Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään saavani kehitysvammadiagnoosin

Vierailija
29.01.2018 |

Olen 15-vuotias nuori, minulla on oppimisvaikeuksia ja juuri kävin psykologin testeissä. Eivät menneet kai kovin hyvin, mulla on hahmottamisvaikeuksia ja matemaattiset aineet ovat todella vaikeita. Voiko tässä iässä saada kehitysvammadiagnoosin?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, voit aivan hyvin alkaa vaikka poliitikoksi. Vi.herva.semm.is.tos.ta löytyy tilaa kaltaisillesi.

Vierailija
42/47 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä "roturealisti" on huvittava, ei ole oikein varaa arvostella jos on itselläkin älyllisiä rajoitteita, puutteellinen kielellisen ilmaisukyky ja vielä burgeripiirteitä.

Kaiken kukkuraksi opiskelee amiksessa tai korkeintaan amkissa ja vieläpä _nuorisotyötä_. Huikeat älynlahjat alalle vaaditaan... :) Huutista

Luuletko, että koulukiusattuna oli helppoa solmia ystävyyssuhteita tai edes tutustua muihin. Ei ollut helppoa, ja ujous vain vaikeutti asiaa. Peruskoulusta päästyäni tilanne alkoi pikku hiljaa helpottua.

Parhaiten tulen toimeen miesten kanssa, mikä johtuu siitä, että voin olla oma itseni ilman sosiaalisia paineita. Naisilta tulisi heti paskaa niskaan, jos olenkin eri mieltä. Työyhteisö on sitten eri asia ja siellä edustan työntekijänä olemista, en vapaa-ajan minää. Naisena olen ilmeisesti poikkeus, kun yritän edes toimia puolueettomasti verrattuna moniin muihin naisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, voit aivan hyvin alkaa vaikka poliitikoksi. Vi.herva.semm.is.tos.ta löytyy tilaa kaltaisillesi.

Eikös so-ma-lit-kin ole tällaisia?

Vierailija
44/47 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mietit tuollaista. Tiedät hyvin itsekin, että jonninjoutavua

Vierailija
45/47 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan tämän konservatiivin olevan yli 15, on kyllä erittäin kapeakatseinen ja naiivi ikäisekseen. Huomaa että on diagnooseja.

Vierailija
46/47 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan tämän konservatiivin olevan yli 15, on kyllä erittäin kapeakatseinen ja naiivi ikäisekseen. Huomaa että on diagnooseja.[/quote

Ikää on 25 vuotta. Olen tutustunut oman kuplan ulkopuolellekin ja eri ihmisiin poliittiseen suuntaukseen tai uskontoon katsomatta. Suostun edes kuuntelemaan tai lukemaan toisetkin näkemykset, vaikka ne olisi vastakkaisia omien arvojen kanssa. Eikö tämä ole juuri sitä puolueettomuutta? En esimerkiksi kasvissyöjänä pilkkaa lihansyöntiä enkä ylistä omaa ruokavaliota paremmaksi.

Olen antanut kritiikkiä, mikä toki on nykypäivänä rasismia. Kuten sanoin olen tullut toimeen jokaisen kanssa ja asikaspalvelutyössäkin olen palvellut jokaista tasapuolisesti uskontoon, poliittiseen suuntautumiseen tai ulkonäköön katsomatta. On väärin irtisanoa tuollaisten seikkojen perusteella työntekijä. Toki jos olisin ammatiltani pappi, niin silloin en todellakaan tunge siihen ammattiin omia, kirkkoon sopimattomia arvojani, joita voin sitten työn ulkopuolella toteuttaa. Tämä vain kertoo kunnioituksen osoituksesani, että kykenen tarvittaessa puolueettomuuteen ilman, että hehkuttaisin lihansyöjillä kasvissyöntiäni tai kirkossa ateismiani.

Vierailija
47/47 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up