodissa.
Tämä on niin vaikeaa, tehtiin oma kylppäri 2005 ja ajateltiin ajatonta: harmaat kivilattiat ja valkoiset seinät isoilla laatoilla. Parin vuoden jälkeen tätä oli ihan jokapaikassa. Tiedostamattani olin sitten kuitenkin mennyt trendiloukkuun.
kylppärisuunnittelija kirjoitti:
Lattiaan ruskea neliölaatta tai kusenkeltainen "hunajakenno"-laatta. Seinään vaalea kaakeli, jossa voi olla jokin kuvio esim. vaaleanpunainen kukka. Jostain syystä kromattua suihkuverhon tankoa menee enemmän kuin valkoista muovista. Teline palasaippualle on ehdoton. Uusimpana trendinä ovat erillishanat kylmälle ja kuumalle.
Itse asiassa olen ajatellut tuota pukkilan hunajakennolaattaa yhtenä vaihtoehtona laittaa lattiaan, tummanpunaisena 😆 ap
Mä laitatin vaaleanharmaat seinälaatat ja valkoista laattaa lattiaan. En ole vielä nähnyt lopputulosta, mutta "en kestä" noita harmaa lattia ja valkoiset isot seinäkaakelit -yhdistelmiä! Idean sain netissä olleesta asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Kiiltävä valkoinen iso laatta seinään ja 3x3 verkoissa harmaata karkeaa laattaa lattiaan. Ledejä ja/tai halogen spotteja valaistukseen.
Eivät ole erityisen kalliita edes, vaan hinta tulee ihan muista jutuista, kalustevalinnoista jne. Tärkein asia on tietenkin osaava tekijä, joka tekee pohjatyöt huolellisesti.
Spottivalot ovat ehdoton ei. Nuo värit ja kuosit kuulostaa meidän nykyiseltä kylppäriltä joka tehtiin v.-08. Ap
Vierailija kirjoitti:
Marmori ja messinki ovat ainakin niitä jotka huutavat vuosia 2015-2017. Juuri nyt on kai aika tummat, matat värit muodissa.
Tämä on niin vaikeaa, tehtiin oma kylppäri 2005 ja ajateltiin ajatonta: harmaat kivilattiat ja valkoiset seinät isoilla laatoilla. Parin vuoden jälkeen tätä oli ihan jokapaikassa. Tiedostamattani olin sitten kuitenkin mennyt trendiloukkuun.
Tämä on yksi syy, miksi mielestäni kannattaa vain keskittyä siihen, että sisustus on sellainen, mistä itse tykkää. Jos ottaa tavoitteeksi olla muodin mukainen, ei missään nimessä muodin mukainen, ajaton tai muuta, on väkisinkin tilanteessa, jossa on haluamattaan muoditon tai juuri pintamuodin mukainen jossain vaiheessa, jos ja kun ei kuitenkaan voi rempata kolmen vuoden välein. Eli parempi tehdä sellainen, mistä itse tykkää ja mitä haluaa katsella sen 10+ vuotta tarvittaessa, ihan riippumatta siitä, onko se jollain hetkellä muodin aallon harjalla vai ei.
Nykyisin saa ainakin ulkomailta aivan oikean näköisiä kaakelin päälle laitettavia esimerkiksi niitä marokkolaistyylisiä kaakelitarroja. Tai ne ovat silleen 3-ulotteisia, niinkuin oikeatkin. Siis jos haluaa jotain muodikasta pariksi vuodeksi, niin on sitten helppo ottaa pois, kun muoti vaihtuu.
Meillä on harmaa 10x10cm lattia, isot valkoiset seinälaatat ja lasimosaiikkiraita tehosteena. Tykkään, mutta vähän kyllästyttää tuo harmaa. Nyt jos laittaisin uusiksi tekisin lattiasta ruskean. Olis lämpimämpi.
Seinään vaalea mahdollisimman iso laatta ja lattiaan myös suhteellisen iso vähän väriä antava karhea laatta (ei lasitettu). Isoja laattoja lähinnä siksi, ettei olisi niin paljoa saumattavaa... markkinoilla on toki hyviäkin tiiviitä saumausaineita, mutta saumat ovat yleensäkin vähän hankalasti puhtaana pidettäviä. Ei missään tapauksessa hanaksi mitään erillisiä kylmälle/lämpimälle.
Olen pyöritellyt tällaisia vaihtoehtoja. Tilassa wc-pönttö, lavuaari ja suihkukaappi
Lattia
-Pukkilan Hexagon-laatta tummanpunaisena
-Vaaleahko ruskea hiekkakivilaatta
Seinä
-Mikrosementti (tätä varmaan on kohta jokapaikassa)
-Helmiponttipaneeli vahattuna OsmoColorin peittävällä värivahalla, väri vielä auki
-Tapetti
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen pyöritellyt tällaisia vaihtoehtoja. Tilassa wc-pönttö, lavuaari ja suihkukaappi
Lattia
-Pukkilan Hexagon-laatta tummanpunaisena
-Vaaleahko ruskea hiekkakivilaattaSeinä
-Mikrosementti (tätä varmaan on kohta jokapaikassa)
-Helmiponttipaneeli vahattuna OsmoColorin peittävällä värivahalla, väri vielä auki
-TapettiAp
Mikrosementtihän pitäisi kieltää lailla kosteissa tiloissa. On vähä samaa sarjaa ruostumattomien kodinkoneiden kanssa, ihan mahdotonta pitää puhtaana. Onneksi on vain hetken huuma/muoti-ilmiö.
Kerros-, rivi-, vai omakotitalo?